Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juni 2012

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-12, 18:26   #26
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av aragorn, her.

Hei

Takk for at flere er med. Greit å ha noen som er noenlunde på samme sted i løypen som en selv.

I dag har det vært tungt. Har en vanvittig oksehunger/ulvehunger. Spiser, så er jeg sulten igjen med en gang. Jeg spiser når kroppen sier det slik at jeg ikke skal være i fare for sprekk. Det tar nok litt tid før kroppen innfinner seg med mangelen på karbohydrater.

Jeg begynner også å huske nå hvordan det var å lære seg kroppens signaler. Det kan fort være at man egentlig er tørst når man føler seg litt sulten. Jeg får passe på å drikke mye.

I morgen er det 7-fjellsturen, en 35km lang fjelltur. Jeg er spent på hvordan en kropp i forandring reagerer på det. Jeg er god i troen. Gikk den og i fjor på ketose, men da hadde jeg gått på "kuren" sammenhengende i 3.5måneder.

I dag blir det en rolig kveld med mør som lørdagskos.

God helg
Aragorn

Nå har jeg ikke sjekket om du er kvinne eller mann, så ikke bli fornærmet. Jeg ville bare si at jeg også får "oksehunger" etpar dager før mens. Da spiser jeg utrolig mye. Før var det snop, nå mat, men altfor mye. Jeg tenker at alle uansett kjønn har en syklus, så kanskje din hunger også er hormonell?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:37   #27
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Er fortsatt i ketose, i følge stixa mine.

Pepsi Max og riktig alkohol påvirker ikke ketosen, så det er jo flott. Men helga har arret meg litt, så nå skal jeg kjøre det rolig og fint til jeg finner ut at jeg vil bevege meg mot mer lavkarbo enn ketolyse. Denne uka har startet bra. Det tuter og går fint. I går var jeg og fattern' ute og gikk tur i en times tid. Herlig. Tenker jeg går meg en tur om ikke alt for lenge, bare for å holde ting gående.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:51   #28
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Juni 2012

I dag holdt jeg på å kjøpe meg en softis. Klarte å holde meg til å smake en liten skje hos guttungen. Gådd så misunnelig jeg var på den isen!

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:12   #29
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

I dag har jeg funnet en gammel tråd som rørte meg til tårer og fikk meg til å le den heter "mat!kos, nødvendighet,eller begge deler? " Den handler om mat og følelser.Hvorfor legger man på seg Den fikk i hvertfall meg til å starte en tanke prosess i hode mitt og det har jeg godt av .

En ting er å gå ned ,men vil jo gjerne forstå mest mulig av hva som skjer slik at jeg ikke går opp igjen.

Tråden anbefales herved

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:33   #30
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Nå har jeg ikke sjekket om du er kvinne eller mann, så ikke bli fornærmet. Jeg ville bare si at jeg også får "oksehunger" etpar dager før mens. Da spiser jeg utrolig mye. Før var det snop, nå mat, men altfor mye. Jeg tenker at alle uansett kjønn har en syklus, så kanskje din hunger også er hormonell?

Jeg er mann, så mens har jeg ikke. Var det ikke snakk om noe de kalte mans en gang for mange mange år siden?! Jeg tror nok at den hungeren var mest savn etter noe søtt, noe å bite i. Rett og slett kroppen som var litt fornærmet. Synes å huske det var slik forrige gang og.
Det er borte nå iallfall.

Livet er digg. Perset big-time opp Stoltzekleiven i dag. Nesten 2 minutt bedre enn forrige rekord og da var jeg på høy-karbo. Det føles godt.

Aragorn

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 09:56   #31
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av aragorn, her.

Jeg er mann, så mens har jeg ikke. Var det ikke snakk om noe de kalte mans en gang for mange mange år siden?! Jeg tror nok at den hungeren var mest savn etter noe søtt, noe å bite i. Rett og slett kroppen som var litt fornærmet. Synes å huske det var slik forrige gang og.
Det er borte nå iallfall.

Livet er digg. Perset big-time opp Stoltzekleiven i dag. Nesten 2 minutt bedre enn forrige rekord og da var jeg på høy-karbo. Det føles godt.

Aragorn

IMPONERT! 2 minutter er fantastisk! Gratulerer så mye. Måtte det gi haugevis med inspirasjon til videre trening

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:09   #32
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hei!
Slenger meg på her, da det ikke var så mye liv igjen på gamletråden min "back in style"

Kjapp update:
30 år med mann og 3 barn.
Startet her inne for 1,5 år siden og gikk ned 12 kg på 3 mnd.
Pause i 6 mnd med vektoppgang!
Startet på igjen til høsten og gikk ned ca 7 kg før jul.
Skulle starte på igjen etter jul, men har bare vært et par halvhjerta forsøk, og resultatet er nå at jeg har aldri vært så stor som nå! (forutenom da jeg var gravid...men ikke langt unna...)

Nå er det på tide å gjøre noe! Kan ikke vente en dag lengre!
Denne gangen har jeg fått med meg gubben Han trenger ikke å gå ned i vekt, men han vil bygge muskler og få ned fettprosenten litt, så han kommer ikke til å ligge like lavt på karb som meg, men det tar han igjen på jobb eller i et glass melk el. På den måten spiser vi det samme når vi er hjemme Ungene vil av og til få egen middag, og av og til det samme som oss men med ris, pasta el. Det har gått veldig bra før

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:23   #33
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å gi et par gode råd!

Ikke se for mye på vekta, men finn fram målebandet!
Av og til vil vektnedgangen gå tregt, og til og med stoppe opp en periode, og da er det kritisk for motivasjon! Men hvis man måler regelmessig vil man likevel se at man krymper i cm! Det er totalt avgjørende når motivasjon skranter!!!
Jeg målte meg i dag overalt! (Hals, overarmen, bryst, under brystet, midjen, traktorbilringen, hofte, rumpe, lår oppe, midt på og nede, legg og ankel) Jeg legger sammen alle tallene og fikk totalt over 900 cm. Da har jeg et godt utgangspunkt for neste gang. Det er faktisk sånn at totalen her kommer til å minske for hver gang, med flere cm, og til slutt kan man regne i meter

På tidligere tråder har vi hatt egne måle/veie-tråder der vi kun legger inn resultater. Det er også en stor motivasjonsfaktor Jeg kan gjerne starte en for denne gruppa, så er det bare å hive seg med de som vil

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:04   #34
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å gi et par gode råd!

Ikke se for mye på vekta, men finn fram målebandet!
Av og til vil vektnedgangen gå tregt, og til og med stoppe opp en periode, og da er det kritisk for motivasjon! Men hvis man måler regelmessig vil man likevel se at man krymper i cm! Det er totalt avgjørende når motivasjon skranter!!!
Jeg målte meg i dag overalt! (Hals, overarmen, bryst, under brystet, midjen, traktorbilringen, hofte, rumpe, lår oppe, midt på og nede, legg og ankel) Jeg legger sammen alle tallene og fikk totalt over 900 cm. Da har jeg et godt utgangspunkt for neste gang. Det er faktisk sånn at totalen her kommer til å minske for hver gang, med flere cm, og til slutt kan man regne i meter

På tidligere tråder har vi hatt egne måle/veie-tråder der vi kun legger inn resultater. Det er også en stor motivasjonsfaktor Jeg kan gjerne starte en for denne gruppa, så er det bare å hive seg med de som vil


Bra initiativ

Skal rett på butikken for å kjøpe målebånd.

__________________


Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:08   #35
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Jeg gjør tydeligvis noe galt.

Gått opp 800 g siden torsdag

__________________


Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:08   #36
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Helt enig i at vekten er noe vi kan droppe! Skal finne fram målebåndet mitt i morgen tidlig. Men jeg lurer fælt på hvor traktorbilringen er !

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:14   #37
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Hva gjør du da Rav 81 ? Ikke at jeg er noen ekspert men.....

Velkommen IKJ denne gangen blir det vei i vellinga skal du se ,så hyggelig å ha med gubben ,det høres så koselig ut.Sikkert lurt med det målebåndet,tar det etter hvert jeg,er så mye å ordne/sette seg inn i ...

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:54   #38
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Helt enig i at vekten er noe vi kan droppe! Skal finne fram målebåndet mitt i morgen tidlig. Men jeg lurer fælt på hvor traktorbilringen er !

Hehe, her er det bare å bruke fantasien! Den skal uansett bort, så da må den måles for å nyte å se at den smelter bort

Har lagt inn en veie/måle-tråd med mine skamfulle mål, så der skal dere bare legge inn deres vekt og mål! (da blir ikke mine stående alene å skjemmes )

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:00   #39
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Hva gjør du da Rav 81 ? Ikke at jeg er noen ekspert men.....

Velkommen IKJ denne gangen blir det vei i vellinga skal du se ,så hyggelig å ha med gubben ,det høres så koselig ut.Sikkert lurt med det målebåndet,tar det etter hvert jeg,er så mye å ordne/sette seg inn i ...

Jeg gjør det jeg skal, tror jeg

Får i meg rundt 15 kh fra grønt, 1 g protein per kg kroppsvekt og masse fett.

__________________


Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:15   #40
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Da gjør du det helt rett! Fortsett med det, så vil det slippe etterhvert
Vær tålmodig, og ikke stress... Stress fører til vektøkning!
Når begynte du da?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:15   #41
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Jeg er jo like grønn som deg vet du,men har lagt inn det jeg spiste i dag på Diet.no (hm var det det den het?) og der kan man finne ut om mann ligger veldig høyt i kalorier.Aner ikke om det gjelder deg men.
Jeg ble også forbauset over at jeg lå for høyt i protein,trodde jeg hadde det i boks,det er ikke helt enkelt dette her.

Håper noen andre har gode råd til deg.IKJ er jo feks.klar på at vekt ikke er alt

Stå på

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:49   #42
Eli 1972
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 6
Eli 1972 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

jeg blir også med. Startet for2 uker siden og har gått ned over 4 kilo. slanket meg 10 kilo på Grethe roede i fjor (har lagt på meg alt igjen)men tror dette blir mye lettere. nå trenger jeg jo ikke gå å være sulten. i går bakte jeg mitt første lavkarbobrød. Nå ser jeg mye lysere på dette fremover for da er det mye enklere på jobben også. Synes ikke det er så gøy å sitte å spise kyllingfileer med kniv og gaffel når alle sitter med skiver. håper bare at det ikke bremser vektnedgangen og spise lavkarbobrød til frokost og lunsj?

Eli 1972 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 09:09   #43
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Eli1972@me.com, her.

jeg blir også med. Startet for2 uker siden og har gått ned over 4 kilo. slanket meg 10 kilo på Grethe roede i fjor (har lagt på meg alt igjen)men tror dette blir mye lettere. nå trenger jeg jo ikke gå å være sulten. i går bakte jeg mitt første lavkarbobrød. Nå ser jeg mye lysere på dette fremover for da er det mye enklere på jobben også. Synes ikke det er så gøy å sitte å spise kyllingfileer med kniv og gaffel når alle sitter med skiver. håper bare at det ikke bremser vektnedgangen og spise lavkarbobrød til frokost og lunsj?

Hei Eli1972, hyggelig vi blir flere! Du må passe på at det ikke er for mye karbohydrater i brødene dine. Jeg synes òg brød er greit å spise, men lagde noen flate smørbrød her om dagen som hadde 1,5 kbh pr skive viste det seg. Og da er mye av dagens kvote brukt opp hvis jeg spiser tre-fire av de

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 09:21   #44
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Liten oppdatering på meg

Jeg har, som nevnt før, droppet å veie meg, planen er å måle meg jevnlig. Det eneste jeg har fått målt hittil er midjen, og den er 84 cm. Mer kommer!

Jeg har forferdelig late dager, sitter og leser til eksamen og løfter knapt rumpa av stolen, men etter helgen kan jeg legge bøkene til side! For et par måneder i hvert fall, før jeg starter på ny giv i august.

Jeg er mye hjemme alene for tiden, mannen reiser i forbindelse med jobb og barna har fri og er sjelden hjemme. Men jeg er veldig stolt av meg selv, jeg lager ordentlig middag hver dag! Høres ut som en fjortis, men jeg har ofte tydd til lettvinne løsninger/"brødmat" når jeg er alene, synes det er kjedelig å lage mat til en.

Jeg har funnet ut at to måltider om dagen fungerer best for meg. Jeg spiser en god frokost ved 9-10 tiden og så spiser jeg en god middag ved 17-tiden. Er jeg sulten før spiser jeg før, selvfølgelig. Dette ser ut til å fungere bra på meg, og selv dager hvor jeg er veldig aktiv blir jeg ikke sulten før tidligst tretiden. Men jeg har mistanke om at jeg har en forbrenning som er litt lav...

Da skal jeg dykke ned i bøkene igjen, ha en fin dag

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 09:28   #45
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Oj! Jeg har gått ned 2,5 kg på 2 dager! Jeg må ha hatt myyyye vann i kroppen! Godt at vannkiloene blir borte så kroppen kan begynne å ta av det den skal ta av

Kjente allerede i går at ketoseånden var på plass, så det har gått raskere enn jeg forventet.
Deilig at kroppen reagerer så raskt
Men vet av erfaring at vekta kommer til å stoppe opp de neste ukene, men da er det godt å ha måleband skal måle i neste uke.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:20   #46
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Jippi!

Var på vekten i dag (klarte ikke la vær) og nå viste den 85.5

Vet ikke hva som skjedde i går

Var på jakt etter målebånd i mange butikker i går, men uten resultat. Får dra innom en hobbybutikk på vei hjem fra jobb i dag.

Må jo plotte inn tallene i veietråden

__________________


Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:28   #47
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Ja! Se der slapp det taket! Supert

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:30   #48
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Helt enig i at vekten er noe vi kan droppe! Skal finne fram målebåndet mitt i morgen tidlig. Men jeg lurer fælt på hvor traktorbilringen er !

Opprinnelig lagt inn av Rav81, her.

Oppdaterer egentlig den tickeren seg?

Hvis du oppdaterer siden, vil du se at den oppdaterer seg Står -3,2 nå

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:32   #49
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Det var herlig

__________________


Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:32   #50
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Oj! Kom visst med litt mer enn det skulle på svaret mitt! Vet ikke hva som skjedde der, jaja...

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
juni 2012 start


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no