Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noe er galt.. Går opp i vekt.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-06, 09:33   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Noe er galt.. Går opp i vekt.

Jeg veide meg i dag og hadde da gått opp 700 gr siden fredag. Grrrrr.
Fettprosenten var også økt og vannprosenten minka. Så det er åpenbart ett eller annet jeg gjør feil. Har redusert antall måltider og størrelsen på dem. Har økt inntaket av fett og redusert inntaket av grønnsaker. Fikk i meg litt for mye karber via grønnsakene nemlig. Men hva gjør jeg feil? Vet at disse barene ikke er så bra å kjøre i seg, men jeg må jo spise opp lageret jeg har. Disse barene er jo så dyre at de kan jeg jo ikke hive heller. Prøvde å gi dem til ungene, men de likte dem ikke og gubben liker dem heller ikke. Har bare tre barer igjen nå men de får bare ligge i skapet.
Har også redusert karftig på brusinntaket. Tror jeg på disse 3 ukene kun har drukket 2-3 gl pepsi max. Før drakk jeg dette hele dagen. Sliter litt med vanninntaket. Skal konsentrere meg om å få opp det i dagene framover. Jeg ender som regel på rundt 1.5-2 liter pr dag. Skal forsøke å helle i meg 3 liter daglig fra nå av. Kunstig søtningsmiddel har jeg nesten ikke brukt den siste uka i allefall. En kopp grønn te har det blitt med 4 natreena i. 1-2 glass funsaft har det vel også blitt. Også er det kunstig søtningsmiddel i proteinshakene mine da. Men de har jeg ikke hatt mange av. Si meg, hva gjør jeg galt her? Får jeg i meg for mye fett? Har konstantert fettforbrenning hver kveld via stix. Får da rosa til lilla utslag.
Kan da ikke være disse barene som gir vektoppgang vel? Er det det at jeg har vært temmelig inaktiv i det siste? Har sittet dag ut og dag inn med studiene. Blitt lite mosjon de siste dagene. Kan det ha ført til vektoppgangen?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 09:41   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Det er så mye som kan føre til vektoppgang. Hvor du er i syklusen, søtningsmiddel, vannansamliger, osv. Jeg sliter med akkurat det samme selv. Vi må bare stole på at dette er veien å gå og snart forsvinner vekta igjen.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 09:47   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Ja, men jeg har ikke vannansamlinger ( vannprosenten min var ekstremt lav) og jeg går på p-sprøyte så jeg har ikke syklus. Så hva fanden kan det da være? Ikke har jeg spist mye salt i det siste heller.

Skjønner ingenting jeg

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 09:53   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Jeg har ikke lest så mye av hvordan du spiser - men når jeg leser hva kostholdsfilosofien din er : "litt av alt" - så er det kanskje et svar der eller? Jeg personlig har mest tro på å finne ETT opplegg man følger over tid fremfor å plukke litt her og der.

Men igjen; jeg har ikke lest så mye i dagboka di - så kanskje dette er helt bom-skudd. Da kan du bare tenke 'idiot!' og gå videre til neste innlegg

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

jeg har ikke syklus

så vidt jeg vet så har alle syklus - også de som er i overgangsalderen. Syklus må ikke forveksles med å ha menstruasjon(-sblødninger).

Håper det løser seg for deg snart - og det gjør det nok. Men veldig frustrerende underveis. Vet det.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 09:59   #5
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Hei Fjonken

Jeg vet ikke hva som kan være galt, egentlig bare mine synspunkter.

Selv har jeg alltid en flaske med tut, fylt med vann med sitrondråper i, det har gjort at jeg ikke drikker annet lenger, drikker heller fra den enn å gå i kjøleskapet for å hente noe annet.

Det jeg tror er at du spiser noe kroppen beskytter seg imot, og veldig ofte er det søtningsmiddel, frukt eller melkeprodukter. har som sagt ikke svaret er bare forklaringen jeg selv fikk den gangen jeg lurte på hvordan det gikk å gå opp i vekt når man spiste bare 1000kcal om dagen.

STÅ PÅ.....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 13:10   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Jeg har overhodet ikke telt kalorier i denne dietten. Burde jeg kanskje det, i tillegg til å telle karber? En sa til meg at jeg burde ligge på 1500 kcal og så plusse på 25%. Er dette riktig. På lavkaloridiett lå jeg på 1500 kcal.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 13:13   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Nei, jeg har ingen eggløsing, derfor ingen syklus. Det var i allefall det legen sa til meg. P-sprøyta hindrer de hormonene som skal til for eggløsning og opparbeidelse av livmorslimhinne. Så jeg har ikke de hormonsvingningene, ergo heller ikke berg- og dalbane.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 13:30   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

På Atkins skal man jo ikke telle kalorier, men det er dessverre noen som ikke KAN spise ubegrenset, uansett fettmengde. Bl.a. de som har lav stoffskifte bør se på kaloriene om vekttapet stanser om i lengre perioder.
Jeg sendt en mail til Atkins support etter å ha opplevd et 8 ukers platå. Først fikk jeg beskjed om at det ikke var et reelt platå om jeg ikke hadde stått stille i både vekt og centimeter. (mange opplever at vekta står stille/øker, men buksene blir videre). 2-6 uker er normalt å stå stille/variere i vekt. I tillegg anbefalt de at man holdt kaloriinntaket på 10-12 x din aktuelle vekt i pund. Dvs. veier jeg 139 pund bør kalori inntaket mitt ligge mellom 1390 og 1668. Ikke under, ikke over. Med tillegg for evt. aktivitet. (Dette har de erfart under behandling av ca. 70000 paisenter i nærmere 30 år). For meg (som har testa det meste) viste dette seg å stemme ganske godt. Også i forhold til Mary Shomons bok "The Thyriod Diet".

Du har heller ikke trent noe i det siste - det spiller også en rolle....

Nå er det normalt at vekta går opp og ned. Min vekttap kurve så ut som en middels fjellkjede ! I tillegg har du gått ned jevnt og forholdsvis raskt. Da er det naturlig at kroppen trenger en "tenkepause" for å områ seg litt. De fleste opplever platåer eller vektoppgang i en slankeperiode. Normalt varer disse 2-6 uker. Varer det lenger enn det uten at målene minker er det iallefall nødvendig å gå litt nøyere til verks.

Vær tålmodig og følg rådene som gis. Ikke gå i "spis mindre" fella. Da tror iallefall kroppen at den sulter og da sparer den mer enn noensinne ! Rådene du har fått her i tråden er gode råd....
Spis slik du gjorde da du mistet vekt og drikk masse vann. Minst 2.5 liter pr dag.

Stå på og ikke gi deg. Du er så flink atte !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 18:16   #9
Kia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 194
Kia har en fantastisk aura rundt segKia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

hei 700 g er ikke mye, kan være bare endring i toilettbesøk. Dette skjedde meg for en stund tilbake og snakket da med en venninne av meg som er lege og 700 g eller en kg i mitt tilfelle er ingenting, kan avhenge av så mye, men det betyr ikke at du eg har lagt på deg igjen. Jeg mistet dennegkg to dager etter....

Når det gjelder vann/fettprosent avhenger denne av hva du har evt drukket den siste timen..... gjør du dette om morgenen før inntak av vann, viser den ikke korrekt delings- og prosentforhold. man må drikke vann før man tar en slik test.

Jeg hafr faktisk gått opp 2,5 kg de to siste dagene og gjort alt riktig så jeg er og sur, men har lært at dette er forbigående og ikke er fett!!
'Husk kroppen er en levende organisme og ting endrer seg ikke bare etter syklus, men hva en har spist oa.

ta det med ro dette går så fint.

KLem fra meg

__________________
Kia
Kia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert-Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 19:42   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

Åh..tusen takk for hjelpen dere. Det er så surt med sånne oppganger, særlig når man ikke vet hvorfor man går opp. Da er det godt å få litt klapp på ryggen av dere som kan dette myyye bedre enn meg.

Det der med å drikke før veiing.. Den var ny. I bruksanvisningen til vekta mi står det med skråskrift. Veiing bør foregå om morgenen, etter toalettbesøke og før inntak av mat og drikke. Så derfor har jeg gjort så..
Skal jeg drikke 2 dl vann og så trekke 2oo gram fra vekta da? Fjonken klør seg i hodet

En annen ting. Jeg har nok vingla hit og dit mellom ulike filosofier. Det er kanskje ikke så bra nei. Men nå har Atkinsbøkene mine kommet. Skal lese dem og se om det er noe for meg. Inntil videre kjører jeg løpet med trening, og 20 karbsgrensa og det er vel det og ikke noe mer. Skal senke fettnivået litt også. Så får vi se.. på fredagen om jeg går opp eller ned og om det blir Atkins eller noe annet.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta går opp og ned på induksjon Marian Induksjonen 17 24-05-07 18:11
Atkins og opp i vekt? elinej Induksjonen 3 16-10-04 17:11
Sa jeg stillestående? Hva med opp i vekt!!! apple Lavkarbo generelt 4 05-09-04 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no