Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-08, 09:50   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Nå er det 9 mnd siden jeg fødte og i 18 mnd har kroppen min vert helt anderledes.

Jeef her inne ba meg ta en graviditetstest etter at jeg hadde spist alt jeg ville i noen dager uten å legge på meg 1 gram.

I Januar begynte jeg på lavkarbo igjen og gikk ned 10kg til starten av februar. Så sprakk jeg og sprakken holdt helt til denne uken. Når jeg turde å gå på vekten igjen. 1kg opp! og dette gikk jeg ned første natten igjen, altså vann.

Er det normalt at hormonene forandrer seg og at man ikke legger så lett på seg / legger lettere på seg etter en graviditet?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 11:15   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Ja, og egentlig er det bra om du sjekker det med legen!
FOR høyt stoffskifte er ikke bra for mye.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 12:26   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Jeg har to venninner som uten å ha for høyt stoffskifte har fått en helt annen forbrenning etter svangerskap.
Fra å ha lett for å legge på seg, sliter begge nå med å holde vekten oppe til tross for normalt/høyt inntak av mat.
Jeg er seff kjempemisunnelig, jeg legger enda lettere på meg etter 2 svangerskap enn jeg gjorde før!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:48   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Jeg har opplevd det helt motsatt.. etter hvert svangerskap er det som om kroppen har fått et nytt referansepunkt, og gjerne vil veie det samme som jeg gjorde høygravid

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:11   #5
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg har opplevd det helt motsatt.. etter hvert svangerskap er det som om kroppen har fått et nytt referansepunkt, og gjerne vil veie det samme som jeg gjorde høygravid

samma herforbanna irriterende altså

bytter gjerne med de som har det motsatt med GLEDE

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:13   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Samme her.....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:25   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Kanskje jeg er en av de heldige? Nesten sånn at jeg ikke vil bli gravid igjen for å ødelegge det .

Har tenkt litt på stoffskifte. Mamma mener jo at jeg ikke får sånt bare ut av det blå. Men hun mener så mye rart så jeg hører ikke akkurat på henne.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:33   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Som sagt, FOR høyt stoffskifte er veldig uheldig! Få sjekket det hos legen! UTstående øyne er en av de festlige bivirkningene av struma (hørt om det?), det er en del andre festlige ting og...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:58   #9
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Må til legen til uken for å fjerne noen sting, kan vel spørre om en blodprøve samtidig. (hadde egentlig tenkt å ta stingene selv men like greit å få henne til å gjøre det.)

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:46   #10
Lindypus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4
Lindypus er på en erverdig vei

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Dette høres kjent ut ja. Jeg og kroppen min kjenner ikke hverandre lenger. Det er snart 2 år siden jeg fikk barn og fortsatt insisterer kroppen min på å gå opp i vekt. Til tross for helt nytt lavkarbo kosthold (snart 1 år nå) og masse trening. Det meste jeg legger på meg er vann virker det som.
Men hvordan får man kroppen tilbake i balanse. Er fortsatt ikke klar for å akseptere min nye kropp jeg.

Lindypus

Lindypus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Inspirert av Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:00   #11
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Fant legen ut noe, Helene?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 21:21   #12
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Jeg har vel forsatt ikke vert hos legen

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 04:19   #13
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Hvis du ammer kan jo det være årsaken til at du kan spise hva du vil uten å gå opp i vekt? Det trenger ikke være noe galt med stoffskiftet ditt, det er svært vanlig at kroppen endrer seg etter graviditet, også mtp forbrenning. For de fleste innebærer nok det økt fettlagring, men for noen går det andre veien.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 08:09   #14
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Jeg ammer ikke lenger. Skal til legen i dag med småen så da skal jeg sette opp en time for blodprøver og. Håper det er en grunn til at jeg kan sove og sove og aldri blir våken. Og da kan jeg ta stoffskifte og sånt i samme sammenheng.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 20:07   #15
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

I dag fikk jeg brev fra legen om at jeg har litt høyt stoffskifte.

Noen om vet hva det innebærer? Har lest litt på nettet. Men er ikke akkurat gradert i høyt og litt høyt der.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 08:48   #16
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Hei, ser at tråden er gammel, men legger inn denne linken anyhow...;O)

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/index_forum.php

Mange kloke svar å få her...

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Homeopati BiB Generell diskusjon 3 17-07-08 19:04
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no