Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 22:17   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Uff.. vet jeg lager mange tråder nå.. men lurer på så masse, å fannt ingen andre tråder om dette så.. Dere får bare kjefte visst det blir for mye!

I dag har jeg bare fått i meg 6, noe karber.
Er det mulig å få får lite av dem? må man ha i seg 15?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:20   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Sånn en sjelden gang er det ikke så farlig. Men blir det ofte, kan faktisk kroppen gå på sparebluss og vektresultatene uteblir.

For å få opp karbeinntaket, bruk litt løk og paprika i salat f.eks.

Slike ting som agurk og lyse salater er mest vann, ikke noe næring.

Det er faktisk bedre å få i seg mellom 15 og 20 karber om dagen, enn å ligge under 15.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:21   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Ellers så er et oppskrifter og menyforslag ketolyseboka. Som er fint sammensatt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:25   #4
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Okei, takk men da får jeg bare putte noe løk i morgendagens salat
Men, har du forresten noen tips til grønnsaker man kan ha i salat? sliter litt med å finne det, siden min salat pleide å bestå av agurk, kinakål og mais..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:54   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

En fin salat kan du lage som følger.
Hjertesalat, rucola eller babyspinat (eller spinat du tar av de tykke stilkene). Gjerne 2dl. Rød paprika i store ruter (bedre tygg). En halv stor tomat eller en fire druetomater. En halv avokado i ruter (du vet trikset der antar jeg). En liten håndfull gresskarfrø. Hell over god olivenolje og to dråper balsamico.
Du kan ha roser av brokkoli og blomkål i, brokkolini, sopp i skiver (jada, rå!), squah i skiver eller biter. Og så må du ha protein da! Tunfisk, kylling fra i går, annet. Oliven (kalamata er best) om du liker det. IKKE sånne kjipe svarte uten stein, de har visst masse kabs.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:59   #6
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

En fin salat kan du lage som følger.
Hjertesalat, rucola eller babyspinat (eller spinat du tar av de tykke stilkene). Gjerne 2dl. Rød paprika i store ruter (bedre tygg). En halv stor tomat eller en fire druetomater. En halv avokado i ruter (du vet trikset der antar jeg). En liten håndfull gresskarfrø. Hell over god olivenolje og to dråper balsamico.
Du kan ha roser av brokkoli og blomkål i, brokkolini, sopp i skiver (jada, rå!), squah i skiver eller biter. Og så må du ha protein da! Tunfisk, kylling fra i går, annet. Oliven (kalamata er best) om du liker det. IKKE sånne kjipe svarte uten stein, de har visst masse kabs.


Den hørtes jo bra ut Bortsett fra at jeg ikke er begeistret for tomat, paprika da :P Avocado triks? kjenner ikke til det nei :O

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:06   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Men spiser du ikke grønnsaker til frokost og middag også da? Klem til med litt vårløk i salaten kanskje?

150-200g blomkål/brokkoli til middag, eller rosenkål?

Hva har du egentlig spist i dag da med bare 6g karber?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:09   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

F: En hamburger med ost = 0

L: En KJEMPE god salat!
to skiver bacon = 0
50 g kinakål = 0,9
100 g agurk = 1,2
to egg = 1

M: Idag hadde vi baconsurret kylling med kremost i <3
Kylling = 0
Bacon = 0
14 g kremost = 0,42

50 g agurk= 0,6
32 g sopp = 0,09
20g kinakål = 0,36

Snacks:
75 g sukkerfritt mørk sjokolade = 1,5
en pose ifa-sukker = 1


Tilsammen idag: 7.07

HAdde glemt en ting, så ble 7 karber.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:12   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Vel her er det en ting du har glemt...grønnsaker til alle måltider, alle. Skal du følge ketolyse, så skal du spise grønt til alle måltidene.

Og hele 75g sjokolade var kanskje ikke helt lurt... Selv har jeg sprukket om jeg trykker i meg en hel sånn plate.'

Du kommer inn i det etterhvert, men prøv å unngå søtstoff og få i deg grønt til alle måltider.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:15   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Vel her er det en ting du har glemt...grønnsaker til alle måltider, alle. Skal du følge ketolyse, så skal du spise grønt til alle måltidene.

Og hele 75g sjokolade var kanskje ikke helt lurt... Selv har jeg sprukket om jeg trykker i meg en hel sånn plate.'

Du kommer inn i det etterhvert, men prøv å unngå søtstoff og få i deg grønt til alle måltider.

Ja, det med sjokoladen angrer jeg på.. men var diverse grunner til det ble slik. å? jaja, men da får jeg begynne med det da men ellers.. får jeg i meg får lite fett? jeg føler jeg får i meg for mye, men andre sier det er for lite.. aner jo ikke hvor mye jeg må få i meg.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:28   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Grønnsakssuppe funker også, og blir godt innover i vinterhalvåret: hodekål, løk, brokkoli, blomkål, purre(smaker supert kokt!). I salat er grønn asparges godt sammen med noe cottage cheese, Dijonsennep, agurk, løk og issalat og med kyllingbiter i.f,eks. Rød paprika har ganske mye karbohydrater og er en rik kilde på c-vit. Mye karbohydrater i løk og rosenkål også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 00:05   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater? Gjør det noe?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

men ellers.. får jeg i meg får lite fett? jeg føler jeg får i meg for mye, men andre sier det er for lite.. aner jo ikke hvor mye jeg må få i meg.

Kan du ikke bare følge dagsmeny-forslagene i Ketolyseboka et par ukers tid i starten da, så får du sånn omtrentlig begrep om hva og hvor mye...? Mye lettere da, hvis man er usikker.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite karbohydrater? nilsarne Spørsmål og svar 3 19-07-10 22:24
Alt for lite karbohydrater tuppelura Ketolysekuren 4 07-06-10 11:24
For lite karbohydrater? Seigrobill Ketolysekuren 4 10-10-09 09:10
For lite karbohydrater i dag, hva gjør jeg? Mogvai Ketolysekuren 17 10-02-09 11:49
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no