Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

ThickenThin not Starch

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-08, 14:47   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

ThickenThin not Starch

Noen som har forsøkt ThickenThin not Starch? Ser de skryter av det på enkelte utenlandske fora. Jeg syntes, i likhet med flere her, at Johannesbrødkjernemel smaker litt vammelt, og gir en litt rar konsistens
i supper og sauser.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 16:44   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: ThickenThin not Starch

Hva er det for noe egentlig?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 17:47   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ThickenThin not Starch

ThickenThin not/Starch Thickener

ThickenThin not/Starch thickener is the perfect thickener for lowcarb or grain-free diets. It recreates the thick rich textures you want without adding calories, fat, or carbohydrates. It even gives you fiber, all of it the soluble fiber that is so hard to get on a restricted diet. (Note: we follow US nutrition label law which requires reporting 4 calories per gram from soluble fiber, even though the human body cannot digest it.)
Suggested uses:

  • sauces,
  • soups,
  • gravies, and
  • salad dressings.
ThickenThin not/Starch thickener is easy to use, dissolves directly in hot or cold liquids, and doesn't get lumpy on cooling, even with very thick liquids. In other words, it works for dishes that are served cold, or you can even easily reheat gravy or thick sauces without loss of quality. On the other hand, the fact that it doesn't actually solidify means that it isn't as good as cornstarch for pudding pies or other dishes where you need it to set up firm (see our Wise CHOice Cook-it-up Pudding Mix for the answer to this texture challenge).
Furthermore, we've been discovering that not/Starch has other uses. While using it to give made-from-cauliflower risotto the proper slightly soupy texture (see our Recipes section for recipes mentioned here) is logical, some of the other uses are quite different. For example, we've been using it to make flatbreads or crackers out of nuts and/or seeds. And one of our customers reports using it to improve the texture and melt of her homemade churned ice creams (but it will NOT keep them soft -- nothing available currently does that adequately without adding carbs -- that is why we developed our non-churned Wise CHOice Frozen Dessert Mix).
Directions: Use ThickenThin not/Starch thickener like cornstarch. However, a teaspoon thickens a bit more than one teaspoon of cornstarch, and one tablespoon of not/Starch thickens more like 2-3 tablespoons of cornstarch.
Det skal være helt uten karber.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 18:22   #4
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ThickenThin not Starch

Nå har jeg bestilt det hos netrition.com. Håper ikke det skjer noe i tollen.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:46   #5
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: ThickenThin not Starch

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Nå har jeg bestilt det hos netrition.com. Håper ikke det skjer noe i tollen.


Har du prøvd det nå?

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:08   #6
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ThickenThin not Starch

oh spennende!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 15:23   #7
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: ThickenThin not Starch

hoho ikke sant? Lyst å kjøpe det selv. Lurer på hva som er forskjellen på thickenthin not starch greiene og johannes-greiene.. må visst invistere i et av de snart, begynner å bli litt tørr den her maten min :-p haha

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no