Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Fersking

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 23:31   #1
Lavathan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 43
Innlegg: 10
Lavathan er på en erverdig vei

Fersking

Jeg kjøpte boka fra allers Lettere liv med lavkarbo og har da begynt den lange veien ned.. Har nok en 30-40 kg som skulle blitt fjernna. Er det noen som har vert på topp og kommet seg ned som har tips og råd til en nybegynner? En ting jeg lurer på er om det er lov med farris bris med smak?

Lavathan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:35   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fersking

Hei og velkommmen! Er du en mann?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:50   #3
Lavathan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 43
Innlegg: 10
Lavathan er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Yupp er en mann ja

Lavathan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 00:16   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fersking

Mannfolk går av en eller annen grunn fortere ned!

Pokkers mannfolk!!)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 10:06   #5
Tulla1966
Medlem
 
Tulla1966 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 60
Tulla1966 er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Opprinnelig lagt inn av Lavathan, her.

Jeg kjøpte boka fra allers Lettere liv med lavkarbo og har da begynt den lange veien ned.. Har nok en 30-40 kg som skulle blitt fjernna. Er det noen som har vert på topp og kommet seg ned som har tips og råd til en nybegynner? En ting jeg lurer på er om det er lov med farris bris med smak?

Velkommen
Jeg drikker Farris Bris m/smak hver dag, og har gått ned 11 kg siden starten i slutten av mai. Som en "bivirkning" har mannen i huset gått ned 10-11 kg han også . Han spiser jo den maten jeg lager.

__________________


Tulla1966 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 17:20   #6
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Velkommen og lykke til.

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 20:12   #7
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Fersking

Jeg er mann, og har spist lavkarbo/LCHF i sju måneder. På de månedene har jeg gått ned 34 kg.

Hvis jeg skal komme med noen konkrete tips, så er de ganske enkle, og tips andre også gjerne kommer med her inne:

- Les en bok eller to, slik at du forstår sammenhengen mellom karbohydrater, blodsukker, insulin og fettlagring. "Matrevolusjonen" og "Frisk med lavkarbo" er å anbefale.

- Planlegg måltidene dine. Jeg vet så og si alltid hva jeg skal spise til frokost, lunsj og middag. Middag planlegger vi for en uke av gangen, og handler inn deretter. Matpakke lager jeg alltid kvelden før. Skal jeg ha egg&bacon til frokost i ei arbeidsuke, steker jeg baconet kvelden før.
Planlegging tar tid, men når man ikke bare kan steike en grandis eller ta seg ei pølse, må man planlegge.

- Unngå de store utskeielsene. Har jeg behov for "knask" på kvelden, spiser jeg baconsvor og drikker Pepsi Max. Men skulle man falle for en utskeielse, planlagt sådan eller ikke, kom deg tilbake på rett spor. En utskeielse en gang av og til gjør ikke så mye, men utskeielser hver uke gjør fort mye.

- Blås i hva andre sier. Etter hvert vil resultatene dine snakke for seg sjøl.

Er du som jeg, som liker bacon, ribbe, koteletter osv, er dette et perfekt kosthold. Ingenting er vel som nystekt ribbe til kvelds!

Lykke til!

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 16:34   #8
Lavathan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 43
Innlegg: 10
Lavathan er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Etter en liten uke nå har jeg merka meg at egg er noe det går MYE av, ellers har jeg fåt dilla på grilla makrell med rømme og agurksalat til. Ett av mine savn er kaffe, sto i den boka jeg leser i om at man skulle holde seg unna koffein de to første ukene, men er dette anbefalt og redusere i etterkant og? Eventuelt gå over til decaff? Eller kan jeg fortsatt drikke kaffe som vanlig?

Lavathan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:39   #9
Circameg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
Circameg er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Hei.
Jeg er også fersk i gamet, men har "heldigvis" aldri fått med meg at man ikke skal drikke kaffe :P Prøv deg frem, det er mye prøving den første tiden

Lykke til!

__________________


Circameg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, Dr Hexeberg. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:58   #10
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Velkommen
De fleste kan drikke kaffe og det går bra, og noen må redusere litt, og noen kan ikke drikke kaffe....
Du må nesten bare prøve deg fram

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 08:16   #11
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Opprinnelig lagt inn av Lavathan, her.

Etter en liten uke nå har jeg merka meg at egg er noe det går MYE av, ellers har jeg fåt dilla på grilla makrell med rømme og agurksalat til. Ett av mine savn er kaffe, sto i den boka jeg leser i om at man skulle holde seg unna koffein de to første ukene, men er dette anbefalt og redusere i etterkant og? Eventuelt gå over til decaff? Eller kan jeg fortsatt drikke kaffe som vanlig?

Det er veldig lurt å stoppe med kaffe en stund når du starter med dette.
Jeg måtte kutte ut kaffe den første tiden.
Gikk da ned 10Kg på de første 4 ukene i mars.
Jeg startet så smått å innføre kaffe igjen i små doser før jeg normaliserte mitt inntak igjen etter ca 6 uker. Dette har ikke påvirket min nedgang så mye.
Har tatt av ca 27Kg siden starten av mars..

Ellers er det bare å stå på..
Mvh
Ruslepølsa.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:31   #12
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Fersking

Jeg har drukket kaffe som vanlig.

Hvilken bok er det du har lest?

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:29   #13
Lavathan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 43
Innlegg: 10
Lavathan er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Lettere liv med lavkarbo fra allers, inneholdt enkle råd og tips og en del oppskrifter.

Lavathan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 08:02   #14
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Jeg har drukket kaffe som vanlig.

Hvilken bok er det du har lest?

Atkins boken. (den nyeste)
Jeg har mer eller mindre lagt meg på den intense delen de føreste 3 måndene jeg startet med dette. Jeg har vel moderet meg litt fra den den mest intense delen der fortsatt men ligger vel på rundt 10-25 gr karbohydrater pr dag.
Får i meg en 2-3 kopper kaffe om dagen og jeg går fortsatt ned over sakte men sikkert.

mvh
Ruselpølsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:13   #15
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Fersking

Ok. Har ikke lest så mye om Atkins, men det er jo uansett ikke usunt å kutte koffeinen. Sjøl har jeg drukket som vanlig, og likevel mista en kg i uka siden nyttår...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:32   #16
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Fersking

Hei!

Eg har gått på lavkarbo no i snart 3 år... har hatt mange sprekkar, både korte og laaange!
Tilsammen har eg gått ned 40kg!

Mitt viktigaste råd er å ikkje gi opp!

Ikkje øydelegg deg sjølv om du har ein sprekk, har du det, ja, då begynner du på nytt neste dag eller på mandag!

Ein sprekk er ikkje so farlig viss du kjem deg inn att på kosten, sprekkar vil ein ha i massevis uansett..
Lavkarbo er ein livsstil, men, eg vil ikkje gå resten av livet uten å smake eller nyte eit høg-karbo måltid! Men eg lar det ikkje bli for ofte!

OG fortsetter rett på lavkarboen igjen so fort som mulig!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:51   #17
lurvelurv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
lurvelurv er på en erverdig vei

Sv: Fersking

jeg er også ny, (dame) og lurer på hvor mye karbo. spiser dere i løpe av en dag??

lurvelurv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 10:14   #18
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Fersking

Jeg ligger som regel under 40 gram om dagen. Teller ikke så nøye lenger, men sørger for at jeg får i meg nok fett, og "lovlig" mat. Lørdagene beveger jeg meg nok opp mot 80 tenker jeg, da spiser vi som regel taco her i huset, og det er 10 g i tub'sa (skjellene) vi bruker. Det har ikke hatt noe å si for min vektnedgang.

Tidligere var jeg mer opptatt av mengden, og sjekket om jeg var i ketose og sånn, men etterhvert ser jeg jo at det jeg gjør funker, og da trenger jeg ikke telle så nøye.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:46   #19
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Opprinnelig lagt inn av lurvelurv, her.

jeg er også ny, (dame) og lurer på hvor mye karbo. spiser dere i løpe av en dag??

mellom 10 og 20 om dagen.
Koser meg med sushi engang i mellom (med ris) men ellers "synder" jeg lite med karbo.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:23   #20
Lavathan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 43
Innlegg: 10
Lavathan er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Update: Min kone har mistet 7 kg på de ~3 ukene vi har gått på lavkarbo, jeg veit ikke hvor mye jeg har gått ned siden vi ikke har vekt som går så langt opp, men jeg har mista flere cm rundt både mage og bryst så er vel på vei nedover. Ellers føler jeg meg sprekere og sunnere.

Håper jeg kommer meg ned til vekta vår snart slik at jeg får vite nøyaktig hvor mange kilo jeg har igjen, har et mål på å komme meg ned på en vekt på ca 120 kg da jeg ellers er ganske så kraftig bygd og rager nesten to meter over bakken, tror jeg hadde sett merkelig ut om jeg skulle meldt meg ut av 0,1 tonns klubben.

Lavathan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no