Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Enda en som er ny

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-10, 20:06   #1
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Enda en som er ny

hvertfall her inne

Så HEI

Jeg er 32 år og mamma til to.
Jeg har vært svær bestandig men nå er jeg megasvær... Jeg vet ikke hvor mye jeg veier, og har heller ikke tenkt å gå på vekta med det første... Jeg vil ikke meg selv så vondt... huff...

Jeg har tidligere gått på ketolysekurs hos dr. andersen selv... og vet at lavkarbomat er det som funker best for min kropp, da jeg er intolerant for mye... og får vondter både her og der når jeg spiser bl.a brød...
Sist jeg gikk på diett gikk jeg ned 30 kg og var strålende fornøyd... men så ble jeg gravid med nr to og VIPS så var jeg større enn noen gang... Og siden den gang har jeg vært stor... Har tenkt flere ganger at jeg må skjerpe meg å begynne med med lavkarbomat igjen, men motivasjonen har ikke vært helt på topp for det... Men nå SKAL jeg klare det

Så... lets go

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 20:07   #2
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: enda en som er ny

hehe... ser forresten at jeg har vært medlem lenge, men ikke vært noe særlig inne her da....

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 20:11   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

Jeg har vært svær bestandig men nå er jeg megasvær... Jeg vet ikke hvor mye jeg veier, og har heller ikke tenkt å gå på vekta med det første... Jeg vil ikke meg selv så vondt... huff...

Sikker på at du ikke skal ta en tur på vekta? Sånn at du blir kjempemotivert etter en uke når mange kg alt har forsvunnet?

Dette klarer du - det er jeg helt sikker på!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 20:15   #4
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sikker på at du ikke skal ta en tur på vekta? Sånn at du blir kjempemotivert etter en uke når mange kg alt har forsvunnet?

Dette klarer du - det er jeg helt sikker på!

Jeg var på vekta i våres... og vet sånn ca hvor den stopper hen. Har gått på et kurs gjennom sykehuset hvor vi måtte veies og tok alle mulige mål... Så sånn ca hvor mye jeg vil ned vet jeg... Og kommer til å hoppe på vekta om en liten stund igjen... bare ikke akkurat nå

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 20:17   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

Jeg var på vekta i våres... og vet sånn ca hvor den stopper hen. Har gått på et kurs gjennom sykehuset hvor vi måtte veies og tok alle mulige mål... Så sånn ca hvor mye jeg vil ned vet jeg... Og kommer til å hoppe på vekta om en liten stund igjen... bare ikke akkurat nå

Da har du jo sånn omtrent rede på hvordan det ligger an og du kjenner jo selv best hvordan du vil gå frem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 20:35   #6
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: enda en som er ny

Hei! Skjønner på en måte at du ikke vil veie deg. Da jeg starta å kutte på karbene venta jeg vel et par uker før jeg veide meg, delvis fordi jeg grudde, og delvis fordi jeg ikke kunne finne vekta. Angrer litt nå. Kanskje har jeg gått ned enda mer enn jeg vet om... Men selvsagt, hva man HAR veid er jo midre viktig enn at man når mål(ene) man har satt seg.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 09:02   #7
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda en som er ny

Jeg angrer veldig på at jeg ikke veide meg før jeg begynte å slanke meg. Jeg veit at nåla gikk over 150, noe som var mer enn vekta viste. Det er nesten ett år siden.. Og når jeg veide meg igjen nå i sommer, etter 2-3 mnd på lavkaroli diett stoppet den på 145. Så ned har det gått, men om jeg har gått ned 5, 10 eller 15 kg det aner jeg ikke!
Nå på skaldeman går det betylig fortere nedover, og nå følger jeg vekta (selvom jeg vet at vekten egentlig ikke er en god indikator, så skal jeg følge den til jeg i allefall nærmer meg normalvekt)...

Uansett, lykke til Sarasirene! Jeg er også ny her, og du er ikke alene.. (:

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:37   #8
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Enda en som er ny

Velkommen
Jeg angrer også på at jeg ikke gikk på vekta når jeg startet.
Jeg ventet nesten 2-3 uker før jeg gjorde det etter at jeg begynte med ketolyse.
Skulle ønske jeg veide meg fra første dag for å se hvor mye jeg faktisk har gått ned.
Før det hadde jeg sikkert ikke veid meg siden jeg var rundt 12 år (er 28 nå), noe som heller ikke var frivillig, ble tvinga... så var kanskje også derfor jeg hadde stor skrekk for vekta.

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 16:04   #9
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Enda en som er ny

som sagt var jeg på vekta i våres... så jeg har en viss peiling på hvor mye jeg veier... og tror ikke vekta har endret seg så betraktelig mye etter det...

jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre så veldig over at jeg ikke gikk på vekta for fire dager siden... men om to tre uker skal jeg gå på vekta... Må bare finne en først, for vi har ingen

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:27   #10
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Enda en som er ny

Velkommen tilbake
Å stille seg på vekten igjen er for meg det vanskeligste valget som finnes.
Gjør det bare hos doktoren når jeg får beskjed om det, ellers skyr jeg dem som pesten etter at den gamle badevekten ikke lenger kunne vise min vekt

Men har funnet 3 stykker å velge mellom nå som muligens blir å finne slik at jeg også kan lave en tikker med vekt og mål. (legger ved linker)

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=152712261
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=152576795
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=150714675

Uantsett lykke til :-)

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:29   #11
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda en som er ny

Velkommen hit, igjen Siden du ikke veier deg så har du kanskje målt deg? For der fikk jeg en kjempeoverraskelse da jeg begynte. Jeg minsket masse i mål, selv de ukene hvor jeg stod stille på vekta.

Stå på! Du vet jo at dette virker så det er bare å kjøre i gang for fullt!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 02:45   #12
Linda86
Nytt Medlem
 
Linda86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Elverum
Innlegg: 7
Linda86 er på en erverdig vei

Sv: Enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av Kolve, her.

Velkommen tilbake
Å stille seg på vekten igjen er for meg det vanskeligste valget som finnes.
Gjør det bare hos doktoren når jeg får beskjed om det, ellers skyr jeg dem som pesten etter at den gamle badevekten ikke lenger kunne vise min vekt

Men har funnet 3 stykker å velge mellom nå som muligens blir å finne slik at jeg også kan lave en tikker med vekt og mål. (legger ved linker)

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=152712261
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=152576795
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=150714675

Uantsett lykke til :-)

Jeg pynta opp badet mitt med en skikkelig stilig vekt:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...rdica-badevekt

ble ikke så ille å veie seg heller, vet i grunn ikke om det har noe å si, men jeg innbiller meg det

__________________
Gjør et nytt forsøk på lavkarbo etter et hardt år med altfor tøffe prøvelser!
Linda86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne ut av ting :) Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 07:19   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av Linda86, her.

Jeg pynta opp badet mitt med en skikkelig stilig vekt:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...rdica-badevekt

ble ikke så ille å veie seg heller, vet i grunn ikke om det har noe å si, men jeg innbiller meg det

Bare husk at den ikke skal oppbevares på badet! Det er for fuktig luft der og det tar elektronikken skade av, sa de da jeg kjøpte en av samme merke i alle fall. Men på et iskaldt soverom kunne den stå...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 23:13   #14
Linda86
Nytt Medlem
 
Linda86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Elverum
Innlegg: 7
Linda86 er på en erverdig vei

Sv: Enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Bare husk at den ikke skal oppbevares på badet! Det er for fuktig luft der og det tar elektronikken skade av, sa de da jeg kjøpte en av samme merke i alle fall. Men på et iskaldt soverom kunne den stå...

Nyttig info, det har jeg aldri egentlig tenkt over.. Takker!

__________________
Gjør et nytt forsøk på lavkarbo etter et hardt år med altfor tøffe prøvelser!
Linda86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne ut av ting :) Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:36   #15
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda en som er ny

Hvordan går det med deg sarasirene? Håper ting går rette veien og at du blir mer og mer inspirert.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 18:50   #16
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Enda en som er ny

Hei ja

Jo her går det veldig fint. Jeg eksperimenterer og spiser massse godt. Er så glad for dette forumet, for sist hadde jeg ikke noe sånt og ble fryktelig lei av egg da Men nå finner jeg jo masse masse godt å spise som ikke smaker egg

og i dag på jobb var det første jeg fikk høre da jeg komm inn: SARASIRENE (eller mitt navn da) Du må jo ha tatt av deg Gjett om jeg ble kry da
Og ja... om jeg ikke har gått ned så har jeg hvertfall gått inn Jeg vil jo ikke veie meg, men fokuserer heller på mål, og jeg har gått inn 6 cm i livet på 1,5 uke Er litt stolt av det asså

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:46   #17
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

jeg har gått inn 6 cm i livet på 1,5 uke Er litt stolt av det asså

Det var litt av et flott resultat!

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 20:12   #18
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda en som er ny

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

Hei ja


og i dag på jobb var det første jeg fikk høre da jeg komm inn: SARASIRENE (eller mitt navn da) Du må jo ha tatt av deg Gjett om jeg ble kry da
Og ja... om jeg ikke har gått ned så har jeg hvertfall gått inn Jeg vil jo ikke veie meg, men fokuserer heller på mål, og jeg har gått inn 6 cm i livet på 1,5 uke Er litt stolt av det asså

Så kjempehyggelig. Både med kommentarer og cm. Flott. Gratulerer.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 00:32   #19
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Enda en som er ny

takk takk

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no