Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spør for siste gang:)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 13:37   #1
vav
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
vav er på en erverdig vei
Cool

Spør for siste gang:)

Hei igjen..
Jeg lurer veldig mye på om der er noen her inne som tar en shott med olje før di spiser? Lurer på om dette er bra og gjøre, eller om det er farlig?

tenker at d blir for mye fett på ein gang kansje?
Og hvilken olje er best til denne shottinga?

Takker så mye for svar!!!

__________________


vav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 13:54   #2
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Spør for siste gang:)

Det e bare å prøve, du merke fort om det blir for mye fett Udo's Choice e vel ofte brukt trur æ- bare søk og les

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:01   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Spør for siste gang:)

Nei bruker ikke.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:25   #4
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Spør for siste gang:)

Hei!

Jeg tar 2-3 ss olivenolje før måltidene - dette fordi jeg sliter med å få i meg nok fett i maten fordi jeg ikke liker å dynge på med fett oppå alt.... På denne måten smaker maten godt (bruker selvsagt masse smør til steking osv) og jeg får i meg nok fett.... Funker for meg iallefall! Kan ikke tenke meg at det skulle være noe farlig ved det iallefall...

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:57   #5
vav
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
vav er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Spør for siste gang:)

takker for svar. d var akkuratt d, jeg får heller ikke i meg så mye fett, tror jeg. har prøvt nå di siste dagene å dynke maten i fett, og da tar jeg mer av.. men d blir for mye fett for meg ivertfall. så d tenkte eg å prøve å litt olja før maten, har også hørta at¨når man shotter et eggeglass før maten så gør den fortere gjennom systemet? såå har veldig lust å prøve dette, men er redd d blir for mye :S

__________________


vav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 17:59   #6
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Spør for siste gang:)

Jeg får i meg ca. 4 ss kaldpresset oliveolje til dagen.
Starter med 2ss om morgenen, for å starte forbrenningen, siden jeg har dårlig matlyst om morgenen. Også tar jeg 2ss før middag
Jeg opplevde faktisk å gå ned i vekt etter at jeg begynte med dette (hadde stått stille en stund da) Ikke ver redd for fettet, shot i vei

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 18:39   #7
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Spør for siste gang:)

Jepp! jeg shoter også olje.
Klarer ikke dynke maten i fett, spiser endel kylling, egg, grønnsaker så da blir det ikke så mye fett.
Jeg bruker litt forskjellig, men bruker "livets olje"(linfrø, kjempenattlys), linfrøolje/ solsikkeolje(øko, kaldrpr), udos choice hvis jeg har. og av og til olivenolje. Moringa-olje. kokos-olje. hamp-olje. hva jeg får tak i...
2 ss til frokost.
og 2-4 ss utover dagen.
magen fungerer mye bedre på shotingen. Har bare gjort det i 3 uker så det er litt tidlig å si om andre "bivirkninger". jeg går ikke ned i vekt, det er heller ikke målet mitt. Ideen om å shote har jeg fra KJERNESUNN-boka som jeg følger litt.
Jeg lager ikke ofte shaker/smoothier(som skal ha olje oppi) og tar derfor oljen bar ved siden av mat istedenfor. Må ha noe annet å drikke til. Litt juice eller te etc... Liker ikke spesielt konsistens eller smak på oljene, men det går greit ..begynner jo bli litt vant til det..
så får jeg jo se..om det har noe effekter etterhvert...på tørr hud osv..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 19:39   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spør for siste gang:)

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg får i meg mere enn nok fett i maten ellers. Og jeg lager ikke mat som flyter i fett, men summa sumarium blir det nok fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 00:01   #9
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spør for siste gang:)

Jeg får dessverre veldig vondt i magen av Udos C og omega 3 kapsler. Er derfor litt forsiktig med å shoote olje generelt. Men hvis jeg er småsulten og ikke får spist der og da, tar jeg ofte å spiser ett par teskjeer meierismør. Og på jobben har jeg Cocosa som jeg bruker i te/kaffe.

Jeg tenker at det er jo bare å prøve. Du vil fort merke om magen tåler det og hvordan det evt påvirker vekta.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spør en gang til jeg ... (holdbarhet på pizzarull) Jannicke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 16-11-09 18:32
Noen som er i gang med "de siste fem"? Pocahontas Ketolysekuren 19 18-05-09 13:06
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19
Jeg spør mer ... lille_flode Ketolysekuren 26 01-11-07 22:07
Spør her og jeg ninne Ketolysekuren 36 09-04-07 12:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no