Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Andre som nå er på Atkins induksjon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-08, 11:55   #1
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Andre som nå er på Atkins induksjon?

Jeg begynner snart på induksjonen. Andre som skal starte/nettopp har begynt?

Trenger inspirasjon til måltider..

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:00   #2
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Ughh!! Har veldig lyst til å starte på induksjonen, men vet ikke om jeg klarer... Hver gang tanken slår meg, får jeg tilbake gamle følelser om å være på slankekur. Synes det er så mange ting som er ulovlig.. Ikke kunne ta seg et glass rødvin på kvelden, ikke kaffe på morgenen osv..
Men vetktnedgangen går litt sakte, så jeg hadde nok absolutt hatt godt av det.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:00   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

her har alt stoppet opp leeenge, så jeg vurderer å ta et tak i atkins ja.
vet at jeg har boka et sted, hm, kanskje låne den på biblioteket? Finnes den der tro ?

kan man spise eggg på induksjonene?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 17:37   #4
Potetpoet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Heisann!

Jeg startet opp på onsdag

Gikk på en egenkomponert Atkins-lignende diett for to år siden hvor jeg i løpet av to måneder gikk ned fra 94kg til 87kg. Var fornøyd med så gikk tilbake til vanlig kosthold og holdt meg der i ca halvannet år, før jeg det siste året har bevegd meg opp til 94,4kg igjen pga stillesittende arbeid og absolutt ingen trening.

Denne gangen har jeg en litt annen plan; 4 uker på induksjon og så en forsiktig overgang til vanlig kosthold og trening 3 ganger i uken. Benytter rett og slett Atkins for å få en kickstart i begynnelsen

Begynte som sagt på onsdag på 94,4 og idag, lørdag, er jeg allerede nede i 92,3. Jeg føleger delvis Atkins-induksjon, men jeg er måler overhodet ikke opp mat eller teller karbohydrater. Jeg kjøper utelukkende mat uten eller med svært lite karbohydrater slik at jeg slipper å veie/telle karbohydrater.

På tirsdag kjøpte jeg inn følgende; egg, maaaaasse bacon, biffer, indrefilet av svin, karbonadedeig, blåskimmelost, serranoskinke og annet kjøttpålegg(Moto), torsk, kylling, meieri-smør, majones, Creme Fresh(eller hvordan det nå staves), reker, ost, bær(bringebær, blåbær og bjørnebær), kremfløte, søtningstoff, blomkål og brokkoli.

Frokost består stort sett av egg, bacon og serranoskinke. Til lunsj i kantinen tar jeg tre hardkokte egg, reker og majones samt bittelitt salat og blander til enn slags salat. Til middag er det gjerne biff eller indrefilet surret i bacon og med hjemmelaget Bernaise-saus(posebasert er visstnok rik på stivelse og annen karbs) og gjerne litt ostegratinert blomkål. Varierer tilbehøret også med sprøstekt bacon oppå Creme Fresh eller en digg ostesaus av kremfløte og litt blåskimmelost. For å variere steker jeg også fisk eller kylling som jeg spiser sammen med bacon og Creme Fresh. Til kvelds har jeg hatt mye egg og bacon, men gjerne også hardkokte egg sammen med reker og masjones og litt kjøttpålegg eller rester fra dagens middag. Til dessert lager jeg hjemmelaget is som er bedre enn butikkkjøpt:-) Har en del frosne bær i mixer som jeg knuser sammen med noen dråper søtningsmiddel og tar litt og litt fløte oppi til den får iskrem-konsistens. Knall godt!

Mellommåltider består stort sett av kjøttpålegg. Er faktisk godt å spise fenalår og majones:-) I tillegg dytter jeg i meg Møllers Total selv jern ikke skal være en del av induksjonen

Kan skrive hvordan vekten har utviklet seg:
Onsdag kl 16: 94,4
Onsdag kl 00: 94,0
Torsdag kl: 0800: 94,0
Torsdag kl 16: 93.7
Torsdag kl 00: 93,4
Fredag kl 16: 93,2
Fredag kl 00: 92,9
Lørdag(idag) kl 12: 92,3

...som skulle være 2,1kg på ca 3 dager

Jeg er nesten litt bekymret over hvor fort det går, men jeg husker også forrige gang, når jeg på min semi-induksjon, at jeg hadde samme nedgang, så er ikke bekymret. Er bittelitt slapp i kroppen, men ikke sånn at det plager meg(kanskje ikke direkte slapp, men kroppen "føles" litt annerledes på en måte). Holder meg foreløpig unna alkohol, men kommer til å drikke rødvin og karbofritt øl når disse to ukene er over(husker ikke merket, men er røde bokser som jeg kun har funnet på Meny).

Dersom noen vil vite fortsettelsen så er kan jeg jeg godt følge opp denne tråden innimellom:-)

Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 20:58   #5
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

oi, synes det var mye mat jeg, eller har du små porsjoner?
ja, kjekt å følge med på slikt

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 21:11   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Hva mener du med "vanlig mat"? Om du går tilbake til et karbohydratrikt kosthold med mye brød, pasta og poteter etc, så er det en stor mulighet for at du vil legge på deg igjen Kroppen kan også bli mer følsom for kh når du har kuttet dem ut av kosten en stund.
Atkins vedlikehold er temmelig likt Fedon, som et tips Og overgangen kan man bruke vedvarendestigen beskrevet i boken (og på Atkins-delen av forumet her. Den er kjempesmart )

Jeg vil anbefale alle å følge induksjonen etter boka for best resultat (om man fikser egenkomponerte eller inspirerte dietter så er det kjempebra, men ikke alle som takler friheten rundt det...!), det vil si; Telle kh, ikke spise mer enn tillat med meieriprodukter, unngå søtstoff etc.

Lykke til alle sammen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 18:45   #7
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Potetpoet!

Jag vill gärna följa din utveckling, har nämligen tänkt det samma själv.
Behöver en kickstart.:-)

Men känner du dej inte svimmel?
Har fått för mej att man kan bli det utan karbs.

Ska börja på denna lågkarbodieten nästa vecka tänkte jag!
:-)
Var fint att läsa om tips till lunch och middag. ( frukosten är redan given... ägg och bacon såklart. ;-) )

Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 18:55   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Looop: Man kan føle seg svimmel når man kutter ned på karbohydrater først, ja! (men merk: Ikke UTEN karbs, men med en begrenset mengde karbs -primært fra grønnsaker som vokser over jorden!) Det er i en overgang, til kroppen venner seg til den nye forbrenninga. Dersom men har spist mat med mye raske karbohydrater før man legger om (typ godis, brød, pasta etc) så vil kroppen avrenses, og man vil oppleve en form for abstinenser etter sukker og mat som blir til sukker i kroppen.
De fleste opplever at dette går over etter en uke eller to

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 20:36   #9
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Okej! Tack så mycket. Har läst Aktins boken Dr Atkins Nye SlankeRevolusjon.
Tänkte köpa ketolysetabletterna ( eller vad de hette,,) och äta 20 gram karbs per dag och annars obegränsade mängder med annat. Med annat menar jag ägg, kött osv som inte innehåller karbohydrater.

Får hoppas det går bra! :-D

Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 21:05   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Om du følger boka til punkt og prikke så går det sikkert kjempefint Atkins er lettfattelig og en god diett å leve på!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 19:15   #11
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Tusen takk for svar jenter!
Da jeg leste reglene for induksjonen ble jeg nesten matt.... "Hva kan jeg egentlig spise" tenkte jeg... foruten pålegg da..

Men nå virker det overkommelig. Begynte litt, men falt av. Nå er det full skjerpings igjen!

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:00   #12
Potetpoet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Looop, her.

Potetpoet!

Jag vill gärna följa din utveckling, har nämligen tänkt det samma själv.
Behöver en kickstart.:-)

Men känner du dej inte svimmel?
Har fått för mej att man kan bli det utan karbs.

Ska börja på denna lågkarbodieten nästa vecka tänkte jag!
:-)
Var fint att läsa om tips till lunch och middag. ( frukosten är redan given... ägg och bacon såklart. ;-) )

Har ikke vært noe spesielt svimmel egentlig, ikke mer enn vanlig hvertfall:-)
Men heeelt uten karbohydrater er det nok ikke, men under 20g er jeg relativt sikker på at det er. Er jo bittelittgrann i fløte og ost, samt litt i brokkoli og blomkål. Har lest at hjernen bør få litt karbo hver dag, så får vel gi den litt, men den klarer seg vel greit under induskjonen. Begynner jeg å skrive mye tull så si ifra, da er det på tide med ei brødskive:-) Er vel der svimmelheten evt kommer fra.

I helgen sto det stille(92,3), mulig det hadde med kveldsmaten jeg lagde(en veldig god hvitløk/rødløk-ostesaus gratinerte blåskjell-rett http://www.spise.no/oppskrifter/blaa...laaskjell.htm8 (bare dropp hvetemelet)) eller det faktum at at jeg ikke har vært på toalettet de siste 4 dagene:-/ Har fått i meg noen linfrø nå da, så har endelig løsnet litt:-) Har lest at blåskjell har litt mer karbs enn annen skalldyr, men 100g skulle gå. Spiste vel 1kg tilsammen, men det er jo vekt inklusive skjell, så kan ikke vært mye over 100g tror jeg.

Anyway, i dag tidlig målte jeg meg til 91,8 så pilen går forstatt ned:-). Sliter litt med min nyinnkjøpte vekt. Den har variert med 300-400g på en måling til en annen, så nå hopper jeg på den til den viser samme vekt flere ganger på rad. Det er en fare med å spise egg og bacon til frokost og kvelds nesten hver dag, og det er at man rett og slett går lei, så anbefaler å variere en del. Lager noen små salater med bittelitt issalat, reker og egg+olje og majones innimellom og gjerne sprøstekt bacon(bacon blir man ikke lei!)

Siste dagers frokost er noe som heter Moto(noe spansk kjøtt tapas) og litt majones samt et hardkokt egg.

Middag i dag blir to-tre bratwurst fra Grillstad som er karbofri, tullet i et par baconskiver. Vet ikke hvilket tilbehør jeg skal ha, men finner nok på noe.

Har også lagd endel svineindrefilet(relativt billig!) tullet i bacon og ovnstekt.

Lunchen spiser jeg jo på jobb og siden jeg aldri klarer å sto å opp tidsnok til å lage noe å ta med(derfor frokosten blir relativt beskjeden også), så ender opp med å lage en liten salat av issbergsalat, egg og reker+majones. Funker fint:-) Spiser fisk de gangene den serveres ren(serveres mye steik og torsk her så får gode lunsjer i ny og ne).

Har kjøpt inn noe karbonadedeig som jeg ikke vet hvordan jeg skal tilberede enda, men blir vel en eller annen form for gryte. Blir sikkert gratinert med ost også..


Sist redigert av Potetpoet : 02-09-08 kl 13:13.
Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:10   #13
Potetpoet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva mener du med "vanlig mat"? Om du går tilbake til et karbohydratrikt kosthold med mye brød, pasta og poteter etc, så er det en stor mulighet for at du vil legge på deg igjen Kroppen kan også bli mer følsom for kh når du har kuttet dem ut av kosten en stund.
Atkins vedlikehold er temmelig likt Fedon, som et tips Og overgangen kan man bruke vedvarendestigen beskrevet i boken (og på Atkins-delen av forumet her. Den er kjempesmart )

Jeg vil anbefale alle å følge induksjonen etter boka for best resultat (om man fikser egenkomponerte eller inspirerte dietter så er det kjempebra, men ikke alle som takler friheten rundt det...!), det vil si; Telle kh, ikke spise mer enn tillat med meieriprodukter, unngå søtstoff etc.

Lykke til alle sammen

Vanlig mat som normal sunn mat, ikke et vell av poter og brød o.l. Meningen er at når jeg er nede i rundt 89-90 så vil jeg over på sunn normal kost og begynne å trene igjen slik jeg gjorde før. Forrige gang gikk jeg på Atkins så var jeg nede i 87 og gikk tilbake normal kost, men gikk ikke opp igjen i vekt(spillte litt fotball som kanskje kan ha hjulpet litt). Det er jo tre år siden, men det siste året etter jeg flyttet til Oslo og byttet jobb, så sitter jeg i ro 12-13 timer hver dag og spist mye mye overtidsmat(aka Peppes og Dolly), så da gikk det kraftig opp.

Trivselvekten ligger på 80-83, så vil ned dit igjen men jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å ligge unna karbohydratene alt for lenge. Da har jeg større sjans for selvdisiplin med å trene og spise sunt med mulighet for helgeutskeielser uten at det har noe å si for vekta. Skulle gjerne vært på Atkins resten av livet, men det går bare ikke. Derfor har jeg valgt denne tilnærmingen denne gangen, så får vi se hvordan det fungerer:-)


Sist redigert av Potetpoet : 02-09-08 kl 13:17.
Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:11   #14
Potetpoet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

oi, synes det var mye mat jeg, eller har du små porsjoner?
ja, kjekt å følge med på slikt

De var store, men de blir mindre og mindre...appetitten er svekket en del merker jeg. Men de første dagen gikk det i stooore biffer og lassevis med bacon siden jeg ikke kunne ha ris eller potet ved siden av.

Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:12   #15
Potetpoet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av supermom, her.

Tusen takk for svar jenter!

Ahem...er gutter her inne også:-)

Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:27   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Okidok, men da har du og jeg bare litt forskjellige definisjoner av hva som er "sunn normal kost". Det var bare det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:04   #17
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Potetpoet, her.

Har ikke vært noe spesielt svimmel egentlig, ikke mer enn vanlig hvertfall:-)
Men heeelt uten karbohydrater er det nok ikke, men under 20g er jeg relativt sikker på at det er. Er jo bittelittgrann i fløte og ost, samt litt i brokkoli og blomkål. Har lest at hjernen bør få litt karbo hver dag, så får vel gi den litt, men den klarer seg vel greit under induskjonen. Begynner jeg å skrive mye tull så si ifra, da er det på tide med ei brødskive:-) Er vel der svimmelheten evt kommer fra.

I helgen sto det stille(92,3), mulig det hadde med kveldsmaten jeg lagde(en veldig god hvitløk/rødløk-ostesaus gratinerte blåskjell-rett http://www.spise.no/oppskrifter/blaa...laaskjell.htm8 (bare dropp hvetemelet)) eller det faktum at at jeg ikke har vært på toalettet de siste 4 dagene:-/ Har fått i meg noen linfrø nå da, så har endelig løsnet litt:-) Har lest at blåskjell har litt mer karbs enn annen skalldyr, men 100g skulle gå. Spiste vel 1kg tilsammen, men det er jo vekt inklusive skjell, så kan ikke vært mye over 100g tror jeg.

Anyway, i dag tidlig målte jeg meg til 91,8 så pilen går forstatt ned:-). Sliter litt med min nyinnkjøpte vekt. Den har variert med 300-400g på en måling til en annen, så nå hopper jeg på den til den viser samme vekt flere ganger på rad. Det er en fare med å spise egg og bacon til frokost og kvelds nesten hver dag, og det er at man rett og slett går lei, så anbefaler å variere en del. Lager noen små salater med bittelitt issalat, reker og egg+olje og majones innimellom og gjerne sprøstekt bacon(bacon blir man ikke lei!)

Siste dagers frokost er noe som heter Moto(noe spansk kjøtt tapas) og litt majones samt et hardkokt egg.

Middag i dag blir to-tre bratwurst fra Grillstad som er karbofri, tullet i et par baconskiver. Vet ikke hvilket tilbehør jeg skal ha, men finner nok på noe.

Har også lagd endel svineindrefilet(relativt billig!) tullet i bacon og ovnstekt.

Lunchen spiser jeg jo på jobb og siden jeg aldri klarer å sto å opp tidsnok til å lage noe å ta med(derfor frokosten blir relativt beskjeden også), så ender opp med å lage en liten salat av issbergsalat, egg og reker+majones. Funker fint:-) Spiser fisk de gangene den serveres ren(serveres mye steik og torsk her så får gode lunsjer i ny og ne).

Har kjøpt inn noe karbonadedeig som jeg ikke vet hvordan jeg skal tilberede enda, men blir vel en eller annen form for gryte. Blir sikkert gratinert med ost også..

Jag har nu gått UPP 1 kg!!!!!!!!!!!

Åt en liten yoghurt på eftermiddagen idag för jag var HELT utmattad...
Den hjälpte så jag blev i fin form igen och innehöll 9 karbs.
Är garanterat under den 20 grams gränsen per dag, är min 3e dag i dag.

Kan den yoghurten ha förstört allt....?

Detta var lite motiverande måste jag säga..

huff huff

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:30   #18
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Jeg tenkte å begynne på iduksjonen nå den 15ende september for da kommer lønningen. Så det blir superspennende, skal holde dere oppdatert

Så nå leser jeg alt dere skriver for å finne gode mat tips, bare til å fortsette å skrive...

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:34   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Looop, her.

Jag har nu gått UPP 1 kg!!!!!!!!!!!

Åt en liten yoghurt på eftermiddagen idag för jag var HELT utmattad...
Den hjälpte så jag blev i fin form igen och innehöll 9 karbs.
Är garanterat under den 20 grams gränsen per dag, är min 3e dag i dag.

Kan den yoghurten ha förstört allt....?

Detta var lite motiverande måste jag säga..

huff huff

veide du deg klokka ti på kvelden? Da er det jo ikke rart at du veide litt mer, maten du har spist den dagen veier jo den også og kanskje har du drukket vann også? Ingen grunn til panikk!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:37   #20
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

det var jo en gammel post det der
Uansett, blir spennende og følge deg Hapzen

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:04   #21
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

veide du deg klokka ti på kvelden? Da er det jo ikke rart at du veide litt mer, maten du har spist den dagen veier jo den også og kanskje har du drukket vann også? Ingen grunn til panikk!

JA det var nog så.... Blev lite överivrig på vågen i starten..
Ligger ganska stilla på vikten nu men jag har gått net MÅNGA centimeter!! :-)
hurra!!
Och detta trots att jag upptäcker fler och fler fel jag har gjort.
tex som att äta all bacon i god tro.. ( var visst socker i den..)

Sliter med att hitta på frukost för det gick väldigt få dagar innan jag blev trött på ägg och bacon.

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:08   #22
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Jeg har aldri klart egg og bacon til frokost..
Har spist cottage cheese med masse kanel og litt søtstoff i et halvt år nå

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:18   #23
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Du kan glede deg, Hapzen Det er SÅ motiverende og SÅ deilig mat

I dag har jeg spist:

Frokost : en halv avocado med mye reker og majones
Lunsj : salat crispisalat, 5 oliven, en halv vårløk, 3 cherry-
tomater, litt agurk, 3 egg og deilig oljedressing
Middag : 2 stik stekt laks ( i meierismør), agurksalat,
små blomkålbuketter, seterrømme og salat.

mmmmmmmmmmmm.....

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:17   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Det er så mye annet man kan spise til frokost, for tiden er min favoritt kokte egg i skiver, røkelaks, salat og ajoli. Mmmmm!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 05:36   #25
Iselin
Nytt Medlem
 
Iselin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: I verdens fineste leilighet :)
Alder: 38
Innlegg: 4
Iselin er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Jeg begynner på Atkins til mandagen (15.), skal gå ned en hel masse etterhvert, men snakker 10 kg ned i første omgang, så har jeg et mål som ikke virker helt uoverkommelig.

Skal også begynne å trene litt igjen, først bare noen passe lange gå/småjoggeturer, for så å komme meg tilbake til treningssenteret hvor jeg har vært støttemedlem de siste.. 3 årene eller så.

Min største svakhet når det gjelder karbofeller er utvilsomt pizza. Det finnes ikke noe bedre fyllesykmat enn pizza, og jeg er ca hver 4. uke fullstendig avhengig av ostepop. Mystisk..

Bare lurer.. Leiv Vidar-pølser inneholder visst ikke karbohydrater (Heia Statoil!!).. Betyr det at jeg kan spise det da, eller er pølser fymat uansett?

Jeg er ny her, så vær snille med meg.

Iselin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins Morning Shine og induksjon tech Spørsmål og svar 3 09-01-07 23:12
Saus, atkins induksjon? Katovi Spørsmål og svar 2 02-01-07 09:46
spm. om atkins induksjon: Aquella Induksjonen 2 03-10-04 16:58
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no