Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fritering på lavkarbo/ketolyse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-12, 17:41   #1
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Fritering på lavkarbo/ketolyse

Har prøvd og søke opp dette i flere dager, men finner egentlig ikke noe bra svar

Lurer på om noen vet om det går og fritere kyllingnuggets (kyllingkjøttdeig med egg og bacongull rundt) på lavkarbo/ketolyse (maks 20karb.dagen) ? Eller er fettet for farlig ? Eventuelt hvilken olje bør brukes ?

Har hatt lyst til og prøve dette en stund, da siste nuggetsene mine ikke ble så bra på panna

Lyst på noe kosemat i dag

__________________




Første delmål !
Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:52   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Hva med å fritere i smult?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:55   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Det går helr fint å fritere på lavkarbo. Du tilfører ikke noe mere kh selv om du fritterer i stedet for å steke i panna.
Odelia ha en rapsolje olje beregnet på steking. Mulig den egner seg godt til frityr også. Det er den jeg ville ha prøvd

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:29   #4
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Hva med å fritere i smult?

Du vet vell ikke næringsinnholdet på den ? Klarte ikke og finne ut det Må vell på butikken og se tenker jeg

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Det går helr fint å fritere på lavkarbo. Du tilfører ikke noe mere kh selv om du fritterer i stedet for å steke i panna.
Odelia ha en rapsolje olje beregnet på steking. Mulig den egner seg godt til frityr også. Det er den jeg ville ha prøvd

Åh, det er bra. Siden jeg har så utrolig lyst på det i dag :-p Den oljen er kansje god ja, dumt de ikke har den på butikken som jeg har i umiddelbar nærhet :-p

__________________




Første delmål !
Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:48   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Smult er rent fett.

Fra store norske leksikon:

Sitat:

smult. (av smelte), svinefett, salveaktig, hvitt fett som smelter helt ved ca. 30–35 °C. Fremstilles av svin, hovedsakelig av dyrets indre fettmasse (ister). Består av om lag 50 % oljesyre, 25–30 % palmitinsyre, 12–14 % stearinsyre, 7–12 % linolsyre, 1–2 % linolensyre og mindre mengder tetra-, penta- og heksaensyrer.
Smult brukes til frityrsteking og som fôrfett, dessuten noe til såpeproduksjon m.m.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 15:01   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Tror de fleste uansett kostholdsretning mener at rapsolje egner seg godt til steking, ja

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 13:54   #7
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Kokosolje - men det er så ufattelig dyrt.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 14:50   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Friterer gjør man på høy temperatur, og oljer blir da ødelagt, selv om det er rapsolje som er egnet til steking.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:47   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Fritering på lavkarbo/ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Smult er rent fett.

Fra store norske leksikon:
Sitat:
smult. (av smelte), svinefett, salveaktig, hvitt fett som smelter helt ved ca. 30–35 °C. Fremstilles av svin, hovedsakelig av dyrets indre fettmasse (ister). Består av om lag 50 % oljesyre, 25–30 % palmitinsyre, 12–14 % stearinsyre, 7–12 % linolsyre, 1–2 % linolensyre og mindre mengder tetra-, penta- og heksaensyrer.
Smult brukes til frityrsteking og som fôrfett, dessuten noe til såpeproduksjon m.m.

Problemet med smult nåtildags er at det er vegetabilsk. I allefall er Flott det.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1 år på Ketolyse/lavkarbo eggis Ketolysekuren 20 08-04-13 13:39
Fritering av ost Egwene Kake/dessert og snacks 8 14-03-11 22:51
Fritering av squash sistegang Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 29-08-10 12:24
Oljer og fritering 0,1 tonn Generell ernæringsdebatt 9 03-09-07 15:08
Raspolje til fritering Fjonken Lavkarbo generelt 2 17-08-06 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no