Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min frokost i dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-08, 10:12   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Min frokost i dag

Etter gårsdagens nedtur og deppe dag har jeg tatt til meg masse info og tips fra flere medlemmer her inne på forumet. Så idag har jeg spist frokost så jeg føler at jeg har kul på ryggen.

Den besto av:

157 g sopp stekt i meierismør
1 egg stekt i meierismør
49 g rollo salat
36 g fetaost
24 g rødløk
50 g skinke

Kan noen sjeler fortelle meg hvor mange karber det er i dette? SEr at noen kun teller karber på grønnsaker andre teller på alt, det har jeg gjort og kom frem til at denne kongefrokosten ineholdt ca 3 karb.

Laget meg Blåbærpannekaken igår som jeg fant her inne

50 g philadephiaost
2 egg
15 g proteinpulver
0,5 ts vanljeessens
1 ss splenda
0,5 ts kanel
30 gr blåbær

Hvor mange karber er det egentlig i denne?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 10:51   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost i dag

Hei
Du må nok lære deg å beregne karbohydrater slik du unngår å komme ut av ketose. Bruk tabeller eller også finnes det "regnemaskiner" på nettet der man legger inn matvarene og så kommer innholdet ut ferdig beregnet.
Noen som har link?
Vennlig hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 11:10   #3
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min frokost i dag

Så da var altså denne frokosten feil da, phu.... da vet jeg ikke hva jeg skal spise. Går snart tilbake til vanlig brødmat og patsa igjen, for vekta sto jo på det samme da. Har vært i ketose hele tiden siden dag 2 på denne maten, så det er ikke det som er problemet. Trodde nå at jeg skulle spe på med grønnsake og fett og ikke spise så lite som jeg gjorde. Dette er ikke så enkelt som man tror . Jeg har matvaretabeller og ditt og datt og regner og regner. Tar f.eks la os si at en matvare har 23 karb pr 100 g og jeg spiser 30 g da tar jeg 23 delt 100 x 30 = 6,9 karb. Trodde jo at det var sånt dette skulle regnes jeg da. Jeg prøver dette kostholdet i 5 uker til, da skal jeg nemlig på ferie og hadde jo trodd at det skulle vært borte noen kg til da. je begynte jo 10 uker før jeg dro og trodde at det var god margin. Men dette ser jo virkelig skummelt ut. ER deppa igjen nå.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 11:14   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost i dag

Jeg liker best excell-skjema'et som Homer Simpson har laget:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17986

Der kan jeg enkelt legge inn tallene på "mine" matvarer. Ellers kan du bruke diett.no eller mat på data (lastes ned fra http://matportalen.no/)

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 11:15   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost i dag

Ingen som har sagt at noe er feil, er det?

Du må bare venne deg til å regne selv. Har du vært i ketose hele tiden, MÅ du jo gjøre noe riktig?!?!?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 11:19   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost i dag

Synes frokosten din så bra ut, jeg.. Jeg kom til ca 3,5 karbo..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 11:26   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost i dag

hvis det er 20 karber pr 100 gram tar du "20/100 x vekt av matvare"
enkelt og greit

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fet frokost er best! (Dagbladet, Dag Viljen Poleszynski) Kanutten Nyheter / media 15 16-02-08 19:32
Dette er min 5. dag på ketolyse .. linnipinni Ketolysekuren 7 06-01-08 16:28
Min andre dag og jeg lurer ... Kokkosbolla Ketolysekuren 7 30-10-07 15:34
Fikk strengt brev fra legen min i dag... Maya2006 Spørsmål og svar 22 17-08-06 17:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no