Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Cathrine Borchsenius på God Morgen Norge - onsdag morgen

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 07:29   #1
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Cathrine Borchsenius på God Morgen Norge - onsdag morgen

Ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius kommer straks på God Morgen norge for å snakke om ..ja ernæring... og ifølge denne artikkelen, det å redusere sukkerinntaket hos små barn...
http://www.tv2.no/gmn/barselgruppa/d...t-3501277.html

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 07:43   #2
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen norge - onsdag morgen

og nå er det en mor som har innført sunt kosthold i familien sin..... Barna får smoothie proppfull med sukker og rundtstykke til frokost. Også bruker hun saft fra appelsiner og ikke juice fra kartong, siden det er sunnere (!?)

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 07:46   #3
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen norge - onsdag morgen

Den der grønne gugga hadde ikke mine barn drukket for å si det sånn.....det så ikke ut som om jenta syntes det var så godt heller....

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 07:52   #4
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen norge - onsdag morgen

Var så bra når hun programlederen sa "Den var IKKE god". hehehe....
Nå når jeg er befridd fra sukkerets makt, så blir jeg ekstra trist når de stapper masse sukker i barn...

I morgen kommer Kostdoktorn.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 07:56   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen norge - onsdag morgen

Opprinnelig lagt inn av sirib, her.

og nå er det en mor som har innført sunt kosthold i familien sin..... Barna får smoothie proppfull med sukker og rundtstykke til frokost. Også bruker hun saft fra appelsiner og ikke juice fra kartong, siden det er sunnere (!?)

Nå rakk jeg ikke å se innslaget, men jeg antar du med "smoothie proppfull med sukker" mener en smoothie med banan og annen frukt og muligens litt søtning? Det er tross alt ikke så ille! Nå må vi ikke bli helt fanatiske - i forhold til loff med nugatti eller honning (som en barndomsvenninne av meg vokste opp med!) blir det jo tusen ganger bedre. Og et grovt rundstykke er ikke usunt for et aktivt barn som ikke har problemer med vekta.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 08:04   #6
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen norge - onsdag morgen

smoothien var basert på appelsinsaft/juice. Jeg er ikke fanatisk, men jeg personlig synes det blir mye sukker, men selvsagt bedre enn loff med nugatti og sjokomelk.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 08:55   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen norge - onsdag morgen

Det er jo mange som spiser slik (masse grønnsaker og frukt osv) og som føler seg bedre enn noen gang, opplagte, med masse energi. Ser ikke helt hvorfor vi på dette forumet skal sitte og fordømme og drittsnakke alt som ikke stemmer overens med det VI har valgt.

De så ikke ut som at de led av noen store mangler? Slanke, friske og spreke. De har vel ikke noe problemer med insulinresistens osv da, så da ser jeg ingen problemer med at de velger å spise på den måten.

Det finnes mye verre man kan spise her i verden enn masse frukt og grønnsaker.

Og var det noe rart med at ferskpresset juice, uten tilsetningsstoffer er sunnere enn kartongjuice?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:46   #8
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen Norge - onsdag morgen

kartongjuice er strippet for C-vitaminer pga pasteuriseringen. Så ferskpresset juice er bedre ja.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:19   #9
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Cathrine Borchsenius på God Morgen Norge - onsdag morgen

Jeg er nok ikke helt enig med C.B, bl.a pga fettfrykten, men jeg mener allikevel at kostholdet hun anbefaler passer utmerket til enkelte. I min familie spiser min far og svigerfar vanlig norsk kost (litt sunnere enn snittet) med mye grovt brød, ris, pasta, grønnsaker, frukt, melk og endel kjøtt, de har utmerket helse, masse overskudd, spiser dog svært lite snacks og godteri, samt brus (drikker litt lettbrus, men primært farris), de trener imidlertid mye og får tømt glykogenlagrene samt at insulinfølsomheten nok er svært høy hos de sammenlignet med andre. Svigermor kjører ketogent, min mor fedon, søster lavkarbo, samboers søster lavkarbo, jeg, samboer og datter karboredusert med mer fett i kosten, og stort sett mat laget fra bunnen. Felles for oss alle er at vi trives godt med valget av kost selv om det er store forskjeller oss imellom

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
God morgen Norge, nå ! snitzel68 Generell diskusjon 2 05-05-11 15:17
God morgen Norge lillemeg88 Generell ernæringsdebatt 33 06-04-11 00:51
ED på god morgen norge nonta Eurodiett 5 22-03-11 17:36
I morgen på God Morgen Norge Engledans Generell diskusjon 5 21-03-11 18:35
God Morgen Norge i dag! Sesti Lavkarbo generelt 4 09-06-09 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no