Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-09, 11:43   #1
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

og FORTSATT gå like mye ned i vekt? Har inntrykk av at disse tre virker ødeleggende for de fleste, og derfor kan man jo kanskje lure på hvorfor de er innlemmet i visse dietter
Noen her som kan melde om bra vekttap selv om de spiser ost, nøtter og søtstoff? Er bare nysgjerrig jeg altså, prøver å holde meg borte fra disse tingene selv

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 11:47   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel,

Selvfølgelig er det det !
En god del kan spise så mye ost og nøtter de vil uten at de merker noe som helst.

Vi er alle forskjellige og DU må vinne ut hva DU tåler. Ikke bry deg med hva andre tåler/ikke tåler. Det blir du bare forvirra av !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 11:51   #3
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel,

Jepp.... jeg er en av dem og er nok flere som meg. Er nok heldig sånn sett at jeg slipper å tenke på det. Derimot har jeg funnet ut at jeg også må følge litt med på kcal i tillegg til karbo. For mye kcal og vektnedgangen stopper og for lite kcal og vektnedgangen stopper. Ikke så nøye at jeg teller kcal men tenker sånn ca.

Alle er forskjellige. Du finner ut selv ved å se hva som fungerer for deg.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 11:53   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel,

Det er vel sånn at de som IKKE tåler noe er de som skriver om det og dermed synes. Jeg spiser både ost og litt nøtter og pittelitt søtningsstoff. Har funka fint til nå. Men det kan jo være lurt å være klar over at disse produktene kan ha en innvirkning dersom man skulle komme til et langvarig platå en gang.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:04   #5
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel,

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Det er vel sånn at de som IKKE tåler noe er de som skriver om det og dermed synes.

Ja, DET har du nok mye rett i Trillian, jeg har liksom fått intrykk av at dette er noe som "alle" tåler dårlig.

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:25   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel,

Ja. Jeg spiste enorme mengder nøtter (opptil 200 gram dagen), gjerne med masse honning. Julen under slankingen min drakk jeg også gløgg, spiste konfekt, marsipan (hjemmelaget) o. l. Likevel gikk jeg ned noen få kilo.

Men, svært få kan det. Både ost, søtningsmiddel (og begrenset sukker/honning) og nøtter kan få all slanking til å stoppe opp.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:33   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Nøtter kan jeg i grunn spise så mye jeg vil av, søtningsmiddel bare holder jeg meg unna, men meieriprodukter (bortsett fra smør) får det til å stoppe helt opp for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:44   #8
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel,

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Ja. Jeg spiste enorme mengder nøtter (opptil 200 gram dagen), gjerne med masse honning. Julen under slankingen min drakk jeg også gløgg, spiste konfekt, marsipan (hjemmelaget) o. l. Likevel gikk jeg ned noen få kilo

Jøss!! Hvordan er DET mulig da? *forfjamset*
DEN metoden vil JEG også følge, hihi

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:17   #9
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Nøtter tror jeg at jeg må passe meg litt for, søtningstoffer ser ut til å gå problemfritt, og ost driver jeg å tester om dagen. Spiser mye ost denne uken, så får vi se hvordan det går, tror egentlig ikke det betyr noe dersom jeg da ikke spiser et helt stykke av gangen

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:38   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Jeg kan spise så mye ost jeg vil, ingen innvirkning på vekta.
Nøtter stopper opp vekta for meg.
Søtstoff er jeg ikke sikker på hva gjør ev. med vekta for min del, jeg holder meg unna mest mulig pga. at jeg får et vannvittig søtbehov når jeg spiser søtstoff.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:08   #11
Bjørg
Medlem
 
Bjørg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 45
Innlegg: 144
Bjørg er ny på veien

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Jeg kan spise mye ost og nøtter, men holder meg unna søtningsstoffer.
I helgen drakk jeg og 8 glass rødvin og hadde to never med chips, og har gått ned 400g denne uka.

__________________
Startet 030109 BMI 22.7 Startvekt 66kg
Bmi 22.3 Tatt av: 3.2kilo Har igjen:3.8kilo

Startet 030109 BMI 27.2 Startvekt 94kg
BMI 25.7 Tatt av:5kilo Har igjen:6kg
Bjørg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:40   #12
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Jeg spiser veldig mye ost. VELDIG mye faktisk. Men jeg drikker ikke brus, og bruker kun litt søtning når jeg tar meg en kopp te i ny og ne. Ellers blir det lett en Atkins bar til lørdagskosen. Har ikke spist nøtter, men det hender jeg tar meg noen mandler.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:46   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

Opprinnelig lagt inn av Bjørg, her.

I helgen drakk jeg og 8 glass rødvin .

Imponerende å holde tellinga helt til åtte, etter fire pleier jeg å dette av lasset hva antall glass angår

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise nøtter på ketolyse? bobbla Ketolysekuren 1 30-12-08 22:21
Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon) matitt Induksjonen 4 01-12-08 10:22
Søtningsmiddel - har noen hørt om/prøvd Stevia? elco Spørsmål og svar 24 31-03-08 19:04
Kan jeg spise mye nøtter? cabin Spørsmål og svar 2 21-09-07 21:35
Yoghurt-nøtter? Er det lov å spise? Knubbelubba Spørsmål og svar 6 14-09-07 13:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no