Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Liste over matvarer med 0-2 kh?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-12, 02:47   #1
Bakasura
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 8
Bakasura er på en erverdig vei

Liste over matvarer med 0-2 kh?

Hei hei. Jeg husker at jeg hadde en slik liste for et år tilbake, og regner med det var her jeg fant den, men finner den ikke igjen? Det var en lengre liste over matvarer med 0 kh, og en annen liste med matvarer med 1-5 kh

Bakasura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 07:24   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Liste over matvarer med 0-2 kh?

Aldri sett noe slik.

Men holder det ikke med rent kjøtt/fisk/fugl/egg som naturlig er karbofritt, oster med lavt karboinnhold( det STÅR på pakkene), grønnsaker som vokser over jorden og fete melkeprodukter? Holder i lange baner for meg som spiser strikt. Vet ikke helt hvordan du spiser?
For når man kutter alt av ferdig prossersert mat, som pølser og andre farseprodukter( kjøttdeig er malt kjøtt og IKKE farse), mat med mel i og sukker i, så trenger man igrunn ikke noen slik liste.

Men om det er noe spesifikt du lurer på, så ligger den store matvaretabellen på forsiden her på forumet. Og ellers står det oppgitt karboinnhold og ingredienser på det meste av kjøtt o.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:42   #3
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Liste over matvarer med 0-2 kh?

Atkins induksjon er vel noenlunde det samme som Ketolyse.. Kanskje denne tråden er nyttig? Bruker boka selv, men det der var en grei oversikt synes nå jeg

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 10:59   #4
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Liste over matvarer med 0-2 kh?

Hmm... jeg skulle visst ikke gått inn på denne listen.. er jo så lite man kan spise til middag hvis jeg forstår riktig. 2,5 dl grønnsaker om salat ikke overstiger 5 dl.. nei dette ble altfor lite mat for meg.. Er det sånn å forstå at menyen kan bestå av maks 100 g innmat, 2,5 dl sukkererter + 5 dl salatblader? Og dette skal folk bli middagsmett av? Håper jeg har misforstått her..

Mellommåltid var ikke det verste da.. 15-20 oliven? En kan altså gomle i seg " 1 glass" med god samvittighet?

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 15:12   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Liste over matvarer med 0-2 kh?

Du misforstår nok der, ja!
Det er bare innmat du ikke bør spise mer enn 100g pr dag av. Alt det andre øverst på lista kan du vel nesten spise ubegrenset, liberalt, av!

I tillegg til 100g ost og en halv kilo /salatgrønnsaker! En halv kilo grønnsaker er ikke lite, det altså!

Og det står da ikke noe om mellommåltider, det står varisajoner:
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.

I tillegg er handler dett eom Atkins induksjon og gjelder bare i 2 uker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 13:50   #6
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Liste over matvarer med 0-2 kh?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du misforstår nok der, ja!
Det er bare innmat du ikke bør spise mer enn 100g pr dag av. Alt det andre øverst på lista kan du vel nesten spise ubegrenset, liberalt, av!

I tillegg til 100g ost og en halv kilo /salatgrønnsaker! En halv kilo grønnsaker er ikke lite, det altså!

Og det står da ikke noe om mellommåltider, det står varisajoner:
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.

I tillegg er handler dett eom Atkins induksjon og gjelder bare i 2 uker!


Tusen takk for oppklaringen ) !

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 11:11   #7
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Liste over matvarer med 0-2 kh?

Ikke noe vits å bli opptatt av en liste. Helt enig med Imse: så lenge man spiser rene matvarer så holder man seg godt under grensen. Og med rene, mener jeg jo ikke industrielt bearbeidet og tillsatt stivelse osv.
Fokuser ikke på hva du IKKE kan spise, men heller på hva du KAN spise egentlig, alt ren kjøtt, fisk, fugl, sopp, masse grønnskaer, fete oster og følte osv. Det står innhold på pakkene og grønnsakene husker du nok innhold på etterhvert. Last deg en app som kan gi næringsinnhold på ulike råvarer så sjekker du med en gang i butikken: kan jeg spise artisjokk? eller avocado? osv. Så går det nok bra! Ungå stivelse og andre karbohydrater og spis deg met på god og ren mat

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Liste over "lovlige" matvarer? karblover Middag 4 31-08-11 17:10
GI-liste! Superbolla Lavkarbo generelt 4 28-06-10 11:10
Liste over matvarer Charl8 Lavkarbo generelt 9 03-05-10 09:18
Liste over GI på matvarer Camillas Spørsmål og svar 4 20-09-09 07:37
Liste over fiberinnhold i matvarer Tingeling Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no