Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hyper av laktoseintolleranse??

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-04, 09:03   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk
Question

Hyper av laktoseintolleranse??

Jeg MÅ bare spørre dere her inne om dette:

Jeg har skrevet en del PM'er med en bruker her inne.
Hun har kopiert en del av det jeg har skrevet om mine barn/kosthold her inne og lagt inn svarene mine på mammanett eller noe sånt.

"Der inne" var det vist en bruker som reagerte på min måte å prøve å endre bl.a Jonas sin "hypre" oppførsel. Å begynne med grovbrød og kutte ut sukker, mente hun hørtes litt for enkelt og rosenrødt ut... ?! Og hun trodde ikke på at barna mine elsker grønnsaker!

Men nå har hun vist kommet med et nytt forlag... helt uten å vite noe annet om min sønn enn at han plager søstrene sine og ikke klarer å sitte rolig på skolen, han har vist laktoseintolleranse!!?? I følge henne da.... For da blir man vist hyper?!

Det er mye mulig at hyperaktivitet er EN av reaksjonene på "melkealergi", MEN jeg mener da at man også MÅ ha andre problemer som magevondt, diare, utslett osv??

Han har blitt testet for laktoseintolleranse og jeg vet at han ikke er allergisk, men jeg spør nå bare sånn generelt.... KAN det være så enkelt at en hyper unge rett og slett "bare" lider av melkeallergi???? Uten å ha andre symptomer?......

Jeg ble litt provosert skjønner dere, fordi hun som mener dette på mammanett eller hvor det er, antagelig er I MOT lavkarbokosthold, og MÅ prøve å komme med alle andre løsninger før hun KAN godta at lavkarbo kost for barn KAN funke! ...

Beklager hvis dette innlegget ble rotete, men jeg er en bitteliten smule irritert....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 11:05   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Lise??????

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 11:42   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Reaksjon på laktose kan føre til Hyperaktivitet... Men jeg skjønner ikke hvorfor denne damen synes det er for enkelt å gjøre noe med kostholdet til ungene, når hun likevel tror det skyldes kosten....
Eller jeg forstår henne veldig godt... Hun er blandt de som ikke skjønner at det er en sammenheng mellom hva vi putter i oss og hvordan vi har det... Det er det ikke annet å gjøre med, enn å la hene leve i sin uvitenhet til (og om) hun blir klar for å åpne seg...
Men det er jo litt betenkelig å kopiere neo noen har skrevet i en PM og legge ut i et forum?
Veldig kjedelig å bli dratt inn i en slik forsvarspossisjon som du er nå....
Det beste du kan gjøre fo egen del, er vel å ikke la deg trekke inn i slike diskusjoner,- for det krever så masse energi...

Noen har oppdaget at kosten påvirker hvordan vi har det og hvordan vi ser ut.. Andre ikke... og de som ikke har oppdaget det, de har gjerne problemer med kostholdet sitt selv og har mange følelser knyttet til det, og blir umulige å diskutere på fakta med tilog med....

Så det beste du kan gjøre er å stole på egen kompetanse... For tenk på all kunnskapen du aktivt har ervervet deg til det beste for deg og din familie, og tenk så godt dere har det nå... Hva så om noen sitter i sitt liv og er skeptisk... Det er deres skepsis, -Ikke la dem dra deg ned er det vel jeg prøver å si...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 21:47   #4
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

[quote=Lise
Men det er jo litt betenkelig å kopiere neo noen har skrevet i en PM og legge ut i et forum?
Veldig kjedelig å bli dratt inn i en slik forsvarspossisjon som du er nå....
Det beste du kan gjøre fo egen del, er vel å ikke la deg trekke inn i slike diskusjoner,- for det krever så masse energi...
[/QUOTE]

Det var jeg som gjorde det (i et lukket forum for mødre som fødte i september i fjor). Jeg la ut innholdet i PMen i overensstemmelse med Elian. Vi kjemper jo den samme kampen ikke sant

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 21:57   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg vil ikke se bort fra at ditt barn kan reagere på en bestemt matvare selv om du ikke finner andre symtom. Jeg syns du skal velge bort en og en matvare for så å gi ham det igjen for å se om det blir forskjell på lynne.

Men uansett så skal en jo velge mat med lav GI til barn for å prøve å få ett så stabilt blodsukker som mulig. for med høyt blodsukker så klarer de ikke å sitte stille og med lavt blodsukker så blir ADHD barn lett irriterte og kan reagere med å slå eller sparke. Andre barn med lavt blodsukker tyr gjerne til tårene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 22:13   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Det var jeg som gjorde det (i et lukket forum for mødre som fødte i september i fjor). Jeg la ut innholdet i PMen i overensstemmelse med Elian. Vi kjemper jo den samme kampen ikke sant

Oki, da ser jo saken annerledes ut...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no