Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Begynner på'n ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-08, 17:27   #1
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Begynner på'n ...

Gir aldri opp nei.

Da skal jeg i gang med dette... Har vært sånn på halvhjertet lavkarbo før, men nå er det alvor.
Har brukt en del i det siste på å skrelle vekk usunne vaner som sukker (jeg er sukkerman), mye frukt osv.
Nå har jeg vært sukkerfri i 14 dager og føler egentlig at jeg er klart for å begynne på "nazimatregimet".

Har ikke fått skaffet meg noen bok ennå, men skal få låne en snart.
Skal ned 15kg og har virkelig store "slankeproblemer". Dvs jeg har prøvd mye og hardt.

Er det noen her som kan fortelle meg hvor mye jeg kan forvente å ta av på hvor lang tid, eller er dette veldig individuelt?

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 18:20   #2
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Begynner på'n....

Hei Helga,

Dersom du nå satser ordentlig på lavkarbo, så tror jeg nok du kommer til å merke at det tar bort alt som heter sukkersug. Med andre ord, du behøver ikke å bruke tid på å skrelle vekk uvanen, den kommer bare til å bli borte. Du kommer også til å merke at du er mett og fornøyd mellom hvert måltid.

Du gjør nok veldig lurt i å lese boken da den vil forklare deg akkurat hva som gjør at sulten blir mindre og sukkersuget borte.

Akkurat hvor mye du går ned er jo veldig individuelt. Jeg for min del har ingen planer om å gå tilbake til gamle vaner. Er glad for den vektnedgangen jeg har, men jeg prøver å ha god tid. Dette er min nye livsstil og måten jeg kommer til å spise på resten av livet. Jeg vil nemlig ikke tilbake til å være sukkeravhengig og stadig se frem til neste måltid.

Følg boka, så er jeg sikker på at du kommer til å bli forbauset over hvor enkelt dette egentlig er....

Lykke til!

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 07:42   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Begynner på'n ...

Der er du jo, snuppa Velkommen tilbake!

Hvor mye du vil komme til å ta av, men om du følger boka til punkt og prikke, tar tablettene og drikker masse vann, har jeg stor tro på at du vil gå ned MYE i starten. Selv tok jeg vel av 10 kg på en mnd, så ruslet de andre jevnt og trutt av de neste 3 mnd, på 4 1/2 mnd var 25 kg borte...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:02   #4
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Der er du jo, snuppa Velkommen tilbake!

Hvor mye du vil komme til å ta av, men om du følger boka til punkt og prikke, tar tablettene og drikker masse vann, har jeg stor tro på at du vil gå ned MYE i starten. Selv tok jeg vel av 10 kg på en mnd, så ruslet de andre jevnt og trutt av de neste 3 mnd, på 4 1/2 mnd var 25 kg borte...

Du og Salt er årsaken til at jeg setter i gang nå. :klemme: Sist gang var jo mer halvhjertet og det ga ikke resultater.
Jeg vet jo at det er mulig å gå ned på denne måten nå, og når det tom funker for Salt, da må det gå ann at det gjør det for meg også.

Hvilke tabletter er det snakk om?? Send meg gjerne en link til bok og piller.

Jeg vil ned 15kg. Har det som et utgangspunkt, men hovedmålet mitt er å være på slankern til jeg er fornøyd med kroppen min. Det kan skje etter 12 kg, men det kan også ta 17.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:21   #5
Salt
Medlem
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 134
Salt er en juvelSalt er en juvelSalt er en juvel

Sv: Begynner på'n ...

De har bestilt inn ketolyseproduktene til Meny i Vika nå, så da kan vi gå dit sammen til uka. Det er kosttilskudd det er snakk om!

__________________
Nytt og bedre liv i emming
Velkommen til min journal!
Salt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:27   #6
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Begynner på'n ...

Hei og gratulerer med bestemmelsen og ny sukkerfri livs stil
Lite tips: Ikke tenk på dette som nazi mat og kur. Tenk at dette er den nye livs stilen din! Lover at det bare blir helt konge! Jeg har selv akkurat begynt på lavkarbo ( ca 4 uker siden) og gått ned 5.5 kg. Kanskje ikke så mye, men for første gang når jeg slanker meg har jeg ikke fryktelig dårlig tid. Og jeg koser meg masse underveis! Aldri sulten mer, spiser aldri med dårlig samvittighet. Tvert i mot, jeg er helt avslappet til mat blitt. Spiser når jeg er sulten, og spiser til jeg blir mett. Skyller maten ned med lavkarbo øl både titt og ofte. ( går kanskje ikke å gjøre det på ketolyse..? 5 karb pr halv liter)

Lykke til!

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 14:27   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Skyller maten ned med lavkarbo øl både titt og ofte. ( går kanskje ikke å gjøre det på ketolyse..? 5 karb pr halv liter)

NEI, det ikke anbefalt på ketolyse... De første fire ukene skal man helst ikke innta alkohol, fordi da forbrenner kroppen alkoholden og ikkefettet og da får man en treg start. Etterhvert kan mani festlige lag unne seg litt, men for oss som skal ha 15 karb. pr dag, så er 5 i en boks med øl veldig mye og feil. Redlight ølet har bare halvparten og smaker like godt!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 21:01   #8
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Begynner på'n ...

Dette redlight ølet.. har ikke sett det før tror jeg.. hvor får man kjøpt det?

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 21:26   #9
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Begynner på'n ...

Eg fant det ølet på spar butikk.Så i kveld skal det testes!!!he he

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 00:40   #10
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynner på'n ...

Første dagen.

Jeg har spist bacon til kvelds. :knegg:
Føles jo litt sprøtt....

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 13:02   #11
Salt
Medlem
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 134
Salt er en juvelSalt er en juvelSalt er en juvel

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Første dagen.

Jeg har spist bacon til kvelds. :knegg:
Føles jo litt sprøtt....

Ja, bacon SKAL være sprøstekt..
Sorry, kunne ikke dy meg

__________________
Nytt og bedre liv i emming
Velkommen til min journal!
Salt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:24   #12
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Begynner på'n ...

Hei igjen du!

Jeg har mistet 20 kg siden i høst, men det er fortsatt en del igjen, og jeg merker det går saktere, men det går da nedover etter litt innsats igjen!

Det er rart å spise feit mat når man vil bli mindre, men det fungerer jo, bare man setter seg godt inn i hva man kan og ikke kan spise! Gode, kreative evner på kjøkkenet, og en del planlegging må til, men sulten kommer du ikke til å være på ketolyse

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 09:59   #13
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Der er du jo, snuppa Velkommen tilbake!

Hvor mye du vil komme til å ta av, men om du følger boka til punkt og prikke, tar tablettene og drikker masse vann, har jeg stor tro på at du vil gå ned MYE i starten. Selv tok jeg vel av 10 kg på en mnd, så ruslet de andre jevnt og trutt av de neste 3 mnd, på 4 1/2 mnd var 25 kg borte...


Wow... Dette står det respekt av.... Jeg skal ned 10 kilo innen juli ( det er i alle fall målet) og gleder meg over slike historier.. Hva var oppskriften? Jeg har vært i ketose i ca 2 mnd og kun gått ned 6 kilo... Det er litt lite synes jeg, men vet ikke hva jeg gjør feil! HJELP...

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:19   #14
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Wow... Dette står det respekt av.... Jeg skal ned 10 kilo innen juli ( det er i alle fall målet) og gleder meg over slike historier.. Hva var oppskriften? Jeg har vært i ketose i ca 2 mnd og kun gått ned 6 kilo... Det er litt lite synes jeg, men vet ikke hva jeg gjør feil! HJELP...


Jeg skal også ned 10 kg, og det går ikke akkurat fort nedover, men det går i alle fall rette veien uten den evinnelige dårlige samvittigheten over å spise. Har aldri hatt så avslappet forhold til mat siden jeg var barn, og det er utrolig deilig! Så får det heller ta litt tid med oss som ikke har så mange kg å ta av. Men det er klart at man kjenner utålmodigheten øke litt nå som bikiniværet har satt inn..

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:59   #15
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Jeg skal også ned 10 kg, og det går ikke akkurat fort nedover, men det går i alle fall rette veien uten den evinnelige dårlige samvittigheten over å spise. Har aldri hatt så avslappet forhold til mat siden jeg var barn, og det er utrolig deilig! Så får det heller ta litt tid med oss som ikke har så mange kg å ta av. Men det er klart at man kjenner utålmodigheten øke litt nå som bikiniværet har satt inn..

Du har vel bare 5,5 kilo igjen???
Jeg har gått ned 6 kilo, men har 10 igjen. For å klare dette innen juli kommer i gang trenger jeg å gå ned 200 gram pr. dag.... Det skal sikkert holde hardt, men jeg skal i alle fall forsøke det jeg kan for å nå målet.

Treningnen trappes opp, og jeg har inngått en avtale med samboeren at vi skal trene hver dag. Enten på SATS eller bare gå en tur sammen. Det er ikke sikkert dette hjelper, men det skader i alle fall ikke.

Jeg har "bank i bordet" ikke sprukket en eneste gang på disse mnd, og det er vel derfor jeg forventer mer av vekten enn det jeg ser i dag.
Har jeg muligens kommet til et platå?

Jeg har lavt stoffskifte og insulinintolleranse også, og det er ikke akkurat det beste utgangspunktet.

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 13:27   #16
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Begynner på'n ...

Å ja! Trodde du hadde gått ned 6 av 10 kg, ikke 6 av tot 16..
Høres ut som et litt stort prosj å gå ned 10 kg på så kort tid, men det kan jo hende du får det til med den innsatsen du skisserer.

Har selv hatt planer om å prøve å skjerpe meg på treningen, for den har det vært utrolig dårlig med, selv om jeg sykler til jobb (25 min til m masse oppoverbakker, og dessverre like mye nedoverbakker hjem igjen.. ) eller går hjem hvis jeg har tatt t-banen om morgenen (40 min rask gange). Har planer om å tvinge meg ut på joggeturer, men det frister så lite at jeg til nå har klart å finne unnskyldninger hele tiden.

Kjempefint å ha samboer'n på laget da!

Lykke til videre!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:02   #17
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Begynner på'n ...

Høres ut som om joggeturer er et dårlig prosjekt, hvis du gruer så mye at du lar vær og har unnskyldninger hver dag for å slippe. Kjenner meg litt igjen, ja.. Bedre å sette seg realistiske mål da. Si til deg selv at jeg liker å GÅ tur. La målet være å ta på skoene og komme over dørstokk mila. ikke Nødvendigvis å løpe maraton, bare skryt av deg selv for gåturene i steden.

Jeg har alltid vært lat av natur og ikke særlig glad i trening. Har nå begynt å gå turer. Det vanskelige ligger i dørstokken. Startet med små turer, og var VELDIG stolt av meg selv når jeg hadde gått. Skryter av meg selv. Funnet ut at tankenes makt er enorm!! Det var slik jeg startet slanking/ omlegging av kosthold også.

Jeg bestemte meg for å slutte å si til meg selv at jeg ikke har kontroll, dette klarer jeg ikke osv.. Og gjentok for meg selv flere ganger: jeg har kontroll! Det er jeg som bestemmer og dette klarer jeg! Jaggu virker det

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 17:39   #18
blabla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 7
blabla er på en erverdig vei

Sv: Begynner på'n ...

Vetikke om dette er helt riktig plass å spørre men jeg prøver=p Jeg har tenkt å prøve å redusere litt av det overflødige fettet jeg har på kroppen. Det er ikke så mye så jeg har ikke tenkt å gi meg helt hen med ketolysekuren, bare ha et sterkt redusert inntak av karbohydrater i kosten. Jeg har pleid å spise vanlig og sunt seks dager i uken for så å skeie ut på feks lørdager. Det jeg da lurer på er om et lavkarbokosthold er forenelig med utskeielse (m/karbohydrater selvfølgelig) en gang i uken?

Håper inderlig mye på svar

blabla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 18:09   #19
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynner på'n ...

Opprinnelig lagt inn av blabla, her.

Vetikke om dette er helt riktig plass å spørre men jeg prøver=p Jeg har tenkt å prøve å redusere litt av det overflødige fettet jeg har på kroppen. Det er ikke så mye så jeg har ikke tenkt å gi meg helt hen med ketolysekuren, bare ha et sterkt redusert inntak av karbohydrater i kosten. Jeg har pleid å spise vanlig og sunt seks dager i uken for så å skeie ut på feks lørdager. Det jeg da lurer på er om et lavkarbokosthold er forenelig med utskeielse (m/karbohydrater selvfølgelig) en gang i uken?

Håper inderlig mye på svar

Dette prøvde jeg på en periode. Ga ikke noen resultater hos meg. :niks:
Men kan jo være forskjell på folk.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 19:28   #20
Anti
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 12
Anti er på en erverdig vei

Sv: Begynner på'n ...

Da er det to av oss som aldri gir opp gitt..
Jeg gjorde det helt strålende med Ketolyse helt til tre uker før påske. Da dro vi på ferie i 14 dager og siden har jeg liksom aldri helt klart å komme meg tilbake. Men nå er det alvor igjen fra mandag. Jeg er nesten inne i det nå også, men det blir litt for mye sukker sammen med maten.
Så skjerpingsen er inne nå!!!!

Anti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg begynner på ketolysekuren Viclin Ketolysekuren 6 29-06-07 08:23
Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?) paprika Lavkarbo generelt 18 19-06-06 13:29
NÅ begynner virkelig ting å skje! Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 32 03-02-06 19:56
Da er det på'n igjen... Anitra Induksjonen 1 15-04-04 08:31
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no