Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fiber???

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-07, 20:06   #1
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Fiber???

Leter etter atkins fiber... men har ikke funnet det. Hva kan jeg ta for å få magen i gang?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 20:22   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fiber???

Finnes ikke Atkins Fiber her tror jeg. Iallefall har ikke jeg sett det noe sted her i Norge.

Men om du trenger å få magen i gang går det av seg sjøl om du spiser fiberrike grønnsaker, nok fett og drikker mye vann.

I begynnelsen av lavkarbo får du i deg mye mer fiber enn "normalt", derfor kan det "hardne til".

Hard mage har som regel 3 årsaker:

  • Ikke nok fiber
  • Ikke nok vann
  • Ikke nok trening/bevegelse
Som regel er det en kombinasjon av de tre.
Den feilen de fleste gjør er at de ikke spiser nok grønnsaker. Full kvote etter tillatte lista er veldig viktig. Det er en av grunnene til at jeg maser sånn om GRØNNSAKENE ! Og da mener jeg IKKE issalat !

De beste fiberkildene når det gjelder grønnsaker er: Brokkoli, blomkål, asparges, asparges bønner, grønnkål, fennikkel og bok choi (ligner på kinakål).

Det er viktig å drikke mye vann, men ikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Håper det løser seg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:20   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fiber???

Tusen takk for kjempe godt råd, men det er desverre ikke nok for magen og tamen min. Trenger ekstra kosttilskudd. ALLE råd mottas med takk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:24   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fiber???

OK, forstår ikke helt hvorfor ikke maten skulle hjelpe, men om alt som har med mat, vann og bevegelse ikke hjelper, så kan du prøve Dr. Torkil Andersen (Slank med Ketolysekuren) sitt råd:

Sitat:

Kjøp magnesiumoxid (avføringsmiddel)
ikke magnesiumtilskudd ( magnesiumkarbonat, magnesiumacetat, magnesiumhydroxid etc )

1/2 ts magnesiumoxid ( evt stavet magnesiumoxyd) i et glass vann.
Det er kraftige saker så ikke overdriv. Brukes noen dager.Ikke fast.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:30   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fiber???

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

OK, forstår ikke helt hvorfor ikke maten skulle hjelpe, men om alt som har med mat, vann og bevegelse ikke hjelper, så kan du prøve Dr. Torkil Andersen (Slank med Ketolysekuren) sitt råd:

Du forstår kjærte venn at her snakker vi ikke om å ikke komme på do hver dag.... men at jeg må vente 10... kanskje flere dager.... Har gått ned 25 kilo på den måten, så på en eller annen måte forbrenner jeg jo, men veit at det ikke er bra for tarmene å gå slik. Derfor så stort ønske om noe som kan hjelpe
Haster ut for å kjøpe i morgen... og håper på at det funker. Takk takk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:33   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fiber???

trenger veldig noe som kan brukes fast også

hilsen MASA

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:56   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Fiber???

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

trenger veldig noe som kan brukes fast også

hilsen MASA

Ha 2 ss linfrø i et glass vann om kvelden, og drikk dette på morgenen etter. Blir geleaktig, men la det stå til! Smaker lite/ingenting. Smører tarmene godt.
Også store doser C-vitamin, kan få fart på ting!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 23:06   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fiber???

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

trenger veldig noe som kan brukes fast også

hilsen MASA

Men hvis du trenger noe som kan brukes fast bør du absolutt gå til legen. Det er ikke normalt og du bør iallefall finne årsaken til hvorfor du må bruke noe fast.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om viktigheten av mye fiber, for å forebygge kreft Borealis Lavkarbo generelt 7 30-03-07 14:19
Karber og fiber...? Hvitveis Spørsmål og svar 1 10-07-06 12:50
For MYE fiber? AnnaV Lavkarbo generelt 8 01-06-06 18:30
Fiber og karbohydrater...? SjokoMons Generell diskusjon 2 02-05-06 21:53
Fiber Amica Generell ernæringsdebatt 8 04-05-05 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no