Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-10, 13:54   #101
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Kjempe bra at dere har gått ned! Kg er jo kg så det kan dere bare vere fornøyd med! Samboer kom og vekte meg i dag for han hadde veid seg. Hadde blitt 2 sifra siden mandag! hehe. Altså gått ned 2 kg!
Eg tørr ikkje å vege meg... ikkje før... i morgen eller mandag.. veit ikkje når eg skal ha vege dag enda I dag har eg spist lavkarbolapper med pålegg til frukost.. mmm!

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:35   #102
Moira
Juniormedlem
 
Moira sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 45
Moira er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Føler meg også helt TOPP!! Magen er flat og fin (har ingen plager med luft o.l lenger) og jeg har det virkelig supert Det eneste jeg sliter litt med kjenner jeg, er at jeg veldig ofte blir veldig sulten på kvelden, men da har jeg jo i grunn brukt opp alt av karber - så DER sliter jeg litt - men det går seg nok til etterhvert

Idag har jeg spist lapper til frokost, også blir det middag nå. Da blir det biffstrimler med sopp, litt løk, bitte litt mais og bernaise saus på. Lager etter pakken jeg, selv om det er litt mange karber i den Jeg trives best på litt over 15 karber, så da bryr jeg meg ikke så veldig om det blir litt over Sjekker at jeg er i ketose OFTE, og har ikke vært ute av den i det hele tatt siden jeg startet opp nå - så da er det jo greit

Hodepine eller svimmelhet har jeg ikke merket noe til denne gangen heldigvis Håper jeg slipper også, for det er så ekkelt :S
Det eneste jeg merker er at jeg må tisse HELE tiden, men det er jo kanskje ikke så rart når jeg drikker mellom 3 og 4 liter vann hver dag

__________________



Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:33   #103
Lizza
Juniormedlem
 
Lizza sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
Lizza er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg har faktisk gått ned 2,2 kg siden mandag og da har jeg gått opp 400 g fra i går. Det må skyldes saltet for det var i hvert fall ikke for mye karb. Heller alt for lite.
Har ikke merket noe særlig i dag, men de første tre dagene hadde jeg press på hodet/ var svimmel. I går var jeg også varmere enn vanlig. Var i ketose tirsdagskvelden. Har bare målt da.

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 17:20   #104
Calvin1009
Juniormedlem
 
Calvin1009 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 15
Calvin1009 er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Hvor ofte veier folk seg egentlig her ?

Satser på å veie meg en gang pr uke og ha fast veiedag på mandagsmorgen. Sånn som denne gjengen her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30049

Ut fra hva jeg tror og selv erfarer så varierer vekta mye i forhold til når man veier seg på dagen - og i forhold til hva man har spist og lignende.

Troverdige resultat får man vel når man veier på samme tidspunkt med samme "forarbeid" hver gang.

Eller tar jeg helt feil her ?

__________________


Calvin1009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-tilhenger Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 17:38   #105
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av Calvin1009, her.

Hvor ofte veier folk seg egentlig her ?

Satser på å veie meg en gang pr uke og ha fast veiedag på mandagsmorgen. Sånn som denne gjengen her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30049

Ut fra hva jeg tror og selv erfarer så varierer vekta mye i forhold til når man veier seg på dagen - og i forhold til hva man har spist og lignende.

Troverdige resultat får man vel når man veier på samme tidspunkt med samme "forarbeid" hver gang.

Eller tar jeg helt feil her ?

tror nok du har helt rett i det ja.Slipper masse unødvendige nedturer om man ikke følger med på hver eneste svingning i vekten

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 17:52   #106
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

jeg har og gått ned 2 kg siden lørdag, veide meg i går. Det er jo 400 gr pr dag!! - DIGG!!
spørs om d fprtsetter slikt, men er jo en fantastisk motivasjon. Har og gått 1/2 - 1 time hver dag og er i bra form. Bruker ikke sticks , så vet ikke om jeg er i ketose. Tenkete å se hvordan vektnedgangen fortsetter, og fortsetter den orker jeg ikke stics.. bruker dere andre det??
Ellers er dette ikke vanskelig synes jeg. var sugen på søtt i går. men tok noen bær som jeg varmet i micron, spiste m hakkede mandler og creme freich - godt og mettende!
Har en grusom hodepine i dag, så trimmen må jeg stå over, men motivasjonene er på topp!
klemz til alle. stå på!

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 17:57   #107
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

tror nok du har helt rett i det ja.Slipper masse unødvendige nedturer om man ikke følger med på hver eneste svingning i vekten

Enig! måtte bare veie meg for å se om jeg var på rett vei. Leste ei her som gikk opp i vekt, og da hadde jeg blitt depa! skal og veie meg på mandager tenkte jeg, ellers blir d bare stress. Må bare tåle at en ikke alltid går ned, og ikke gi opp. kroppen må omstille seg, og jeg satser på å leve med lavkarbo ala Fedon når jeg er fornøyd med vekta, så det er ikke noe poeng å hive inn på gærne karbohydrater om en har en dårlig dag.. Er en kunst..

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 18:01   #108
Lizza
Juniormedlem
 
Lizza sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
Lizza er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg veier meg hver dag, men jeg regner med at det er mest nå i starten når jeg er på det ivrigste. Tar ikke så alvorlig hva vekten viser da siden de største variasjonene er vann. Vann ut av kroppen og vann inn.

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 19:01   #109
Moira
Juniormedlem
 
Moira sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 45
Moira er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av Calvin1009, her.

Hvor ofte veier folk seg egentlig her ?

Satser på å veie meg en gang pr uke og ha fast veiedag på mandagsmorgen. Sånn som denne gjengen her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30049

Ut fra hva jeg tror og selv erfarer så varierer vekta mye i forhold til når man veier seg på dagen - og i forhold til hva man har spist og lignende.

Troverdige resultat får man vel når man veier på samme tidspunkt med samme "forarbeid" hver gang.

Eller tar jeg helt feil her ?

Jeg veier meg alltid naken om morran før jeg har spist noe som helst. Er det som jeg tror blir mest rett i allefall

Og jeg har veiedag på fredag - men idag ble det litt før hehe=) Så spent om jeg hadde gått ned noe

__________________



Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:23   #110
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

sukk..jeg har ikke gått ned noe enda...begynte på mandag..bør nok ikke veie meg så ofte...

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:02   #111
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg veier meg med wii-fiten hver dag, men bryr meg ikke om hva som står der. Har bestemt meg for at jeg legger sammen på fredager og ser hva ukesresultatet blir :-)

Veiedag i morgen tidlig faktisk, da skal jeg legge sammen og se hvordan den første uken har gått :-)

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:30   #112
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Dette er tredje dagen min på ketolyse, og jeg har vært i ketose i to dager allerede
Måtte snike meg på vekta idag da... 1,1 ned! Vann sikkert. Men jeg er strålende fornøyd!
Heia oss!

Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:34   #113
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Har ikke veid meg enda..men prøvde stick for å se om jeg var i ketose idag - men ikke noe utslag! ..og jeg som har vært så flink

Holder ut, føler meg bra - skal klare dette!

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:35   #114
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Sikreste tiden å måle på er 2 timer etter siste måltid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 08:54   #115
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Første uken over, og jeg har gått ned 1.7 kg/1.8 kg,
Må vel si meg fornøyd med det i grunn :-)

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 09:18   #116
karbo-jenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Elverum
Innlegg: 2
karbo-jenta er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

ny jeg også ja :-) så ny at jeg ikke skjønner hvordan dere får inn denne kurve fra thickerFactory....... How????
ellers har jeg kjøpt boka av den svenske legen Annika Dahlqvist : Guide til LCHF

karbo-jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 09:22   #117
Erika
Juniormedlem
 
Erika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12
Erika er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg hiver meg også med! Har gått på ketolysekuren to ganger, med veldig bra resultat. Har gått ned 10 kilo siste året med vanlig lavkarbokost, og nå satser jeg på ketolysekuren for siste innspurt (vel, nesten 12 kilo ned er vel ikke helt innspurt) ... Startet mandag, og har snikveid meg, men jeg veier meg på mandag offisielt. Jeg varierer så veldig fra dag til dag, så det å veie seg hver dag for meg kan bli en nedtur. (første snikveiing var i overkant bra, så jeg tør ikke stole på at det er resultatet mandag).

__________________



Erika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:31   #118
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jippi i dag har også jeg gått ned, tilsammen 1,6 kg! Veide meg litt senere på dagen i dag enn hva jeg vanligvis gjør. Men det kan ikke har gjort det store utslaget.
Nå skal jeg på trening

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:52   #119
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

1.8 kg har eg gått ned siden mandag Korleis endrer ein tickeren? Får ikkje det til

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:12   #120
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Etter en bra start på mandag og bursdag på tirsdag med kake føler jeg at jeg har hanglet meg gjennom uka. Har i tillegg vært syk, og da forsvant lysten på lavkarbomat. Likevel må jeg ha gjort noe riktig, for stixen i går kveld var rosa, og vekten i dag viste 800 gram mindre enn på mandag. Jeg skal jo egentlig ikke veie meg annet enn på mandager, men denne uken ble jo plutselig litt annerledes enn planlagt.

Nå har jeg akkurat spist frokost, noen timer seinere enn vanlig. Laget pannekaker av 2 egg, 2 ss creme fraiche og litt purre. Som pålegg hadde lagde jeg skinkerøre; strimlet skinke, creme fraiche, pepper og litt paprika. Det blei skikkelig godt Oppskriften fant jeg i denne bloggen http://lenabeatrice.net/ Mange gode ord og oppskrifter fra en dame som har vært utrolig flink

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:42   #121
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

HURRA!!!!
Etter 5 dager med usikkerhet, og sikker på at jeg gjør noe feil, har jeg nå i kveld sjekket stix`n..Den var mørk rosa!! Jeg er i ketose

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:11   #122
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Hei

Jeg vil også gjerne med. Var lit treg i avtrekkeren og kom ikke i gang før i går. Vat av tidliere erfaring at jeg blir litt skapp i starten så det var greit å legge d en til helg. Ikke noe slapp enda - kan det komme av at dette er førsta gang jeg prøver Lavkarbo uten å sulte meg samtidig. Denne gangen satser jeg på å tøre å røre fettet. All ny dokumentasjons har overbevist meg om at kanksje ikke er så usunt som jeg er brystforet med.

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:14   #123
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

kjør på med fett.Det er IKKE farlig men kan nok bli litt slapp likevel når kroppen blir helt tømt for sukker. Om et par dager merker du det nok. Men det er jo bare et tegn på at kroppen er på vei over i ketose

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 23:21   #124
Kakemor
Juniormedlem
 
Kakemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Kakemor er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg er helt ny med ketolysekuren, startet 4. januar i likhet med mange andre her. Godt å vite at vi er mange i samme båt!
Har fått mange ekstra kilo å bære på de siste 6-7 årene, og trenger en total endring som kan bedre helsen og selvtilliten min.
Så langt er jeg positivt overrasket over kuren; har fort merket nedgang i appetitt, og koser meg med maten. Det eneste jeg sliter litt med så langt er den vanndrivende effekten av kuren, håper det gir seg...
Ser allerede nå vektnedgang pga væsketapet, det er motiverende!

Kakemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 11:49   #125
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av karbo-jenta, her.

ny jeg også ja :-) så ny at jeg ikke skjønner hvordan dere får inn denne kurve fra thickerFactory....... How????
ellers har jeg kjøpt boka av den svenske legen Annika Dahlqvist : Guide til LCHF

Her er en fin oppskrift på ticker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 00:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no