Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

En kalori er en kalori!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 08:43   #51
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Sweet miss pinky: Jeg mener på ingen måte å være frekk når jeg sier dette, men egenrapportering av kaloriinntak er svært unøyaktig. Samtidlige studier hvor man har undersøkt hvor mye folk reelt har spist med doubly labeled water teknikken (den er svært nøyaktig) viser store avvik for spesielt overvektige uten at alle ville fått utslag på en løgndetektor. Det gjennomgående er at overvektige tror de spiser mindre enn de gjør, normalvektige estimerer ganske bra og undervektige tror de spiser mer enn de gjør. Overvektige rapporterer dessuten om at de er i mer fysisk aktivitet enn hva de faktisk er, mens normalvektige treffer ganske bra. Hva grunnene til dette er vites ikke, kanskje prøver hjernen vår å lure oss til å fortsette som før? Kroppen din ønsker kanskje ikke å gå ned i vekt selv om du gjør det?
http://www.ajcn.org/content/35/4/727.short
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7594141
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9741036

Det finnes mange feilkilder som man ikke tenker over, f.eks om man steker egg og bacon i smør i panna er det tilnærmet umulig å få i seg alle kaloriene du kan telle siden endel av fettet blir igjen i panna, noe havner utenfor panna. Der og da har det lite å si, men si at 5 gram fett blir igjen i panna hver gang du lager bacon og egg og du spiser det 200 ganger i.l.a et år. Da utgjør det nærmere 10000 kcal, ikke allverden på den tiden, men sammen med flere andre feilkilder blir det vanskelig å få en god oversikt med mindre man får utdelt måltider på forhånd som er ferdig beregnet. Samtidig vil forbrenninga gå noe ned når man går ned i vekt og noe opp når man går opp i vekt. F.eks viser en av doubly labeled studiene at om du øker kaloriinntaket med 10% øker bare vekta med 7% så vanlig kaloritelling for å finne dagsbehov er ingen god metode, kaloritelling over tid om man har nøyaktige målinger å vise til er derimot en presis metode. Dog ville jeg droppa det, kjørt lavkarbo som får meg ned i vekt samtidig som jeg spiser meg mett om jeg var overvektig selv Alle studier jeg har lest på lavkarbodietter viser at langt flere har ketoner i blodet (fører til metthet\mindre sult i seg selv) og har et større prosentvis inntak av protein enn lavfettgruppene. Disse 2 tingene gir som jeg skrev om i forrige innlegg flere store fordelen sammenligna med de elendige lavfettdiettene

Det finnes imidlertid feilkilder som rot med stoffskifte, hormonforstyrrelser, enkelte sykdommer osv som kan påvirke, men dette gjelder ikke de fleste. Kan hende du er en av dem?

Min konklusjon: Lavkarbo er best for vektnedgang for mange av oss, forskning gir oss noen gode forklaringsmodeller, ulike guruer innen miljøet gir gjerne helt andre andre forklaringer som ikke backes av nyere forskning (Taubes som bruker unøyaktige selvrapporteringsstudier fra 50-tallet f.eks). Det er ikke så nøye hvilken modell man heller mot så lenge det fungerer

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:07   #52
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Sweet miss pinky: Jeg mener på ingen måte å være frekk når jeg sier dette, men egenrapportering av kaloriinntak er svært unøyaktig.

For å være helt ærlig, du må gjerne mene det. Jeg logger som regel alt jeg spiser. Det hender at det er dager jeg ikke gjør det, men de dagene jeg faktisk gjør det er jeg ekstremt nøye. Jeg bruker da flere program som hjelper meg holde styr på alt. Det er for å holde øye med karboinntaket. Uansett, da har jeg også et ekstremt godt overblikk over hvor mange kalorier jeg får i meg, selv om jeg egentlig ikke teller dem. Jeg ligger langt over det inntaket av kalorier enn det jeg har gjort tidligere. Og grunnen til at jeg vet det er at jeg telte kalorier fanatisk i en lang periode. Lavkarbo har hjulpet meg komme bort fra det.

Sitat:

Samtidlige studier hvor man har undersøkt hvor mye folk reelt har spist med doubly labeled water teknikken (den er svært nøyaktig) viser store avvik for spesielt overvektige uten at alle ville fått utslag på en løgndetektor. Det gjennomgående er at overvektige tror de spiser mindre enn de gjør, normalvektige estimerer ganske bra og undervektige tror de spiser mer enn de gjør. Overvektige rapporterer dessuten om at de er i mer fysisk aktivitet enn hva de faktisk er, mens normalvektige treffer ganske bra. Hva grunnene til dette er vites ikke, kanskje prøver hjernen vår å lure oss til å fortsette som før? Kroppen din ønsker kanskje ikke å gå ned i vekt selv om du gjør det?
http://www.ajcn.org/content/35/4/727.short
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7594141
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9741036

Hmm, eneste jeg sitter igjen med etter å ha lest dette: hvilke bås prøver du å sette meg inn i?

Sitat:

Det finnes mange feilkilder som man ikke tenker over, f.eks om man steker egg og bacon i smør i panna er det tilnærmet umulig å få i seg alle kaloriene du kan telle siden endel av fettet blir igjen i panna, noe havner utenfor panna. Der og da har det lite å si, men si at 5 gram fett blir igjen i panna hver gang du lager bacon og egg og du spiser det 200 ganger i.l.a et år.

Eh, ja. Derfor legger jeg alltid inn en feilmargin.

Sitat:

Da utgjør det nærmere 10000 kcal, ikke allverden på den tiden, men sammen med flere andre feilkilder blir det vanskelig å få en god oversikt med mindre man får utdelt måltider på forhånd som er ferdig beregnet. Samtidig vil forbrenninga gå noe ned når man går ned i vekt og noe opp når man går opp i vekt. F.eks viser en av doubly labeled studiene at om du øker kaloriinntaket med 10% øker bare vekta med 7% så vanlig kaloritelling for å finne dagsbehov er ingen god metode, kaloritelling over tid om man har nøyaktige målinger å vise til er derimot en presis metode. Dog ville jeg droppa det, kjørt lavkarbo som får meg ned i vekt samtidig som jeg spiser meg mett om jeg var overvektig selv Alle studier jeg har lest på lavkarbodietter viser at langt flere har ketoner i blodet (fører til metthet\mindre sult i seg selv) og har et større prosentvis inntak av protein enn lavfettgruppene. Disse 2 tingene gir som jeg skrev om i forrige innlegg flere store fordelen sammenligna med de elendige lavfettdiettene

Jeg teller ikke kalorier fordi jeg vil det, det blir bare en effekt av andre ting, som at jeg teller karber.

Sitat:

Det finnes imidlertid feilkilder som rot med stoffskifte, hormonforstyrrelser, enkelte sykdommer osv som kan påvirke, men dette gjelder ikke de fleste. Kan hende du er en av dem?

Nei

Sitat:

Min konklusjon: Lavkarbo er best for vektnedgang for mange av oss, forskning gir oss noen gode forklaringsmodeller, ulike guruer innen miljøet gir gjerne helt andre andre forklaringer som ikke backes av nyere forskning (Taubes som bruker unøyaktige selvrapporteringsstudier fra 50-tallet f.eks). Det er ikke så nøye hvilken modell man heller mot så lenge det fungerer :

Jeg blåser egentlig i forklaringsmodellene når jeg ser hva som skjer med kroppen min.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:51   #53
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kalori er en kalori!

Sakset fra
http://kostreform.blogs.capasitlabs....o3minutter.pdf
:

Hvorfor*virker*det*
**og*hvordan?*
Dette handler*ikke om kalorier inn og ut.
Kalorier*er*et mål på*energi og*fungerer*best*
om man*skal bruke det*til brensel. Kroppen*er*
mer*komplisert*enn*det, for*det*er*mye annet
som spiller*inn.*Som for*eksempel hormoner.*
Det viktigste*hormonet for*vekten*er insulin.*
Insulinets*oppgave*nr.*1*er å transportere*
glukose*(sukker) inn*i cellene,*der*den*brukes*
til energi. Insulinets oppgave nr. 2 er å*
omdanne og lagre sukkeret som glykogen i
leveren og fett i fettcellene.
Hormonet glukagon er*kroppens*budbringer*
som gir*ordre*om å forbrenne*–*eller*bruke fett.
Når*insulinnivået er lavt i lang*nok*tid om*
gangen, frigjøres glukagon som*begynner*å*
forbrenne fett.
Med dagens*anbefalinger*fra Statens
Ernæringsråd, og*ulike dietter*hvor*man*skal
spise*karbohydratrik*kost*6***8 ganger*om*
dagen,*vil aldri glukagonet*bli frigjort. Insulinet*
”låser” fettcellene*så*lenge blodsukkeret er høyt
og*ustabilt.
Det har*vist seg at*fete*personer vanligvis*har*
høye nivåer*av*insulin*i blodet,*og*slanke
personer*har lave*nivåer. Store*mengder insulin*
i blodet*fører i lengden*til vektoppgang i form*
av*fett. Tilstrekkelig*lave nivåer har*motsatt
effekt, og*gir vektnedgang.*Fettcellene vil da*
langsomt*avgi sitt innhold til blodet og tar*ikke*
opp*næring, som igjen fører*til at*de krymper.
Denne frisettingen sørger*for solid næring for*
kroppen, og man*har*derfor*lettere for*å holde*
seg*mett*lenger.
Man*kan*selv påvirke*mengden*av*insulin*i
kroppen relativt enkelt gjennom*maten man*
spiser.*Et*høyt*innhold av sukker*eller*andre*
karbohydrater*i maten,*gir*en*rask*stigning av*
insulin*i blodet.*Fett og*protein*gir normalt*langt*
fra*samme*stimulering*av insulinproduksjonen.*
Dette er*årsaken*til at*et*kosthold*bestående*av*
tilstrekkelig*lavt nivå*av karbohydrater*hos
overvektige normalt gir*vektnedgang.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:18   #54
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

sweet pink kitty: Beklager, jeg visste ikke at du var så nøye ift kaloritelling etc, de fleste jeg møter (gjennom jobben følger jeg opp flere sykelige overvektige ift trening og vektnedgang) er ikke ærlige med seg selv ift hva de spiser, men vi fungerer forskjellig. Og flere ting gir rom for at kaloritelling har sine begrensninger, f.eks ved at økt proteininntak øker forbrenninga, noe mange opplever på lavkarbo. Endel beveger seg mer når de begynner å gå ned i vekt og forbruker plutselig en hel del mere, noen legger på seg muskelmasse som øker hvileforenninga osv. Jeg bruker å anbefale lavkarbo til flere av de jeg følger opp med gode resultater og mener det alt i alt er den beste måten å gå ned i vekt for mange av oss. Uansett fint å høre om dine erfaringer, setter pris på det Innlegget mitt var ikke ment for å såre, bare en utdypning fra det forrige jeg skrev som jeg tror flere kan ha nytte av å lese.

amritam: Ja, jeg er fullt innforstått med denne modellen, har hatt eksamen i bl.a endokrinologi\menneskets fysiologi og sitte noen timer og lest om insulin på skolebenken. Problemet med insulinhypotesen er bl.a ASP (acetyl stimulation protein) som er et stoff som gjør kroppen i stand til å lagre fett uten tilstedeværelse av insulin. Jeg tror dette pluss leptin, pluss flere andre er problemene hos de som kjører lavkarbo uten å gå ned i vekt. Heldigvis lykkes svært mange på lavkarbo

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:35   #55
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.


amritam: Ja, jeg er fullt innforstått med denne modellen, har hatt eksamen i bl.a endokrinologi\menneskets fysiologi og sitte noen timer og lest om insulin på skolebenken. Problemet med insulinhypotesen er bl.a ASP (acetyl stimulation protein) som er et stoff som gjør kroppen i stand til å lagre fett uten tilstedeværelse av insulin. Jeg tror dette pluss leptin, pluss flere andre er problemene hos de som kjører lavkarbo uten å gå ned i vekt. Heldigvis lykkes svært mange på lavkarbo

Interessant. Har du noen tips til hvor jeg kan lese noe fornuftig og lettilgjengelig om ASP og de prosessene?

Uansett så er vi vel enige om at kun kaloritelling blir for enkelt.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:13   #56
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

sweet pink kitty: Beklager, jeg visste ikke at du var så nøye ift kaloritelling etc, de fleste jeg møter (gjennom jobben følger jeg opp flere sykelige overvektige ift trening og vektnedgang) er ikke ærlige med seg selv ift hva de spiser,

Så du bare antok uten videre at alle overvektige stapper i seg uten kontroll?

Denne kan være av interesse: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:22   #57
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så du bare antok uten videre at alle overvektige stapper i seg uten kontroll?

Denne kan være av interesse: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

Ja, det lurer jammen jeg på og...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:53   #58
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En kalori er en kalori!

Det lurer jeg også på. Og hva mener du taraquin, prøver du å insinuere at jeg er overvektig, eller hva? For jeg regner med selv nemlig som en som ikke nødvendigvis har problemer med vekta. Jeg kan alltids gå ned, men det er ikke noe mål gjennom lavkarbo.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 20:50   #59
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Ikke meninga å tråkke noen på tærne her, tenkte bare noen syntes det var interessant lesning siden det gjelder endel, men jeg tror svært få lyver med vilje. Jeg må bare beklage, jeg ser det jeg skrev kom ut på en dum måte. Nei, jeg tror ikke overvektige stapper i seg uten kontroll, men at endel av dem spiser mer enn de tror selv er godt dokumentert, jeg har som sagt fulgt opp flere selv hvor vi har oppdaget dette, men jeg tror på ingen måte at alle gjør det. Ang Taubes så er han flink til å finne studier med selvrapportering hvor vi vet feilkildene er mange, men ignoererer f.eks doubly labeled water studiene hvor alt er kontrollert. Les studiene han har valgt ut så ser dere hva jeg mener. Ift treningsstudiene han siterer er f.eks den ene på normalvektige maratonløpere med BMI under 25. Dette bruker han for at trening er dårlig for å gå ned i vekt... SOm jeg har skrevet ovenfor selv samsvarer ikke økt kaloriinntak med lik vektøkning og mange faktorer bidrar.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 20:58   #60
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

sweet pink kitty: Jeg aner ikke om du er overvektig, ser ikke at du skriver noe om verken vekt eller BMI, jeg må innrømme at jeg trodde du hadde vært tidligere siden du tidligere telte kalorier, noe få gjør uten å være overvektige. Men beklager hvis jeg insinuerte det.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:55   #61
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Interessant. Har du noen tips til hvor jeg kan lese noe fornuftig og lettilgjengelig om ASP og de prosessene?

Uansett så er vi vel enige om at kun kaloritelling blir for enkelt.

http://espenrostrup.com/2011/08/20/a...g-protein-asp/ ASP har en sammenheng med insulin, men man vet lite om sammenhengen ennå annet enn at overvektige ofte har høyere nivåer og dermed høyere fettlagring selv når ikke insulin er tilstede. Det finnes lengre artikler\studier med ASP slik Espen påpeker og det ser ut som folk responderer ulikt på det ift matinntak. I tillegg har vi leptin, ghrelin og flere andre stoffer som gjør at insulin = eneste fettlagringshypotesa som endel forfekter (inntil nylig Taubes, men i siste bok skriver han faktisk om at ASP er et av unntakene fra regelen). Jeg tror noen av disse faktorene er grunner til hvorfor ikke alle lykkes med lavkarbo.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 15:43   #62
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kalori er en kalori!

Ok.. Nå føler jeg meg, ehh dum! - men har jeg forstått det rett når:

Jeg er 23 år veier pr dags dato 86kg trener sjeldent eller aldri. Iflg "diett.no" må jeg ha 2500kcal for å opprettholde denne vekta. Hvis jeg da ønsker å gå ned til 75 kg, innen 1 jan 2012 må jeg spise 1735kcal pr dag. Jeg holder meg til ca 10% karbo, 40%protein og 50%fett. Hvis jeg nå spiser 1735kcal pr dag, hver dag, vil jeg da nå 75kg innen 1 januar? Eller iflg tråden spiser jeg egentlig mindre kcal enn det jeg fører opp på "matlista"??

*forvirra*

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 18:23   #63
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Ok.. Nå føler jeg meg, ehh dum! - men har jeg forstått det rett når:

Jeg er 23 år veier pr dags dato 86kg trener sjeldent eller aldri. Iflg "diett.no" må jeg ha 2500kcal for å opprettholde denne vekta. Hvis jeg da ønsker å gå ned til 75 kg, innen 1 jan 2012 må jeg spise 1735kcal pr dag. Jeg holder meg til ca 10% karbo, 40%protein og 50%fett. Hvis jeg nå spiser 1735kcal pr dag, hver dag, vil jeg da nå 75kg innen 1 januar? Eller iflg tråden spiser jeg egentlig mindre kcal enn det jeg fører opp på "matlista"??

*forvirra*

Ja, hadde inntak og forbrenning vært to uavhengige faktorer, og forbrenningen var konstant, kunne du du regnet ut vekttapet på denne måten.

Hadde imidlertid dette vært tilfelle, ville ikke overvekt vært et problem i dagens samfunn.

Spiser du mindre enn du forbrenner, vil kroppen gjøre det den kan for å senke energiforbruket, og dette gir først og fremst utslag i spontan aktivitet, den aktiviteten du er i uten at det er trening.
Det motsatte skjer om du spiser mer enn du trenger, da vil forbruket øke.

Jeg kunne skrevet massevis om dette, men den korte versjonen er at kroppen alltid vil prøve å tilpasse forbruket etter inntaket, for å unngå store svingninger i vekt.
For å gå suksessfullt ned i vekt, er det viktig at du spiller på lag med hormonene dine, slik at fettvevet ditt blir tilgjengelig som energikilde for resten av kroppen. Da kan du spise mindre enn du forbrenner, og dekke det resterende behovet med energi fra fettvevet ditt. I denne prosessen er hormonet insulin sentralt, da dette er hovedregulatoren av hvorvidt fettlagrene er tilgjengelig eller ikke.

Som taraquin nevner, så har vi også et annet fettlagringshormon, ASP, men dette blir mer aktuelt ved et kalorioverskudd.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 18:30   #64
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kalori er en kalori!

*trekker seg stille ut og prøver å spille på lag med hormonene*

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 19:08   #65
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

*trekker seg stille ut og prøver å spille på lag med hormonene*

Me too!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 21:11   #66
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Nei, jeg tror ikke overvektige stapper i seg uten kontroll, men at endel av dem spiser mer enn de tror selv er godt dokumentert, jeg har som sagt fulgt opp flere selv hvor vi har oppdaget dette, men jeg tror på ingen måte at alle gjør det.

Tror kanskje det er enklere for lavkarbere å være ærlig mtp kalorier, de fleste av oss teller jo ikke kaloriene, men antall kcal kommer gjerne opp når man loggfører for å holde styr på karbene
Jeg brukte diett.no for å sjekke karber jevnlig, var ganske fascinerende å se mengden kcal gå opp og vekta gå ned

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 21:29   #67
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er en kalori!

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

*trekker seg stille ut og prøver å spille på lag med hormonene*

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Me too!!

Tror ikke jeg har slike eller vil ha slike jeg.... De skaper bare trøbbel....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-restaurant i Oslo! Lille Kalori Fridolina Lavkarbo generelt 34 15-05-10 14:02
Kalori-panikk! Momsemor Spørsmål og svar 12 03-11-09 13:58
I alle verden! Er ikke en kalori en kalori? Gracella Nyheter / media 6 15-10-09 09:31
Kalori vs karbo mindremeg Lavkarbo generelt 2 12-02-09 19:31
Kalori vs Karbohydrater? Ista Lavkarbo generelt 8 05-09-08 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no