Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp til å se på matinntaket

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-09, 08:49   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hjelp til å se på matinntaket

Siden veiinga i dag ikke gikk riktig slik jeg så gjerne ville den skulle - så nå ønsker jeg å be om litt hjelp til å se over matinntaket mitt.....
Jeg har altså gått opp i vekt (200 gr) siden sist torsdag og hvis det nå viser seg at jeg spiser "feil" er det greit å snu på flisa fortere enn svint.
Her ser dere vekta mi:
Startvekt 108 kg 08.11.08
13.11.08 - 106,4 kg
20.11.08 - 106,4 kg
27.11.08 - 105,6 kg
04.11.08 - 104,8 kg
11.12.08 - 103,7 kg
18.12.08 - 103,2 kg
23.12.08 - 103,0 kg
31.12.08 - 103,1 kg
08.01.09 - 102,1 kg
15.01.09 - 100,9 kg
22.01.09 - 100,0 kg

Og her er matinntaket mitt i løpet av ei typisk uke:

Frokost: varierer mellom 2 egg (kokte, stekte og eggerøre) & bacon, en gang i uka en skive med ketolysevennlig brød eller Oopsies, eller middagsrester
Lunch: kjøtt fra varmedisken og agurk til
Middag: Kjøtt, fugl eller fisk med diverse grønnsaker (brokkoli, blomkål, rosenkål, minimais), championg
Kveldsmat: egg & bacon, litt paprika og/eller agurk, middagsrester eller ca en gang i uka en skive med ketolysevennlig brød eller Oopsie rolls

Innimellom - hvis jeg blir sulten, spiser jeg litt hasselnøtter (har spist siden begynnelsen av kuren)

Jeg får i meg 6-7 SS MCT-olje til dagen
Jeg steker all maten i masse meierismør og lasser på med smør på tallerkenen.
Meieriprodukter bruker jeg i grunnen lite av med unntak av smør da
Jeg drikker 2-3 l vann til dagen
Jeg drikker 4 - 6 kopper te til dagen med 3 sukketter i hver kopp (har gjort siden begynnelsen av kuren)
Av pålegg så bruker jeg skinkepålegg, ost, roastbiff, leverpostei og bittelitt syltetøy (Heistad)
Jeg drikker ca 1 1/2 l Cola Zero i uka
Jeg spiser 100 gr Anton Berg i uka
Jeg spiser ca en pose med Bacongull i uka
Spiser en halv pose med IFA daglig (har gjort siden begynnelsen av kuren)
Jeg tar Ketolysetablettene hver dag

- Har vært i Ketose hele tiden utenom pause på et par dager i jula....

Det er en stund siden jeg slutta å telle karbene - men etter et kjapt overslag regner jeg med at jeg ligger på ca 15-20 k til dagen. Spiser en del grønnsaker til middagen så der blir inntaket ganske stort.

Jeg trener ikke - har ikke gjort det i noen særlig grad siden jeg begynte....men går en i jobben min...

Så - hva tror dere.....?

Jeg henger meg ikke så fryktelig opp i de 200 gr jeg har gått opp - det er ikke mye når man tenker etter....det som irriterer meg er alle de grammene jeg egentlig jeg skulle ha gått ned og som jeg nå har gått glipp av.....
Ville jo så gjerne være under streken nå.......

Syklus / mens og slikt - har hormonspiral og mensen har vært helt på bærtur siden jeg begynte så jeg vet ikke om jeg bare har "uka" nå. Men føler jeg ikke har hatt noen store svingninger i disse periodene før....

Har ikke fått vært på do skikkelig på en stund og føler meg litt "stinn". Skal lage Gerd sin fløtegrøt på lørdag (da har jeg fri) og forhåpentligvis tilbringe noen stunder på do.....*ler*

Noen tanker???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 13:44   #2
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hjelp

Jeg har merket at spiser jeg bacongull så bremser det ned vektreduksjon helt.

Ellers så er jeg så ny i dette enda at jeg vet ikke om noe burde vært gjort anderledes.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 14:15   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp

Jeg ville rett og slett kutta ut:
Så mye bacongull, sjokolade, nøtter og ifa.
Spiser du dette mer eller mindre daglig?

Hvorfor ikke legge om vanen fra å småspise "godis-erstatninger" kvelder og mellom måltider (nøttene). Og finn deg heller mat viss du fyser/er småsulten.
Er du sulten mellom måltidene, kan det være at du har for lite fett i maten.
Og spis heller litt skinke/ost eller anna reint pålegg i mellom måltidene.

Av og til er det vanen som må brytes, og det vet jeg av erfaring tar både tid og kan være vanskelig. Men for hver uvane man bryter så får man en stor seier

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:30   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hjelp

Takk for svar folkens !!!

Neida, BaconGull og Sjokolade er kun til lørdagen - når mann og barn koser seg med sitt lørdagssnop. Og når jeg tenker meg om så forsvinner nok en del av Bacongullet i gubben også...
IFA - der er det værre - jeg tygger nok opp en pakke og to eller tre i uka av dem...
Når det gjelder nøtter såer de en redning i nøden når jeg blir sulten før planen...*ler*

Siden disse to tingene (IFA og nøtter) har fulgt med meg helt siden ketolysestart trodde jeg ikke at jeg plutselig ikke tålte dem......men jeg skal kutte ut dette for en uke og to og se om det hjelper.....

Fett ja.....mye mulig at jeg ikke spiser nok - må prøve å øke! Har kjøpt inn avocado i tillegg så kanskje detkan hjelpe litt!

Takk for hjelpa!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 09:54   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp

Det er også vanlig at når man har gjort dette så lenge som du har, at det stopper litt opp.
Det er sjeldent man ser en jevn vektkurve som alltid peker nedover, altså. Og det gjelder alle slags slankeopplegg, uansett hvor optimale de er!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no