Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Redusere matinntaket over tid når en går ned mykje

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 11:15   #1
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt
Question

Redusere matinntaket over tid når en går ned mykje

Store kroppar treng meir energi enn små kroppar. Det verkar vel for så vidt logisk nok. Og når vi blir mindre, så blir energibehovet mindre også. MEN kor skal det stoppe hen. Veit ikkje om de las artikkelen på dagbladet på nett forleden Vi kjøper slankeprodukter som aldri før - eg siterer frå "faktaruta" til høgre:

Sitat:

Jøran Hjelmesæth ved Senter for sykelig overvekt (...) råder de som går ned i vekt raskt, for eksempel med en pulverkur, til å ha dette utgangspunktet:

Hvis man for eksempel går ned 10 prosent i vekt, bør man som en hovedregel redusere kaloriinntaket sitt med dobbelt så mye som vektnedgangen — i dette tilfellet 20 prosent.

Eg syns eg ser det på meg sjølv: Når eg har gått ned til normalvekt (ein gong, forhåpentlegvis), vil eg ha gått ned ca 55% kroppsvekt. x2 = 110% reduksjon av matinntak. Blir skyldig energi eg da? Fin formel, LOL !

Men altså. Etter endt vektnedgang, når ein skal stabilisere, må ein alltid ete mindre enn "normale"? Forbrenner vi ikkje normalt, er kroppane våre varig endra til å alltid legge på seg lettare enn "normale" folk eller korleis er det med den saka? Eit visst grunn-nivå av energi må jo alle mennesker ha for å oppretthalde livsfunksjonar uansett om dei har vore feite tidlegare.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:07   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Redusere matinntaket over tid når en går ned mykje

Trodde det mest gjaldt om man fortsatt skulle ned mer i vekt, jeg!

Og de tallene hans er jeg helt kokko, spør du meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Når skal vi begynne å redusere på fettet? Pearl Vedvarende vekttap 9 13-04-09 12:14
Hjelp til å se på matinntaket Jabba Ketolysekuren 4 30-01-09 09:54
- Det er ikkje sunt å drikke mykje vatn terry Generell diskusjon 3 06-04-08 02:19
Kor mykje karbo pr 100 gram er ok? Neri Dr Lindbergs 3 14-07-07 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no