Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Matkombinering

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-08, 00:38   #1
Fiolett
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 21
Fiolett er på en erverdig vei

Matkombinering

Hey

Lurte på om noen av der har hørt om det? Følger selv det, lyttet til kroppen og begynte å luke ut kombinasjoner som lagde konflikt i magen

Resultatet ble kjempebra, og jeg kan anbefale det.. Må innrømme at det virker fanatisk når man leser om det rundt omkring, men jeg prøvde det ut og det funker faktisk

Nå har jo folk forskjellige fordøyelsessystemer, i det minste så finnes det jo alltid visse variasjoner..Noen takler visse typer mat bedre eller dårligere enn andre osv..

Noen linker med info:

Wiki
En annen side
Enda en

Mener ikke at folk bør bli helt freaka på dette opplegget, men for min del kommer en del av det godt med og jeg kunne ikke tenkt meg å ha det annerledes. For de som liker å slanke seg eller å holde seg fit så er det nok noe av det mest effektive du kan gjøre

Jeg har kanskje ett litt snodig forhold til mat, spiste nå bare råkost ett år og koste meg med det, morsomt kosthold, men det er ikke for alle og det er visse ting folk ikke tar hensyn til når det gjelder mat i tillegg.

Så jeg har ingen problemer med å teste ut rare kosthold eller å gi slipp på vaner, så det var ikke store tapet for meg med tanke på overgangen.

Det jeg kommer på som sikkert er det jeg oppfatter som viktigst er å spise frukt alene, helst på tom mage..Og å skille karbo og proteiner, tanken på sistnevnte gjør vel mange halvpsykotiske..Men det har sine fordeler å skille disse to, stor forskjell.

Har ikke særlig lyst på debatt, bare tenkte å dele siden noen av dere kanskje kunne tenke seg å prøve

Jeg skjønner selvfølgelig at noen finner dette sprøtt og sannsynligvis feier det unna som tøv..men det kan lønne seg å ta hensyn til at man kanskje ikke har sett på alle aspektene ved det du spiser og måten du gjør det på..Finnes mange forskjellige aspekter, det gjelder det meste..Men balanse er jo viktig da

Cheers

Og lykke til med slankingen

Fiolett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, liker det som funker :) Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 00:50   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Matkombinering

Dette er jo kjente tanker for de fleste her inne, vil jeg tro! Ikke sprøtt i det hele tatt, bare helt logisk.
Blodsukkerøkning, insulinøkning, fettlagring. Totalt logisk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 03:03   #3
Fiolett
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 21
Fiolett er på en erverdig vei

Sv: Matkombinering

Thank you

Fiolett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, liker det som funker :) Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 21:42   #4
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Matkombinering

Takk for linker. Interessant. . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 22:04   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Matkombinering

Eksempelvis så reagerer jeg ikke allergisk på nøtter så lenge jeg ikke spiser sukker og stivelse!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 22:31   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Matkombinering

Jeg husker en periode på et par måneder hvor jeg ikke spiste annet enn frukt før klokka 12:00 og jeg likte det såååå godt. Hvorfor jeg ikke fortsatte? Si det...

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 00:17   #7
Fiolett
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 21
Fiolett er på en erverdig vei

Sv: Matkombinering

Slik jeg gjør det Veldig koselig, frukt og grønn te Og chlorella, rosenrot og diverse andre ting.. Chlorella er virkelig nydelig Rosenrot også er fantastisk tidlig på dagen, masse energi samtidig som man føler seg kjempebra.

Fiolett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, liker det som funker :) Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 10:02   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Matkombinering

Sitat:

Chlorella er virkelig nydelig

Hvordan spiser du den?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 11:08   #9
Fiolett
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 21
Fiolett er på en erverdig vei

Sv: Matkombinering

Som tabletter, bare tar en håndfull Første gang jeg prøvde chlorella og spirulina tok jeg to spsieskjeer av begge å blandet med ca 2-3 decieliter vann Jeg kan nærmest garantere at ingen vil like det Men det funket veldig, veldig bra da

Fiolett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, liker det som funker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no