Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo vs lavkalori

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-09, 14:58   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Lavkarbo vs lavkalori

Ah, nå hadde jeg skrevet et langt innlegg også ble det borte. ARGHHH.

Uansett,- jeg har i det siste blitt veldig glad i å trene, og har snakket med en personlig trener om å sette opp et trenings-og kostholdprogram. Han lover VELDIG bra resultater med dette, og jeg er jo fristet til å prøve, for å få has på de siste 2 kiloene, og stramme opp max! Problemet med det er hans spiseplan da er full av frukt, grønt og bær osv, dvs lavkalori.

De siste månedene har jeg levd lavkarbo, og vært både glad, fornøyd, mett og lettere, så har vært veldig fornøyd med det. Er redd for å ødelegge for resultatene mine ved å prøve noe annet nå. Hva bør jeg gjøre? Følge treningsopplegget men droppe kostholdstipsene til personlig trener? Eller bare fortsette på lavkarbo og trene som jeg gjør?

Er klar over at dette er lavkarboforum, hehe, og at alle her selvfølgelig holder en knapp på lavkarbokostholdet. Det gjør i utgangspunktet jeg også, men er jo veldig fristende å kanskje kunne komme helt i mål med flott stram kropp også da!

Veldig glad for tips og råd!!!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:12   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Vet jo ikke hva slags trening du driver med uten personlig trener, menut i fra det du har fortalt her, så ville jeg fulgt treningsplanen og bare jattet med ang kostplanen og spist lavkarbo. Så kan du eventuelt fortelle ham hvordan du har spist etterpå.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 16:41   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Klart, jeg er inhabil og helt enig med Nalana. Men det viktigste spørsmålet du kan stille deg selv er: Hva kan jeg leve med over tid?
Det du beskriver kan du fint sy inn i et Fedon-kosthold, forresten

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:37   #4
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Klart, jeg er inhabil og helt enig med Nalana. Men det viktigste spørsmålet du kan stille deg selv er: Hva kan jeg leve med over tid?
Det du beskriver kan du fint sy inn i et Fedon-kosthold, forresten

Ja, det er Fedon jeg har i bakhodet nå når jeg har nådd vektmålet mitt:-)
Har lest endel på nettsidene hans, men synes ikke jeg har funnet så mange klare svar på hva som er et "riktig" og optimalt Fedon-kosthold. Du følger Fedon, gjør du ikke? Synes jeg har lest det et annet sted her inne på forumet. Av bøkene til Fedon, hvilken vil du anbefale meg? Vil gjerne se på noen oppskrifter osv også.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:42   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Sitat:

Han lover VELDIG bra resultater med dette,

Men det jeg stusser på er at han vil sette opp et kostholdsprogram bare for 2 kilo???
Treningen er jeg med på altså
Jeg syns du skal ta kostvalget selv, lever slik du føler er best for deg og kroppen din Og velge det du kan leve med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 18:23   #6
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Men det jeg stusser på er at han vil sette opp et kostholdsprogram bare for 2 kilo???
Treningen er jeg med på altså
Jeg syns du skal ta kostvalget selv, lever slik du føler er best for deg og kroppen din Og velge det du kan leve med

Takk, godt råd! Kostholdsprogrammet er vel først og fremst for å få størst mulig fettreduksjon i kombinasjon med treningen, og at den maten han da skriver opp skal matche treningen best mulig. Men jeg er enig med dere her,- jeg stepper opp treningen min litt, holder meg til lavkarbo og innfører litt Fedon-ish sakte men sikkert

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 19:28   #7
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av sara, her.

Takk, godt råd! Kostholdsprogrammet er vel først og fremst for å få størst mulig fettreduksjon i kombinasjon med treningen,

Den beste måten å redusere fettprosent på er å spise lavkarbo/høyfett i kombinasjon med trening. Du vil mest sannsynlig gå ned i vekt med lavkalori også, men det kostholdet kan forstyrre den gode fettforbrenningen du har jobbet så hardt for å få opp, og MYE større sjanse for å gå opp igjen etterpå.
LKHF er det ultimate kostholdet for å få god fettforbrenning. Enkelt og greit

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 19:39   #8
SivPiv
Medlem
 
SivPiv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 70
SivPiv er ny på veien

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Her inn vil jo alle anbefale lavkarbo fordi det jo er et lavkarbo forum. Hvis du er bestemt på at du vil fortsette med lavkarbo livet ut og at det er veien og gå sier du jo det bare til han. Personlige trenere tilpasser etter det kunden vil ha!

SivPiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 19:58   #9
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Den beste måten å redusere fettprosent på er å spise lavkarbo/høyfett i kombinasjon med trening. Du vil mest sannsynlig gå ned i vekt med lavkalori også, men det kostholdet kan forstyrre den gode fettforbrenningen du har jobbet så hardt for å få opp, og MYE større sjanse for å gå opp igjen etterpå.
LKHF er det ultimate kostholdet for å få god fettforbrenning. Enkelt og greit

Men hvis jeg på sikt ønsker å gli over i Fedon-land,- Fedon er jo også lavkarbo, men han anbefaler ikke høyfett, såvidt jeg vet. Hvordan gjør jeg det da? Ah, kostholdsjungelen er forvirrende.

Jeg vil leve sunnest mulig, fortsette med lavkarbo men i kombinasjon med litt mer frukt og bær, og vet ikke helt hvordan lavkarbo med mye creme fraiche og ost kan kombineres med Fedon, som sier mager kesam og magre alternativer?

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:06   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Jeg trappet opp i kh, ja. Men ikke med c-måltider (altså ikke noe brød, pasta, ris og frukt), men med mer grønnsaker, bær og belgefrukt.
Men begrenset meg aldri på fett, men pøste ikke på heller, jeg lå stort segg på 50-70 gr kh om dagen. Trivdes veldig godt.
Jeg gikk ned 20 kg på ketogen kost, fikk en forstyrrelse i blodsukkeret og la på meg nesten halvparten igjen, og så gikk jeg ned igjen til skratsj på det Fedon-inspirerte kostholdet. Nå har jeg en fullstendig reversering med høyfettkosthold, men bare inntil jeg har kommet ned til målvekt.
Jeg har aldri hatt som mål å komme lavest mulig ned i fettprosent. For ei jente med tynne ben og abnorm epleform gleder jeg meg veldig over formene som har blitt avduket de siste årene Men vi har alle våre preferanser.

Ja, dette ble jo litt utenom. Men som jeg sa over her, det er hva du vet du kan leve med over tid som bør være avgjørende. Du er vel mer eller mindre ferdigslanket, og da kan et Fedon-kosthold være fint om det er det du kan se for deg resten av livet.
Fedons metode er en fin bok.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:15   #11
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg trappet opp i kh, ja. Men ikke med c-måltider (altså ikke noe brød, pasta, ris og frukt), men med mer grønnsaker, bær og belgefrukt.
Men begrenset meg aldri på fett, men pøste ikke på heller, jeg lå stort segg på 50-70 gr kh om dagen. Trivdes veldig godt.
Jeg gikk ned 20 kg på ketogen kost, fikk en forstyrrelse i blodsukkeret og la på meg nesten halvparten igjen, og så gikk jeg ned igjen til skratsj på det Fedon-inspirerte kostholdet. Nå har jeg en fullstendig reversering med høyfettkosthold, men bare inntil jeg har kommet ned til målvekt.
Jeg har aldri hatt som mål å komme lavest mulig ned i fettprosent. For ei jente med tynne ben og abnorm epleform gleder jeg meg veldig over formene som har blitt avduket de siste årene Men vi har alle våre preferanser.

Ja, dette ble jo litt utenom. Men som jeg sa over her, det er hva du vet du kan leve med over tid som bør være avgjørende. Du er vel mer eller mindre ferdigslanket, og da kan et Fedon-kosthold være fint om det er det du kan se for deg resten av livet.
Fedons metode er en fin bok.

Takk for opplysende svar Jeg savner frukt litt, synes det hadde vært veldig kjekt å kunne ta en pære eller en banan etter trening, før middag. Jordbær er en stooor favoritt, og jeg kommer nok til å spise mye av det i sommer. Innbiller meg også at bare jeg fortsetter å trene og holder meg aktiv, kan vel ikke jordbær og litt frukt kaste meg ut i kilokampen igjen?

Jeg er pæreform! Ønsker meg tynne bein, men har avfunnet meg med at det er noe jeg aldri vil få. Hehe. Men begynner heldigvis å bli fornøyd med den kroppen jeg har nå altså, og det kan jeg ikke huske å ha vært på veldig mange år.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:26   #12
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av sara, her.

Men hvis jeg på sikt ønsker å gli over i Fedon-land,- Fedon er jo også lavkarbo, men han anbefaler ikke høyfett, såvidt jeg vet. Hvordan gjør jeg det da? Ah, kostholdsjungelen er forvirrende.

Jeg vil leve sunnest mulig, fortsette med lavkarbo men i kombinasjon med litt mer frukt og bær, og vet ikke helt hvordan lavkarbo med mye creme fraiche og ost kan kombineres med Fedon, som sier mager kesam og magre alternativer?

Ja, kostholdjungelen er kjempeforvirrende. Hvis du vil leve sunt anbefaler jeg å ikke stresse. Enig med Foto at du må finne en balanse du trives med og ikke fintelle næringsstoffer hvis det stresser deg.

Fedon har hele tiden frarådet mye mettet fett, men det er ingen god grunn til det. Som jeg har sagt før, kan han ikke gå vekk fra det nå uten å miste troverdighet, selv om det har kommet ny kunnskap på feltet. Jeg kan ikke leve på fedon, og kommer ikke til å gjøre det. Trives veldig bra på høyfett kosthold, men ingen dager er like og hverdagskostholdet er det viktigste. I dag skal jeg foreks. spise pannekaker og is med god samvittighet, og imorra skal jeg spise vanlig høyfett mat.

Lykke til

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 21:26   #13
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Ja, kostholdjungelen er kjempeforvirrende. Hvis du vil leve sunt anbefaler jeg å ikke stresse. Enig med Foto at du må finne en balanse du trives med og ikke fintelle næringsstoffer hvis det stresser deg.

Fedon har hele tiden frarådet mye mettet fett, men det er ingen god grunn til det. Som jeg har sagt før, kan han ikke gå vekk fra det nå uten å miste troverdighet, selv om det har kommet ny kunnskap på feltet. Jeg kan ikke leve på fedon, og kommer ikke til å gjøre det. Trives veldig bra på høyfett kosthold, men ingen dager er like og hverdagskostholdet er det viktigste. I dag skal jeg foreks. spise pannekaker og is med god samvittighet, og imorra skal jeg spise vanlig høyfett mat.

Lykke til

Tusen takk. Jeg håper å finne en fin balanse til slutt!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lasagne-lavkarbo-lavkalori Impulsiw Middag 2 20-05-09 21:11
Fra lavkarbo rett til lavkalori? Lisekir Generell ernæringsdebatt 7 02-04-08 22:43
Lav GI vs lavkalori Trolljenta Lavkarbo generelt 1 26-05-06 12:08
lavkalori og lav Gi LilleFrøken Dr Lindbergs 16 17-01-06 16:33
[Slank] Kan jeg kombinere lavkalori og lavkarbo? Sugarpill Spørsmål og svar 30 11-09-05 03:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no