Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanskelig kur

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-08, 17:03   #1
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Vanskelig kur

Er det bare meg som synes det? Sliter med motivasjonen nå, og har lyst på "vanlig" mat. I tillegg er vekkttapet beskjedent, og det er en del ekstra styr med denne kuren.

Noen som synes det går smooth som kan gi meg noen tips eller motivere litt?

Vurderer å gå over til type Grete Roede med det er for galt det også etter alt jeg har satt meg inn i og kjøpt.

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:36   #2
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig kur

Jeg sliter også... Motivasjonen er ikke på topp for å si det slik!
Jeg veide 69 kilo 1. oktober, og gikk på vekten i dag og så 65,5 på nåla...
Det er liksom ikke fremgangen det skal stå på, men det er de solsiale begivenhetene som ikke jeg kan være med på...
Jeg er ikke slik av person at jeg gidder å si til noen på jobben at jeg er på diett. Det har ikke de noe med, men det gjør det jo vanskelig!

Jeg savner vanlig mat for å si det slik.
Nå skal jeg være i ketose frem til 13. november, og trappe opp litt karber etter dette.
Det er leeeeeenge til 13. november.
Sukk

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:43   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vanskelig kur

Jeg synes personlig dette er verden beste kur Føler overhodet ikke at eg slanker meg og synes det er topp. Av og til er det selvsagt noe eg har lyst på som eg ikkje kan spise, men motivasjonen til å bli tynn en dag er så stor at eg overvinner alltid lysten til å spise noe ulovlig.
Nå har eg vel og merke en hel del mere kg å ta av enn dere og det gjør nok sikkert til at det forsvinner endel kg.
Men k `choice: måler du deg med målebånd?
Hva spiser du? Ikke så lett å komme med råd uten å vite hva du spiser
Trener du?

Er bare å spørre, jeg skal iallefall svare så godt eg kan

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 20:15   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vanskelig kur

Jeg har snart gått 14 dager, og trives veldig godt med dette. Studerer oppskriftstrådene hver dag, og finner nye oppskrifter til hele familien der. Nå hasr jeg laget black sunday sjokoladekake som står i kjøleskapet, jeg har 2 lollypop? brød i ovnen, og på komfyren putrer en himmelsk gryterett, som virkelig smaker himmelsk.
Jeg gikk ikke så mye ned uke 2, men energien begynner å ta seg opp, jeg orker mere,sover bedre osv. For meg er dette rette metode, det eneste jeg sliter med er lunsj.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 20:24   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vanskelig kur

Salat til lunsj er helt perfekt for meg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 20:31   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Vanskelig kur

Matmessig så koser jeg meg på kuren. Som fungirl sier, føler ikke at jeg slanker meg! Av og til frister jo pasta, og gjerne litt ris.. Men en saftig biff med smeltet kryddersmør frister alltid mer !! Det er slik jeg prøver å tenke; Fyller opp tomrommet fra potetene med herligt kjøtt

Så lenge man har tid til å lage mat, så er det UTROLIG mange gode oppskrifter å følge. Spiser man variert er det lettere å ikke savne "tilbehøret".

Men generelt sett, det å gå ned i vekt, uansett kur/diett er jo ikke lett.. Vi som er overvektige har spist feil i mange år, og plutselig skal vi gjøre alt rett over en lang periode! Det er ikke bare bare.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:09   #7
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Vanskelig kur

Ikke gi opp

Uansett hva slags kosthold du velger å legge om til, vil det medføre litt styr - det er bare naturlig når man skal endre etablerte vaner. Og den endringen må man gjøre på lang sikt også, ellers er det meningsløst. Fordelen med Ketolyse er jo at du kan spise utrolig god mat mens det står på! I tillegg blir man flink til å lese næringsinnhold og "re-orientere" seg matmessig, noe jeg tror er et godt utgangspunkt for varige kostholdsendringer.

Selv har jeg holdt på i litt over 3 måneder, og synes det går veldig lett. Har ikke sprukket så langt, men spiser selvfølgelig ikke alltid som en helgen heller. Tenker utrolig lite på mat sett opp mot hvordan jeg hadde det før, og det føles befriende. Dessuten har jeg oppdaget at selv om Ketolyse er et strengt kosthold, er det ikke vanskelig å holde seg innenfor grensene når man først blir trygg på hva man kan spise.

Det er ikke sikkert Ketolyse er den rette kuren for deg, men ikke gi deg bare fordi du synes det er litt mye styr - det går seg fort til, og litt styr må du regne med uansett. Lykke til

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:45   #8
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Vanskelig kur

Det blir bedre etterhvert!! ikke gi opp

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:51   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vanskelig kur

Jeg er også veldig fornøyd med ketolysekuren. Kjempegod mat og helsen min er tydelig bedre. Jeg slet også litt i starten med det som var uvant. Måtte veie og telle i begynnelsen før jeg fikk det hele inn i ryggmargen. Visste liksom ikke hva jeg skulle handle i butikken og var usikker på om jeg gjorde det riktig. Men det tok ikke så lang tid før de nye vanene var etablert, og det var jammen verdt strevet i omstillingsfasen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:10   #10
sivmp
Juniormedlem
 
sivmp sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Finnmark
Alder: 58
Innlegg: 32
sivmp er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig kur

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Er det bare meg som synes det? Sliter med motivasjonen nå, og har lyst på "vanlig" mat. I tillegg er vekkttapet beskjedent, og det er en del ekstra styr med denne kuren.

Noen som synes det går smooth som kan gi meg noen tips eller motivere litt?

Vurderer å gå over til type Grete Roede med det er for galt det også etter alt jeg har satt meg inn i og kjøpt.

Du er ikke alene. Jeg og mange andre sliter til tider, i begynnelsen kan det vel være at man sliter mer en senere i kuren. Men hvis du står på så skal du se at reaultatene kommer.
Når jeg sliter tenker jeg på hvordan jeg så ut på det siste bildet som ble tatt, før jeg begynte på kuren. Dit vil jeg ikke tilbake.

I lunchpausen er det ikke jeg som misunner de andres brødskiver, men de andre som misunner min lunch. De lurer på om jeg har sluttet på kur siden jeg kan spise så mye godt

I begynnelsen skrev jeg dagbok, om alle tanker og endringer. Denne tar jeg frem i stunder der jeg sliter med motivasjonen.

Vi har vel alle lyst på det alle andre spiser, vi må bare velge en retning for hvordan vi skal komme ned i vekt. Bare tanken på hvor ofte jeg sultet alle de gangene jeg gikk på GR, er grunn nok til at jeg fortsetter på Ketolysekuren. Men hvis du har erfaring med at du trives bedre med Grethe Roede, og får det opplegget bedre til, må du selvfølgelig velge det. På dette område kan vi alle være helt forskjellig

Bare tenk deg godt om og ta de valgene du synes passer for deg.

Lykke til

__________________


sivmp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:06   #11
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig kur

Skjønner frustrasjonen din. Hvis du finner ut at dette gidder du ikke lenger: Hva med å ikke gå heeeelt over til den andre motsetningen (GR vs ketolyse), men stoppe et sted på veien, si feks ala fedon? Litt samme prinsippet, men ikke så strengt; litt mer rom for å spise mer variert frukt/grønt, samt litt brød/pasta hvis man føler man må det?

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:13   #12
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig kur

Lurer på om jeg tusler over til Lindberg en tur jeg.. Er så lei av fett, og savner frukt veldig!

Måler ikke med målbånd, det skulle jeg kanskje gjort.

Men - jeg prøver Lindberg, så kommer jeg tilbake om det heller ikke er mi greie

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 20:29   #13
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Vanskelig kur

Lykke til videre vertfall
Klem

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 20:49   #14
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig kur

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Lurer på om jeg tusler over til Lindberg en tur jeg.. Er så lei av fett, og savner frukt veldig!

Måler ikke med målbånd, det skulle jeg kanskje gjort.

Men - jeg prøver Lindberg, så kommer jeg tilbake om det heller ikke er mi greie


Kan jeg få anbefale deg en bok du ka ha nytte av å lese, som handler om et liv på lavkarbokosthold.

Den heter "Bedre uten brød" og er skrevet av Lutz/Allan.

Boken forteller om helsegevinster man kan oppnå ved å spise under 72gk daglig, og metoden de anbefaler er så enkel at den beskrives i nærmest bare to setninger.

Før du begynner på noen annen kur, skulle jeg ønske du bevilget deg denne boken. Leste den i sommer og den har utfordret mange av mine grunnholdninger...og...som jeg nettop skrev: gir en løsning på lavkarboliv som er så enkelt, og logisk, ikke minst...

Uansett: Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 22:05   #15
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Vanskelig kur

Jeg har holdt på nå i 2,5 uke. Mellom uke 1 og 2 slet jeg litt, men det var mer p.g.a at jeg ikke hadde funnet så mange gode alternativer enda. Har brukt helgen til å lese oppskrifter så det holder, prøvet ut noe og er mye mer optimistisk. For meg er det viktig å finne alternativene slik at jeg ikke blir matlei.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 09:27   #16
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Vanskelig kur

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Kan jeg få anbefale deg en bok du ka ha nytte av å lese, som handler om et liv på lavkarbokosthold.

Den heter "Bedre uten brød" og er skrevet av Lutz/Allan.

Boken forteller om helsegevinster man kan oppnå ved å spise under 72gk daglig, og metoden de anbefaler er så enkel at den beskrives i nærmest bare to setninger.

Høres ut som en bok jeg vil lese. Ketolyse er ikke helt for meg har jeg funnet ut, men jeg ønsker å leve lavkarbo.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:16   #17
genosha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 22
genosha er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig kur

Heisann,
sliter veldig eg også, etter snart tre uker på kuren har eg gått OPP 1 kilo og dette har ikkje hendt meg før (har gått på denne med bedre resultat før). Er i ketose, så alt bra der. Håper berre det løsner snart. Stå på! Slanking er alltid hardt!

genosha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:34   #18
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Vanskelig kur

Men merker dere ikke de andre gode effektene av å spise LCHF?

Når man ikke er veldig overvektig, raser man jo selvfølgelig ikke ned i vekt heller. Det er jo ikke noen sultekur hvor muskelmassen forsvinner (noe som selvsagt vil vises godt på vekta), men denne type mat regulerer kroppen hormonelt til mer normalt. Er du for tynn - legger man på deg, og er du for feit - blir man slankere.

Synes det er litt synd at det heter Ketolysekur. Går man over til "vanlig" kosthold etter ketolyse, går man selvsagt opp i vekt igjen. Det er jo den maten som fikk oss til å bli fete.

Det er mange som går over til Lindberg etterhvert, siden det er så godt som lik "vanlig" kost. Mange har jo fått gode resultater av den maten også. Håper dere finner ut av det - og ikke kaster dere over brødskiva igjen!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 11:56   #19
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Vanskelig kur

Jeg er enig med Rubens.
For meg er lavkarbomat "vanlig" mat nå. Det er skremmende å se hva andre har som en del av sitt "normale" kosthold.
Jeg spiser denne maten fordi jeg vet at den holder meg frisk, holder energien oppe, gir kroppen det den trenger og fordi det virkelig er naturlig (fordi det meste av det jeg spiser har jeg laget fra bunnen av selv).

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 15:12   #20
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vanskelig kur

Opprinnelig lagt inn av genosha, her.

Heisann,
sliter veldig eg også, etter snart tre uker på kuren har eg gått OPP 1 kilo og dette har ikkje hendt meg før (har gått på denne med bedre resultat før). Er i ketose, så alt bra der. Håper berre det løsner snart. Stå på! Slanking er alltid hardt!

Jeg er nå inne i 6(?)uke på ketolyse, og har også opplevd at vekta steg på et tidspunkt. Noe er vann(fin bortforklaring for meg) og noe er fett må jeg nok innrømme. Kosten på ketolyse er bare helt topp, og ja, det er visst mulig å spise for mye av den. Torkil skriver jo det også, det var bare litt vanskelig for meg å lese akkurat den biten. Nå er det jo ikke sikkert at dette gjelder deg Genosha, se over kosten din om du har fått inn mye saltmat f.eks spekemat. Lykke til.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig! Miriell Stoffskifte / hormonproblemer 0 14-01-08 15:03
Vanskelig dette Hjørdis Ketolysekuren 36 31-10-07 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no