Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Fett trigger sultfølelsen?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-09, 14:14   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Fett trigger sultfølelsen?

http://www.kk.no/816243/du-blir-bare-mer-sulten

Kommentarer?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 14:29   #2
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

her er mitt resultat etter testen!!

Kunne vært bedre
Kostholdet ditt er ikke katastrofalt, men ikke nødvendigvis noe å juble for heller. Små omlegginger er alt som skal til for å bedre det. Legg om til en grovere brødtype, spis et eple og noen knaskerøtter i løpet av arbeidsdagen og drikk mer vann, så er du på god vei.

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 14:35   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

Herregud for et oppkok av ubrukelig svada! Men et godt eksempel på at man finner det man vil finne og ser det man vil se når man forsker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 14:41   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

Dette høres veldig veldig merkelig ut
Skal tro hva forskerne mener med fettrik kost? Tipper det er fett kombinert med karbohydrater. Det pleier å være det i sånne studier. Forer folk med potetgull og skylder resultatene på fettet i potetgullet uten å ofre karbene en tanke.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 14:54   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

har lagt inn komentar på siden jeg..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:26   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Dette høres veldig veldig merkelig ut
Skal tro hva forskerne mener med fettrik kost? Tipper det er fett kombinert med karbohydrater. Det pleier å være det i sånne studier. Forer folk med potetgull og skylder resultatene på fettet i potetgullet uten å ofre karbene en tanke.

Bildet er jo av en burger... Det sier vel sitt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:30   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

De burde satt musene på LCHF

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 17:08   #8
aghra
Ubekreftet Medlem
 
aghra sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: aa
Innlegg: 11
aghra er på en erverdig vei

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

oioioi nå er de langt ute på viddene

aghra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 20:59   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

Man finner det man leter etter

Hvis fett trigger sultfølelsen, hvorfor i huleste er jeg så og si nesten aldri sulten på lavkarbo? Jeg kan holde meg mett i 12 timer før jeg kommer på at jeg ikke har spist... Med lavfett og høykarbo blir jeg hølsulten etter maks 2 timer, sånn at det gjør vondt i magen...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 22:24   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fett trigger sultfølelsen??

man så jo for lenge siden at flerumettet fett gav feite griser og at griser foret på kokosfett ble slanke. Hadde vært interessant å vite hvilke fettsyrer som trigger dette. Jeg tror neppe naturlig mettet fett feks.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Når forsvinner sultfølelsen? Carisma Ketolysekuren 34 11-05-07 14:49
Blodsukker en krefttrigger blåbær Artikler 2 26-03-07 10:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no