Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Ditt forhold til svineinfluensa og vaksinen? (OBS! Kan krysse av på flere)
Jeg har tatt vaksinen 5 13,16%
Jeg skal ta vaksinen 3 7,89%
Jeg skal ikke ta vaksinen 17 44,74%
Jeg har tatt vaksinen og fikk bivirkninger 1 2,63%
Jeg har tatt vaksinen og fikk ikke bivirkninger 2 5,26%
Jeg har tatt vaksinen og det kjentes ut som jeg fikk selve influensaen 2 5,26%
Jeg har hatt / har påvist svineinfluensa og ble veldig syk 0 0%
Jeg har hatt / har påvist svineinfluensa og ble bare litt syk 4 10,53%
Jeg er vaksinert og ble smittet likevel, men fikk det lett 1 2,63%
Annet / jeg er usikker på om jeg skal ta vaksinen 7 18,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 38. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-09, 11:59   #26
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Tok vaksinen for godt 1 1/2 uke siden. Er i risikogruppen. Var øm og småvond i armen et par dager, ellers ikke merket noen bivirkninger ! Og heller ikke sett noe til influensaen (bank i bordet) !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:31   #27
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av fiffi, her.

Jeg har enda ikke bestemt meg, vaksinen er ikke tilgjengelig før den 14.11. her jeg bor. Mannen min har tatt den, han er i risikogruppen. Jeg ble skikkelig utsatt for smitte på venteværelset til legen i går, der var det 2 stk influensasyke som satt og nihostet i hvert sitt lommetørkle. Måtte vente i over 1 time, gikk litt ut og inn.. vasket meg med desinf. såpe da jeg kom hjem, og fikk mannen min til å kjøpe tamiflu. Så nå er jeg spent ja!

Hvordan har det gått med deg? Håper du holder deg frisk

Noen som vet inkubasjonstiden på svineinfluensa?

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:27   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Generelt så blir jeg kanskje ikke mindre syk, men jeg har mye raskere restitusjon. Hadde astmabronkitt fra jeg var åtte, men har visst ''vokst det av meg'' (les: Det forsvant etter kostholdsendring for drøyt tre år siden), det vil si, før om jeg ble forkjøla så gikk det nesten alltid over i et minst månedslagt bronkittanfall, en sjelden gang i lungebetennelse. Nå er jeg syk i en uke eller to, og langt fra like utslått.
Jeg har med ganske stor sikkerhet hatt svineinfluensaen for en måneds tid siden (smittkilden var påvist), og det var helt greit, hadde klassiske influensasymptomer, og var slapp og litt inbomil en ukes tid, feber og hoste. Ikke noen særlig voldsomme greier, akkurat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 12:39   #29
LadyStar
Juniormedlem
 
LadyStar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 39
LadyStar er på en erverdig vei

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Jeg er i risikogruppen, men har ingen planer om å ta vaksinen. Er noe mystifystisk med hele greien....
Min kusine og samboer tok den, og fikk influensaen uken etter. Rart at den plutselig skal ekspandere så voldsomt etter at vaksinen kom, og ikke før...

LadyStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:15   #30
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Hvordan har det gått med deg? Håper du holder deg frisk

Noen som vet inkubasjonstiden på svineinfluensa?

Heisan!
Ja, det har foreløpig gått bra med meg Vet fortsatt ikke om jeg skal ta vaksinen, men må vel snart bestemme meg...

Har lest at inkubasjonen kan være alt fra 1 dag til en uke, men 3-4 dager er det vanligste...

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:25   #31
MichelinMann
Nytt Medlem
 
MichelinMann sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 9
MichelinMann er på en erverdig vei

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

For å slippe køen kan man jo legge på seg for å komme i rissikogruppen

__________________


MichelinMann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:08   #32
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror at HVIS man først blir syk er det smart å spise litt høykarbo. Jeg har erfart at kroppen restituerer seg fortere da...

Høykarbo stresser kroppens immunforsvar og slimhinner og gir næring til bakterier. Jeg ville gjort helt motsatt, når man er syk bør man passe på å få i seg vann og evt vitaminer. Sukker trengs ikke da man kan leve meget godt i feks ketose eller på fettforbrenning.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 12:35   #33
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Jeg har diabetes 2 og har tatt vaksinen for en uke siden. Ingen bivirkninger utover en litt øm arm i 2 dager.

Personlig så har jeg litt vanskelig for å se hva som er så galt med å ta vaksinen. Det verste bivirkningen jeg har hørt om er lungebetennelse.
Den værste konsekvensen av å ikke ta vaksinen er død så jeg syns ikke det var et spesielt vanskelig valg å ta.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 12:39   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Den værste konsekvensen av å ikke ta vaksinen er død så jeg syns ikke det var et spesielt vanskelig valg å ta.

Det er den verste konsekvensen av å kjøre bil også, likevel setter jeg meg i bilen så og si daglig...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 17:12   #35
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Annika Dahlqvist,den mye omtalte fett doktorn i Sverige,mener at alle som eter LCHF har stort beskydd i maten.Selv skal jeg ikke ta spröyta.Når symptoner på forkjölelse/influensa kommer,eter jeg masse rå vitlök.Ellers drikker jeg minst et glass vann med eple-eddik hver morgen.Det har gjort at jeg ikke er ofte forkjöla.Og så er det viktig å slutte snuse og röka.Det svekker jo immunforsvaret enormt!

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:29   #36
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Man må selv avgjøre om man vil vaksineres eller ikke.

Pr idag antar man at 6-700000 nordmenn har vært eller er smittet og 17 mennesker er bekreftet at har dødd ifm sykdommen. Kun 2 mennesker er definert som å ikke ha vært i risikosonen. 6-700000 er unormalt mange, men så er også veldig få immune mot denne smitten, uten at dette skal bety at smitten er særlig farlig relativt sett andre influensasykdommer.

Slik jeg vurderer det har sykehusene blitt tatt litt på senga med tanke på rask og riktig behandling av alvorlig syke mennesker, men at de de siste 2-3 ukene har hatt meget god beredskap og kunnskap. Tror vi kan føle oss trygge der.

Jeg synes at risikoen for vanlig friske mennesker er mikroskopisk, snarere sånn ca 2/500000 dvs sånn ca 0. Nå er vel også risikoen for alvorlige bivirkninger for å ta vaksinen også forsvinnende liten for enkeltmennesket.

Mitt eneste ankepunkt er vel at en massevaksinering på bakgrunn av slik statistikk som over ikke er berettiget og at sjansen for alvorlig følge av smitte ikke er særlig større enn alvorligere bivirkninger fra vaksinen.

Men for hver enkelt er det forsvinnende liten sjanse for alvorlige følger uansett hva man gjør.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 23:22   #37
Tilla
Juniormedlem
 
Tilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 66
Innlegg: 15
Tilla er på en erverdig vei

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Tok vaksinen for 2 uker siden i og med at jeg er i risikogruppen. De 3 påfølende dager var ikke noe særlig å lengte tilbake til. Hadde VELDIG vondt i armen, og mistet nattesøvnen i disse tre nettene - det var umulig å finne en god liggestilling- I tillegg hadde jeg influensalignende symptomer - men alt var over etter 5 dager.

Tilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 01:26   #38
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

vaksine inneholder immuntriggende stoffer (ikke viruset) som gir feks influensalignende symptomer. Dette for å booste virkningen av selve virus-vaksinen.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:40   #39
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Hmm, leste at det nå er innrapportert 35 alvorlige tilfeller av bivirkninger fra influensavaksinen Pandremix hittil til legemiddelverket. Ingen dødsfall, heldigvis, men en alvorlig bivirkning er definert som fra sykehusinnleggelse og forlenget sykehusopphold, vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet til alvorligere ting.

Jeg har ikke oversikt, ingen har antagelig det, på hvor mange som har tatt vaksinen. Men dette underbygger min holdning om at massevaksinering ikke er riktig. Vaksiner skal brukes med omhu, slik vi har gjort med alvorlig dødelige sykdommer tidligere og feks til mennesker i risikogrupper.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:47   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

innrapportert 35 alvorlige tilfeller av bivirkninger fra influensavaksinen Pandremix

Som de hadde fått inn i basen. Og visstnok så talte bare de bivirkningene som var registrert i databasen. De innrømmet å ha ganske mange rapporter liggende, men siden de ikke var punchet inn enda, kunne ikke de telle med. Det kunne gå noen uker får de ble registrert inn.
En interessant måte å få mer positive tall på....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 22:21   #41
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Det er er jo ørt og fjørti bivirkninger på de fleste medisinene. Det er bare å lese i Felleskatalogen. En kan bli mørkeredd av mindre.

MIN bivirkning var at smaks og luktesansen gikk ad undas et par dager. Jeg hadde ikke smakssans i det hele tatt, men hadde en uuutmerket luktesans..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:31   #42
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Jeg la til en poll jeg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:01   #43
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Jeg tok den på mandag og fikk en reaksjon timer etter, influensalignende. Men det var over etter dagen etter.

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 15:07   #44
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Da tallet på 35 alvorlige bivirkninger av vaksina kom ut i media, så ble det sagt at det var 700 000 vaksinerte. Litt lenger opp i tråden blir det sagt at det antas at det er rundt 6-700 000 personer som har hatt svineinfluensaen, og at det er 17 personer som har dødd av det. Noe som skurrer da... Det er jo tydelig bevis på at det er farligere å ta vaksina enn å gjennomgå influensaen!

Og på radioen ble det sagt at alvorlige bivirkninger ble regnet som død, nevrologiske forstyrrelser som tap eller nedsatt funksjonsevne, og andre alvorlige sykdommer...

Her om dagen kom det fram at det i Hedmark og Oppland har vært 1000 personer som har vært forsøkskaniner for svineinfluensavaksina. Dette har visst vært på oppdrag fra legemiddelfirmaet GSK, og det har pågått i hele 5 år!
Det ble sagt at ingen av de 1000 som var med i forsøket fikk alvorlige bivirkninger, men det ble ikke sagt hvilke type mennesker som var med eller hvor mange av de 1000 det var som faktisk fikk den ekte vaksina... Ikke så mye å stole på da, med andre ord...

Og nå skal Norge (selvfølgelig) være de første ut (i et nytt oppdrag fra GSK) til å bruke 60 spedbarn som forsøkskaniner!!! Aldri i livet om de hadde fått satt den vaksina i mine unger!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 20:16   #45
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Jeg er vaksinert og ble smittet likevel, og det er mange år siden jeg har følt meg sååå syk og dårlig som jeg har vært denne uka. Helt jævlig!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 00:25   #46
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Den værste konsekvensen av å ikke ta vaksinen er død så jeg syns ikke det var et spesielt vanskelig valg å ta.

Det er vel den verste konsekvensen av å ta vaksinen også.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 09:23   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Det er vel den verste konsekvensen av å ta vaksinen også.

Det er faktisk den verste konsekvensen av å leve! Hvilke risikoer man tar underveis er jo opp til en selv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 16:09   #48
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Jeg har også hatt sår hals, vondt i nakke og hode, veldig tett, noe slapp, men ingen feber. Klarte meg bra med Paracet og nesespray. Fikk også beskjed av lege om å holde meg hjemme fordi det mest sannsynlig var svineinfluensa, siden min datter også hadde hatt noe lignende.
Jeg tenkte også at hva om det ikke var svineinfluensa jeg hadde hatt, og jeg da får det senere. Men det er jo myndighetene som har bestemt at det skal være slik...Det fikk jeg også beskjed om på legekontoret. Har man vært i kontakt med lege, så må man bare følge det som blir sagt.

Litt merkelig å bare kunne få stilt en diagnose via telefonen... og at man ikke får teste seg. Går over stokk og stein det her med sivneinfluensaen - og det er rett og slett farlig!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:34   #49
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

Så enkelt kan det gjøres... : Tamiflu-pakningene som nå selges fritt over disk i norske apotek, er i ferd med å gå ut på dato. Derfor har myndighetene bestemt å forlenge holdbarhetstiden med to år.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=594289

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:50   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)

I uåpnet pakning har de fleste medisiner(tabletter) ubegrenset holdbarhetstid om de er oppbevart riktig!
Spurte legen min en gang og han fortalte at da han som ung lege hadde militærtjeneste, fikk de bare medisiner som ikke lengre kunne selges på apotekene!

Dersom konsistens og farge ikke har endret seg, er det ikke noe problem å bruke pille som har gått ut på dato!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige? Karbosara Generell diskusjon 226 02-02-17 17:34
Svineinfluensa, kjenner du noen? Carisma Fysisk og mental helse 104 28-10-09 11:50
De er sikkert bare lavkarbere ... Areola Nyheter / media 4 22-09-08 14:48
Interesseorganisasjon for lavkarbere? Fjonken Lavkarbo generelt 6 14-03-06 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no