Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 07:25   #1
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Jeg har stått stille nå i 6 uker .
Jeg hadde forstått det om jeg hadde ligget nærme normalvekt, men jeg veier fremdeles 111 kg og har siden midten av januar bare gått ned 13 kg.
Jeg prøver å la vær med å sammenlikne meg med andre, men kjenner jeg blir ordentlig lei meg og deprimert når jeg ser andre rase ned i vekt som har et mye mindre utgangspunkt enn meg.
Det skal sies at jeg bare er 164 cm høy, så som dere skjønner så er det masse å ta av her.
Det kan heller ikke være noe i veien med kostholdet i og med at min kjære til nå har gått ned 24 kg og er strålende fornøyd.Vi lever ketogent og jeg spiser mindre porsjoner enn han.
En typisk dag for meg er:
Frokost rundt kl 7: en kopp kaffe, et nanna knekkebrød med smør, ost og en skive paprika.
Lunsj: salat, avocado med egg og tunfisk el. skinke og majones, middagsrester.
Middag: f. eks nakkekotelett, flesk, svin med salat, fetaost og dressing. Eller gryterett med fløte, creme fraiche og div grønnsaker. Stort sett kjøtt eller fet fisk med diverse grønnsaktilbehør.
Sjelden jeg har lyst på noe om kvelden men kanskje litt baconsvor noen ganger.
Jeg drikker bare litt cola zero i helgene, ellers så går det i vann stort sett og et par kopper kaffe.
Jeg spiser sjelden brød (lager det til matpakka til mannen) og i helgene har vi gjerne egg og bacon til frokost.
Jeg går en times tur opp til flere ganger i løpet av uka. Har vært litt stress nå de siste tre ukene da det har vært forberedelse til bryllup.
Er det noen som har noen synspunkter til meg?
Kjenner jeg begynner å miste piffen av dette.
(huff, dette ble langt)

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 08:11   #2
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Bruker du Diett.no siden?
Hvis ikke legg in ALT du spiser.. og da mener jeg alt. Drikke og mat.
Dette medfører litt bruk av en vekt men det er viktig.
Legg også inn dine aktiviteter.
Dette kan da regne ut ditt kalori forbruk kontra ditt kalori inntak.
Jeg brukte dette slavisk i starten for å finne ut ca hvor mye jeg kunne spise.

Du kan også prøve en periode med økt inntak av mat. Det kan være at du har lagt det for lavt på kalorier og at kroppen din går i sparemodus.

Jeg er langt fra noen ekspert men har klart å ta av meg 27Kg siden mars så dette har virket bra for meg.

Det kan også være at du har en "party" stopper i din normal diett.
Dvs noen av det du spiser gjør at kroppen din ikke vil gå ned i vekt.
Mulig du bør kutte ut kaffe feks en ukes tid å se om det hjelper.
Jeg måtte kutte ut kaffe de første 2 ukene for å kickstarte min nedgang.
Har kunnet starte med kaffe igjen etter hvert.

Håper noe av dette hjelper.. Ikke gi opp å stå på..
Mvh
Ruslepølsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 09:47   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Jeg tror du kan forsøke å køle på med fett og oljer i noen uker. Vi er en gjeng som kjører Cocosa (kokosfett) og Udo-olje, og det funker som fy!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:14   #4
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Akkurat sånn hadde jeg det også Snuppeline. Jeg har også "bare" gått ned 10 kg siden januar. Jeg er 165 og har også mange kilo som skal av ennå. Ikke gi deg. Stå på. Det løsner tilslutt. Jeg ble så sur og grinete av å stå stille og var SÅÅÅ nær ved å gi opp at jeg sluttet og veie meg. Jeg bestemte meg for å spise som vanlig (men jeg la inn litt mer fett i kostholdet) og ikke tenke på vekten. Etter 4 uker bestemte jeg meg for å veie meg igjen og visst....jeg hadde gått ned. Nå går det sakte nedover og det er jeg fornøyd med. Har denne uken begynt med Cocosa i teen og er spent på om det gjør noe utslag.

Noen ganger tror jeg vi blir veldig opphengt i vekten. Måler du deg i cm? Gjør det. Ofte kan man stå stille men allikevel minske i cm. Jeg gjorde det og det hjalp veldig på motivasjonen. Lykke til.

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:01   #5
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

føler meg akkurat på samme måte.... men litt motsatt av deg, for jeg har ikke gått ned disse populære "vann" kiloene som mange tar av de første ukene... jeg er 162 og veier 90kg og har vært i ketose i ca 15 dager. har kjøpt ketostix og ketolysetablettene og begynte med det et par dager siden. drikker skjelden brus/farris men har drukket kaffe med fløte eller h-melk i hver dag 1-2 kopper. Ellers går det mye i vann og av og til fun light (pæresmak eller vannmelon/jorbær) det er liksom min frukterstatning når jeg blir lei meg fordi jeg får lyst på banan eller ananas eller mango)

anyway.... ikke mist motet, bortsett fra selve vekttapet så er det jo andre positive ting med denne livsstilen, ikke sant? jeg holder på med det fordi den gir meg energi og mindre sultfølelse og mindre mageproblemer (oppblåshet) og føler meg psykisk bedre. var veldig mye deprimert mer, men jeg må si at lavkarbo har forbedret psyken min med 50% utrolig hva dårlig mat kan gjøre med kroppen og ikke minst psyken.

anyway... stå på... du er ikke alene

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:12   #6
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

13 kg er bra, ihvertfall om du har gått ned jevnt. Har du gått ned også har det stoppet opp så kan det være grunn til forandring, men om du er fornøyd med det du spiser og går ned jevnt så kan det være greit å fortsette.

Du nevner du holder på å miste piffen. Synes du kostholdet er vanskelig å følge/ blir fristet av hclf mat, eller er det fordi du ønsker raskere resultater?

Edit; Leste innlegget litt fort. Så i ettertid du har hatt stillstand i 6 uker.


Sist redigert av Tidl. medlem : 13-08-11 kl 17:20.
  Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:14   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Kvinnene er annerledes skrudd sammen enn mennene, derfor kan du oppleve at din kjære går raskere ned i vekt selv om dere spiser det samme. Andre faktorer som kan spille inn er hormoner og stress. Selv om det du opplever kan være kjempefrustrerende, så prøv å ikke la deg stresse av det. Det vil nok løsne etter hvert. Men kanskje er det litt mer fett, litt mindre kaffe, evt kutte zeroen, som skal til for en periode. Lykke til!

Nå om dagen snakkes det om aksjefond, at man må tenke langsiktig, det samme gjelder for lavkarbo også. Man sier gjerne "easy come, easy go", og da bør jo det at det går langsomt være et godt tegn.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:13   #9
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Sv: Noen som har noen fornuftige tanker til meg...

Tusen takk for svar alle sammen .
Her har det vært ferie i tre uker, så jeg har vært veldig lite inne her.
Jeg har prøvd å bruke diett.no, men jeg synes den er ganske vanskelig å bruke. Men utifra det jeg kan se så er fordelingen min ganske så bra.
Ferien har gått bra matmessig, og jeg har bevisst ikke gått på vekta. Prøver å la vær med å stresse meg opp av den.
Mange gode råd jeg har fått. Skal se på den lista om det er noe der som kan være min partystopper. Tror vel egentlig at min største partystopper er stress, så jeg må skjerpe meg der.
Godt at jeg har dere her inne til å spørre, selv om jeg ikke er så aktiv.
Håper dere alle får en fin dag .

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endelig noen fornuftige svar å få Grovsnus Livets lyse side 6 28-10-08 21:28
Noen tanker på dag 4 Sporty Ketolysekuren 8 27-06-08 17:45
Noen tanker.. Summer Fysisk og mental helse 4 15-05-06 18:35
bare noen tanker... Bamseline Stoffskifte / hormonproblemer 11 14-10-05 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no