Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Kveldsmat

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-04, 13:03   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

I går ga jeg Hedda 1 most banan blandet med 1/2dl. soyaflokker...... Var dette egentlig et fullverdig måltid??? Hun fikk en halv flaske melk etterpå.

Hun er elendig til å spise kveldsmat, og brød SKAL hun ikke ha! Må finne på noe lurt... Hun har gått lei av grøt. Og honningkorn o.l. vil jeg ikke gi henne.....

Noen som har tips til kveldsmat til ei lita frøken??

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 13:50   #2
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Hvorfor skal hun ikke ha brød??

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 13:57   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanel

Hvorfor skal hun ikke ha brød??

Jeg tror Elian mener at jenta ikke VIL ha brød. Sånn forsto jeg det, og jeg har også en sånn jente. Har mast på min i mange år, det er først nå jeg har gitt meg. Synes ikke jeg kan stappe brød i henne når jeg ikke spiser det selv. Kanskje det er kroppen hennes som har prøvd å si i fra helt siden hun var liten at hun ikke hadde godt av brød
Nå som jeg ikke maser mer, så spiser hun litt brød, f.eks. under omelett, eller litt til suppe. Ostesmørbrød kan hun også spise. Må si at jenta mi er blitt ganske stor nå da, 15 år.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 14:05   #4
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Akkurat..hadde ikke lest alle innleggene.
Trodde hun ikke fikk brød pga karbohydratene og følte det feil om man skulle nekte ungene brød.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 14:21   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Ville bare understreke at honnikorn og cornflakes er de to aller verste kornblandinger som er. Honnkorn på grunn av alt sukkeret som er tilsatt og cornflakes fordi der er alt av fiber og vitaminer fjernet.

Jeg ville tatt det steg for steg, kan begynne med en frokostblanding som er litt sunnere. Og saft, nei det har mamma glemt å kjøpe så vi får drikke vann

Det er faktisk mer karbohydrater i Corn Flakes enn Honni Korn. Mer enn i rent sukker til og med fordi det er laget av mais. Så å spise corn flakes med sukker eller syltetøy på er som å spise sukker med sukker på for kroppen. ikke rart noen og enhver blir hyper kanskje....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 15:22   #6
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Elian: Jeg synes at smoothie høres ut som en god ide til kveldsmat. Den får jo nærmest sånn konsistens som yoghurt og det er det jo mange som spiser.

Ellers så vil jeg anbefale havregrøt med Udo´s choice, malte nøtter og fruktmos (uten sukker - hjemmelaget eller kjøpt på Helios - kan spesielt anbefale en som består av Mango og eple og som du ikke finner i barnemathyllene men i nærheten av syltetøyet).

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 17:08   #7
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nalana

Jeg tror Elian mener at jenta ikke VIL ha brød. Sånn forsto jeg det, og jeg har også en sånn jente. Har mast på min i mange år, det er først nå jeg har gitt meg. Synes ikke jeg kan stappe brød i henne når jeg ikke spiser det selv. Kanskje det er kroppen hennes som har prøvd å si i fra helt siden hun var liten at hun ikke hadde godt av brød
Nå som jeg ikke maser mer, så spiser hun litt brød, f.eks. under omelett, eller litt til suppe. Ostesmørbrød kan hun også spise. Må si at jenta mi er blitt ganske stor nå da, 15 år.

Min yngste er ikke glad i brød heller. Han pleier å spise havregryn med melk + fruktose og kanel på. Bare et tips. Og så er Lindbergs havrevelling stas å få. Eller Lindberg-kveldsmaten: 100 g cottage cheese, 1 Yo'plait, 10 mandler og 50-100 g bringebær (husker ikke mengden).

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 17:12   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanel

Hvorfor skal hun ikke ha brød??

Hun VIL ikke ha brød.... Hun spiser så vidt 1/2 skive til frokost, men nekter brød på kvelden....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 17:16   #9
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Elian: Jeg synes at smoothie høres ut som en god ide til kveldsmat. Den får jo nærmest sånn konsistens som yoghurt og det er det jo mange som spiser.

Jeg har aldri vurdert å gi henne smoothie før. Men i dag lagde jeg meg en til lunj, og jeg skal si deg det var ei anna ei, som koste seg!! Tror ikke jeg fikk halve selv en gang!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 17:45   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Så bra da Elian. Ungene mine har fått det fast til frokost en stund. Bare synd at hun som trenger det mest, dvs hun som nekter å spise brød allerede begynner å bli lei. Du får være flinkere enn meg til å variere, så går det sikkert bra. Guttungen min spiser smoothie med stor lyst, og tar til og med litt brød ved siden av, og moderhjertet gleder seg

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 18:47   #11
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg lager pannekaker til kvelds av og til, egg, sammalt mel og melk. Knallgodt med skinke og ost på, og gjerne litt ketchup til poden som rett og slett er avhengig. Verdt et forsøk.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no