Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-11, 22:00   #101
Linn23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Linn23 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Tusen takk. Har ei bukse jeg jobber meg inn i, har sagt jeg skal bruke den på 17 mai =)

__________________


Linn23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:01   #102
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Ja, det er noen som sier at det er ensformig. Men det gjelder bare å være litt kreativ, og prøve nye ting. Det er altså SÅ mye som går an å lage. Nam nam!

Bruk oppskriftene her inne! Her finnes omtrent alt!

Må bare signere denne! Jeg har aldri vært den store kokken - men dere skulle virkelig sett meg nå; skikkelig sjef på kjøkkenet og det beste av alt - jeg synes det er dritgøy

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:04   #103
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Og Linn23 - kjempebra jobba

Er sikker på at den buksa går på lett som ingenting innen 17 mai

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:15   #104
LillCathrin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 7
LillCathrin er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

- Enig med at den buksa går nok lett på som bare det Er utrolig imponert over alle som klarer det så bra!
- Hehe, det høres bra ut ! Jeg lager jo ganske mye forskjellig mat, men blir veldig godt å få den boka for jeg tror den kan være til god hjelp!

LillCathrin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:25   #105
TuridP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
TuridP er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Har vært på innveiing i dag og har gått ned 2.2 siden onsdag :O)) Så er da på gang iallefall :O) Gleder meg til fortsettelsen ..

__________________





TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:26   #106
TuridP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
TuridP er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Selvsagt så kommer du inn i den Linn :O)) Se bare på hva som har skjedd siden onsdag når vi startet på dette :O))

__________________





TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:27   #107
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Boken var som et spark i ræva på meg, så å ha den her er svært betryggende. Den anbefaler jeg til alle, mye nyttig basisinfo, samt oppskrifter der!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:35   #108
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei!

Prøvde å lese gjennom en del av tråden, men den var lang!
1: Hvilken bok snakker dere om?(tror muligens jeg vil ha den, siden jeg går samme kur)
2: Jeg skal ned 20 kg Helst 22, men 20 kg og jeg er superfornøyd!

3: Hvordan linker du den artige ticket linken inn? Jeg har vært innpå å laget samme linjen med mål og sånt, men når jeg prøver å linke inn URL i avatar/signatur så får jeg bare opp invalid file

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:36   #109
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Ignorer tre! Jeg leste framover til 3 og hoppet over neste.. Men leser på lilyslim nå!

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:42   #110
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Boka heter "Slank med ketolysekuren" av Torkil P. Andersen. Har du den ikke så anbefales den

__________________
Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 00:07   #111
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Regner med du fant posten min om Lilyslim? Den er HER hvis ikke

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:52   #112
TuridP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
TuridP er på en erverdig vei
Wink

Sv: 20 kg ned?

Har vært å trent mage/rygg i dag :O)) Det er godt å røre seg, men jeg blir jo like varm som en koksovn :O)) Og merker litt at jeg ikke har karbohydrater til forbrenninga :O)

__________________





TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 16:31   #113
thtu
Nytt Medlem
 
thtu sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
thtu er på en erverdig vei
Question

Hårforandringer

Jeg har gått på LCHF i to uker i dag, gått ned 4 kilo. Syntes dette fungerer bra. Men for en uke siden la jeg merke til at jeg hadde så masse små hår i hele hode, og dette endrer seg til å bli bare flere dag for dag. Jeg begynner og bli bekymret for at håret mitt knekker av. Det virker ikke noe tynnere, men de småhårene ser ikke ut som nye hår. Noen som har oppleved noe lignende? Lurer på om dette har med overgang til LCHF-kosthold å gjøre.

thtu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:43   #114
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Denne tråden er nok mest for de som går på ketolyse, så jeg vet desverre ikke Men det hørtes ikke helt bra ut, samtidig som det jo bra at håret ikke virker noe tynnere da!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:40   #115
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Hårforandringer

Opprinnelig lagt inn av thtu, her.

Jeg har gått på LCHF i to uker i dag, gått ned 4 kilo. Syntes dette fungerer bra. Men for en uke siden la jeg merke til at jeg hadde så masse små hår i hele hode, og dette endrer seg til å bli bare flere dag for dag. Jeg begynner og bli bekymret for at håret mitt knekker av. Det virker ikke noe tynnere, men de småhårene ser ikke ut som nye hår. Noen som har oppleved noe lignende? Lurer på om dette har med overgang til LCHF-kosthold å gjøre.

Jeg vet ikke, har lest en del her inne og har ikke kommet over noe lignende. De fleste snakker om hvor ykt og sundt håretderes er blitt. Tror du burde dra tillegen med det, kanskjevdet kan være en alergisk reaksjon eller noe :/ huff, håper det ikke er noe med mateb du ikke tåler da, nå som du har funnet noe som funker for deg!

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:05   #116
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

hei, jeg begynte i januar men har fortsatt nesten 20 kg til målet. får jeg være her?

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:13   #117
LilleNøtt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 18
LilleNøtt er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Såklart Nisse Jeg er godt igang med runde nummer to. Gikk ned nesten 30kg i fjor...også slurva jeg med en kake en dag også raste hele korthuset sammen...så da gikk jeg opp igjen 20 jeg (dårlig ide med andre ord). Så er igang igjen nå og nå er det for life

Uff...jeg er oppgitt. Kanskje noen kan svare meg? Første uka mi hadde jeg tidenes råeste nedgang på over 4KG. Så ble jeg syk. Har fått meg en bihulebetennelse og nå rikker ikke vekta seg en prikk.....kan infeksjoner i kroppen sette en stopper for nedgangen? Jeg holder meg innenfor 15g karbo om dagen og ca 70% fett i kosten og jeg er i ketose..er alt for dårlig på å drikke vann, men det blir bedre og bedre for hver dage som går. Har dratt på med litt vel mye mascarpone ost i det siste....kan det være min synder?

anybody knows?

__________________
Minus totalt 24kg siden 2008
LilleNøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:59   #118
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Sukk... fjerde dagen min og jeg klarte å regne feil! Hadde 10 karbohydrater til frokost, også var det middag.. jeg har kjøpt spesial pasta med kun 5 karb/54g rå pasta, og laget altså det.. så var det pastasausen.. sukk Jeg tenkte feil og i stedefor å få i meg 10 karbs så fikk jeg i meg 14!! Ergo har jeg fått i meg litt over 30 karbs idag når jeg bare skal ha 25 Kommer det til å ha utrolig mye å si tror dere?

Det andre som er rart er at mange snakker om mat intoleranse, slapphet etc.. Jeg har masse energi, får bare mer og mer... Jeg har hatt en "tung" hodepine siden dag to men drikker over tre liter vann dagen... Tisset mitt lukter også "rart"... vet det bare er gått fire dager men.. er så redd for å ødelegge noe!

__________________
Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 00:03   #119
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Jeg tror ikke det har så mye å si, bare denne dagen. Du faller ikke ut av ketosen heller når det ikke var mer enn ca 5g mer enn andre dager.
PS, jeg heller har ikke sett noe av denne slappheten og hodepinene osv alle snakker om..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 07:56   #120
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Duesund, her.

Sukk... fjerde dagen min og jeg klarte å regne feil! Hadde 10 karbohydrater til frokost, også var det middag.. jeg har kjøpt spesial pasta med kun 5 karb/54g rå pasta, og laget altså det.. så var det pastasausen.. sukk Jeg tenkte feil og i stedefor å få i meg 10 karbs så fikk jeg i meg 14!! Ergo har jeg fått i meg litt over 30 karbs idag når jeg bare skal ha 25 Kommer det til å ha utrolig mye å si tror dere?

Det andre som er rart er at mange snakker om mat intoleranse, slapphet etc.. Jeg har masse energi, får bare mer og mer... Jeg har hatt en "tung" hodepine siden dag to men drikker over tre liter vann dagen... Tisset mitt lukter også "rart"... vet det bare er gått fire dager men.. er så redd for å ødelegge noe!

Det er visst vanlig å få hodepine når du kommer i ketose, sånn typ "overgangsfase", men det skal bli bra når kroppen har blitt vadt til det tror jeg. Når jeg kom i ketose fikk jeg mensen 2 uker før jeg skulle, enda jeg går på p-ring så, kroppen gjør mye rart når man omstiller kostholdet så mye.

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:00   #121
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av LilleNøtt, her.

Såklart Nisse Jeg er godt igang med runde nummer to. Gikk ned nesten 30kg i fjor...også slurva jeg med en kake en dag også raste hele korthuset sammen...så da gikk jeg opp igjen 20 jeg (dårlig ide med andre ord). Så er igang igjen nå og nå er det for life

Uff...jeg er oppgitt. Kanskje noen kan svare meg? Første uka mi hadde jeg tidenes råeste nedgang på over 4KG. Så ble jeg syk. Har fått meg en bihulebetennelse og nå rikker ikke vekta seg en prikk.....kan infeksjoner i kroppen sette en stopper for nedgangen? Jeg holder meg innenfor 15g karbo om dagen og ca 70% fett i kosten og jeg er i ketose..er alt for dårlig på å drikke vann, men det blir bedre og bedre for hver dage som går. Har dratt på med litt vel mye mascarpone ost i det siste....kan det være min synder?
anybody knows?

Siden du gikk ned så mye uke 1, så kan det være kroppen din trenger litt tid på å venne seg til hva som skjer. Så kan også det at du ble syk gjøre at kroppen ikke "tør" å "slippe vekta". Er mange som f.eks. spiser ketogent lenge å går ikke ned, fordi kroppen blir "redd" så tar de en dag med flere karbohydrter og da får kroppen beskjed om "at det var ikke krise" så slipper den vekta. Så er det med væske veldig viktig for vektnedgang har jeg lest.
For noen tror jeg mye ost, eller spesielle typer ost kan være en partystopper, men det kan du bare finne ut selv ved å se om det skjer noe om du dropper osten.

For min del har vekta stått på 71,72,73 kg i 2 uker nå, men stresser ikke fordi, for jeg vet jeg spiser lite nok karbs og mye fett, så bare venter på at kroppen min skal komme seg igang igjen

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:32   #122
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av LilleNøtt, her.

Såklart Nisse Jeg er godt igang med runde nummer to. Gikk ned nesten 30kg i fjor...også slurva jeg med en kake en dag også raste hele korthuset sammen...så da gikk jeg opp igjen 20 jeg (dårlig ide med andre ord). Så er igang igjen nå og nå er det for life

Uff...jeg er oppgitt. Kanskje noen kan svare meg? Første uka mi hadde jeg tidenes råeste nedgang på over 4KG. Så ble jeg syk. Har fått meg en bihulebetennelse og nå rikker ikke vekta seg en prikk.....kan infeksjoner i kroppen sette en stopper for nedgangen? Jeg holder meg innenfor 15g karbo om dagen og ca 70% fett i kosten og jeg er i ketose..er alt for dårlig på å drikke vann, men det blir bedre og bedre for hver dage som går. Har dratt på med litt vel mye mascarpone ost i det siste....kan det være min synder?

anybody knows?

jeg begynte i februar i fjor. holdte på i nesten 2 måneder. gikk ned 8 kg. skulle ha en liten pause som værte frem til nytt år..... opp alt og 10 til. denne tabben gjør jeg ikke en gang til.

du, prøv å spise mere mat. hold deg under 20 karb men ikke mere en 15. jeg klarer ikke vann men det går masse fun light.men det er ikke alle som tålet det. prøv deg frem. mascarpone burde gå bra men spiser du mye av det? prøv å ha det som lørdagsgotteri en stund. ellers må du bare være tolmodig. ta frem målebond. jeg har gått ned over 80 cm siden januar. måler på 8 steder da. lykke til

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:08   #123
LilleNøtt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 18
LilleNøtt er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

LilleNøtt prøver å ta frem tolmodigheten....prøvd meg på en snerten liten 20karbers dag idag. Unnet meg en halv grapefrukt så får vi se om en dag med litt mer karbs kan løsne noe.

Om jeg spiser mye mascarpone? jo...det kan man vel si bruker det i omtrent alt. Fordi fettprosenten er så høy så får den opp fettandelen min til litt over 70%. Uten den sliter jeg veldig med å få i meg nok fett. MEN skal kjøpe dette viduderet alle snakker om, cocosa, når jeg er hjemme i Norge i påsken. Her nedi østeuropa får man jo ikke tak i noe som er sukkerfritt omtrent.

Og en shocking ting jeg fant ut igår. Jeg kjøpte meg en pose med Tandori spice mix i jula når jeg var hjemme, også lurte jeg på om det hadde vært bra på kyllingen. Men bakpå posen stod det seff ikke noen næringstabell. Søkte opp på nettet og hele 56g karbohydrat i den lille 100g posen. Det var voldsomt!

Takk for gode tips godt å få litt innspill fra andre hoder

__________________
Minus totalt 24kg siden 2008
LilleNøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 21:50   #124
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Cocosa er kjempefint! Jeg bruker det i kaffen i begynnelsen syns jeg det var litt sært, men nå syns jeg det er supergodt!

Jeg har hatt en uke med veldig veldig lite mat. Matlysten har rett og slett vært fraværende. Og merkelig nok mistenker jeg at ikke vekta har blitt særlig mye lavere heller (jada, lider av snikveier-syndrom ). Vi får se hva vekta stopper på i morgen tidlig, hehe. Men buksene blir nå hvertfall løsere, og det er jo positivt

__________________
Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 22:21   #125
LilleNøtt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 18
LilleNøtt er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Det er jo ikke vekta som spiller noen rolle, er jo cm som synes jeg må få kjøpt meg nytt målebånd, jeg ville skvise av en cm i midjen også endte det med at målebåndet røk.....brukt i noen år ja

__________________
Minus totalt 24kg siden 2008
LilleNøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no