Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei, vedr kjøtt og stekt mat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-10, 22:43   #1
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Hei, vedr kjøtt og stekt mat

Heisann, helt rykende fersk her inne og har søkt litt rundt uten å finne noe.. Mulig jeg er dårlig til å lete, men..

Jeg lurer på to ting:
Noen snakker om at mye kjøtt kan være uheldig mtp kreft i tykktarm. Blir jo litt kjøtt på lavkarbo, hvordan er det med dette?

Og så er det dette med stekt mat, det skal ikke heller være helt herlig mtp kreft i tykktarm..

Er svært fornøyd med kroppen min etter karboene suste ut av kosten. Jeg har fått en helt ny hverdag, men utrolig lite plager! Og bonusen er at kg forsvinner jevnt og trutt.
Men så blir jeg litt betenkt da, på om det kan være noen risiko forbunnet med dette her, hadde jo tenkt å ha dette kostholdet en evighet og litt til pga alle fordelene med det. (ikke nødvendigvis vekttap)

Veldig takknemlig om noen har gode svar på disse spørsmålene, og tilgi meg dersom det ligger svar på det alt her og at jeg har lett for dårlig

Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 23:26   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hei, vedr kjøtt og stekt mat

Her er en tråd om saken. Finnes sikkert masse mer også........
Du kan jo bytte på med rødt og lyst kjøtt, fisk, kylling, sjømat, vegetar........

Du trenger ikke steke alt, da! Mye som kan kokes eller lages i form i ovnen eller spises rått eller.........

Tror du vi hadde overlevd som rase om kjøtt var så farlig som enkelte prøver å skremme oss til å tro???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:36   #3
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei, vedr kjøtt og stekt mat

Hei Kitt og takk for link.
Akkurat kreft i mage skremmer the living daylight ut av meg så jeg ble litt betenkt.
Nå spiser jeg helst kylling og svin, ikke storfe. Blir for tung i magen av det.
Mange leger anbefaler jo å kutte karbo så jeg får liksom ikke det til å stemme med kreftfare heller for å si det sånn.
Av og til blir man bare litt shaky.
Tusen takk for hjelpen og for svar

Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:43   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hei, vedr kjøtt og stekt mat

Det er også en misforståelse at det må være så mye mer kjøtt på lavkarbo-kosthold enn ellers. Det som er viktig er å få i seg nok protein i forhold til kroppsvekt, men mettheten skal jo i hovedsak komme av fett, som du fint kan få fra andre kilder - saus, smør, avocado, olje, etc.

Men jeg følger samme tankegang som Kitt, selv, og er ikke overbevist om at kjøtt i seg selv er farlig. (Og hvis det hadde vært det, er jeg redd jeg hadde spist gladelig likevel - mmm, kjøtt...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vedr. ketose Tittentei Ketolysekuren 4 18-09-07 14:06
Vedr. Atkins bar Søss Spørsmål og svar 2 30-08-07 22:28
Vedr. stix Tittentei Ketolysekuren 3 28-08-07 08:18
Vedr. egg Tittentei Ketolysekuren 0 21-08-07 22:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no