Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Litt på siden, men hva hjelper på negler

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-06, 19:13   #1
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Litt på siden, men hva hjelper på negler

Jeg sliter med negler som brekker og fliser seg. Tydelig at de ikke vil bli bedre slik det er nå. Hva kan jeg ta som hjelper på neglene?

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 19:26   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

b vitamin og kisel ( sillicea) , spør på helsekost

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 19:35   #3
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Tar b-vitaminer, kanskje ta litt ekstra. Da skal jeg stikke innom helsekosten på mandag. Er dessverre stengt nå

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 19:49   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

ja ta ekstra. det tar litt tid før kroppen utnytter seg av all den ekstra b vitaminen. men jeg merker nesten med en gang på negler når jeg får for lite bvitamin i meg.

ja de fleste helsekoster er stengt nå.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 19:26   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

kalsium er også bra da...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 19:47   #6
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Opprinnelig lagt inn av luringen

kalsium er også bra da...

Takk Da skal jeg ta litt ekstra av det også Stikker innom helsekosten i morgen tidlig, greit å komme i gang.

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 19:49   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Tror det er mye som hjelper på "sterkere negler" - kosthold er en del av dem.

Jeg har fått mye sterkere negler etter at jeg begynte å bruke olje på dem regelmessig, samt orange-pinne. Men det tar tid - flere måneder.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 19:51   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Du har lagt denne tråden under kosttilskudd, men nevner allikevel denne, jeg;

http://old.femme.no/mote/0407253355.cfm

Sitat:

Bruk håndkrem. Dette gjelder spesielt dersom du ikke bruker neglelakk. Neglene dine er utsatt for mye som tørker dem ut, og trenger påfyll av fuktighet, akkurat som huden din. Kjøp en god håndkrem og bruk den hver gang du har vasket hendene. Matis har en utmerket krem for hendene, men den koster. Av de billigere alternativene er håndkremen fra Neutrogena et funn. Sats på en uparfymert krem, så blander ikke lukten seg med parfymeduften din.

Massér neglebåndene. Å massere huden rundt neglene kan gjøre dem sterkere. Massér lett hver gang du tar på håndkrem. Det hjelper!

Bruk neglelakk, gjerne blank. Farget lakk kan gjøre neglene dine gule, så husk å bruke underlakk dersom du sverger til farge på fingertuppene. Det finnes en rekke styrkende klarlakker på markedet, velg gjerne en av disse. Fjern den med en god neglelakkfjerner og legg på ny lakk hver tredje-fjerde dag.

Trom med fingrene! Ja, dette hjelper faktisk. Trom lett med fingerneglene mot et underlag av tre, for eksempel kontorpulten din eller spisebordet ditt. NB -- ikke gjør dette når det er andre i nærheten, det vil drive dem til vanvidd.

Fil, ikke klipp. Ty bare til negleklipperen dersom det er absolutt nødvendig. Korrekt filing er mye bedre for neglene. Husk å file inn mot midten fra hver side, og bruk alltid sandpapirfil, ikke metallfil. Metallfiler fliser opp neglene dine på 1-2-3.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 20:19   #9
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Opprinnelig lagt inn av mofe

Tror det er mye som hjelper på "sterkere negler" - kosthold er en del av dem.

Jeg har fått mye sterkere negler etter at jeg begynte å bruke olje på dem regelmessig, samt orange-pinne. Men det tar tid - flere måneder.

Takk for begge svarene. Gjør noen av tingene, men kan sikkert gjøre mer Så et spørsmål, hvilken olje bruker du og hva er orange-pinne?

Når neglene mine har vært slik i flere år så gjør det nok ikke noe fra eller til med noen måneder

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 20:29   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Skal vi se.. *titte i negleposen sin*

Den heter bare "negleolje", og merket er Depend. Mener jeg kjøpte den på Vita, sammen med alt det andre. Depend skal visstnok være et ganske godt merke, men det var Vita-damene som sa det til meg da, så.. hvem vet, salgstriks?

Orangepinne er en sånn pinne som har en myk side som du bruker til å dytte ned neglebåndene med. Må bare gjøres sammen med olje, ellers så kan man skade neglebåndene. Jeg har fått min fra USA, men har sett at enkelte apotek og parfymerier har det.


Søsteren min har fått mange manikyrer ( i USA, billig der), og negledamen hadde sagt til henne om man buker orangepinne ofte, så får neglen luft ved roten, og mere næring fra olje, og den vokser seg sterkere.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 20:41   #11
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Opprinnelig lagt inn av mofe

Skal vi se.. *titte i negleposen sin*

Den heter bare "negleolje", og merket er Depend. Mener jeg kjøpte den på Vita, sammen med alt det andre. Depend skal visstnok være et ganske godt merke, men det var Vita-damene som sa det til meg da, så.. hvem vet, salgstriks?

Orangepinne er en sånn pinne som har en myk side som du bruker til å dytte ned neglebåndene med. Må bare gjøres sammen med olje, ellers så kan man skade neglebåndene. Jeg har fått min fra USA, men har sett at enkelte apotek og parfymerier har det.


Søsteren min har fått mange manikyrer ( i USA, billig der), og negledamen hadde sagt til henne om man buker orangepinne ofte, så får neglen luft ved roten, og mere næring fra olje, og den vokser seg sterkere.

Da får jeg stikke innom en Vita i morgen også da Takk for utfyllende svar mofe.

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 20:43   #12
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Opprinnelig lagt inn av sjarmtrollet

Jeg sliter med negler som brekker og fliser seg. Tydelig at de ikke vil bli bedre slik det er nå. Hva kan jeg ta som hjelper på neglene?

Revlon har en 'lakk' som heter 'Nail Builder Gel'. Knall blå flaske - men lakken er blank. Beste jeg noen gang har brukt - i tillegg til at jeg bruker samme olje som Mofe; Depend.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 20:45   #13
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Revlon har en 'lakk' som heter 'Nail Builder Gel'. Knall blå flaske - men lakken er blank. Beste jeg noen gang har brukt - i tillegg til at jeg bruker samme olje som Mofe; Depend.

Enda en ting på handlelisten i morgen Prøver alt jeg

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 20:50   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

I tillegg bruker jeg en neglekrem fra Depend, som jeg bruker kanskje annenhver dag sammen med pinnen.

Også en "neglebånds-remover", Depend, som er en kjemisk peeling, som tar bort død hud.

Og neglelakksfjerner, også Depend, uten aceton (viktig at sånt er uten aceton, for det ødelegger neglene)


Hilsen nyfrelst ta-vare-på-neglene-sine-mofe

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 22:48   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Omega 3-6-9 og mct-olje invorters.. Det har gjort underverker med både hår,hud og negler for min del... Psoriasisen min er nesten borte og neglene er sterke som stål...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 21:26   #16
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Glemte denne i uka som gikk. Jeg har i alle fall vært på shoppingrunde, og håper nå at neglene vil bli sterkere etter hvert. Regner ikke med noe mirakel fra første dag, det er som er kommet allerede er jo dødt Så da får jeg håpe at jeg om et par måneder har "negler av stål". Hadde ikke gjort noe om håret vokste litt fortere heller siden jeg sparer akkurat nå

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 00:57   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Åh, flott tråd!!!!!

Jeg har i perioder problemer med neglebånd som fliser seg opp, noe som gjør veldig vondt (heldigvis lenge siden nå). Neglebåndene mine sitter veldig hardt fast, og jeg synes ikke det er særlig pent heller. Må gjøre noe... *suge til seg tips*

Jeg trodde orangepinner var sånne trepinner med skrå flate i en ende og spiss i den andre enden jeg - er det det du også mener, mofe?

For øvrig har jeg aldri skjønt problemet med å bruke metallfil - jeg filer på tvers med metallfil og det blir helt supert. Men jeg "bruker ikke" ikke lange negler da, kanskje det er annerledes om man har det?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 10:57   #18
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Hei!

Jeg ser du har fått mange gode råd, men jeg drister meg til å henge på et til, jeg.
Jeg har hatt lange negler i hele mitt voksne liv, og har selvfølgelig hyller og skap fulle av forskjellige vidundermidler for å holde dem sterke slik at de ikke brekker
Men nå jeg har funnet et "vidundermiddel", som fungerer helt supert for mine negler
Det er et middel som heter "Micro Cell 2000". Det kan kjøpes på parfymerier, og haes på neglene som en neglelakk. Du får med bruksanvisning når du kjøpet, for dette skal brukes som en kur.
Neglene blir utrolig sterke!
Jeg bruker det bare nå og da, men merker en utrolig forskjell!!

Lykke til!

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 20:33   #19
sjarmtrollet
Juniormedlem
 
sjarmtrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 32
sjarmtrollet er på en erverdig vei

Sv: Litt på siden, men hva hjelper på negler

Opprinnelig lagt inn av Bea

Hei!

Jeg ser du har fått mange gode råd, men jeg drister meg til å henge på et til, jeg.
Jeg har hatt lange negler i hele mitt voksne liv, og har selvfølgelig hyller og skap fulle av forskjellige vidundermidler for å holde dem sterke slik at de ikke brekker
Men nå jeg har funnet et "vidundermiddel", som fungerer helt supert for mine negler
Det er et middel som heter "Micro Cell 2000". Det kan kjøpes på parfymerier, og haes på neglene som en neglelakk. Du får med bruksanvisning når du kjøpet, for dette skal brukes som en kur.
Neglene blir utrolig sterke!
Jeg bruker det bare nå og da, men merker en utrolig forskjell!!

Lykke til!

Da kan jeg sjekke ut denne også Takk

__________________






Håper å se 60-tallet før St. Hans
sjarmtrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no