Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kyllinglår uten skinn?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-11, 17:22   #1
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Kyllinglår uten skinn?

Er det noen som vet næringsinnhold (karbohydrater, fett og gjerne kcal og proteiner) i kyllinglår uten skinn?

Jeg vet at det ideelt sett hadde vært bedre å spise skinnet, men jeg har en rar greie med akkurat det, så jeg passer heller på å få i meg fett ved siden av, og gjennom resten av dagen, men jeg finner bare næringsinnhold i kyllinglår med skinnet på...

Noen som tilfeldigvis hadde kunnet hjelpe meg med det?

  Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:24   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

Er det noen som vet næringsinnhold (karbohydrater, fett og gjerne kcal og proteiner) i kyllinglår uten skinn?

Jeg vet at det ideelt sett hadde vært bedre å spise skinnet, men jeg har en rar greie med akkurat det, så jeg passer heller på å få i meg fett ved siden av, og gjennom resten av dagen, men jeg finner bare næringsinnhold i kyllinglår med skinnet på...

Noen som tilfeldigvis hadde kunnet hjelpe meg med det?

Jeg takler heller ikke kyllinglår med skinn for jeg finner alltid fjær på dem! Det blir akkurat som buster på baconet... Fysj og æsj!

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 28-09-11 kl 17:38.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:33   #3
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Ja, ikke sant! Du forstår!

Jeg vet jo realistisk sett at det er dyr jeg spiser, men sliter litt med det, og det blir litt for konkret med det nuppete skinnet...

Jobber med meg selv, men akkurat der sitter det litt for langt inne.

  Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:47   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Google er min bewste venn!
Kylling uten skinn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:50   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Google er min bewste venn!
Kylling uten skinn!

Æhh, ikke SÅ gode venner kanskje?? Jeg fikk ikke opp linken.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:08   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Æhh, ikke SÅ gode venner kanskje?? Jeg fikk ikke opp linken.

Så google "kylling uten skinn" selv, da og se hva du finner!

Var helst det som var poenget, at det er så utrolig lett å finne ut sånt selv! Det er stort sett bare å google! Virker i hvert fall som regel mye bedre enn noen av linkene mine!


Rart, da! Får opp siden når jeg googler, men ikke vha linken! Vel, vel, sånn er livet!

__________________

Sist redigert av Kitt : 28-09-11 kl 19:18.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:11   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så google "kylling uten skinn" selv, da og se hva du finner!

Var helst det som var poenget, at det er så utrolig lett å finne ut sånt selv! Det er stort sett bare å google! Virker i hvert fall som regel mye bedre enn noen av linkene mine!


Rart, da! Får opp siden når jeg googler, men vha på linken! Vel, vel, sånn er livet!

Vet det, jeg googla selv og fikk samme trøbbelet som deg. De bruker jo æ og ø i linken og da blir det trøbbel.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:17   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Ikke kan jeg lese korrektur i dag heller, ser jeg!

Noen dager blir alt jeg skriver feil, liksom!

Godt du forstår meg likevel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:29   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke kan jeg lese korrektur i dag heller, ser jeg!

Noen dager blir alt jeg skriver feil, liksom!

Godt du forstår meg likevel!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 23:25   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Var på et kurs som Line Holdal (lilalife) hadde i vinter. Hun sa at særlig vi kvinner burde spise skinnet på kyllingen. Problemet er at jeg ikke husker hvorfor vi burde spise det. Noterte det ikke, heller.

Selv har jeg det også litt sånn at jeg ikke klarer å spise skinnet. Når kyllingen er grilla, er det som regel krydra med grillkrydder, som inneholder bl.a. smaksforsterkere. Det er én av grunnene til at jeg spiser skinnet. Den andre er den dere har nevnt, at litt av fjøra sitter igjen. Det kan gå greit om skinnet er litt sprøtt (vel å merke hvis det ikke er spor av fjør), men hvis skinnet er mykt syns jeg det er litt uappetittlig.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 23:55   #11
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Kyllinglår uten skinn?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Var på et kurs som Line Holdal (lilalife) hadde i vinter. Hun sa at særlig vi kvinner burde spise skinnet på kyllingen. Problemet er at jeg ikke husker hvorfor vi burde spise det. Noterte det ikke, heller.

Selv har jeg det også litt sånn at jeg ikke klarer å spise skinnet. Når kyllingen er grilla, er det som regel krydra med grillkrydder, som inneholder bl.a. smaksforsterkere. Det er én av grunnene til at jeg spiser skinnet. Den andre er den dere har nevnt, at litt av fjøra sitter igjen. Det kan gå greit om skinnet er litt sprøtt (vel å merke hvis det ikke er spor av fjør), men hvis skinnet er mykt syns jeg det er litt uappetittlig.

Det har vel med aminosyrefordelingen å gjøre tenker jeg. Innmat, skinn, brusk og bein inneholder mye av aminosyren glycin, som ikke finnes så mye av i muskelkjøtt. Muskelkjøttet inneholder på sin side mye metionin, som kan utkonkurrere glycinet, noe som kan betegnes som en funksjonell glycinmangel.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mindre karbo i tomater uten skinn og frø? Mistral Lavkarbo generelt 3 17-06-09 22:04
Overflødig skinn, kan det krympe av seg selv ved trening Risten Spørsmål og svar 20 11-01-08 18:48
Kyllinglår LilleRosin Ketolysekuren 5 18-06-07 13:05
Grillede kyllinglår sma Oppskrifter 4 26-04-07 15:13
Krydder til kyllinglår? Enid Middag 6 01-02-07 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no