Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Gravid

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-07, 20:25   #1
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Gravid

Etter insperasjon fra lokkebiff, tenkte jeg at jeg kunne åpne en tråd for oss som er gravide
Tanker,tips,ideer,hjelp,spm osv osv...

Jeg kan jo begynne med at jeg er 4+5 på vei (ifølge babyverden)foreløpig termin er 13mai. Har ikke bestilt meg lege time enda, tenker at det haster ikke,siden man ikke ska inn før uke 8-12uker...
Er sinnsykt trøtt for tiden og kunne egentlig ha sovet heile tia
også er jeg blitt kjempe sensitiv for lukter....blir kvalm om e bare tenker på det....men ellers i topp form,enn så lenge
Tror jeg får en gutt til......men kan jo aldri være sikker...har en gutt fra før som blir 2 år tirsdag 11.sept....

Så hvis du er gravid så heng deg på

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:07   #2
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Gravid

Jeg er ikke gravid, men gratulerer med graviditeten!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:31   #3
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg er ikke gravid, men gratulerer med graviditeten!


Tusen takk

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:36   #4
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

Noen andre som har merket at de legger på seg heilt i begynnelsen???
er bare 5 uker på vei og allerede pluss 2kg

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 09:51   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Gratulerer.
Jeg er 10+1 uker på vei i dag og har vært på 2 ultralyder allerede, hehe. Får ekstra oppfølging pga. vektoperasjonen. Veldig spennende! Har jo ei jente på 4 år fra før av så jeg vet hva jeg går til, men det er så "lenge" siden jeg var gravid sist at alt føles nesten som nytt allikevel. Jeg er helt i hundre og gleder meg noe vanvittig!
Jeg står helt stille på vekten nå, men har gått ned 2 kg siden jeg ble gravid. Men jeg er jo vektoperert da, er nok lettere for meg. Er veldig fornøyd om jeg ikke går opp igjen noe særlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:44   #6
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

Hei Iset og gratulerer så masse, har du begynt å få mage?? 2 ultralyder,heldiggris, det vil jeg å...lurer på om jeg må bestille privat, noen som vet om det er dyrt??

Ned 2 kg ja....oppløftende for min del..

har iallfall fått ut fingeren og bestilt lege time, skal torsdag 4 oktober, så det blir jo litt spennende. Har en gutt på 2 år så jeg har jo vært igjennom dette før, men som de sier ingen svangerskap er like

Gruer meg til å fortelle det til sjefen, har akkurat begynt på jobb igjen....

Fortsatt ikke blitt kvalm....heldigvis, håpe håpe...

Iset: vet du kjønn??eller kan de ikke se det enda kanskje

mi skal vite denne gangen også....samme for meg men min mann insisterte...blir nok gutt denne gangen også...men det er jo greit for da har mi alt av klær og sko...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 14:36   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Hehe nei jeg vet ikke kjønn, får ikke vite det før 12. november, da jeg skal på ordinær UL. Om de kan se det da, det kunne de ikke sist så vi måtte pent vente til etter fødselen.
Privat UL koster rundt en tusenlapp de fleste steder. Ta en ringerunde. Men jeg ville ha ventet et par uker om jeg var deg. Nå kan de ikke se stort mer enn en liten "bønne" med et bankende hjerte, om det slår allerede.
Jeg var på UL i uke 7+5 og da synes jeg det lignet på en blanding av en sjøhest og donald med flotthatt. Men det var stort å se det lille bankende hjertet.
Sist UL var i uke 9+5, altså på mandag som var, og da lignet det mer på en baby, med hode, armer og bein, og et lite bankende hjerte.

Har begynt å få litt mage nederst ja. Merker at det er litt hardere utenpå magen der, og at den er litt mer fremtredende.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:20   #8
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

Jeg kunne tenkt meg ul i uke 12, da kan man også se om det er noe væskeannsamling i nakken.......
ska te legen i uke 8 så da får jeg høre med han om det er noen mulighet for å få det igjennom han....da er det gratis...synes 1000 var litt vel mye.

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:28   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Du kan iallfall spørre. Jeg fikk henvisning til en dyktig fødselslege av legen min, så jeg går annenhver gang til henne og legen. Hos henne får jeg alltid UL, og hun har også 3D-ul som jeg skal få etterhvert. :hyper:
Mulig det var lettere for meg å få henvisning siden jeg har krav på mye ekstra oppfølging pga. vektoperasjonen, men det skader iallfall ikke å spørre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 12:26   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Hvordan går det med dere da? Lite oppdatering her hehe. Jeg er fremdeles kvalm men ikke så ille som før da. Er 13 uker på vei i morgen og kjenner allerede små dult i magen, det er så koselig! På mandag skal jeg til legen og lytte på hjertelyden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 19:55   #11
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

Nei, skulle nesten tro at vi var de eneste som var gravide her inne
Jeg er nå 8uker på vei og skal til legen kl 11,torsdag 4.oktober.....så da skal jeg prøve å få ul i uke 12....håpe håpe...

Er blitt sinnsykt var for lukter...tåler ikke så mye.....litt kvalm innimellom men ikke noe nevne verdig egentlig.
Men har et sinnsykt søtsug...bare MÅ HA hele tiden.....og klarer ikke å beherske meg
Håper det går over snart.....

Er fortsatt trøtt.....kjempe trøtt.........

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:47   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Hehe husker godt den trøttheten ja, det er blitt bedre hos meg nå selv om jeg kan ramle om av trøtthet enkelte dager. Luktesansen er helt på styr enda, og en av de luktene jeg reagerer mest på er tobakk. TAKLER ikke røykelukt! Det er et helvete å gå forbi røykende på gata, jeg må stoppe og virkelig stå og brekke meg i flere minutter før jeg kan gå videre.
Men men, det skal ikke være lett. Får fokusere på det positive. Lykke til hos legen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 15:25   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Gravid

Gratulerer til "alle" dere to gravide som oppdaterer her... Er bittelitt misunnelig i grunn. Hehe... men samtidig så vet jeg at jeg er helt ferdig, har jo fire flotte gutter. Og siden jeg nå følte og føler meg ferdig ga det meg ett ekstra dytt at jeg skulle ned i vekt, for jeg har lagt på meg ganske mye i alle svangerskapene og aldri kommet meg helt ned igjen... Mennå er jeg nesten i mål, og her skal jeg bli!

og jeg er Iset evig takknemlig som linket meg inn her

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 20:06   #14
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

28 år og fire barn, ikke værst..

Nå har jeg vært hos legen, fikk vite at jeg hadde lavt blodtrykk og jernmangel, så da er det ikke så rart at jeg er ekstremt trøtt og svimmel...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 12:30   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Gravid

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

28 år og fire barn, ikke værst..

Nå har jeg vært hos legen, fikk vite at jeg hadde lavt blodtrykk og jernmangel, så da er det ikke så rart at jeg er ekstremt trøtt og svimmel...

Å, stakkars, ikke rart du er trøtt, nei Håper du har begynt å ta jern og at du snart kommer deg ovapå igjen!

Vi har stått på ja, jeg er 28, han 32 og vi har 4 barn... Så vi er fornøyde

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!

Sist redigert av MorStine : 06-10-07 kl 12:36.
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 19:53   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Gratulerer til "alle" dere to gravide som oppdaterer her... Er bittelitt misunnelig i grunn. Hehe... men samtidig så vet jeg at jeg er helt ferdig, har jo fire flotte gutter. Og siden jeg nå følte og føler meg ferdig ga det meg ett ekstra dytt at jeg skulle ned i vekt, for jeg har lagt på meg ganske mye i alle svangerskapene og aldri kommet meg helt ned igjen... Mennå er jeg nesten i mål, og her skal jeg bli!

og jeg er Iset evig takknemlig som linket meg inn her

Oj, 4 gutter ja hehe. Så fantastisk! Vi har bestemt oss for 3, men jeg skulle gjerne hatt flere. MEN nå har jeg vært så dårlig i dette svangerskapet og akkurat nå er tanken på flere svangerskap verre enn tortur ... Men det er rart hvor fort man glemmer, så jeg får vel plage meg ihjennom enda et svangerskap etterpå. Er jo tross alt verdt det.
Gratulerer med knallbra vekttap.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 09:38   #17
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Gravid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj, 4 gutter ja hehe. Så fantastisk! Vi har bestemt oss for 3, men jeg skulle gjerne hatt flere. MEN nå har jeg vært så dårlig i dette svangerskapet og akkurat nå er tanken på flere svangerskap verre enn tortur ... Men det er rart hvor fort man glemmer, så jeg får vel plage meg ihjennom enda et svangerskap etterpå. Er jo tross alt verdt det.
Gratulerer med knallbra vekttap.

Hehe... Ja, man glemmer fort. Jeg var i værst form med sistemann, da var jeg kvalm og uggen fra morgen til kveld, hel fram til uke 22. Med de andre har det bare vart til ca uke 10-12...
Men har hatt bekkenløsning med alle fire da...

Lykke til, håper formen stiger!:klemmer:

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:41   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Nå, hvordan går det med de rugende? Her går det fint. Er 16 uker på vei i morgen (onsdag) og formen er veldig bra, bortsett fra den helsikes bekkenløsningen! Sliter med den, men det er jo forbigående og jeg prøver å tenke på alt det andre positive.
Har hørt hjertelyden (verdens deiligste lyd!) og skal på ordinær ultralyd om 3 uker. Blir spennende om de kan se kjønnet denne gangen, det gikk nemlig ikke sist pga. veslas liggestilling!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 09:45   #19
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

hei hei, her går det braMen skal ikke på utralyd før 11desember, og det er så leeenge til

Til lørdag er jeg 3måneder på vei(12uker), og foreløpig termin er 12mai...
men hadde jo vært litt vittig om han kommer 11 mai, siden jeg er født den 11. sønnen den 11.og faren i den 11.

er fortsatt kjempe trøtt og de dagene jeg er på jobb er det værst...
Men skal vel ikke klage så lenge jeg ikke er kvalm.
kjenner bekkenløsning jeg å...hadde håpet å sleppe det så tidlig

Men så lenge minsten har det bra er jeg gla

Ska til jordmor 27november....alt virker så lenge til, ha lyst til å høre hjertelyden nå..

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 10:07   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

12 uker ja, da er du over den verste perioden. Eller, alle mine negative symptomer (utenom bekkenløsningen) som kvalme og trøtthet, forsvant på DAGEN i uke 14. Har kun vært litt småkvalm inninellom fordi jeg ikke har spist ofte nok, men ellers er jeg i strålende form. Kjenner masse spark og nyter svangerskapet.

Lykke til hos jordmor! Skjønner at det virker lenge til, jeg var (og er) også veldig utålmodig, men når jeg tenker på at jeg er 16 uker på vei i morgen er det nesten litt ufattelig, for jeg synes jeg nettopp var i uke 10.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:43   #21
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Gravid

Heisann, lenge siden sist jeg var her. Har lenge tenkt på å inn og søke litt på graviditet og lavkarbo - nå er jeg allerede 30 uker på vei! Termin i siste halvdel av januar.

Så langt har jeg hatt lavkarbo med ingen fettbegrensninger hele svangerskapet, men har sluppet til mer karber enn før jeg ble gravid. Prøver å lytte til kroppen og den ser ut til å be om variert kost, særlig fruktinntaket har økt. Tidligere frokost besto av mye egg, men det har jeg ikke klart i like stor grad. Men fant jo ut at det var et knekkebrød som kun inneholdt 5 karber pr skive. Det kan nedlesses med masse proteinrikt pålegg. Har vært forsiktig med gluten en stund, men tåler det bedre nå, og et par fiberrike knekkebrød går helt fint. Et alternativ som jeg har brukt en god stund nå er fedon-müsli (den er jammen dyr og udrøy!) - ispedd cashewnøtter, litt rosiner og litt banan. Og jeg bruker havremelk. Vet det, det blir mye mer karber, men det får det bare bli nå. Kumelk er ikke noe særlig for meg, heller ikke soya. Derfor havremelk.

Har gått opp ca 10 kg sålangt. Håper det ikke blir mye mer. Rumpe og lår har fått et lite ekstra lag som jeg håper forsvinner under amming.

Bekkenløsning er plagsomt av og på, uvelheten som fulgte meg første 4-5 mnd er borte og baby har det bra. Blodtrykk har ligget helt stabilt, i det lavere skiktet, men ikke for lavt, hele tiden. Jern noe ned, men legen kommenterte det ikke. Regner med at det ikke går mer ned med mye frukt (c-vitaminer letter jern-opptaket). Rosinene på müslien inneholder vel også litt jern...

Masse lykke til dere andre gravide lavkarbere!!! Jeg prøver å henge innom her litt mer enn før

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:44   #22
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Gravid

Glemte å si at jeg venter nr 3 (og som dere ser av min alder - dette blir siste... )

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 23:36   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid

Høres ut som du har et greit kosthold, Chamomilla. Jeg får jo bakoversveis når jeg ser hva gravide putter i seg, mange bruker graviditeten som en unnskyldning til å spise så usunt de kan, selv om det burde være omvendt. Men dem om det.

Her går alt baare fint. Jeg nyter svangerskapet, og er straks halvveis (20 uker på onsdag). Tiden går jammen fort! Kjenner masse spark både inni og utenpå hver eneste dag, har en liten fotballspiller inni der ja. Mannen kjenner også hver dag, i kveld fikk han noen temmelig heftige boksespark rett i hånda hehe. Artig.

Jeg sliter med hoste og blodtrykksfall for tiden, det er det eneste negative. Jeg svimte av på Rema nylig, midt i køen, fordi blodtrykket plutselig falt pladask ned i kjelleren av en eller annen grunn. Jeg holdt på å svime av flere ganger i går også, og måtte gå ut av alle butikkene vi var i etter bare få sekunder, for jeg holdt på å gå i dørken. Måtte sette meg ned. Irriterende, kan jo ikke ha det sånn! Føden sier jeg må drikke mer vann, få mer søvn og ellers ikke stresse.

Har fått treningsforbud også, pga. foranliggende morkake som gir blødninger. Hvis den ikke flytter seg til fødselen må jeg ta keisersnitt, håper VIRKELIG jeg slipper det!! Men den flytter seg nok, vanligvis gjør den visst det.

Nå skal jeg straks legge meg og lese Eremittkrepsene på senga, koselig bok (oppfølgeren til Berlinerpoplene).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 09:58   #24
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Gravid

Ikke morro med sånne blodtrykksfall, Iset!

Jeg hadde en nestenbesvimelsesepisode i forrige svangerskap. Sto i kassa-kø og hadde lagt oppå alle varene. Så måtte jeg bare sette meg rett ned mens køen hopet seg opp bak meg..... Fikk stotret frem at det gikk over og at jeg var gravid. Det gikk heldigvis over, og jeg fikk betalt og kom meg hjem etter litt. Hadde heldigvis ikke med meg eldstemann da. Nå kan jeg flire litt av det, men det var ekkelt når det sto på. Har ikke hatt noen slike anfall dette svangerskapet heldigvis.

Håper svimmelheten din gir seg etterhvert, Iset. den gjør gjerne det, tror det er vanlig at blodtrykket går noe opp mot slutten, og da slipper du også å bli svimmel. Du kan i hvertfall trøste deg med at babyen har det best når ditt blodtrykk er lavt, men det har du sikkert fått høre?

Og ang. kosthold og benytte sjansen til å kose seg ekstra - jeg er helt enig - man bør tvert imot forsøke å ha et mest mulig sunt kosthold, men det er nok ikke alle som kobler hva vi putter i oss med helse verken for en selv eller barnet. Men det er ikke like lett å gjennomføre i praksis hvis en føler seg uvel og kvalm og finner ut at karbomat holder kvalmen i sjakk, f.eks. Jeg erfarte stort sett motsatt, at hvis jeg spiste sunt, så var jeg også mindre uvel (har likevel klart å bli rundere da...., men ingen grunn til bekymring).

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:20   #25
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Gravid

Var hos jordmor den 27november, og blei sykmeldt....svangerskapstrøtthet....føler meg helt på bunn
Men fikk høre hjertelyden da så det var utrolig herlig

Ska på ultralyd 11 desember,det gleder jeg meg masse te....ska bli deilig å se den lile krabaten som begynner å bli ganske så aktiv
så får håpe alt står bra te med "han"....

Ellers gleder jeg meg te å reise hjem te mamma te jul

god jul alle sammen

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22
Spis deg gravid! Iset Stoffskifte / hormonproblemer 1 19-08-06 00:49
Gravid, er Atkins vedlikehold det riktige? Imse Vedlikeholdsdietten 1 23-06-06 12:47
GRAVID & TRENING Nille Trening 6 30-03-05 19:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no