Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frustrert!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-05, 16:33   #1
Ann Kristin
Juniormedlem
 
Ann Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Fredrikstad
Alder: 57
Innlegg: 27
Ann Kristin er ny på veien
Smile

Frustrert!

Hei igjen alle sammen!

Jeg har nå gått på ketolysekuren i 14 dager og det har gått over all forventning!
Den første uka gikk jeg ned 4 kilo og det er jeg kjempefornøyd med! Den andre uka spiste jeg litt mindre karbohydrater enn i den første, og det gikk jo også helt fint. Man tenker ikke så mye på mat etterhvert har jeg merket, jeg spiser fordi jeg er sulten!...Og det skal man jo... Men jeg har ikke gått ned et gram på 1 uke og og da lurer jeg på om det er "normalt"? Jeg har spist noen Dietorelle innimellom men det er vel "lov" for oss lavkarbo`s er? ( Men det gjorde jeg ikke i første uka) Også lurer jeg på ...når det står på feks dietorelle pakken: Karbohydrater 76,4 derav Polyalkoholer 74,5.....hva betyr det? Og hva er Polyalkoholer?...
Når jeg lever på lavkarbo og jeg er i ketose og det er godt utslag på stix`n så må man jo gå ned i vekt? Må innrømme at jeg er litt frustrert!

Ann Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 16:49   #2
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

velkommen til deg...

jeg stoppet også den 3 uken... men stå på, du vil helt sikkert komme til å gå ned videre

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 18:30   #3
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Polyalkoholer er sukkeralkoholer og helt ufarlig for oss lavkarber. De karbene regner man ikke med Men nå skal det sies at noen regagerer på kunstige søtningsstoffer så det kan jo være det... Du får prøve å kutte helt ut på søtningsmidler neste uke og se om det hjelper...

Ellers, som tone også opplevde, så er det veldig vanlig å stagnere noen uker innimellom! Det kommer du nok til å oppleve flere ganger underveis
Been there, done that

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 19:26   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm.. du sier at du andre uka spiste mindre karber.. hvorfor det? Mindre enn 15?

Det kan ha noe med det å gjøre.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 20:34   #5
Ann Kristin
Juniormedlem
 
Ann Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Fredrikstad
Alder: 57
Innlegg: 27
Ann Kristin er ny på veien
Smile

Hei igjen!

Ja det ble litt mindre karbohydrater den andre uka....ingen spesiell grunn til det men det ble bare sånn. Jeg tror det var det at jeg ikke var sulten og at jeg ikke tenkte på mat...utrolig!
Men er det sånn da at man liksom "må" ha 15 karbohydrater for å gå ned i vekt? Trodde at så lenge man var under 15 så var det ok...Synes jeg er flink jeg men ikke flink nok ser det ut som. Tenker som så at i forhold til hva jeg spiste før så skulle jo vekta ha gått ned for nå spsiser jeg jo stort sett sånne ting som jeg ikke spiste før.Mye sunnere altså!

1ooo takk til dere som svarer på mine frustrasjoner! Godt at dere finnes

Også en ting til...hvor finner dere disse fine "målerene " som viser hvor mye dere har gått ned?

Klem til alle fra meg

Ann Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 20:40   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm - det høres ut som kroppen din kanskje har gått i sparebluss, fordi du har spist for lite. Huske å spise nok!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 22:05   #7
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Ja, bra mofe... å spise nok er kjempe viktig Ann Kristin!

De ticker'ne mener du? Bare gå til www.tickerfactory.com Der kan du lage deg en og lime inn i signaturen din

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 23:56   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

som mofe sier, spiser du for lite tror kroppen at du sulter og sparer på alt den kan. Senker forbrenningen og går på "sparebluss". Når du går på ketolysekuren er det viktig å spise nok - og spise nok grønnsaker. Grensen på 15 er riktignok "flytende" - men helst ikke nedover sier Torkil. Han har svart et annet sted her inne at man godt kan bevege seg opp mot 20 om man fremdeles tar av og følger reglene..... og spiser nok grønnsaker. Pass på å drikke minst 2.5 liter vann til dagen (i tillegg til kaffe, te, vin eller hva annet du drikker). Prøv å kutte ut søtstoff slik Princess påpeker. Jeg er en av dem som tåler søtstoff dårlig.

Ved "normal" vekt nedgang er det flott å gå ned 0.5 til 1,5 pr uke. Da får kroppen/huden tid til å følge med. I begynnelsen vil du alltid gå ned fortere fordi det forsvinner en del vann. Statistikken viser at det som går ned jevt og trutt 0.5 -1 kg uka har bedre sjanse å holde vekta en de som raser ned.

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 00:09   #9
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Hei og velkommen hit til oss!

Veldig viktig å spise nok karber, og disse bør du få fra grønnsaker. Det er riktig som det blir anbefalt her; ikke spis dietorelle enda, du skal nå bli kvitt søtbehovet og bør holde deg vekk fra søte ting, også disse som har polyalkoholer.... Dette er noe du kan se frem til senere.
Du har allerede gått ned 4 kilo! Tenk på det og fortsett som du stevner frem, så vil du se masse forandringer etterhvert! Husk treningen................ 30 minutter hver dag........

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no