Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Økonomi på lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-09, 16:31   #1
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Økonomi på lavkarbo

Hjelp, sier jeg bare.
Hvis jeg skal kutte ut både knekkebrød og brød og alt sånt til frokost, lunsj og kvelds, så kommer jeg til å bli bankrott! Lage frokoster og lunsjer som er for meg det jeg vanligvis har laget til middager, det vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skal ha råd til. Finanskrisa nådde bedriften min bedre halvdel jobba i, så for øyeblikket er dagpenger inntekten der, og jeg er i permisjon med 80% lønn med en pjokk på 9mnd... Hvordan skal vi ha råd til disse dyre tingene, alt som skal kjøpes på helsekost osv?

Kan jeg spørre, hvordan har dere råd til det?

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 16:41   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Jeg kjøper ikke noe på helsekost, er uføretrygda og har en arbeidsledig mann og 3 barn under 6 år. Jeg må kjøpe billig, og jeg lever bare på kjøtt, fisk, fett og litt salat. Jeg kjøper den billigste salaten, litt agurk, smør ( ikke noe kvitseid, bare tine.)tunfisk på boks (billig, billig! ), raider rema1000 for kjøtt med nedsatt pris osv.
Det går an! Har de 10 pakker kjøttdeig på rema til halv pris, så kjøper jeg de, og da har jeg spart 150kr! Jeg har stor fryser da

Mye man kan spare på, gutten din kan vel spise mye av det samme som deg, trenger i allefall ikke fòres på dyr ferdiggrøt om du gjør det.. Barn trenger skikkelig næring, og du kan fint lage middag til dere begge, om han spiser litt fast føde nå ( ser han er 9mndr), bare pass litt på saltet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 16:44   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Vi bruker mindre penger på mat nå enn før.
Nå kjøper jeg bare reint uspedd kjøtt/fisk/fugl. Ingen halv eller helfabrikat. Slutt på potetgull,brus i mengder osv osv...
Kjøper mye First Price(bacon, kylling,laks osv osv) og er blitt mye flinkere til å handle på tilbud.
Kaster heller ikke matrester lengre, da bl. annet middagrester fungerer som både frokost og kveldsmat

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 17:55   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Økonomi på lavkarbo

Kan ikke si at matbudsjettet har økt ved overgangen til lavkarbo, litt ekstra ble det i begynnelsen da jeg kastet ut ting jeg ikke burde spise og kjøpte inn andre ting jeg trengte. Nå går det i reine råvarer, jeg kjøper mesteparten av kjøttvarene på de jevnelige harry turene til Sverige og passer på tilbud i butikken her hjemme. …man sparer faktisk mye på at man ikke kjøper på impuls når man har ikke lenger har lavt blodsukker på shoppingtur… heldigvis så er det nå ikke lenger noe problem med å passere godtehyllene i butikken. Husk hvor dyrt det er med de usunne varene da og det blir det jo helt slutt med…

Helt enig med Gerd og Imse her…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 17:59   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Økonomi på lavkarbo

Her bruker vi også mye mindre penger på mat enn tidligere.
Kjøper kjøtt på tilbud. Hamstrer f.eks alltid av go' helg-tilbudet til Kiwi. Egg kjøper jeg i 18-pk enten fra Coop eller First Price.
Kjøttdeig på rema, eller om det er tilbud andre steder. Fløte i store kartonger, yoghurt i litersbøtter osv.
Man lærer seg etterhvert hvordan man går inn for og handle billigst mulig.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 18:51   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Økonomi på lavkarbo

Det med øknomien kan være litt vanskelig i beynnelsen, før man finner litt mere ut av hva man skal spise.
Men etter litt tilvenning går det seg til.
Jeg bruker ikke mere på mat til meg selv nå som jeg går på lavkarbo, heller mindre.
Jeg spiser jo ikke godis, potetgull og alt det der.
En annen ting er at jeg spiser mye mindre mat nå.
Det var en grunn til at jeg veide 135 kilo *kremt*
Jeg spiser meg mett, ikke noen sultekur her i gården nei, men jeg trenger liksom ikke de store porsjonene lengre, ikke spiser jeg så ofte heller.
Sånn kommer det også til å fortsette resten av livet, men jeg kommer jo selvfølgelig til å øke på med karbo når jeg har nådd ønsket vekt.

Kanskje lavkarbobrød er nor for deg?
Jeg lager denne varianten:

http://lenabeatrice.net/atkins/lavkarbo-brod/

Men det finnes flere oppskrifter på lavkarbobrød her inne :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:21   #7
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Økonomi på lavkarbo

Sitat:

men jeg kommer jo selvfølgelig til å øke på med karbo når jeg har nådd ønsket vekt.

Hvorfor er det en selvfølge?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:28   #8
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

Jeg er en av dem som har merket det godt på økonomien at jeg har begynt på lavkarbo. Det koster en del å kjøpe inn nye varer (som johannesbrødkjernemel, ketolyse bakemix, kruskakli, glutenmel, fiber husk, splenda, sukrin, solsikkefrø, funlight saft, heistad gele, sukkerfri sjokolade og snop osv).

Håper at det i lengden ikke vil bli så mye dyrere enn det jeg spiste før.

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:34   #9
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

jeg er lutfattig student.. og såg me gru i starten på at alt ble jo dyrere! Men faktisk..det blir ikke det. Etterhvert lærer man seg å handle på en annen måte. Og jeg bruker ikke mer på mat nå enn før, jeg handler bare mer fornuftig.
Tipset mitt er å se etter billig-variantene i butikken, og følg med på tilbud. Jeg abonerer på tilbudsavisene til butikkene i nærheten av meg

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:35   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

MIN erfaring med ketolyse var at alt av innkjøp i matveien ble myyye dyrere i begynnelsen! Skulle ha i huset ALLE produkter alle sammen snakket om.. Men NÅ opplever jeg at lavkarbo (ikke ketolyse) er billigere enn ikke-lavkarbo. Jeg har redusert matbudsjettet mitt med i allefall 1000 kr pr måned. Det skyldes ene og alene at jeg har kjøpt mat som metter mer og da trenger man ikke kjøpe så mye..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:35   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Man kan velge om det skal bli dyrt eller ikke. Bruker man mye melerstatninger, sukkerfritt snop og lettbrus og greier, så blir det jo ikke billig. Men spiser man mer naturlig og fokuserer på kjøtt, fisk, egg, nøtter, fete melkeprodukter og slikt, og unngår snop, halvfabrikata osv, så blir det ikke akkurat dyrt, synes jeg. Egg fås kjempebillig i 18-pakninger, tunfisk på boks er billig, man får ofte hele grillede kyllinger for 39,- kroner, store oster er ofte på tilbud (XP-osten koster knapt 60,- kroner fast pris), osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:40   #12
agathe85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 11
agathe85 er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

mitt tips; hver helg er det tilbud på kjøtt på kiwi - go`helg tilbud eller noe i den duren. Får kjøpt svinefilet, etc til 14 kroner - kjøp masse

agathe85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:47   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av agathe85, her.

mitt tips; hver helg er det tilbud på kjøtt på kiwi - go`helg tilbud eller noe i den duren. Får kjøpt svinefilet, etc til 14 kroner - kjøp masse

15 kroner. Jeg kjøper stort sett alltid de produktene, de er helt fantastiske. Til tross for prisen så er filetene STORE og saftige, skikkelig luksusvare. Jeg serverte laksefiletene i en familiemiddag, og alle var henfalne, noen spurte faktisk om det var Salma-laks.

Har halve frysen full av Kiwi-svinefilet nå, og gleder meg til å se hva som kommer på fredag. Man må være tidlig ute når det er kjøtt, for de blir FORT utsolgt. Jeg var på en Kiwibutikk for å kjøpe pepperbiff en fredag kl. 14, da var de allerede tomme. *dåne* Men laksen pleier å ligge litt lenger. Heldigvis, for av de Kiwiproduktene jeg har smakt så kommer den desidert best ut.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:01   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man kan velge om det skal bli dyrt eller ikke. Bruker man mye melerstatninger, sukkerfritt snop og lettbrus og greier, så blir det jo ikke billig.

Ja, ikke sant, og egentlig trenger man ikke noe av dette. Jeg har faktisk kjøpt splenda ( aldri mere, men det er en annen sak, smaken er god) og johannesbrødkjernemel, men det er det eneste.
Og ellers kjøper jeg billig mineralvann med kullsyre nå og da.

Det holder med ren mat hverken mer eller mindre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:03   #15
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

Takk for tips! Var mange gode forslag her, men allerede fra før følger jeg mye av det dere foreslår. Vi handler inn 1-2 ganger i uka, for å spare penger. Benytter oss også av Go'helg tilbudene, og handler det meste på Kiwi. Er veldig prisbevisste fra før. Ang. diverse fett-produkter, så spiser jeg også moderat med fett, så nytter ikke å kjøpe inn fløte osv i store kartonger for min del. Vil ikke rekke å bruke det før det er gammelt.

Godt å høre at mange her inne ikke bruker alt fra helsekosten, ble litt svett i trøya da jeg så veldig mye om helsekostprodukter, for det er jo ikke akkurat billig, hehe. Men jeg tenkte egentlig mest på at veldig mange lager middagsaktige frokoster og lunsjer, og middag er jo dyrere enn et par knekkebrød med gulost.

Greit nok at man ikke spiser godis, potetgull og alt sånt, men jeg har aldri spist så mye at det er snakk om tusenlapper å spare i mnd på det altså.

Ang. gutten min, så kan ikke han spise alt hva jeg spiser på en stund enda, uten at jeg vil gå så mye mer inn på hvorfor her.

Vi har veldig mye andre utgifter utenom mat også, så jeg er veldig spent. Men som dere skriver, så er det kanskje mest i starten det virker så dyrt. Når jeg raider oppskrifter her og får lyst å prøve "alt"

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:41   #16
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Hvorfor er det en selvfølge?

Når jeg ikke skal gå mere ned i vekt, kan jeg spise mere karbo.
Ikke karbo som før, da jeg veide 135 kilo.
Jeg kommer til å spise samme type mat som nå, men altså større mengde karbo.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:11   #17
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Økonomi på lavkarbo

Hva er den rimeligste konsentrerte kilden til omega 3 lange fettsyrer? Tran skal man vel ikke ta for mye av siden den inneholder mye D-vitamin som er giftig hvis man får mer enn anbefalt daglig dose...

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:51   #18
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Hva er den rimeligste konsentrerte kilden til omega 3 lange fettsyrer? Tran skal man vel ikke ta for mye av siden den inneholder mye D-vitamin som er giftig hvis man får mer enn anbefalt daglig dose...

Det er en myte at D-vitamin er giftig. Vi tåler vanvittig mye mer enn det som er i tran, stort sett med positive virkninger (se her for en introduksjon). Dessuten trenger vi ikke mye Omega-3. Det kan endog være skadelig. Det står litt om det her, men vi bør alltid ta det Ray Peat sier med en klype salt.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 11:00   #19
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det er en myte at D-vitamin er giftig. Vi tåler vanvittig mye mer enn det som er i tran, stort sett med positive virkninger (se her for en introduksjon). Dessuten trenger vi ikke mye Omega-3. Det kan endog være skadelig. Det står litt om det her, men vi bør alltid ta det Ray Peat sier med en klype salt.

Noen mener salt også er skadelig, så jeg foretrekker Ray Peat med en klype fett.

Men omega 3 har veldig positive effekter på hjerte- og karsykdommer både hos pasienter som allerede har hatt infarkt og hos pasienter i faresonen. Små doser ser ikke ut til å ha noen ulemper i de forsøkene jeg har lest, mens store doser anbefales kun sammen med antioksidanter. Dvs at jeg ikke tror store doser anbefales i det hele tatt, men at man i så fall må få i seg antioksidanter i tillegg.

Flott link til undersøkelse om D-vitaminer. Dette er noe jeg har lurt veldig på siden variasjonene må være enorme alt etter om man tåler 10 minutter i solen eller om man tåler timer.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:16   #20
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: Økonomi på lavkarbo

Det er mange gode tips over her.

Her går det mye i egg. Kjøper 18 pakk til 27,90,- på Kiwi. Da har jeg mange frokost og luncher hvis jeg i tillegg har litt bacon.

Når det gjelder Go'helg "tilbudene" på Kiwi, jeg har ikke prøvd laksen siden den faktisk ikke er så veldig billig. En pakke med 4 frosne laksefileter koster ca 66 til fullpris på Coop og Ica. Men de kjører ofte "fryseshow" og da koster disse 44,-. 4x14,90 =59,6,-.

Jeg har ikke kjøpt noen av helsekostproduktene. Kunstig søtning hadde jeg allerede, og siden jeg ikke baker eller lager desserter har jeg ikke trengt noe av det andre heller.

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 13:13   #21
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

Jeg har kjøpt laksen bare en gang, aldri kyllingfileten, fordi de er ikke så voldsomt mye billigere enn de du får i større pakker (fryst) hos Kiwi. Jeg synes fryst funker helt fint
Eggene hos Kiwi bruker jeg også. Bli flinkere til å spise egg, antageligvis
I går lagde jeg de spinat- og fetamuffinsene som ligger oppskrift på her da. Men siden jeg ikke liker feta, så bytta jeg ut med skinke (påleggskinke kutta i biter) Smakte utrooolig godt, dette blir jeg nok å lage mer av!! Heller ikke dyre, jippi!
Men må kjøpe meg skikkelig muffinsform, ble litt mye gris med papirformer, hehe

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 13:32   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

aldri kyllingfileten, fordi de er ikke så voldsomt mye billigere enn de du får i større pakker (fryst) hos Kiwi.

Men så utrolig mye bedre med fersk kylling enn tørr fryst da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 13:37   #23
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Hva er den rimeligste konsentrerte kilden til omega 3 lange fettsyrer? Tran skal man vel ikke ta for mye av siden den inneholder mye D-vitamin som er giftig hvis man får mer enn anbefalt daglig dose...

Sikker på at det ikke er A-vitamin du tenker på?

"Because cod liver oil has a very high level of Vitamin A, it is possible to exceed the Recommended Dietary Allowance (RDA) of vitamin A. Vitamin A accumulates in body fat, and can reach harmful levels sufficient to cause hypervitaminosis A.[16] Pregnant women should not take cod liver oil due to the high amount of Vitamin A, which in high doses is shown to cause birth defects."

http://en.wikipedia.org/wiki/Codlive...dverse_effects

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:37   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men så utrolig mye bedre med fersk kylling enn tørr fryst da...

First Price sin fryste blir saftig og god enten du tiner den først eller lager den rett fra frossen tilstand

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:42   #25
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Økonomi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

First Price sin fryste blir saftig og god enten du tiner den først eller lager den rett fra frossen tilstand

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Student/økonomi Nola Spørsmål og svar 50 05-08-11 12:32
Lavkarbo og økonomi? Yepa Generell diskusjon 33 04-02-09 02:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no