Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Trenger kroppen karbohydrater?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-10, 17:43   #1
carbz
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 23
carbz er på en erverdig vei

Trenger kroppen karbohydrater?

Dette spørsmålet har kanskje vært diskutert her mange ganger tidligere, så dere får unnskylde om dere er drittleie!
Jeg studerer medisin og vi har hatt et par timer om ernæring der vi har fått vite at kroppen ikke klarer seg uten karbohydrater, da hjernen ikke kan nyttiggjøre seg f.eks fett (som energikilde). Hva tenker dere veteraner her inne om det? Vet dere om noe forskning som motbeviser det? Hadde satt stor pris på svar

(beklager om det finnes lignende tråder, kan godt slette denne isåfall)


Sist redigert av carbz : 12-09-10 kl 23:07.
carbz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:49   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trenger kroppen karbohydrater?

Enkelt forklart: den glukosen hjernen trenger klarer den å produsere selv, uten at vi tilfører den

Dessuten skal man ikke spise null karbohydrater

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:49   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053