Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-13, 20:48   #20526
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du skal ikke vurdere å endre til abbonement da, Photo? Mitt (djuice M) er f.eks slik at jeg kan ringe, sende sms og sende mms ubegrenset (eller, inntil 40000 hver av sms/ringeminutter/mms) og så 1000 mb data. Jeg bruker data ganske mye, slår den aldri av, og går nesten aldri over 1000 (kobler selvsagt på wifi hjemme). Dette koster 199,- pr mnd, og regningen er aldri over dette, med mindre jeg har vært i utlandet/ ringt til spesialnumre. Du må da bruke mer penger på kontantkort pr mnd?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-07-13, 20:55   #20527
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe, jeg vurderer å bytte til vanlig regning istedenfor fastprispakke med 150 sms/minutter/data... jeg bruker knapt halvparten, og 1/3 regninga mi er sms til utlandet siden det ikke regnes som gratis sms..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 09-07-13, 21:10   #20528
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Du må da bruke mer penger på kontantkort pr mnd?

Ikke nødvendigvis. Ikke alle som bruker et kontantkort hver mnd - flere jeg kjenner som nesten aldri fyller på sine

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-07-13, 21:11   #20529
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Du skal ikke vurdere å endre til abbonement da, Photo? Mitt (djuice M) er f.eks slik at jeg kan ringe, sende sms og sende mms ubegrenset (eller, inntil 40000 hver av sms/ringeminutter/mms) og så 1000 mb data. Jeg bruker data ganske mye, slår den aldri av, og går nesten aldri over 1000 (kobler selvsagt på wifi hjemme). Dette koster 199,- pr mnd, og regningen er aldri over dette, med mindre jeg har vært i utlandet/ ringt til spesialnumre. Du må da bruke mer penger på kontantkort pr mnd?

Jeg bruker kanskje 150-200 kr i måneden på kontantkort. Ingen storforbruker av mobile tjenester, egentlig. Kommer nok ikke til å få abbo med det første.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-07-13, 21:21   #20530
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Alle må jo vurdere sine behov. Jeg synes det er godt å kunne ringe og sende sms'er uten å tenke på at det koster penger, og det har ført til at jeg har begynt å ringe mer igjen.

Et alternativ til deg Sanney er å bruke Viber til gratis sms/mms/ ringing når man er på wifi. Jeg bruker Viber når jeg kommuniserer med en venn fra Island, som også bruker Viber. Dermed ringer/sms'er/ mms'er vi hverandre gratis via denne app'en dersom vi er på wifi, og bruker av datapakken ellers. Og selvsagt kan Viber brukes på samme måte mellom norske smartmobiler også, forutsetter bare at begge har lastet ned gratisappen deres.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-07-13, 21:42   #20531
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Alle må jo vurdere sine behov. Jeg synes det er godt å kunne ringe og sende sms'er uten å tenke på at det koster penger, og det har ført til at jeg har begynt å ringe mer igjen.

Et alternativ til deg Sanney er å bruke Viber til gratis sms/mms/ ringing når man er på wifi. Jeg bruker Viber når jeg kommuniserer med en venn fra Island, som også bruker Viber. Dermed ringer/sms'er/ mms'er vi hverandre gratis via denne app'en dersom vi er på wifi, og bruker av datapakken ellers. Og selvsagt kan Viber brukes på samme måte mellom norske smartmobiler også, forutsetter bare at begge har lastet ned gratisappen deres.

Skype er også kjekt.
Og bilder sender man gratis via snapchat. Man får se bildet i maks 10 sek, men er man kjapp på labben "fotograferer" man bildet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-07-13, 21:50   #20532
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen her som har erfaringer med tursekker? Jeg har tenkt til å kjøpe meg en tursekk til dagsturer/én overnatting i første omgang, antagelig på 40-45 liter tror jeg. Jeg var og titta på noen i dag, men jeg prøvde ingen. Jeg er så redd for at hoftebeltet skal være for kort! Jeg har jo ekstra polstring rundt magen liksom. Er det noen som veit hvor lange disse pleier å være? Varierer det veldig fra merke til merke? Varierer det mellom herre- og damevarianter?

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 09-07-13, 22:01   #20533
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg bruker kanskje 150-200 kr i måneden på kontantkort. Ingen storforbruker av mobile tjenester, egentlig. Kommer nok ikke til å få abbo med det første.

Jeg har abo, Chess Premium, ingen etableringsavgift og ingen månedsavgift. Siste faktura var på 158,- for en mnd. Med mindre jeg tar buss og bruker mobilbillett eller noe sånt ligger regningen på 100-160,- i mnd. Jeg er heller ingen storforbruker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-07-13, 22:16   #20534
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skype er også kjekt.
Og bilder sender man gratis via snapchat. Man får se bildet i maks 10 sek, men er man kjapp på labben "fotograferer" man bildet.

Skype glemte jeg ja, men etter jeg begynte å bruke Viber foretrekker jeg det. Samme med snapchat, det synes jeg er overflødig. Og helt gratis er det kun via wifi, så prismessig koster skype/viber og snapchat det samme.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-07-13, 09:10   #20535
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Noen her som har erfaringer med tursekker? Jeg har tenkt til å kjøpe meg en tursekk til dagsturer/én overnatting i første omgang, antagelig på 40-45 liter tror jeg. Jeg var og titta på noen i dag, men jeg prøvde ingen. Jeg er så redd for at hoftebeltet skal være for kort! Jeg har jo ekstra polstring rundt magen liksom. Er det noen som veit hvor lange disse pleier å være? Varierer det veldig fra merke til merke? Varierer det mellom herre- og damevarianter?

Det aller viktigste med en tursekk er at den sitter godt på ryggen din, og eneste måten å finne ut det, er å prøve den med noe oppi slik at du får litt tyngde i den. Vi har forskjellige kropper, så en sekk som er god for en, kan være ubehagelig for en annen. Jeg liker også at en sekk har litt lommer til å ha forskjellige småting i, men det er helt klart underordnet god passform.

Hoftebeltet har faktisk vært ganske langt på de tursekkene jeg har vært borti. Noen få sekker jeg har vært borti har hatt kort hoftebelte, men det har ikke vært ordentlig tursekker. Uansett så er det jo bare å sjekke når du må prøve sekken likevel.

Lykke til med jakten!

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 10-07-13, 10:21   #20536
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Alle må jo vurdere sine behov. Jeg synes det er godt å kunne ringe og sende sms'er uten å tenke på at det koster penger, og det har ført til at jeg har begynt å ringe mer igjen.

Et alternativ til deg Sanney er å bruke Viber til gratis sms/mms/ ringing når man er på wifi. Jeg bruker Viber når jeg kommuniserer med en venn fra Island, som også bruker Viber. Dermed ringer/sms'er/ mms'er vi hverandre gratis via denne app'en dersom vi er på wifi, og bruker av datapakken ellers. Og selvsagt kan Viber brukes på samme måte mellom norske smartmobiler også, forutsetter bare at begge har lastet ned gratisappen deres.

vært litt disckusjon ang viber på jobben, uten at jeg fikk med meg konklusjonen. ingenting er gratis uten en bakside lissom. og eksens telefon er en eldre blackberry, vet ikke om han kan installere ting og tang engang
men jeg kommer nok uansett til å bytte til "pay as you go" istedenfor pakke.. er jo wifi både hjemme og på jobben så veldig lite jeg bruker data.. jeg ringer kanskje en time eller to i måneden, og innenlands sms'er er det også lite av.. skype kjører jeg jo på pc'en.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 10-07-13, 10:24   #20537
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg lovlig innføre epsomsalt/magnesiumsulfat til Norge fra USA?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-07-13, 11:33   #20538
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan jeg lovlig innføre epsomsalt/magnesiumsulfat til Norge fra USA?

Vet ikke, men jeg endte opp med å kjøpe herrfra:
http://www.bryggselv.no/products/magnesiumsulfat-1-kg

Dette er jo spisekvalitet... og den beste prisen jeg har funnet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-07-13, 12:10   #20539
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Hoftebeltet har faktisk vært ganske langt på de tursekkene jeg har vært borti. Noen få sekker jeg har vært borti har hatt kort hoftebelte, men det har ikke vært ordentlig tursekker. Uansett så er det jo bare å sjekke når du må prøve sekken likevel.

Lykke til med jakten!

Jeg har av og til problemer med at brystreima blir knapp. Jeg er ikke sååå stor rundt brystkassa altså (bruker 75 Ei bh) og reima går jo ikke utenpå puppene akkurat så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage mer å gå på på brystreima på mange sekker. Med ullgenser og regnjakke blir det fort trangt over brystet og når sekken veier litt er det et must med en god brystreim!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 10-07-13, 14:18   #20540
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vet ikke, men jeg endte opp med å kjøpe herrfra:
http://www.bryggselv.no/products/magnesiumsulfat-1-kg

Dette er jo spisekvalitet... og den beste prisen jeg har funnet.

hehe! hva er fraktprisen?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-07-13, 14:19   #20541
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har opplevd at Baileys får en sterkere smak av alkohol etter at den har blitt åpnet?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 10-07-13, 15:32   #20542
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Det aller viktigste med en tursekk er at den sitter godt på ryggen din, og eneste måten å finne ut det, er å prøve den med noe oppi slik at du får litt tyngde i den. Vi har forskjellige kropper, så en sekk som er god for en, kan være ubehagelig for en annen. Jeg liker også at en sekk har litt lommer til å ha forskjellige småting i, men det er helt klart underordnet god passform.

Hoftebeltet har faktisk vært ganske langt på de tursekkene jeg har vært borti. Noen få sekker jeg har vært borti har hatt kort hoftebelte, men det har ikke vært ordentlig tursekker. Uansett så er det jo bare å sjekke når du må prøve sekken likevel.

Lykke til med jakten!

Jeg vet at det er viktig at den sitter bra på kroppen, ja, har lest en del om akkurat det på nett. Men terskelen for at jeg skal faktisk gå og prøve sekker er store, ettersom jeg er redd for at hoftebeltet skal være for knapt. Derfor spurte jeg om det. Men takk for info, det er greit å høre at de ofte er ganske lange.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har av og til problemer med at brystreima blir knapp. Jeg er ikke sååå stor rundt brystkassa altså (bruker 75 Ei bh) og reima går jo ikke utenpå puppene akkurat så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage mer å gå på på brystreima på mange sekker. Med ullgenser og regnjakke blir det fort trangt over brystet og når sekken veier litt er det et must med en god brystreim!

Jeg har små pupper, så antar jeg ikke vil få noe særlig problem med det. Men jeg skal jammen være obs på at jeg må ha litt ekstra plass til genser og jakker under, ja, takk for påminnelsen.

---

Noen som har en sekk liggende de hadde giddi å måle hoftebeltets lengde på?

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 10-07-13, 15:38   #20543
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Noen som har en sekk liggende de hadde giddi å måle hoftebeltets lengde på?

Nå er tursekken min riktignok en 75-liters, men den er helt standard fra Bergans. Hoftebeltet måler 150 cm, så den er ganske raus.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-07-13, 15:40   #20544
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for info, Photobscura! 150 cm er mer enn nok for meg, jeg får satse på at jeg finner noe tilsvarende. Jeg har lest at jo større sekken er, jo lengre er hoftebeltet, men jeg veit ikke om det gjelder selve lengden på sekken eller antall liter. Kanskje begge deler. Uansett, tusen hjertlig!

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 10-07-13, 15:42   #20545
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Er det noen som har opplevd at Baileys får en sterkere smak av alkohol etter at den har blitt åpnet?

Jeg har drukket en del Baileys oppgjennom, men kan ikke si at jeg har merka at den lukter mer alkohol etter å ha stått åpen en stund framfor når den er nyåpna. Har den stått veldig lenge åpen, eller? For det er jo fløte (eller tilsvarende?) i Baileys, det kan jo gå dårlig. Men skulle allikevel ikke tro at det ville gi sterke alkohollukt... Haha, jeg var visst ikke mye til hjelp, jeg.

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis
Gammel 10-07-13, 15:44   #20546
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Takk for info, Photobscura! 150 cm er mer enn nok for meg, jeg får satse på at jeg finner noe tilsvarende. Jeg har lest at jo større sekken er, jo lengre er hoftebeltet, men jeg veit ikke om det gjelder selve lengden på sekken eller antall liter. Kanskje begge deler. Uansett, tusen hjertlig!

Bare hyggelig! Om du kikker litt på produsentenes nettside (om du ikke alt har, da) så er det jo også mulig at det står noe om lengden på beltene der. Jeg kan i alle fall si at jeg er meeeget fornøyd med min fra Bergans, og jeg er ikke betalt for å si det en gang!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-07-13, 15:46   #20547
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Jeg har drukket en del Baileys oppgjennom, men kan ikke si at jeg har merka at den lukter mer alkohol etter å ha stått åpen en stund framfor når den er nyåpna. Har den stått veldig lenge åpen, eller? For det er jo fløte (eller tilsvarende?) i Baileys, det kan jo gå dårlig. Men skulle allikevel ikke tro at det ville gi sterke alkohollukt... Haha, jeg var visst ikke mye til hjelp, jeg.

Tja, vi kjøpte en 70 cl flaske på lørdag i anledning eksamensresultater, og da smakte den liksom helt vanlig Baileys. Etter å ha stått i kjøleskapet til dagen derpå, derimot, var alkoholsmaken blitt mye sterkere... venninna mi la også merke til det, og smaken vedvarte resten av flasken, så jeg lurte bare på om det var normalt eller ikke.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 10-07-13, 15:58   #20548
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Tja, vi kjøpte en 70 cl flaske på lørdag i anledning eksamensresultater, og da smakte den liksom helt vanlig Baileys. Etter å ha stått i kjøleskapet til dagen derpå, derimot, var alkoholsmaken blitt mye sterkere... venninna mi la også merke til det, og smaken vedvarte resten av flasken, så jeg lurte bare på om det var normalt eller ikke.

Kanskje noen hadde vært og sprita den opp

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-07-13, 16:00   #20549
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

vært litt disckusjon ang viber på jobben, uten at jeg fikk med meg konklusjonen. ingenting er gratis uten en bakside lissom. og eksens telefon er en eldre blackberry, vet ikke om han kan installere ting og tang engang
men jeg kommer nok uansett til å bytte til "pay as you go" istedenfor pakke.. er jo wifi både hjemme og på jobben så veldig lite jeg bruker data.. jeg ringer kanskje en time eller to i måneden, og innenlands sms'er er det også lite av.. skype kjører jeg jo på pc'en.

Nja, Viber er gratis på wifi, og så går det via 3G ellers. Så da betaler man enten for antall mb, eller så går det av datapakken. Og ja, man kan ha Viber på Blackburry også.

Vi kan ikke ha trådløst nett på jobb, så på jobben bruker jeg 3G når jeg bruker mobilen til surfing. Nå sender jeg en del meldinger og bilder med Islendingen "min", så for meg så er det absolutt lønnsomt med Viber vs "pay as you go". Som jeg sa over, man må jo velge hva som passer for seg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-07-13, 16:02   #20550
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Erfaringsmessig bør man vende godt om på flasker med melkebasert likør før bruk, ettersom det virker som alkoholen har en tendens til å synke til bunnen til fordel for melkefettet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no