Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Diverse spørsmål (ketolyse)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-08, 15:48   #1
Tvillingmamma:)
Juniormedlem
 
Tvillingmamma:) sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I et feskevær:)
Alder: 38
Innlegg: 16
Tvillingmamma:) er på en erverdig vei
Question

Diverse spørsmål (ketolyse)

Hvis man skal spise taco, hvor får man tak i lavkarbolefser eller har noen en oppskrift slik at man kan lage dette selv?
Dette tacokrydderet, er det mye karbs i det? Har en umerket pose med krydder liggende som jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke..
Kan man stole blindt på at kh i varer stemmer overens med hva som står på pakningen?
Hvilken type løk har minst kh? Finner kun "løk" i matvaretabellen.. (tenker på rødløk, vårløk, purreløk og vanlig løk)
Og chili, noen som vet hvor mye karbs det er i det?

på forhånd takk til alle som vil svare

__________________


Tvillingmamma:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 16:28   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Diverse spørsmål (ketolyse)

Okidok, here we go
Jeg har kuttet ut tacolefsene, lager det heller som en salat. Spiser alt som før unntatt mais og lefsene. Vet endel bestiller lefsene på dialife. Oppskrift finnes her inne søk i søkefeltet), men jeg synes ikke de var gode, så jeg valgte å droppe det.
Ang krydder, så er jeg 99,9% sikker på at det er rundt 50KH i det krydderet du har. Jeg kjøper Black Boy på glass, det er det ikke noe i. Det er masse sukker i de posekrydderne. Den sausen jeg har funnet med minst karber er First Price sin. Ellers bruker jeg seterrømme til.
Andre ingr. som jeg har til taco er; sylteagurk, jalapenõs, ost, oliven, cherrytomat, rødløk, hjertesalat. Tror løk er løk, aldri hørt at det er forskjell på gul og rød løk hva karber angår..

Håper du bli litt klokere Selv om jeg ikke hadde lefseanbefalning å komme med...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:35   #3
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Diverse spørsmål (ketolyse)

Jeg også gjør som morstine
Kutta ut lefsene, lager tacos som salat med godt krydra kjøttdeig av den der tacokrydder på glass + sambalolek/chilipasta
Lager av og til soyapannekaker eler lapper og har til, men savner det ikke om jeg ikke har det. Ellers så serverer jeg til, salat, agurk, tomat, mais (til de andre) seterrømme, first price sin tacosaus/salsa, revet ost,løk.

Et lite tips. Lag deg noen sprø ostechipser og knekk disse på toppen av tacosalaten, nesten som harde tacos i salaten.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:04   #4
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Diverse spørsmål (ketolyse)

Hva skal man med lefsene - det er jo de andre herlighetene som smaker.

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 08:40   #5
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Diverse spørsmål (ketolyse)

Gjør det samme her. Taco uten lefser er like så godt. Jeg bruker en halv pose av det first price taco krydderet. Det har gått helt fint, men er kanskje greit å holde seg til krydder på glass. Med masse salat og ost tenker jeg ikke på lefsene

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 10:12   #6
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Diverse spørsmål (ketolyse)

Jeg syns også at taco er like godt uten lefser! Og noe jeg liker veldig godt, er å blande sammen kjøttet, løk, tacosaus, litt paprika, jalapeño og eventuelt andre grønnsaker i en ildfast form og gratinere i ovnen med ost. Spesielt godt med cheddar, eventuelt lage en ostesaus og ha over. Spiser da dette med en salat, litt rømme og kanskje litt avokado/en guacamole.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 11:21   #7
Justina
Medlem
 
Justina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 171
Justina er ny på veien

Sv: Diverse spørsmål (ketolyse)

Jeg har bestilt ltortillas på www.mindresukker.com og de er kjempe gode. Like gode som vanlige synes jeg. Synes også tacosalat er godt, men enda bedre med lefse rundt. Det er uansett ikke hverdagsmat for det er 5 karber i en tortilla.

__________________
Justina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hej hej haaallååå (diverse spørsmål om ketolyse) upsidaysi Ketolysekuren 16 01-02-08 16:45
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39
Diverse spørsmål ang eurodiett Ani Eurodiett 10 22-04-07 00:29
Div spørsmål om diverse.. chablis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 17 19-07-05 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no