Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Augustskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 19:18   #26
mat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 8
mat er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

yoghurt som smaker som rømme frister ikke så veldig hi hi

__________________


mat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 19:57   #27
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Kan være bøtteformen som gjør at jeg har ignorert det galant

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:01   #28
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av mat, her.

Hei alle sammen:-)
Jeg blir med her jeg fant ut at sommeren hadde gått alt for fort og det hadde kiloene også, fikk litt sjokk i dag når jeg gikk på vekten så nå er det bare å begynne.
Jeg gleder meg til at klærne sitter litt penere hi hi og kiloene raser av.
syntes at det er mange flinke her og jeg håper å bli like flink.
kan man spise yoghurt, trenger også litt tips hva dere spiser, nå gleder jeg faktisk litt:-)
Ha en flott kveld alle sammen.

Den yoghurten som heter Skyr fra Q-meireriene er ok som lavkarbo. Man kan godt ta litt nøtter eller frukt og blande i om man ønsker litt mer ut av måltidet. Du får kjøpt den i de fleste matbutikker.


3dje dagen på jobb etter ferien, og det er fortsatt vanskelig å komme opp om morgenen . Men ungene syntes det var gøy å se vennene sine igjen i bhg og SFO. Idag skal vi feire farfar 73 års dag, lurer på hva vi skal kjøpe til gave. Han liker godt krimbøker, noe som har hørt noe om denne boken?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen

Sist redigert av Popp : 04-08-10 kl 09:08.
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:44   #29
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Augustskravletråd for 30+

Her er vi tilbake fra ferie. Har stått omtrent i ro vektmessig i ferien og er veldig fornøyd med det. Nå er det i gang med trening igjen

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 13:16   #30
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Den yoghurten som heter Skyr fra Q-meireriene er ok som lavkarbo. Man kan godt ta litt nøtter eller frukt og blande i om man ønsker litt mer ut av måltidet. Du får kjøpt den i de fleste matbutikker.


3dje dagen på jobb etter ferien, og det er fortsatt vanskelig å komme opp om morgenen . Men ungene syntes det var gøy å se vennene sine igjen i bhg og SFO. Idag skal vi feire farfar 73 års dag, lurer på hva vi skal kjøpe til gave. Han liker godt krimbøker, noe som har hørt noe om denne boken?

Vel. Boka er helt OK. Ikke den beste Läckberg har skrevet, men den duger. Det er også den første i serien om Erika og Patrik. Originalt er boka den første i serien, men den har av en eller annen (idiotisk) grunn kommet ut midt ute i serien her i Norge. Men boka er lett å lese og det er grei underholdning! (Jeg er noget nøye på krim, jeg leser absurd mye av det ) Så du kan kjøpe den, og så kan han kjøpe resten av serien om han liker den etter hvert

Og til de der yoghurtene fra Skyr: De smaker søtstoff, synes nå jeg.. I tillegg har de noe sånn som 13 karber?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 13:27   #31
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Den yoghurten som heter Skyr fra Q-meireriene er ok som lavkarbo. Man kan godt ta litt nøtter eller frukt og blande i om man ønsker litt mer ut av måltidet. Du får kjøpt den i de fleste matbutikker.


3dje dagen på jobb etter ferien, og det er fortsatt vanskelig å komme opp om morgenen . Men ungene syntes det var gøy å se vennene sine igjen i bhg og SFO. Idag skal vi feire farfar 73 års dag, lurer på hva vi skal kjøpe til gave. Han liker godt krimbøker, noe som har hørt noe om denne boken?

Läckberg er en av de aller mest populære krimforfatterne om dagen. Og om han ikke vil ha den (før den er lest!) så får han jo byttet den, med mindre det er en bokklubbutgave med bokklubb-logo på baksiden kanskje.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 14:04   #32
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg vil si meg rimelig sikker på at han kommer til å like Dan Brown. Ellers av norske bøker syns jeg Harry Hole bøkene til Jo Nesbø er veldig bra. Anbefaler "Snømannen" og "Frelseren"

Nå har jeg spist lavkarbo frokost (blir sulten så sent på dag) som jeg er meget fornøyd med. Fettkvoten var i alle fall bra!

Jeg leser en bok nå av Sten Sture Skaldeman : "GI-NULL"... Er lavkarbo bok, han gikk ned ca 65 kg på lavkarbo, og deler erfaringer, fakta, og oppskrifter. Veldig kjekt å lese, og det får meg bare til å brenne enda mer for dette! I morgen har jeg 3 uker på lavkarbo

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 14:34   #33
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg vil si meg rimelig sikker på at han kommer til å like Dan Brown. Ellers av norske bøker syns jeg Harry Hole bøkene til Jo Nesbø er veldig bra. Anbefaler "Snømannen" og "Frelseren"

Nå har jeg spist lavkarbo frokost (blir sulten så sent på dag) som jeg er meget fornøyd med. Fettkvoten var i alle fall bra!

Jeg leser en bok nå av Sten Sture Skaldeman : "GI-NULL"... Er lavkarbo bok, han gikk ned ca 65 kg på lavkarbo, og deler erfaringer, fakta, og oppskrifter. Veldig kjekt å lese, og det får meg bare til å brenne enda mer for dette! I morgen har jeg 3 uker på lavkarbo

Dan Brown har jo et fantastisk dårlig språk, og sykt mange faktafeil da *kremt*

GI-NULL er awesome! Skaldeman virker på meg å være en skikkelig kjernekar. Jeg elsker at han kaller oss det vi er - "tjockisar" I stedet for å gå rundt grøten og si "mennesker med litt ekstra vekt" eller lignende. For det er jo det vi er - tjockisar! Men han skriver og at han ikke vil anbefale å gå så raskt ned i vekt som han gjorde da, mtp at både hodet og huden skal være med Det er en fornuftig konklusjon, synes jeg. Mange slankere er så opptatt av å skulle rase ned mest mulig på kortest tid, og tenker ikke på konsekvensene det kan få.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 14:49   #34
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg gikk ned 40 kg i fjor på cellegift, på et halvt år, og jeg vet hvordan det er å gå raskt ned. Gikk opp igjen ca 10, men har gått ned igjen noe nå, planen er som sagt 15-20 kg til. Da er jeg nede mellom 60 og 70 et sted, og der vil jeg trives
Skaldeman har mange gode oppskrifter, og jeg har lest gjennom halve boken de to siste kveldene, til tross for å ha vært stuptrøtt

Dan Brown bør vel kanskje helst leses på engelsk om man vil ha godt språk. Faktafeil kan så være, men bøkene er kjempespennende syns nå jeg da Men anbefalte først og fremst Jo Nesbø siden det er krim i alle fall

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:50   #35
MammaMonica
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Volda
Innlegg: 1
MammaMonica er på en erverdig vei

Sv: Augustskravletråd for 30+

Hei
Slenge meg på her me dokke
Dokke e kjempe flinke alle sammen her inne å beundra dokke veldi Håpe eg og kan klare kampen mot vekta en gang for alle dinne gangen
Eg har våre so heldi å blitt prøve kanin til styraren i barnehagen til ungane mine å ser positivt på de dinne gangen han skal hjelpe meg i gjennom mine 3 første måna med kuren å eg ser på ditte som veldi positivt håpe og trur dokke kan verte ei god støtte i tillegg

MammaMonica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 17:00   #36
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jada, bare å søke råd og støtte så bra du har en som hjelper deg! Det må være utrolig motiverende jeg har aldri vært så motivert på noen livsstil eller "diett" før, så jeg er kjempeglad. Har fått kokosmel i posten i dag, og skal lage lavkarbopannekaker

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 06:23   #37
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Augustskravletråd for 30+

Nå er jeg bare lei!
Ikke av lavkarbo altså, men av å hoste så mye på natta at jeg er helt utslitt når jeg liksom skal stå opp og gå på jobb.
Dette var 4. natta på rad hvor jeg har måtte sitte i senga for i det hele tatt å få sove litt, men må likevel ut på badet for å få hostet opp masse gørr flere ganger.
I natt har jeg vel vært opp 1 gang pr time tenker jeg, og det blir det ikke mye kvalitetssøvn av gitt
Men det gir seg seg sånn i 5-6 tida som er da jeg normalt står opp, og på dagtid er det nesten ikke noe hosting - urettferdig!!!
I dag blir det hjemmekontordag, for jeg trenger rett og slett en litt rolig arbeidsdag etter denne natta.
Vil bli frisk NÅ

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:17   #38
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Nå er jeg bare lei!
Ikke av lavkarbo altså, men av å hoste så mye på natta at jeg er helt utslitt når jeg liksom skal stå opp og gå på jobb.
Dette var 4. natta på rad hvor jeg har måtte sitte i senga for i det hele tatt å få sove litt, men må likevel ut på badet for å få hostet opp masse gørr flere ganger.
I natt har jeg vel vært opp 1 gang pr time tenker jeg, og det blir det ikke mye kvalitetssøvn av gitt
Men det gir seg seg sånn i 5-6 tida som er da jeg normalt står opp, og på dagtid er det nesten ikke noe hosting - urettferdig!!!
I dag blir det hjemmekontordag, for jeg trenger rett og slett en litt rolig arbeidsdag etter denne natta.
Vil bli frisk NÅ

huu: Glad for at det ikke var lavkarbo du var lei av!
Stakkars :sympatiklem: oversendes. Hadde det slik som det i begynnelsen av ferien. Levde på solvipect og litt cosylan til natten. Det ga seg etter en uke. God bedring.

Velkommen mammamonica anarko: Trist å høre om cellegiften din. En god kollega av meg gjennomgikk dette for 2 år siden og kommenterte at dette ønsket hun ikke sin fiende å gjennomgå. Håper alt er vel nå!

Det ble Fyrvokteren (2010) av Camilla Lackberg. De hadde bare Isprinsessen i pocketutgave og det ville jeg ikke kjøpe som gave. Kjærsten til svogeren min er svensk og kjente til forfatteren og gikk god for henne. . Jeg leser ingen bok nå, men prøver å komme meg gjennom alle bladene som har hopet seg opp det siste året. Akkurat nå er det Foreldre & Barn fra 2009. En bra artikkel om å få barn til å like maten vi serverer. Mange gode ideer der og jeg har allerede prøvd ut den med å la barna være med på å lage maten. Forrige uke lagde eldstemann hamburgere med løk, sennep, persille og syntes det var kjempegodt (enda han sier at han ikke liker løk)

nei, nå ble jeg skravlete her. Godt at det er en skravletråd

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen

Sist redigert av Popp : 05-08-10 kl 10:07.
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 13:19   #39
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Cellegiften var hard, men den forandret livet mitt til det bedre. Så jeg setter pris på det den har gitt meg. Det er over, og ting er bra. Det var ikke kreft jeg tok det for heldigvis. Men takk for omtanke, det settes stor pris på

Jeg hadde en slik hoste for et par uker siden (henger pittelitt igjen enda, men bare litt) og jeg måtte ta penicillin for den. Så kanskje lurt å ta en tur til legen og få sjekket crp?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 13:35   #40
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

Har lest alle bøkene til Camilla Läckberg i sommer. (var på båttur langs Bohuslenskysten). Jeg likte de godt.
Godt har jeg også likt meg på Bridgefestivalen på Lillehammer denne uka. +1,5 kg. For mye vin, ulovlig mat og godteri - ute av ketose noen dager nå. Tidligere år har jeg også alltid gått opp denne uka. Så vel hjemme igjen er det bare å ta seg sammen igjen.
Skal ikke på jobb før 16. august så jeg håper fortsatt på at det skal komme litt pent vær i sommer.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 14:01   #41
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Godt gjort å ikke ha gått opp mer da

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 18:47   #42
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Augustskravletråd for 30+

Heisann! Kan jeg henge meg på denne tråden jeg og? Har fulgt med dere et par dager, og liker det jeg ser

Jeg har prøvd meg litt fram og tilbake på lavkarbo i sommer, og har merket at kroppen trives bedre uten karbo enn med. De siste 2,5 ukene har jeg derfor vært konsekvent. Har lest boka til Sofie Hexeberg, og er nå i gang med den første til Skaldeman. Har også lest meg opp på dette forumet, om ikke annet for å vite hva jeg holder på med . Derfor står det at jeg ikke helt vet hvilken vei jeg følger, men ut fra det jeg har lest ligner det mest på Skaldemans metode. Har vært overvektig i 25 år, på det meste sånn opp til 30 kg pluss. Greide å gå ned 30 kg for noen år siden ved hjelp av blodslit, kcaloritelling og lite mat. Etterhvert kom kiloene krypende tilbake og pr i dag bærer jeg med meg ca 15 kg pluss. Tenker dette er en måte å leve på og ikke slankekur - men kjenner jeg må ta meg selv i nakken for å ikke tenke kilo og nedgang . Prøver å fokusere på å spise når jeg er sulten, til jeg er mett og å få i meg nok fett. Ennå er det ikke noe problem; liker maten veldig godt! Har jo knapt nok smakt fett tidligere; er det noe rart det er godt?

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:05   #43
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Velkommen i klubben jeg leser akkurat nå Skaldeman sin GI-NULL! og liker den veldig godt. Jeg har plassert meg selv i gruppen 25+ der, altså den midterste gruppen der. Men søker også inspirasjon fra de to andre gruppene (50+ og 10+)...

Jeg har et lite dilemma i kveld... vi får besøk av et vennepar, og skal spille spill. Kjæresten min vil at vi skal ta noen øl (ca 3 flasker hver à 0,33 l)... og jeg har regnet på dette og funnet ut at om jeg drikker 3 øl så er det ca 30 karber :O Pilsen er allerede innkjøpt, men jeg kjenner samvittigheten gnager som bare pokker. Jeg vil jo fremdeles holde meg under 50 dagen da, men jeg føler dette er en sånn sosial situasjon der det blir litt dumt om jeg sitter der: nei, jeg drikker ikke vanlig øl, det er for mye sukker i. Men jeg kan i alle fall kutte ned til to øl, og da er det 20 karber som er mye bedre

Hvordan tar dere slike situasjoner? Jeg drikker vanligvis drinker som er blandet ut med sukkerfrie godsaker, og jeg antar de fleste av dere er vindrikkere. Magen min tåler ikke vin, får mye halsbrann av det. Og i dag ble det rimeligst og tydeligvis mest naturlig med øl.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:31   #44
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har plassert meg selv i gruppen 25+ der, altså den midterste gruppen der. Men søker også inspirasjon fra de to andre gruppene (50+ og 10+)...

Eh....her ser jeg at jeg ikke helt forstår hva du mener.... Du har plassert deg i "25+ der" - hvor har du plassert deg? Og de andre gruppene?

Ang øl melder jeg fullstendig pass; er rødvinsdrikker på min hals, og har lært meg å sette pris på en iskald hvitvin om sommeren. Du sier du får halsbrann av rødvin; har du prøvd hvit? Du kjenner sikkert til at enkelte sorter øl har mindre karbo?

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:35   #45
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg kjenner til at enkelte sorter øl har mindre karbo ja. Hvitvin er ikke så galt, det spørs hvor sur den er. Jeg holder meg som sagt normalt til brennevin, enten vodka eller whiskey og sukkerfritt blandevann.

Skaldeman har i GI-NULL delt inn i 3 grupper; 50+, 25+ og 10+... Det jeg mente.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:37   #46
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Augustskravletråd for 30+

Bør lese den boka etterpå da skjønner jeg
Litt eget stammespråk her inne enkelte ganger; dog var den der enkel. Takk!

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:51   #47
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Du får den i pocketutgave for 139,- så prisen er ikke så verst mange gode, enkle oppskrifter inni der. Pluss mye fakta om hva naturlig lavkarbo kost gjør for oss.

Jeg har nå laget min første smoothie med min nye blender!
Litt frosne bringebær
2 ss matyoghurt
kremfløte på gefühlen
og litt natreen

NYDELIG! Ble ikke så mye da, men mettende var det.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:54   #48
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Augustskravletråd for 30+

Føler at jeg nå har litt problemer med å kjøpe meg ting til leiligheten. Jeg trenger verandamøbler, men siden jeg vet det er store sjangser for at jeg flytter utenlands on 1-2 år om forholdet holder, kvier jeg meg for å gjøre innkjøpet =/
Og jeg kunne godt trengt en blender og, alt jeg har er en 20+ år gammel kjøkkenmasking med visp og eltekrok, og en stavmikser...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:04   #49
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg fikk plutselig en utfordring....er bedt bort i morgen kveld på ost, kjeks og vin. Har ikke lyst til å proklamere at jeg har begynt med dette før jeg er sikker på at det virker. Vinen er grei; det er medbrakt så jeg tar med det jeg skal ha. Har tenkt å spise middag i passe tid før sånn at jeg ikke er sulten når jeg kommer dit Osten er heller ikke noe problem; kjeksen derimot.....

Har lest en del og ser bl.a. at Skaldeman sier at en kan spise noe skikkelig fett en stund før inntak av karbo. Hvordan gjør dere dette? Er det andre ting jeg kan gjøre lurt??

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:38   #50
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Lag deg ostekjeks! kjøp tavli sine med smak, smelt de i ovnen og la de bli sprø, kjøl ned, og ta med

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no