Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbohydrater og fettforbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-05, 17:44   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Karbohydrater og fettforbrenning

Hva synes dere om denne?
Her virker det som man må spise karbohydrater for å forbrenne fett...
men det står jo ikke noe om mengde karbohydrater da..
I flg ketolyse feks er jo ketose den mest effektive fettforbrenningen, og der skal man jo ikke spise mye karbohydrater..
jeg har forstått det slik at man forbrenner mest om man er i ketose, og da kan man ikke trene så hardt, men i denne artikkelen virker det som man må trene og spise nok karbohydrater..

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=3297

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 17:47   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sitat:

Går du nemlig tom for karbohydrater "stopper" nesten også fettforbrenningen opp, men det skumleste er når hjernen ikke får nok karbohydrater. Da blir du totalt viljeløs og likegyldig


Stakkars Nille som har vært i ketose i flere år.. hun er HELT viljeløs og likegyldig, hun!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 17:57   #3
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

ja.. men da er det vel snakk om TOM... man spiser jo litt karbohydrater selv om man er i ketose.....?

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 19:16   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Når man løper maraton er det kanskje bedre å spise mye karbohydrater og lite fett enn omvendt. Men jeg tviler på at lavkarbo hadde fått henne (eller andre) til å yte mindre, heller bedre på lange treningøkter. Det er vel bare spørsmål om å få i seg nok energi før og etter løpet, samme om det er fra lavkarbo eller vanlig. Men jeg vet jo ikke. Men det jeg vet er at ihvertfall styrketrening fungerer mye bedre på en lavkarbo-diett. Og det er vel også litt å si at lavkarbo fungerer ikke for alle uansett om det er bedre eller ikke. Hun sier ikke hvor mye fett hun spiser på "sin" diett men jeg regner med at det er "very light".


Ingrid Kristiansen sitat:
"Karbohydratene sørger for å gi en liten "flamme" slik at fettet tenner lettere"

Dette var jo nesten morsomt å lese . Ved lite inntak av fett så tar jo karbohydratene over som energikilde. Det har jo ikke noe med at fettet "hjelper til". Dette blir for useriøst. Med dette sier hun vel heller at man ikke må leve helt fettfritt, men passe på å få i seg litt fett.

Ingrid Kristiansen sitat:
"I tillegg greier hjernen seg kun med karbohydrater, den brenner ikke fett"

Dette stemmer helle ikke. Hjernen brenner ikke fett direkte men bruker da ketonlegemer fra fett.

Kroppen kan godt leve på 0 karbo, altså bare proteiner og fett. Men det blir jo sunnere å tilføre litt karbo i form av grønnsaker og bær osv. Men man blir ikke tom av 0 g karbo.

Men hvis det funker bra med lavfett/høykarbo så er det jo ingen grunn til å bytte kosthold. Det er jo opptil hver enkelt.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 20:04   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Stakkars Nille som har vært i ketose i flere år.. hun er HELT viljeløs og likegyldig, hun!!

Jah !! Med fare for å virke fanatisk (igjen): Ikke skjønner jeg hvordan jeg har klart å gå en runde golf (18 hull) på 3.5 timer i dag, trent Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting i 50 min + 25 min Winsor Pilates Upper Body Workout MED vekter, - og fremdeles klare å sitte her å svare på spørsmål og skrive til dere her..... Jeg burde jo vært under torva for lenge siden !!

Skulle ønske alle kunne fått Mat & Helse på døra i dag, og lese de fine artiklene fra KAM-konferansen (fremtidens medisin) side 20-21 - om lavkarbo bl.a., den flotte artikkelen om fett og lavkarbo på side 40-43.

Dessverre er det slik at mange ikke følger med nyere forskning og hva som skjer rundt omkring i verden. Da tor man jo på det man engang har lært. Og har man ikke prøvd noe annet....... trist men leitt, sier jeg. Det er jo deres tap. Alle må gjøre det som passer best for dem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 20:08   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Stakkars Nille som har vært i ketose i flere år.. hun er HELT viljeløs og likegyldig, hun!!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Telling av karbohydrater Ruska Induksjonen 4 06-07-11 19:26
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 17:59
Karbohydrater i kakaosjokoladen Liva Generell ernæringsdebatt 19 30-08-06 13:03
Trekke fra antall karbohydrater ? ajn Atkins kosthold 19 10-06-06 11:56
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no