Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Spysjuke og lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 03:20   #1
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei
Thumbs down

Spysjuke og lavkarbo?

Hei!
Vanligvis når en har spysjuka drikk en cola og spis chips.
hva gjør vi når en er på lavkarbo?!
Siri

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:00   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Drikk cola og spise chips, hvis det gjør deg bra. Er jo ikke slik at man på lavkarbo ikke kan/skal spise det.

Lavkarbo betyr i prinsipp mindre karbohydrater, ikke kutte ut alt som er godt

Fra spøk til alvor, er du sjuk og det eneste som får deg frisk er cola og potetgull, ja så spiser man det da. Du blir jo ikke nødvendigvis sykere av å gi litt slipp på prinsipper en periode. Bedre å spise drikke noe enn ri prinsipper så man ender opp på sykehus, underernært og må få intravenøs næring.

Veldig sort hvitt dette, men jeg er en enkel sjel som lever enkelt: "Høres det dumt ut, men det funker, ja så er det ikke dumt"

  Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:08   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Jeg drikker pepsi max jeg da, og spiser den lavkarbomaten jeg har lyst på. Kanskje noen vil bake noe til deg? Blir ikke underernært av et par dager uten masse mat om du ikke har lyst på noe heller. Potetgull kan erstattes av microstekt ost.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:11   #4
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Uansett hvilke prinsipper jeg har levd etter, så har jeg spist det jeg har ønsket når jeg var sjuk. Lavkalori, lavkarbo.... spiller ingen trille. Om det eneste jeg får ned er Ritz og Sprite, ja så er det akkurat det som havner i magen. Når jeg blir frisk så går jeg tilbake til lavkarbo/kalori.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:21   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Hypah og Qlio har rett - når du er sjaber, er det mye viktigere at du får i deg noe - fortrinnsvis væske og salt, som jo er "cola og potetgull" - enn at du følger diett.

JEG ville valgt pepsi max og salte nøtter, men det er mest fordi jeg liker det bedre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:33   #6
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

JEG ville valgt pepsi max og salte nøtter, men det er mest fordi jeg liker det bedre.

Og det er vel kanskje derfor du har nådd målet ditt også, fordi du er så jæskla flink hele tiden.... har du tatt min viljestyrke???

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:34   #7
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Ritz, salt & pepper potetgull og cola. Er du syk så er du syk! Viktigere med noe kroppen greier å holde på enn å tenke lavkarbo akkurat den perioden

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:39   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

... og jeg fikk alltid havresuppe med rosiner når jeg var syk. Uansett hvor dårlig jeg var så ble verden ett bedre sted med havresuppe..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:35   #9
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Masse gode råd her... Trur i alle fall ikkje at koteletter m fløtesaus hadde vore ein suksess.
Goood bedring - føler med deg.

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 13:06   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.248
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Tror ikke det er så om å gjøre å spise noe usunt når man er spysyk. Så lenge du får i deg nok væske så greier du deg fint, og når du blir bedre og sulten kommer tilbake spiser du selvsagt noe som frister og passer sånn noenlunde til din kostholdsfilosofi. Høres ikke det greit ut da?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 13:12   #11
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Er man syk, så er man syk. Spysyke varer ikke evig, og kroppen trenger den energien den kan få. Så så lenge man klarer å hente seg inn igjen i etterkant, så er min erfaring at det er greit å spise det man ønsker, om det så er potetgull og cola. Det beste jeg vet når jeg er ordentlig dårlig er ritz-kjeks, og det spiser jeg med god samvittighet da. Gjerne med litt ekstra salt på, for erfaringsmessig gjør det godt for meg...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 13:51   #12
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Man skal ikke drikke kunstig søtet brus når man har omgangssyke fordi det virker avførende med enkelte søtningsmidler. Ergo, prøv farris som har salter i seg og spis gjerne salte nøtter.

Hvis ikke du orker det, så gi slipp på prinsippene dine og la det stå til mens det står på, så henter du deg inn igjen etterpå.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:25   #13
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Da har dietten i dag vært cola og chips... det er det eneste jeg har fått i meg dette siste døgnet. håper
uegnet får i meg noe annet i morgen. tusen takk for gode svar. det er lett å gå seg vill i egne prinsipper noen ganger..
siri

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:52   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Jeg er også spysjuk og brukte en dag på å få i meg et pizzastykke i går, så jeg tviler på du kommer over karbegrensa uansett hva du spiser
Spis det du orker. Og om du orker, velg det beste alternativet med mest næring og ikke det man spiser bare fordi man "er syk og kan".

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:02   #15
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av swirre, her.

Hei!
Vanligvis når en har spysjuka drikk en cola og spis chips.
hva gjør vi når en er på lavkarbo?!
Siri

Om man kun spiste karber da man hadde omgangssjuke ville vi ikke hatt fedmeepedemi.

Du spiser cola og chips, jeg spiser cola og loff med banan.. så går man tilbake til sunn kost når du er frisk

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:03   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Er det så om og gjøre , at man MÅ spise når man er syk?? Jeg gjør det ikke Bare drikker nok

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:08   #17
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Er det så om og gjøre , at man MÅ spise når man er syk?? Jeg gjør det ikke Bare drikker nok

Kan jo hende det bare er tull, men i teorien skal cola, loff og banan være med på å binde magen og kansje hjelpe noe mot symptomene.. Men igjen, man kan jo aldri stole på det ens mor har sagt for lenge lenge siden

Når man er syk har man somregel ingen apetitt, men litt næring kan være med på å få fortgang i helbredelsesprosessen (mor-geier og sikker bare vås, men det virker jo hvis man (som meg) tror på det)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:10   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Det med cola er gammel overtro i følge legen min.... Det er saltet i brusen som hjelper ofte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:33   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spysjuke og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Er det så om og gjøre , at man MÅ spise når man er syk?? Jeg gjør det ikke Bare drikker nok

Tror ikke det er noen vits i å trykke i seg mat man ikke vil ha, nei - men om man klarer det, er det nok ofte veldig lurt å få i seg noe salt, enten det er via drikke eller mat. Samt at det kan være litt greiere å benytte smertestillende tabletter og slikt når magen ikke er helt tom.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no