Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ang oppkarbing

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-05, 19:25   #1
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Ang oppkarbing

Heisann

Bare lurer på, dere som er på lav karbo diett, og har oppkarbing, hvor nøye planlegger dere denne? Passer dere veldig på med veiet mat då og, eller gir dere litt f'en, så lenge det er sånn ca mest karbs?

Syns alltid det var veldig greit å ha en dag i uken, der jeg ikke trengte å bry meg så veldig mye om rett og galt, antall gram osv.

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 17:14   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har prøvd oppkarbing, men for meg funker det ikke. De som praktiserer det her inne er de på EAT og en del som trener styrke.....det er ikke så mange.

Men det er flere her inn som det funker for - så vidt jeg har forstått er det mer HVA du spiser enn mengden. Altså at karbene består av f.eks. pasta, poteter, ris, havregrøt etc.
IKKE sukker og raske karber altså.

Egentlig burde jeg vel ikke svare her, for jeg har ikke satt meg skikkelig in i det, - men jeg ville bringe tråden opp slik at de som har prøvd dette/praktiserer kan se den !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 16:08   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

ja er det ikke sånn at man skal trappe opp med 5 ekstra karber per dag ??

er det noen som har prøvd det ? hvordan funket det ? noen "bivirkninger" ? gikk dere opp igjen ... ?

menge spørsmål som vanlig fra nøtta men .... dere er jo så flinke til å svare *smisk smisk* men jeg mener det virkelig !!! har lært så utrolig mye av dere !!!!!!!!!
ha en fortsatt fin dag !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 16:25   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*kremt*

5 gram karber i uka ja, ikke pr. dag nei.

Poenget er at du skal øke på til du merker at du begynner å stå stille. Da skal du gå tilbake til nivået før. Det er også veldig viktig at du legger til matvarer i riktig rekkefølge. Mer om dette finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=475

  Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 16:33   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

der har du meg .... men takk for svar har du vært gjennon en slik opptrapping hvordan gikk det ?

takk for svar

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ang Eurodiett Charlie Eurodiett 15 08-06-06 15:37
Spørsmål ang. selen og sink(ketolysetabeletter) silje Kosttilskudd 2 02-06-05 16:43
Torkild, ang ketolysepølsene Iset Ketolysekuren 2 07-03-05 18:06
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41
Kjære Nille... (ang. balansert Atkins-kost) Zoë Vedvarende vekttap 2 30-06-04 00:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no