Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hei - også ny!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-10, 10:34   #1
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Hei - også ny!

Hei alle sammen! Jeg er en dame på 35, mamma til ei lita jente, som prøver lavkarbo for første gang - på ordentlig!
Jeg har ca. 30 kg. for mye, men i første omgang er målet 25 kg. ned.
Jeg trapper langsomt ned på karboene da jeg ikke har galleblære og diverse andre mageproblemer... men jeg håper denne nye livsstilen kan hjelpe meg med å få orden på disse tingene også.

Så, dette er den *andre* dagen i mitt nye liv - og hei alle sammen! Vi snakkes mer framover!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:36   #2
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hei - også ny!

Velkommen!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:40   #3
Mariarn.
Juniormedlem
 
Mariarn. sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Karmøy
Innlegg: 31
Mariarn. er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Hei og velkommen Ønsker deg masse lykke til med din nye livsstil lavkarbo

__________________

Start : 26.04.2010, 14/6-Delmål1 -10,6kg,19/7 Delmål2 -15,7.
Håper på og klare delmål3 - 20,8 til JUL
Mariarn. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:45   #4
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Hei alle sammen! Jeg er en dame på 35, mamma til ei lita jente, som prøver lavkarbo for første gang - på ordentlig!
Jeg har ca. 30 kg. for mye, men i første omgang er målet 25 kg. ned.
Jeg trapper langsomt ned på karboene da jeg ikke har galleblære og diverse andre mageproblemer... men jeg håper denne nye livsstilen kan hjelpe meg med å få orden på disse tingene også.

Så, dette er den *andre* dagen i mitt nye liv - og hei alle sammen! Vi snakkes mer framover!

Hei og velkommen i klubben!
Jeg er også en fersking. Dette er min 7. dag på Lavkarbo. Og jeg må si jeg er utrolig fornøyd med denne kostomleggingen!

Jeg er også uten galleblære. Opererte i 2005. Dette kostholdet har ikke bydd på problemer i det hele tatt. Jeg var veldig spendt på det, siden jeg har vært livredd fet mat i årevis.
Lykke til videre

privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:24   #5
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Velkommen :-D

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:25   #6
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Opprinnelig lagt inn av privi, her.

Hei og velkommen i klubben!
Jeg er også en fersking. Dette er min 7. dag på Lavkarbo. Og jeg må si jeg er utrolig fornøyd med denne kostomleggingen!

Jeg er også uten galleblære. Opererte i 2005. Dette kostholdet har ikke bydd på problemer i det hele tatt. Jeg var veldig spendt på det, siden jeg har vært livredd fet mat i årevis.
Lykke til videre

Så bra å høre at du ikke har noen problemer uten galleblære. Jeg ble kvitt min i 2006 etter å ha fått gallesten i svangerskapet.

Jeg merker jo endel nå som jeg kutter karbo; svimmel, kvalm og eh... mye fett som kommer ut *sorry detaljer*.... noen som har tips?

Dette er det jeg spiser så langt:
Frokost: 1-2 egg, 3 skiver bacon, 3 små skiver lavkarbobrød, agurk.
(I dag hadde jeg også et par ss cottage cheese med litt antioksidantpulver og cocosa over).
Lunch: Salat med tunfisk eller chevre, et egg, en skive fiberrik/rugsprø.
Middag: Kjøtt eller fisk med blomkål/brokkoli med fløte/creme fraiche og litt ost, salat, agurk/andre grønnsaker. Noen ganger litt kokt quinoa med grønnsaker og kapers.

Ellers: En liten bit 85% sjokolade eller noen bringebær.

Jeg drikker te, kaffe med fløte, vann, Farris. Tar kalsium/magnesium og D-vit.

Jeg har lyst på brød og søte ting og begynner allerede å bli lei av egg! Jeg har kjøpt litt sukrin som jeg planlegger å teste ut i desserter; jeg tåler ikke aspartam/maltiol, ol. så det blir spennende å se om jeg kan bruke litt sukrin! Det hadde isåfall vært topp.
Jeg har ennå ikke klart å kjøpe meg ting som seterrømme og baconcrisp... jeg er rett og slett så redd for fettet at jeg ikke tør å ta i de tingene.... det går vel over...

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:50   #7
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei - også ny!

Hei og velkommen hit. Og masse lykke til.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:27   #8
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

jeg var også litt uggen/kvalm de to første dagene, men det er helt borte nå.

Jeg har spist mest hardkokte egg m smør og varriert litt med å lage kjeks av kavli skivet ost...blir liksom nesten som knekkebrød, knallgode. Spekskinke har vært flittig brukt som pålegg, med reker i majones eller eggerøre til....er så mye godt vi kan spise og varriasjon er lurt tror jeg

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:11   #9
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Opprinnelig lagt inn av privi, her.

jeg var også litt uggen/kvalm de to første dagene, men det er helt borte nå.

Jeg har spist mest hardkokte egg m smør og varriert litt med å lage kjeks av kavli skivet ost...blir liksom nesten som knekkebrød, knallgode. Spekskinke har vært flittig brukt som pålegg, med reker i majones eller eggerøre til....er så mye godt vi kan spise og varriasjon er lurt tror jeg

Å, godt å høre... for jeg sitter her og gulper så kvalm er jeg!

De Kavli-skivene; lager du dem i ovnen eller? Jeg har ikke micro.... Isåfall hvor lenge og hvor mange grader?

Jeg har bakt brød av egg, Philadelfia, solsikkekjerner, fiberhusk og bakepulver. Ble ok, men litt svampete. Liker godt cottage cheese, så i morgen blir det frokost med bringebær på den.

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:53   #10
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Er ingen fan av micro, så her går alt i stekeovnen.

Mener jeg stekte dem på ca 175 grader i 10-15 min. Til det luktet ost på kjøkkenet hehe

Er vel litt forskjellig fra ovn til ovn tenke jeg. Bare å prøve deg frem..

Her må vi bare eksprimitere, blir rene Ingrid Espelid om noen uker! LOL

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 00:59   #11
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Takk for svar Privi, skal prøve når jeg husker å få kjøpt Kavliost!

Ellers har jeg strie dager med kvalme, diare og svimmelhet... har tatt en solid dose Fiberhusk i vann nå, for jeg skal reise med tog i morgen og kan ikke ha en så dårlig mage... blæh....satser på at det kan stoppe det værste... men jeg føler meg tynnere da! Litt oppblåst i magen ennå, men det går seg vel til......?

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:33   #12
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Ellers har jeg strie dager med kvalme, diare og svimmelhet... har tatt en solid dose Fiberhusk i vann nå, for jeg skal reise med tog i morgen og kan ikke ha en så dårlig mage... blæh....satser på at det kan stoppe det værste... men jeg føler meg tynnere da! Litt oppblåst i magen ennå, men det går seg vel til......?

Det har vi alle hatt :-) men det blir bedre etter hvert. Det kommer av at kroppen tilpasser seg til fettforbrenningen.

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:50   #13
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Jeg har også operert bort galleblæra, og har hatt veldig mye problemer med magen, men når jeg holder meg i ketose har jeg ingen problemer med magen i det hele tatt. Ang fett, så har heller ikke det vært noe problem. Vekten går også raskere ned mer hvis jeg får i meg litt ekstra fett hver dag, så jeg bruker en del fløte og rømme

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 19:36   #14
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Oh, snart en uke og fremdeles kvalm! Og veldig dårlig i magen... vet ikke helt om jeg fortsatt går ned, føler meg litt oppblåst, men iflg. min mors badevekt går det nedover i kg...
Jeg er fryktelig fysen, er hjemme hos foreldrene mine, men mamma er borte og pappa er på sykehuset, så når datteren min sover er det fælt å sitte i det store huset alene... med kun litt te. Jeg har snasket noen miniporsjoner med karber, men prøver å ikke sprekke helt.
Jeg settes virkelig på prøve nå!
Kom gjerne med flere erfaringer fra den første tiden, gjerne hvis du slet litt... jeg er nesten bekymra for kroppen min; fettet... har fantomsmerter i hjertet her jeg sitter! Er dette virkelig ok?

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 07:40   #15
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hei - også ny!

Heia!!
Skjønner veldig godt det med å være fysen, men det går over.. er bare kroppen som savner sukker.. karbojunkie vet du

Helt sant går over. I mellomtida, lag deg noe mat.. stek deg noen grillskiver å knask på eller lingnende. Blir mindre fysen når en er ordentlig mett!

Prøv å unngå å gi etter for søtbehovet, ikke spis gullrøtter engang, bare får behovet til søtt til å vare lengre!!!!!!!

I min andre mnd nu, å magen fungere kjempefint.. utenom å være litt for ofte mett. Sliter mest med å få i meg mat... hvor rart er ikkje det for en tidligere notorisk overspiser!! Søtbehovet er også borte nu, men de første ukene var tøff ja! All sympaty fra meg der!

Hold ut! Kor det går foressten?
ser ingen har svart på denne på noen dager.. rolig for tid, blir vel bedre mot jul og julebordsesongen igjen

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:28   #16
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Hei,
joda... det går, det går. Søtsuget er ikke så ille, tar litt krom for å holde det unna. Blir det for ille så spiser jeg bittelitt sukrin.

Jeg trakk en tann i går, så det ble litt dårlig med spising på ettermiddag og i dag morges. Men jeg fikk i meg noe mat nå; pannekaker med mandelmel og fløte, bacon oppå.
Magen reagerer voldsomt på fett ennå, så jeg tror jeg skal ta det litt med ro og spise litt mindre fett... får heller øke senere.

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:40   #17
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Æsj... nå synes jeg det går sakte her!
Har oppdaget at jeg gikk ned litt da jeg spiste minimalt etter tanntrekkingen, men da jeg begynte å spise normale måltider med lavkarbo så stoppet det opp igjen... hva er det med kroppen?

Jeg er litt bedre i magen - prøver å roe ned på eggespisingen da jeg har en misstanke om at det kan være en av årsakene + har kuttet litt i fettet. Så får vi se.
Men det positive er at jeg ser 102-tallet på vekta da! Og at det sikkert er bedre for kroppen å gå langsomt ned, da henger huden med ihvertfall....

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 13:04   #18
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Ah, i dag er livet både bedre og værre... bedre fordi jeg ikke har så dårlig mage hele tiden og ikke hodepine. Værre fordi jeg overspiste på baconsvor og ribbesvor i går kveld og ble skikkelig dårlig! Kvalm og uggen.

I dag er jeg supersvimmel! Aner ikke hva jeg skal gjøre med det... bortsett fra å spise noen få kh og drikke vann.... noen tips?

Jeg ser 101-tallet på vekta og er fornøyd med det. Gleder meg til å bli tosifra!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 13:05   #19
Life is good
Juniormedlem
 
Life is good sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 11
Life is good er på en erverdig vei

Sv: Hei - også ny!

Hei alle sammen :-)

Har akkurat meldt meg inn her i håp om inspirasjon til å klare å legge om kostholdet mitt og ikke minst komme meg ned i vekt. Jeg har ca 35 jeg gjerne vil ned.

Har lest litt rundt på forumet og jeg må si at det er mange utrolig flinke folk her! Kjenner alt inspirasjonen komme :-) Så håper jeg at jeg også blir like flink og kan bidra her på forumet!

__________________
Life is good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her jeg også! Cilo Ketolysekuren 14 28-10-07 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no