Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Konkurranse!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 19:28   #51
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Hadde planer om å vere med her eg også, men i dag "sprakk" eg med eit 1/2 grønt eple, så eg får vere med frå i morgon av. Trur ikkje nødvendigvis at eg gjekk over karbogrensa mi på 15 karber, er det då definert som ein sprekk? Eg teller ikkje, men har det i fingrane kva eg kan ete og ikkje. Eg åt ca. 2,5 karber til frokost, vel 5-6 karber til lunsj, rundt 3-4 karber til middag og ingenting til kvelds. Inneheld 1/2 eple meir enn 2,5 karber??

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 19:31   #52
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Hmmm, det er jo en forbudt vare så sånn sett er det jo en sprekk. Men du får avgjøre selv hvor streng du vil være med deg selv.

Hadde det vært en sprekk om du hadde spist en bit sjokolade selv om du ikke gikk over karbogrensa?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 19:33   #53
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Sjokolade er kjempe sprekk for meg. Det har eg ikkje ete sida.... eeee.... 14 juli trur eg. Men såg på matvaretabellen og det er sprekk. Eple inneheld 10 gram karbo pr 100 gram og 1/2 eple trur eg kanskje veg meir enn 100 gram. Jaja, blir med frå i morga eg da

Lykke til alle konkurransedeltakarar, for frå i morgon skal eg slå dokke alle sammen

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 19:35   #54
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

hehehe, lykke til!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:07   #55
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Dag 2 på den "smale" sti...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:11   #56
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Sjokolade er kjempe sprekk for meg. Det har eg ikkje ete sida.... eeee.... 14 juli trur eg. Men såg på matvaretabellen og det er sprekk. Eple inneheld 10 gram karbo pr 100 gram og 1/2 eple trur eg kanskje veg meir enn 100 gram. Jaja, blir med frå i morga eg da

Lykke til alle konkurransedeltakarar, for frå i morgon skal eg slå dokke alle sammen

Hvis det halve eplet ditt veide over 100 g så var det digert! Jeg veide nemlig et eple her om dagen, tok bort kjernehuset og veide resten, et normaltstort eple veide da ca. 150 g. Så et halvt eple var vel rundt 70-80 g.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:35   #57
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Konkurranse!

Dag to uten en sprekk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 06:11   #58
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvis det halve eplet ditt veide over 100 g så var det digert! Jeg veide nemlig et eple her om dagen, tok bort kjernehuset og veide resten, et normaltstort eple veide da ca. 150 g. Så et halvt eple var vel rundt 70-80 g.

Okay, men sprekk blei det uansett Kjem sterkare tilbake frå i dag av

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 12:10   #59
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Dag 9!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 12:14   #60
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Dag 10 her.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 12:24   #61
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Måtte begynne igjen

NÅ er jeg ihvertfall på min 5. sprekkfrie dag. Ikke såå mye å skryte av, men...

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:22   #62
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

IFA er farlig, den i eske. PASS OPP!!
Enda i ketose, således ingen sprekk. Har ikke anelse på antall dager, det får bli morgendagens lekse.
Flinke piker her inne!!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:26   #63
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

IFA er farlig, den i eske. PASS OPP!!
Enda i ketose, således ingen sprekk. Har ikke anelse på antall dager, det får bli morgendagens lekse.
Flinke piker her inne!!

Se på linken jeg satt inn til deg (og alle andre interesserte) på skravletråden (eller var det veietråden..?). Uansett, i følge den tråden jeg la inn link til er ikke den i pose bra heller.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 23:31   #64
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Dag 3 på rett kost...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:04   #65
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Gah! dagens meny: 4 stekte egg, 5 skiver bacon, en tomat og 10 agurkskiver til frokost....2 stk benfri kotelett med salat, stekt sopp, løk og paprika til middag med litt tzatziki...etter middag ble jeg fysen og spiste en kald kotelett fra middagen...litt etterpå ble jeg enda mer fysen og skar opp en halv agurk i strimler som jeg knasket på..og nå er jeg fortsatt drithypp på NOE! var ikke slik igår..kommer druesukkeret fra forrige uke for sent? Seriøst, jeg er tre minutter fra å løpe bort på rimi å raide sjokoladehyllene..hjeeeeeeeeeeelp!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:07   #66
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Kavli skivet ost med jalapeno, bacon eller lignende. Smelt i micro eller ovn. Blir litt tyggemotstand eller sprø avhengig av hvor lenge du varmer den. Super snack!
Evtuelt litt maarud baconsvor eller bacongull er greit.
Jeg gomler hjemmelagede små kjøttboller, men det tar litt tid å lage...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:07   #67
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Ikke sprekk!!!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:09   #68
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Gah! dagens meny: 4 stekte egg, 5 skiver bacon, en tomat og 10 agurkskiver til frokost....2 stk benfri kotelett med salat, stekt sopp, løk og paprika til middag med litt tzatziki...etter middag ble jeg fysen og spiste en kald kotelett fra middagen...litt etterpå ble jeg enda mer fysen og skar opp en halv agurk i strimler som jeg knasket på..og nå er jeg fortsatt drithypp på NOE! var ikke slik igår..kommer druesukkeret fra forrige uke for sent? Seriøst, jeg er tre minutter fra å løpe bort på rimi å raide sjokoladehyllene..hjeeeeeeeeeeelp!

Har du kremfløte og kunstig søtning i huset, kan det hjelpe å piske litt krem. Ta en osteskive med litt paprika til - det døyver også lysten på noe søtt.
Dette har reddet meg mange ganger.
Fikk også tips om å piske eggedosis med kunstig søtning i. Håper du finner en løsning - og da mener jeg ikke Rimi.
Lykke til.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:11   #69
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Prøver å steke noen kavliskiver med bacon på..synes bare det er helt sykt mye mat..akk! bedre følelse å IKKE være sulten :/

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:11   #70
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Kunstig søtning kan påvirke blodsukker og opprettholder søtsug, så jeg ville heller tatt noe "mat"

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:14   #71
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Kunstig søtning kan påvirke blodsukker og opprettholder søtsug, så jeg ville heller tatt noe "mat"

Helt enig med deg i det, men i nøden spiser f fluer. Osteskiver er bedre ja.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:30   #72
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Har kavliskiver i ovnen mens jeg steker kyllingkjøttdeig med sopp, løk og paprika og i kjelen ved siden av har jeg laget bretagne kyllingsaus på smør, vann og sæterrømme..fettbombe, namnam! takk for kjappe og motiverende svar!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 23:05   #73
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Jeg er på dag 3 i ketose. Er en mandagsstarter som så mange andre her, og jeg er heeeelt ny på denne dietten, selv om jeg har lest meg veldig opp både på internett og i bøker. I tillegg har jeg satt meg litt inn i dette kostholdet med tanke på en venninnes barn som var epileptiker.

Jeg husker vi lærte om ketose på skolen (sykepleierskolen), og jeg måtte bare utbryte: men da virker sånne lavkarbokurer da? Ernæringsfysiologen forsøkte å snakke det bort, men det hang i hodet mitt. Når jeg en gang er klar til å slanke meg (har ikke vært motivert grunnet sykdom), så blir det ketose. Og nå er jeg i gang. Med piller og bok fra ketolyse.no.

I dag har jeg stekt ziggylapper. De ble kanskje litt omelettlike, men det tåler jeg. Hvertfall av og til. Skal forsøke meg på brød i morgen.

Kvelds i dag ble to ziggylapper med masse masse brie, og det var hysterisk godt. Vurderer en til ...

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 23:19   #74
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Nå har jeg hatt en 5-dagers sprekk med omtrent bare godteri som næringskilde alle fem dagene Det er den lengste sprekken jeg har hatt siden april, så er egentlig bare glad til for at den ikke ble lengre!
Tenkte at det passet seg bra å bli med på konkurransen fra idag idag av. Dette er dag 1 uten sprekk

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 00:00   #75
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Dag 4 på rett mat...skal sjekke om jeg er i ketose i kveld...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening, konkurranse og ketose? cathrine Trening 7 20-03-08 21:47
Konkurranse, vinn gavekort.. Hvor mange klarer du? mofe Generell diskusjon 38 17-10-07 14:29
Før og etterbilder konkurranse lowcaarbdieter Lavkarbo generelt 6 14-06-05 15:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no