Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Krf-reklamen på dagbladet.no

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-05, 12:03   #51
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å ta en setning om at et bilde av Høybråten i en reklame ville skape velgerflukt p.g.a øynene hans, seriøst. La meg derfor presisere at DET VAR EN SPØK. EN SPØK.

Tillater meg å sitere meg selv:

Sitat:

Jeg for min del synes det er sleipt å bruke små, søte barn i reklamen. Det burde vært forbudt å bruke barn, eldre, kattunger og/eller innvandrere i reklamer. Jeg vil ha sort tekst på grå bakgrunn der kun budskapet får plass. Til nød en liten logo.

Et stort bilde av politikerene ville også vært bra. De ville øynene til Høybråten er nok til å skape en ekte velgerflukt!



Er det virkelig noen her som synes disse setninge fremstår som et alvorlig ment utspill? At ikke hele teksten bære preg av en useriøs, humoristisk ytring? Om ikke annet burde bruk av indikere at dette ikke var ment helt alvorlig.

Jeg må åpenbart passe meg vel for å bruke humor i innlegg fremover. Evnt kan jeg skrive (SPØK) etter slike kommentarer.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 12:06   #52
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Zen

Jeg må åpenbart passe meg vel for å bruke humor i innlegg fremover. Evnt kan jeg skrive (SPØK) etter slike kommentarer.

Jeg har fått pepper for akkurat det samme selv jeg. Så etterhvert ble vi enige om at jeg burde skrive alle ironiske ting i rødt for å unngå at folk som ikke skjønner humor ble støtt.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 12:07   #53
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sitat:


Det som var et svar på ditt hovedinnlegg var at feilen i reklamen ikke nødvendigvis var KRF sin feil. Ja det er pinlig med slike feil, og derfor fikk jeg et helt naturlig behov for å forsvare partiet jeg stemmer på

Og jeg vil nok en gang presisere at ingen verdens ting i hovedinnlegget mitt sier noe om at feilen ligger hos KRF. Ingenting. Om det hadde vært en AP eller SV-reklame kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ville skrevet akkurat samme innlegget, og brukt samme ordene. Jeg synes det er morsomt at noe sånt kan komme på trykk.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 12:11   #54
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Du er godt oppdratt av venstrefløyen ser jeg

Denne setningen har jeg hatt lyst til å kommentere i dagesvis. Albertine kommer med sine argumenter for hvorfor hun er i mot kontantstøtten, uten å gå til angrep på noen. Å svare på denne måten er respektløst, barnslig, og slår bare tilbake på deg selv.

Politikk bringer frem sterke følelser hos folk, noe denne tråden viser. Jeg synes virkelig ikke at det burde være nødvendig at vi tar diskusjonen ned på et slikt nivå.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 12:16   #55
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

  Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 12:51   #56
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Så sint du er Zen! Jeg beklager at jeg såret deg. Det var ikke meningen.

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 13:52   #57
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Så sint du er Zen! Jeg beklager at jeg såret deg. Det var ikke meningen.

Jeg er ikke sint. Men jeg blir bare veldig provosert når jeg blir misforstått sånn, og nærmest angrepet for meninger jeg ikke engang har.

Og jeg ble provosert på Albertines vegne.

Fredspipe?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 17:02   #58
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Zen

Jeg er ikke sint. Men jeg blir bare veldig provosert når jeg blir misforstått sånn, og nærmest angrepet for meninger jeg ikke engang har.

Og jeg ble provosert på Albertines vegne.

Fredspipe?

Fredspipe!

Jeg tror kanskje du misforstod meg også.

At jeg kunne oppfattes nedlatende osv mot Albertine kan jeg forstå, og det beklager jeg i så fall. Jeg er bare så lei av venstresiden argumenter mot kontantstøtten, som media også kjører på med. Jeg er forresten en av dem som "utnytter den på det groveste" Sønnen min.... han må være en av verdens lykkeligste barn, for han har et utrolig harmonisk og godt liv (og er en glad gutt) .... bl.a pga kontantstøtten (han har Au pair, og går i park).

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 17:26   #59
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vet du Nooria, hvis du er lei av at venstresiden disser kontantstøtta så kan du heller argumentere FOR kontantstøtta, ikke gå løs på dem som mener det motsatte av deg. Det er jo ikke alle som er like velutdannet og vellønnet som de som kan ha praktikant eller au-pair, og de klarer ikke å få endene til å møtes hvis de blir hjemme med ungene. Til det er kontantstøtta for liten. Derfor må noen ha unger i barnehage, og kan utrolig nok ende opp med harmoniske og glade barn likevel.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 18:29   #60
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Vet du Nooria, hvis du er lei av at venstresiden disser kontantstøtta så kan du heller argumentere FOR kontantstøtta, ikke gå løs på dem som mener det motsatte av deg. Det er jo ikke alle som er like velutdannet og vellønnet som de som kan ha praktikant eller au-pair, og de klarer ikke å få endene til å møtes hvis de blir hjemme med ungene. Til det er kontantstøtta for liten. Derfor må noen ha unger i barnehage, og kan utrolig nok ende opp med harmoniske og glade barn likevel.

Jeg er ikke så glad i å diskutere under sånne hissige forhold, og jeg setter veldig stor pris på den gode stemningen vi har her til vanlig (Beklager om det er jeg som har bidratt til det motsatte nå!).

Jeg ville bare si at nettopp kontanstøtten er det som skal til for at vi og mange med oss har råd til Au pair. Det koster strengt tatt ikke mer enn man får i kontantstøtte.

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 18:40   #61
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Jeg ville bare si at nettopp kontanstøtten er det som skal til for at vi og mange med oss har råd til Au pair. Det koster strengt tatt ikke mer enn man får i kontantstøtte.

Og det er akkurat derfor jeg er imot kontantstøtten. Den er laget for at foreldre skal kunne være hjemme med barna sine. Og dere velger au-pair istedet. Ironisk, ikke sant? Velger du dagmamma får du penger. Velger du praktikant/au-pair får du penger. Velger du barnehage får du ikke.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 19:22   #62
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Og det er akkurat derfor jeg er imot kontantstøtten. Den er laget for at foreldre skal kunne være hjemme med barna sine. Og dere velger au-pair istedet. Ironisk, ikke sant? Velger du dagmamma får du penger. Velger du praktikant/au-pair får du penger. Velger du barnehage får du ikke.

Vel.... kontantstøtten er jo KRF sin sak.... det er vi vel enige om ikke sant?.... og KRF har IKKE sagt at hensikten med kontantstøtten er at foreldrene skal være hjemme med barna, MEN at kontantstøtten skal bidra til STØRRE VALGFRIHET for foreldrene. For vår del bidrar den til at sønnen vår får en rolig start på dagen og en rolig avslutning. I fjor bidrog den også til at han så oss foreldre 2 timer mer hver dag enn han ville gjort om han gikk i barnehage med åpningstid fra 7 til 17 (vet at ikke alle gjør det, men mange). Dette fordi strenge regler for Au pairer gjør at vi ikke har lov å la dem jobbe mer enn 30 timer i uka.

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 19:32   #63
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Nå har jeg selv ikke barn, men jeg er førskolelærer student og mener barn har godt av å gå i barnehage. men jeg er likevel for kontantstøtte vist det fører til at barna kan være hjemme med en av foreldrene et ekstra år. en 1 åring har ikke like mye utbytte av barnehagen som en 2-6 åring. en 1 åring trenger litt mer 1-1 kontakt. Praktikant og au-pair skaper 1-1 kontakt så det mener jeg ikke er så gale. hvorfor skal vi sende en liten unge ut i barnehagen??

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 10:20   #64
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helene

Nå har jeg selv ikke barn, men jeg er førskolelærer student og mener barn har godt av å gå i barnehage. men jeg er likevel for kontantstøtte vist det fører til at barna kan være hjemme med en av foreldrene et ekstra år. en 1 åring har ikke like mye utbytte av barnehagen som en 2-6 åring. en 1 åring trenger litt mer 1-1 kontakt. Praktikant og au-pair skaper 1-1 kontakt så det mener jeg ikke er så gale. hvorfor skal vi sende en liten unge ut i barnehagen??

Enig. Jeg lever heller på havresuppe enn å sende en ettåring på fulltid i bhg. Noen MÅ jo, men jeg tror de fleste har råd til å la være, faktisk. Halv plass er mer enn nok, om man får til det. Jeg har lyst å søke om halv bhg-plass nå, jenta mi er 2 år neste måned.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 22:05   #65
Tøtta
Medlem
 
Tøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 42
Innlegg: 254
Tøtta er en juvelTøtta er en juvelTøtta er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Og det er akkurat derfor jeg er imot kontantstøtten. Den er laget for at foreldre skal kunne være hjemme med barna sine. Og dere velger au-pair istedet. Ironisk, ikke sant? Velger du dagmamma får du penger. Velger du praktikant/au-pair får du penger. Velger du barnehage får du ikke.

Jeg er både enig og uenig.... Vi har søkt barnehageplass her i Trondheim...og vi står på rundt 500ende plass på venteliste.... JA sånn er det...for alle kommer før oss i køen: "desverre" så feiler det ikke Noah noen ting (satt på spissen), i tillegg har han ingen søsken, ikke allergier, ikke har vi hadd noen problemer som tilsier at vi kan få barnehageplass på serskilt vilkår heller. og vi er faktisk ikke asylsøkere heller. (har ikke noe i mot dem, men prøver bare å vis hvor vanskelig det er å komme inn uten særskilt grunnlag).

Og dagmamma...ja hva koster det her i Trondheim som nesten ikke har barnehagedekning: 5300 i mnd!!! Det er riktignok hvitt, men jeg synes det er best med ordna forhold jeg. Så jeg sier bare: takk gud for kontantstøtta, ellers hadde jeg faktisk vært nær konkurs jeg

Men enig og i at den brukes feil: enten får man gi så mye at folk har råd til å være hjemme (f.eks det en barnehageplass i realiteten koster i året), ellers så får de forte seg å få full dekning!!

__________________
fra Kristine
Tøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt sånn egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et magisk produkt ( i følge reklamen) Begod Kosttilskudd 11 21-01-05 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no