Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 22:13   #1
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei
Angry

Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Blir oppgitt jeg...

Tenk så deilig det kunne vært med kyllingvinger/lår fra prior... Nei da, sukker og glykose. Skinkebog og flesk.... sukker og atter sukker!!! Gaah!

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:18   #2
snowqueen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
snowqueen er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Jeg vet!! Det irriterer meg og, det er jo karber i alt!! Gleder meg til karb-fri matindustri tar av, noe jeg satser på skjer om en 5-6 år..

__________________

snowqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:18   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

men det er miiiniiimale mengder da.....

(men selvfølgelig hadde vært flott med sukkerfritt kjøtt )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:21   #4
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

men det er miiiniiimale mengder da.....

(men selvfølgelig hadde vært flott med sukkerfritt kjøtt )

Så du hadde kjøpt det? Vil man ikke bli kastet på hue og r***() ut av ketose med en gang om man spiser det?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:23   #5
snowqueen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
snowqueen er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Nei! Man skal jo spise 15 karber om dagen, og med tanke på at på næringsinnhold står det per 100 gram, så er det ganske enkelt å spise både mye kjøtt og grønnsaker, uten å gå over det.

Og uansett, man går jo på smeller, spiser mer karber enn man skal i et svakt øyeblikk. Ingen blir jo "kastet ut" av noe som helst for det om

__________________

snowqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:26   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

ja jeg spiser kyling lår og den slags, hvis man er veldig nøye på det kan man jo ta bort skinnet men da forsvinner jo mye fett og smak.

bare sjekk khd innholdet så ser du om det er et ketose vennlig eller ikke.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:28   #7
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Jeg har DVD`en til Torkil hvor man blant annet får være med på handletur for å kjøpe inn basisvarene man trenger til kuren. Han henter ned en pakke bacon (husker ikke hvilket merke) og sier ingenting glukose eller sukker. Eneste han nevner er at han liker litt tykke skiver

Jeg tolker det som at det er så minimale mengder glukose i det at man ikke trenger å ta nevneverdig hensyn til dette. Blir jo snart ingenting igjen vi kan spise til slutt da!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:48   #8
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Vet det om næringsinnholdet da, i forhold til antall karber o.l, men jeg har lært at det ikke skal mer enn bittelitt sukker til for å komme ut av ketose. Altså uansett om man spiser 5 eller 20 gram karber pr dag.

Men da kan jeg spise ting med sukker i altså

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:49   #9
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Opprinnelig lagt inn av Schnupsiii, her.

Jeg har DVD`en til Torkil hvor man blant annet får være med på handletur for å kjøpe inn basisvarene man trenger til kuren. Han henter ned en pakke bacon (husker ikke hvilket merke) og sier ingenting glukose eller sukker. Eneste han nevner er at han liker litt tykke skiver

Jeg tolker det som at det er så minimale mengder glukose i det at man ikke trenger å ta nevneverdig hensyn til dette. Blir jo snart ingenting igjen vi kan spise til slutt da!

I bacon er det ikke sukker, i flesk er historien en annen...

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:31   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

I bacon er det ikke sukker, i flesk er historien en annen...

Da tror jeg du må sjekke litt bedre, for svært mange her inne har opplevd at det står sukker eller dextrose på baconpakkene og mye annet i norske butikker!

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=bacon+sukker

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:39   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

jeg har lært at det ikke skal mer enn bittelitt sukker til for å komme ut av ketose. Altså uansett om man spiser 5 eller 20 gram karber pr dag.

Nå har ikke jeg alle svar men jeg vil si at dette er feil, du detter ikke ut av ketose om du spiser 5g sukker. På ketolyse kuren skal du spise 15khd hver dag disse bør brukes på det kroppen trenger som grønnsaker ikke 70% sjokolade f.eks MEN i teorien er 15khd=15khd. Torkil anbefaler grønnsaker

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:40   #12
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da tror jeg du må sjekke litt bedre, for svært mange her inne har opplevd at det står sukker eller dextrose på baconpakkene og mye annet i norske butikker!

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=bacon+sukker

I så fall beklager jeg så meget.

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 01:09   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

men det er miiiniiimale mengder da.....

(men selvfølgelig hadde vært flott med sukkerfritt kjøtt )

Jeg synes det er snakk om prinsippet. Det har ingen hensikt hverken som konservering eller krydder. Det er bare fyllmasse og et merkelig konsept.

Btw, det er godt mulig man lettere faller ut av ketose om man spiser sukker ettersom det er ren energi, og ikke langsomme karbohydrater som f.eks grønnsaker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:32   #14
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal det vært sukker i alt?

Så iallefall nå at mitt svenke bacon er sukkerfritt

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor? (Hvorfor ketose?) Cammis Spørsmål og svar 3 24-01-09 18:55
Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg? ElinPelin Ketolysekuren 13 17-07-08 01:37
Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken? Løvetann Spørsmål og svar 202 17-06-08 23:10
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Hvorfor du aldri skal legge ut bildet ditt på nettet Nille Livets lyse side 11 08-01-05 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no