Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-10, 09:36   #1
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei
Smile

Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Jeg har vært i ketose i 5 uker nå, og har lyst til å ta en kontrollert "glipp"...etter hvert... Jeg vil ikke enda, fordi jeg føler jeg er så godt i gang nå, men jeg lurer på hvor lenge dere venta, og hvordan det gikk??

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 10:24   #2
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Åh, godt spørsmål!
Eg for min del har lyst å skeia ut kvar dag omtrent no (iallefall dei siste dagane), men av ein eller anna grunn gjer eg det ikkje - nettopp fordi eg har fått så gode resultater og er så godt igang, OG eg veit eg vert dårleg av å til dømes eta ein bolle eller noko... har no holdt på i 4 veker. Er stadig sugen på "ekte sjokolade" eller bakevarer eller noko slik, men... nei... eg veit kor ufatteleg dårleg eg vert i magen av det - så eg klarer rett og slett å halda meg unna, SJØLV om det står freistingar rett framfor meg!

Veit ikkje kva som er skjedd, men eg er STERK rett og slett! Hehe!

Så, om du vil - kan du jo prøva, kjenna effekten det har på kroppen. Då får du deg straks ein oppvekkar på at dette freistar det ikkje å gjenta....

Dette var no nokre ord for meg! Spanande å lesa kva andre seier
Flink har du vore! 5 veker! Kvifor øydelegga med å skeia ut? Du et jo så mykje god mat på lavkarbo, at eg personleg ser igrunnen ingen grunn til å "skeia ut"...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 10:28   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

jeg tror jeg gikk ca 10 uker uten utskeiing, men på det tidspunktet brukte jeg så mye tanker og energi på tanken om at en gang skulle jeg skeie ut, hva jeg da skulle spise når jeg skulle skeie ut etc. Jeg følte det var like greit å bare gjøre det for å bli ferdig med det egentlig. Det ble da en planlagt utskeielse i påsken med det jeg hadde tenkt ut som jeg savna mest, pommes frites, en muffins og litt påskesjokolade. Det ble etterfyllt av et snev dårlig samvittighet og visshet om at pommes frites er smakløst, muffins og vanlig melkesjokolade er ALT for søtt. Var det noen vits med en slik utskeielse? hehe Frista ikke til gjentakelse!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 10:31   #4
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Ferskenbeinet understreker her poenget mitt godt
Ikkje ver så opptatt av å skeia ut... det du et her og no på lavkarbo er jo den livsstilen du legg opp til å følga! Eg ville heller "tillatt meg sjølv" litt meir karbar når eg er ferdig, sånn a la Lindber til dømes

Lukke til!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 10:40   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

planen min når jeg når vekta jeg vil ha er å spise litt av alt jeg har lyst til. Det vil for det meste bli sånn som jeg spiser nå, forutenom alle typer grønnsaker i tillegg. Om jeg vil ha en bit sjokolade så er det ok, om jeg vil ha noen chips så er det ok. Jeg har aldri hatt problemer med å begrense inntaket mitt av sånne ting uansett, så for meg blir ikke det et problem og hvertfall ikke noe jeg gidder å ha dårlig samvittighet for etterpå! På den måten er jeg helt sikker på at dette blir en livsstilsomlegging som jeg problemfritt kan leve med, uten at jeg har en lang liste med ting jeg aldri mer skal få smake. Jeg føler da at fristelsen blir større for min egen del, når det er "ulovlig"!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 12:34   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Jeg hadde en såkalla kontrollert glipp og enda opp med at jeg ble skikkelig dårlig av den kh-rike maten. Har lovd meg selv at det skal ikke skje igjen, noen sinne. Hadde også en periode der jeg gikk ut og inn av ketose for det at jeg ikke var flink nok og ga litt f... Det ble vanskeligere og vanskeligere å komme seg i ketose for hver gang. Mange som opplever det, men langt i fra alle.

Men så spørs det jo hva du mener med en kontrollert glipp. Betyr det at du vil spise litt mer kh som kommer fra frukt/grønnsaker evt. litt brun ris/nypoteter. Eller ser du for deg pommes frites, sjokolade og chips? Det var den siste varianten som gjorde meg så uendelig dårlig.

Nå har ikke du holdt på så lenge og det er veldig lett å fokusere på alt det man ikke kan/skal spise i begynnelsen. Det tok litt tid for min del å heller begynne å tenke på alt det jeg faktisk kan spise, men etter den der sprekken fokuserer jeg utelukkende på hva jeg kan ha. Søker også inspirasjon til mat her inne på forumet. Ulovlige ting frister ikke sånn lengre og jeg smakte en pitteliten bit av favorittkaka mi her om dagen - den er ikke favoritt lengre, den var alt for søt og guggen - øsj

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 18:04   #7
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Ventet 5 måneder.. (dog alkohol synes jeg var fullt lovelig)
Om man opplever stagnasjon tror jeg en såkalt utskeielsesdag / oppkarbingsdag bare er lurt for "nullstille" kroppen og hormoner.

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 18:23   #8
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

1 måned, tok noen øl på en konsert. Gjorde det samme 2 uker etter
Men har holdt meg siden, minus en Bocca.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:53   #9
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Hadde en utskeiielse nå i helgen for første gang. Da spiste jeg noen båtpoteter, litt hvitløksbrød og en halv hamburger med brød. Jeg ble ikke dårlig, men kjente at magen jobba på spreng.... Var nemlig på jentetur i helga, og så skulle vi ut på restaurant å spise (italiensk) og da fant jeg ut at jeg skulle gi f***n og bare spise normalt - nesten 6 mnd siden jeg starta. Fikk dårlig samvittighet med en gang, men jo mer jeg tenker på det jo mer bestemt blir jeg på at jeg ikke skal ha det. Hadde vært mye verre å skeiiet ut med sjokolade, is eller noe sånnt. Og det gjørde jeg IKKE!!! :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 21:06   #10
hugsoere
Juniormedlem
 
hugsoere sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fet, Akershus
Alder: 58
Innlegg: 16
hugsoere er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Jeg vil ikke enda, fordi jeg føler jeg er så godt i gang nå, men jeg lurer på hvor lenge dere venta, og hvordan det gikk??

Er det mat eller alkohol du sikter til? Når det gjelder mat har jeg ikke spist noe gærnt siden starten. (4.feb 2010) Dess lenger det går, jo mindre lyst har jeg på karbomat.

Det eneste jeg kontrollert har skeiet ut med flere ganger er øl. Fordelen nå, er at jeg tåler så lite. Første gangen var en hyttetur i begynnelsen av mars. Gikk opp et par kilo. (etter en 3 dagers fest) men etter 3-4 dager var nedgangen i gang igjen. Da var både de 2 kiloene borte og nye gram begynte og rase av.

__________________


hugsoere er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 00:31   #11
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Takk for mye svar!!

Det gjelder både mat og drikke ja! Generelt tenkte jeg her.
Jeg tenker at dette er en varig endring ja. Jeg kommer nokk til å satse på Lindberg når jeg er fornøyd, og det at jeg kommet til å ha en kontrollert glipp er ikke noe jeg tenker mye på, men noe jeg vet kommer til å skje før eller siden. Derfor lurer jeg på hva dere gjorde...1 mnd? 2 mnd 6 mnd? ja...
Når jeg tar den glippen ser jeg for meg skikkelig hjemmelaga pizza, eller taco MED sjell og tortillas...eller nachos! Så litt sjokolade og litt potetstick, tror jeg... Er veldig spent på hvordan kroppen vil takle det...tror jeg vil vente lengst mulig, så reaksjonen på den type mat blir værst mulig! SÅ det ikke frister å gjøre det igjen!

Jeg lever VELDIG godt på den maten jeg spiser nå, og tror nokk jeg kan si med god sikkerhet at jeg ikke går tilbake til høykarbo igjen!
Og det at man tenker mindre på høykarbomat dess lenger man lever på lavkarbo kan jeg forstå!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 00:35   #12
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Jeg har holdt på i snart 6 mnd. uten noe glipp, selv om jeg har det i tankene noen ganger men føler igjen at det ikke er verdt det likevel
Tror egentlig jeg vil holde meg i minst 6 mnd. til.

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 14:43   #13
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

For meg er det fryktelig slitsomt å skeie ut. Gjorde det en gang etter to uker for da ble jeg invitert på middag hos en slektning og det var lasagne med hjemmelaget foccatia til. Da var jeg enda ikke kommet opp på mitt ultimate energinivå. Fikk vondt i magen. Andre gangen eg har skeia ut var når eg var i bryllup i Italia i juni (etter ca 2 mnd på LCHF). Vi var der en uke og eg skeia ut to dager. Pluss at vi fikk servert lasagne en dag. Da spiste jeg litt, men var fortsatt i ketose. Det som er mest slitsomt er at det tar meg nesten en mnd å få samme energinivå som før utskeielsen. Derfor tror jeg at jeg skal prøve å unngå utskeielser igjen. Pluss at magen min blir helt elendig og jeg får kviser. Men dersom du har lyst på noe søtt med forholdsvis få karber anbefaler jeg denne: http://healthyindulgences.blogspot.c...0nut%20muffins Dei e syyykt god! Søtsaker smaker dessuten alt for søtt etter ei stund uten :P
Så min anbefaling: et det som e bra for deg. utskeielsa er ikkje så bra.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 08:57   #14
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.



Når jeg tar den glippen ser jeg for meg skikkelig hjemmelaga pizza, eller taco MED sjell og tortillas...eller nachos! Så litt sjokolade og litt potetstick, tror jeg... Er veldig spent på hvordan kroppen vil takle det...tror jeg vil vente lengst mulig, så reaksjonen på den type mat blir værst mulig! SÅ det ikke frister å gjøre det igjen!

Jeg har nettopp vært på en to ukers ferietur i Tunisia. Jeg levde så lavkarbo som jeg fikk til, det betyr at jeg spiste litt potet et par ganger, en is en gang, en sandwich en gang, øl på stranda 5-6 dager (ca. en halvliter om dagen), vin til maten hver dag og avsluttet med vanlig pizza med rødvin da jeg sliten og trett kom hjem...
Jeg hadde diaretendenser 2-3 ganger i Tunisia men det er vanskelig å si om det var karbene eller bakterier..
Jeg spiste aldri brød, kaker, dessert o.l på hotellet (buffe)
Vekta hadde bare gått opp 1.2 kilo da jeg kom hjem og i skrivende stund har jeg tatt av 0.7 av disse kiloene (kom hjem for 4 dager siden)
Det betyr at for meg går det an å kose seg litt uten å bli syk eller gå alt for mye opp i vekt. Jeg gidder ihvert fall ikke å ha dårlig samvittighet, da er hele vitsen borte føler jeg.
Man trenger jo ikke å ta det helt ut men smake på noe av det man har lyst på?

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 16:08   #15
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Ja, er enig her! Jeg vet ikke med dere, men jeg og sambo tenker å gå på ketolyse i 6 mnd, og det blit til ute i desember. Da går vi over til generell lavkarbo for en periode, og så har vi jula da! Da blir det nokk litt utskjeielser, men jeg tenker som så at jeg ikke kommert til å velte meg i alt som "ikke er lov", men at det blir en potet til ribba, og det blir en smak på den tradisjonelle, hjemmelaga sjokoladepuddingen, på julaften! Så blir det vel sikkert litt snop noen av kveldene i jula. Utover dette tenker jeg å spise lavkarbo hver dag i jula også. Jeg tenker ikke å ta en "pause" fra ketolyse på 3 mnd, som det blir anbefalt i ketolyseboka, men bare til jula er over, så blir det å strammen inn tøylene igjen fra januar.

Dette er det jeg har tenkt nå, så får vi se hva jeg tenker der og da.
Jeg har lyst til å prøve å holde meg til desember uten å skjeie ut, men vet ikke enda om det går. Vi får se!

Er det noen her som har gode tips til en god hvitvin forresteN??
Har fått tips som Saint Bris. Den er ganske god, men vil ha fler alternativer.
Jeg er glad i søt hvitvin, og det går jo IKKE!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 18:26   #16
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.


Er det noen her som har gode tips til en god hvitvin forresteN??
Har fått tips som Saint Bris. Den er ganske god, men vil ha fler alternativer.
Jeg er glad i søt hvitvin, og det går jo IKKE!

Vær klar over at det fins mange Saint-Bris....
Bersan Saint-Bris Sauvignon


Denne har minst sukker...

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:05   #17
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Hehe, ja, d gjør vel det, men jeg kom ikke på hva mer den het.
Det er den der jeg har smakt ja.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:16   #18
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Gå på polet og spør, jeg pleier alltid å få god hjelp der og har bl.a. fått rosèviner som ikke har for mye sukker men allikevel ikke er så tørre at tunga krøller seg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:27   #19
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Jeg har tenkt å vente til jul, kjører stramt fram til da og ser på hvordan kroppen liker det. I jula lager farmor sviskekompott, og det har jeg tenkt å smake på. Samt en og annen julegodis
Bortsett fra det har jeg tenkt å lage lavkarbopizzabunn til en familiesammenkomst nå snart, samt en lavkarboostekake til samme greia. Men jeg trur ikke det kan kalles å skeie ut

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 14:56   #20
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Jeg har tenkt å vente til jul, kjører stramt fram til da og ser på hvordan kroppen liker det. I jula lager farmor sviskekompott, og det har jeg tenkt å smake på. Samt en og annen julegodis
Bortsett fra det har jeg tenkt å lage lavkarbopizzabunn til en familiesammenkomst nå snart, samt en lavkarboostekake til samme greia. Men jeg trur ikke det kan kalles å skeie ut

Nei så lenge det er lavkarbo er det jo ikke utskeiing Lite tips som jeg har gjort er å lage kaken også fordele den i store muffinsformer. Da kan du fryse/tine de enkeltvis også kan du kose deg maaaange ganger

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:06   #21
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Jeg har tenkt å vente til jul, kjører stramt fram til da og ser på hvordan kroppen liker det. I jula lager farmor sviskekompott, og det har jeg tenkt å smake på. Samt en og annen julegodis
Bortsett fra det har jeg tenkt å lage lavkarbopizzabunn til en familiesammenkomst nå snart, samt en lavkarboostekake til samme greia. Men jeg trur ikke det kan kalles å skeie ut


Det er ikke utskjeiing nei!
Jeg laga lavkarbopizza i går. Prøvde en ny oppskrift som ble mye bedre enn den jeg laga sist? Har du en fast en som du bruker eller?
Hvis ikke kan jeg anbefale denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21850
Yeti-Pizza!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:45   #22
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Når vi nu snakker om å skjeie ut.. Har holdt på nå i over 20 dager, meeen d har blitt noen glipper, 3 tror jeg. Men ikke at de var super ille, det er ihvertfall det jeg lurer meg selv med.

Det vil si at jeg nok har rundet 50 - 70carb. I form av ris i sushi en gang og en gang på ostepop og sjokolade. Sistnevnte gjorde at jeg følte meg fyllasjuk dagen derpå selv om det bare var smakebiter i godt selskap. og det var ikke alkohol med i bildet!!

Å i dag smakte jeg på litt is og 2 jordbær, altså igjen mindre mengder men sikker nok til at jeg kom over 20 sammenlagt. Jeg prøver å la være, men det er nå ikke like lett bestandig nå i ferien.. og jeg har vært tilbake i ketose, ifølge stix, kvelden etterpå 2 av 3 ganger var jeg det også samme kveld ifølge sånn test. Gjør dette at jeg ødelegger alt, for i ketoseboka så er jo utskjeiellser fy-fy. Og at det har veldig negativ effekt. Selv er av oppfattning om at det gjør at ting går saktere, selvsagt. Men det er vel ingen grunn for å gi opp, selv om man unner seg ei skje eller to med is..
Boller og muffins ville jeg ikke finne på å skjeie ut med, magen ville bare bli helt umulig da!!

Misforstå meg rett, jeg har ikke tengt å gi opp, merker godt på klærne at dette er riktig. Men lurer på om andre har lignende oppfatning om at mindre mengder en og annen feriedag går fint, eller er jeg som i ketoseboka i fare for å gå opp igjen da?

NB; noen på lchf mener at for å gå ned i vekt må man tenke kalorier også. Andre gjør ikke det. Hvorfor er ikke? Da det er logisk å tenke kalorier.. selv om jeg ikke har gjort det.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:24   #23
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Men det er vel ingen grunn for å gi opp, selv om man unner seg ei skje eller to med is..

NB; noen på lchf mener at for å gå ned i vekt må man tenke kalorier også. Andre gjør ikke det. Hvorfor er ikke? Da det er logisk å tenke kalorier.. selv om jeg ikke har gjort det.

Du kan jo lage din egen is av fløte, evt egg, litt søtning og evt noe bringebær (ca 3g kh per 100g). Jeg pleier bare å ta frosne bær, litt søtt (stevia) og fløte kjøre det med stavmixeren og vips så har jeg is. Da kan jeg spise med god samvittighet Det finnes mange gode oppskrifter her på forumet er bare å søke, så kan du nyte lavkarbois steden for kjøpeis som er proppa full av alt mulig greier, samt sukker.

Men for all del, gi ikke opp for det om du detter ut av det innimellom, det er dumt å gi opp bare for det man tar seg litt is/sjokkis eller kake av og til. Bare fortsett, men ja i prinsippet er det best å være streng mens man er i selve vektnedgangsfasen, så kan man heller skeie ut når man har kommet til ønsket vekt. Jeg hadde selv en slik periode der jeg skeia ut med litt kake og is og sånt, resultatet var at jeg ikke gikk ned i det hele tatt.

Når det gjelder telling av kalorier er det altså delte meninger om det. Noen mener at man ikke skal se på det i det hele tatt så lenge man får i seg rette forholdene av fett/protein/kh. Dette skal holde sultfølelsen i sjakk slik at man ikke spiser så mye, dvs at blodsukkeret ikke svinger og dermed spiser man ikke for mye. Personlig må jeg (og mange med meg) telle/kontrollere kaloriinntak, jeg kan ikke ligge over 2000kcal før jeg ikke går ned i vekt. Jeg kommer lett opp i 3-3500kcal til dagen dersom jeg skal spise slik som mange anbefaler og pøse på med fett. Men som sagt dette er individuelt og svært mange spiser egentlig ikke så mye pga av denne maten og ligger på 1500-1800 kcal til dagen uten å tenke for mye. Prinsippet i lavkarbo er jo å telle kh og å få i seg mer fett (70%).

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 20:26   #24
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Tror det går greit egentlig med kalorier.. spiser jo ikke så ofte, men litt usikker på hvor mye kalorier de forskjellige matvarene inneholder. Har bare ikke giddet å sjekke, men det er jo greit å ha i bakhodet!
Ikke særlig sugen på is eller søtt, det er bare lettere å ta ei skje, enn en lengre diskusjon om hvorfor jeg ikke vil feire det eller det, så da tar man en liten smakebit og så skyller på at man nettopp har spist og derfor ikke vil ha så mye. =)
Værre me øl og sushi, det frister mye mer Å jeg har nok ennu en 30 kilo å gå ned så må nok belage meg på å være i vektreduksjonsfasen ihvertfall ett år.. trener i tillegg, men det gjorde jeg før jeg startet også, ca 3 dager i uka. (Veier over 100kg så minus 30 er i mine øyne ett mål jeg burde satse på.)

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 10:01   #25
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Tror det går greit egentlig med kalorier.. spiser jo ikke så ofte, men litt usikker på hvor mye kalorier de forskjellige matvarene inneholder. Har bare ikke giddet å sjekke, men det er jo greit å ha i bakhodet!
Ikke særlig sugen på is eller søtt, det er bare lettere å ta ei skje, enn en lengre diskusjon om hvorfor jeg ikke vil feire det eller det, så da tar man en liten smakebit og så skyller på at man nettopp har spist og derfor ikke vil ha så mye. =)
Værre me øl og sushi, det frister mye mer Å jeg har nok ennu en 30 kilo å gå ned så må nok belage meg på å være i vektreduksjonsfasen ihvertfall ett år.. trener i tillegg, men det gjorde jeg før jeg startet også, ca 3 dager i uka. (Veier over 100kg så minus 30 er i mine øyne ett mål jeg burde satse på.)

Jeg har matallergier og kan heldigvis bruke det som unnskyldning, men jeg vet om de som ikke har det men allikevel bruker det. Er sjelden folk gidder å diskutere med deg da ser du. Dessuten prøver jeg å leve etter ren-mat-prinispper, dvs ikke ferdig prosessert mat, mest mulig skal komme i fra rene råvarer. Når jeg sier det til folk, stopper det diskusjonen effektivt og de fleste blir heller interessert i hvorfor det er så bra for kroppen. Da pleier jeg alltid å dra historien om hvordan margarin (som mange tror er så sunt) er fremstilt også får pipa en annen lyd Men for all del, dersom du synes det er enklest å gjøre det på den måten så gjerne det, men husk at det kan ødelegge vektnedgangen skikkelig.

Hva med å spise sashimi i stedet for sushi? Da blir det ingen ris også smaker det minst like godt uten den der risen synes nå jeg. Også kan du jo prøve deg med hvitvin/rosevin til - dersom du liker det da. Må forresten innrømme at jeg sjelden spiser sashimi/sushi her hjemme for etter å ha vært i Japan er det ikke det samme å spise det her. Der kan de sakene sine - yummi

Jaja nå har vi kuppa tråden og diskuterer noe annet, men sjitt au - så lenge ingen bryr seg så.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
utskeielser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge? Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 8 12-08-09 19:25
Hvor lenge er dere i ketose? Sostråle Spørsmål og svar 14 12-05-09 13:52
Hvor lenge steker dere pizzaen som det står oppskrift på på bakemix-pakken? MoaMoa Ketolysekuren 2 27-10-08 13:14
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no