Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-12-12, 21:59   #17901
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jepp. men i min mening smaker det ikke no godt, da.. bland litt med vann og smak på og kjenn etter hva du synes!

Takk! Tenkte lage den nøytrale kakemixen til Funksjonellmat som gulrotkake. men jeg liker ikke så godt sukrin. Me får sjå!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 18-12-12, 14:04   #17902
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelp! Det er masse småfluer på Amaryllisen jeg har fått av mamma! Kan jeg bli kvitt dem uten å drepe planten, tro?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-12-12, 14:08   #17903
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hjelp! Det er masse småfluer på Amaryllisen jeg har fått av mamma! Kan jeg bli kvitt dem uten å drepe planten, tro?

I følge ei veninne så skal det hjelpe å spraye på ei blanding av 50/50 vatn/blank eddik. Det likar ikkje flugene, og planta tek visst ikkje skade av det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-12-12, 14:33   #17904
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

I følge ei veninne så skal det hjelpe å spraye på ei blanding av 50/50 vatn/blank eddik. Det likar ikkje flugene, og planta tek visst ikkje skade av det.

Takker!
Da prøver jeg det! Blir smårar av å se det kryper og kravler på hele planten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-12-12, 14:44   #17905
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hjelp! Det er masse småfluer på Amaryllisen jeg har fått av mamma! Kan jeg bli kvitt dem uten å drepe planten, tro?

Stikk fyrstikker med svovelenden ned i jorda på planten. Sett en liten skål med litt vann med mye oppvaskmiddel i (og en bitteliten slant rødvin om du har!) ved siden av planten - det vil snart bli en massedrukning av fluer i skåla!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-12-12, 14:58   #17906
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Stikk fyrstikker med svovelenden ned i jorda på planten. Sett en liten skål med litt vann med mye oppvaskmiddel i (og en bitteliten slant rødvin om du har!) ved siden av planten - det vil snart bli en massedrukning av fluer i skåla!

Fyrstikkene fungerer nok ikke så godt med de vi har nå. Ellers er provado pins veldig fine mot sånne insekter.
http://www.planteborsen.no/vk_cms/de...dluspin/865/24

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 18-12-12, 18:33   #17907
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Få høre om det hjelper da

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 18-12-12, 21:58   #17908
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Takker!
Da prøver jeg det! Blir smårar av å se det kryper og kravler på hele planten!

Tyder på at planten har hatt/har det alt for våt og at løken kanskje er i ferd med å råtne, ihvertfall deler av den. Provado er nok det som fungerer best, men ikke alle planter tåler disse. Sørg i første omgang for å tørke planten skikkelig ut. Løkplanter har det de tenger i løken og skal ikke ha noe særlig vann, det fører bare til at de strekker seg og får alt for lange stengler som ikke klarer å bære blomsten. Lykke til, håper du blir kvitt fluene.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-12-12, 09:06   #17909
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet vi har vært innom dette før, men nå finner jeg det selvfølgelig ikke igjen

Skal bestille Magnesium fra BigVits og ser at det opererer med 3 forskjellige typer: Mg Citrate, Mg Malate og bare Mg (fra Now Foods).
Hva skal jeg bestille? Kunne godt søkt litt på nettet om de forskjellige typene, men har desverre ikke tid til det og må få bestilt dette her nå.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-12-12, 14:20   #17910
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For mange mange år siden så hadde jeg en kasett hvor jeg mener å huske at det var barn som sang.
De sang bla. denne linjen her : "gloria in excelsis deo, ære være gud i det høyeste, og fred på jorden i blant de mennesker ........." resten av sangen var på norsk, og jeg kan tonen inni meg, men husker ikke resten av ordene, og derfor finner jeg den heller ikke når jeg googler.

Mener det var adventsanger / julesanger.

Noen som drar kjennsel på dette?





__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 19-12-12, 14:30   #17911
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

For mange mange år siden så hadde jeg en kasett hvor jeg mener å huske at det var barn som sang.
De sang bla. denne linjen her : "gloria in excelsis deo, ære være gud i det høyeste, og fred på jorden i blant de mennesker ........." resten av sangen var på norsk, og jeg kan tonen inni meg, men husker ikke resten av ordene, og derfor finner jeg den heller ikke når jeg googler.

Mener det var adventsanger / julesanger.

Noen som drar kjennsel på dette?

Er ikke det Juleevangeliet?
Ære være Gud i det høyeste, blant mennesker som har Guds velbehag!

Evnt en del av liturgien i den kristne kirke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 19-12-12, 14:51   #17912
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Vet vi har vært innom dette før, men nå finner jeg det selvfølgelig ikke igjen

Skal bestille Magnesium fra BigVits og ser at det opererer med 3 forskjellige typer: Mg Citrate, Mg Malate og bare Mg (fra Now Foods).
Hva skal jeg bestille? Kunne godt søkt litt på nettet om de forskjellige typene, men har desverre ikke tid til det og må få bestilt dette her nå.

-citraten er pulver og smaker phy... Skal være effektivt, men en del får også effektiv virkning på magen.

Caps'en er en blanding, men jeg er sur på Now fordi de nekter å oppgi forholdet mellom -citrate/-oksid og -aspartat. Noe som gjør at jeg tror det er MYE -oksid som er billig og tas dårlig opp...

Jeg bruker selv 1 caps og 1 malate (anbefalt 3 om dagen) om dagen. På det nivået har jeg ikke noen kramper eller ander ting som jeg vet er magnesiummangelsymptomer. (Jeg bruker caps fra lifeexention da: http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=37&tid=&bid=)

Helt generelt sies det at -ate-varianter tas bedre opp enn oksid.

En del synes forresten at epsom-salt (i badekaret) eller magnsium"olje" som da tas opp gjennom huden fungerer vel så bra.

En liten oversikt over typene:
http://www.globalhealingcenter.com/n...-of-magnesium/

En veldig bra artikkel om magnesium, typer og hva som påvirker opptak
http://www.ancient-minerals.com/magn...es/absorption/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-12-12, 17:33   #17913
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hjelp! Det er masse småfluer på Amaryllisen jeg har fått av mamma! Kan jeg bli kvitt dem uten å drepe planten, tro?

Fyrer du med ved, så kan du ta litt aske å legge oppå jorda. Funker fint.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-12-12, 17:40   #17914
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om dommedagen er begynt i Stillehavet...? De ligger liksom noen timer foran oss.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-12-12, 17:50   #17915
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

fikk nettopp fb oppdatering fra en venn i japan. ingen katastrofe der ennå men nå skulle det visst være en viss tidssone og et visst klokkeslett? husker ikke helt, tror faktisk ikke på det. men litt vitl hva folk egentlig gjør. hvis jorda går under hjelper det vel lite å hamstre salt og hermetikk?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 21-12-12, 07:25   #17916
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

fikk nettopp fb oppdatering fra en venn i japan. ingen katastrofe der ennå men nå skulle det visst være en viss tidssone og et visst klokkeslett? husker ikke helt, tror faktisk ikke på det. men litt vitl hva folk egentlig gjør. hvis jorda går under hjelper det vel lite å hamstre salt og hermetikk?

Hvis jorda skulle gå under måtte det jo være bedre å gjøre ALT man har lyst til i stedet?

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 21-12-12, 07:25   #17917
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

-citraten er pulver og smaker phy... Skal være effektivt, men en del får også effektiv virkning på magen.

Caps'en er en blanding, men jeg er sur på Now fordi de nekter å oppgi forholdet mellom -citrate/-oksid og -aspartat. Noe som gjør at jeg tror det er MYE -oksid som er billig og tas dårlig opp...

Jeg bruker selv 1 caps og 1 malate (anbefalt 3 om dagen) om dagen. På det nivået har jeg ikke noen kramper eller ander ting som jeg vet er magnesiummangelsymptomer. (Jeg bruker caps fra lifeexention da: http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=37&tid=&bid=)

Helt generelt sies det at -ate-varianter tas bedre opp enn oksid.

En del synes forresten at epsom-salt (i badekaret) eller magnsium"olje" som da tas opp gjennom huden fungerer vel så bra.

En liten oversikt over typene:
http://www.globalhealingcenter.com/n...-of-magnesium/

En veldig bra artikkel om magnesium, typer og hva som påvirker opptak
http://www.ancient-minerals.com/magn...es/absorption/

Tænk ju dahling

Det var du som visst alt dette her ja, kunne bare ikke finne det igjen i tråden her. Jeg tar noe mg (ikke hver dag en gang, tror det er oksid men sliter ikke med kramper så jeg er nok ikke så sensitiv, vil bare forebygge. Jeg trenger D-vit jeg, kroppen min har et sinnsykt forbruk for jeg sliter med å få opp nivået selv på 5000 IU daglig, men det er ikke faretruende lavt ennå da heldigvis.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-12-12, 07:53   #17918
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I går bakte jeg kake fra Funksjonellmat (ikke sjokoladekaken, men den andre blandingen som er mer som en basisoppskrift og er sukker- og glutenfri). Jeg laget den som krydderkake, etter oppskrift fra Funksjonellmat.
Smaken var bra, men synes kaken ble noe tørr, til tross for at jeg stekte den 5 min kortere enn anbefalt tid.
Sjokoladekaken er jeg superfornøyd med, steker den litt kortere tid en det sier på pakken, og den blir saftig og god. I sjokolademiksen blander jeg bare i olje.
I den andre blandingen er det 1 dl rømme og bare 0,5 dl olje.

Vil det å bruke bare olje gjøre kaken saftigere ?
Andre med erfaringer de kan dele ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 21-12-12, 09:40   #17919
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det ok å ta på rå svineribbe og deretter på stekt ribbe, UTEN Å VASKE HENDER FØRST?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 21-12-12, 10:33   #17920
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det ok å ta på rå svineribbe og deretter på stekt ribbe, UTEN Å VASKE HENDER FØRST?

Nei, det er ikke ok.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-12-12, 10:44   #17921
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det ok å ta på rå svineribbe og deretter på stekt ribbe, UTEN Å VASKE HENDER FØRST?

Kjør den stekte ribben i ovnen en omgang til, om du er redd for bakteriene.

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 21-12-12, 11:01   #17922
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tænk ju dahling

Det var du som visst alt dette her ja, kunne bare ikke finne det igjen i tråden her. Jeg tar noe mg (ikke hver dag en gang, tror det er oksid men sliter ikke med kramper så jeg er nok ikke så sensitiv, vil bare forebygge. Jeg trenger D-vit jeg, kroppen min har et sinnsykt forbruk for jeg sliter med å få opp nivået selv på 5000 IU daglig, men det er ikke faretruende lavt ennå da heldigvis.

Når det gjelder d-vitamin så tas gel-kapsler bedre opp enn pulver/tabletter og enda bedre om du tar den samme med tran/tranperle/omega3 eller litt makrell i tomat...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-12-12, 11:03   #17923
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det ok å ta på rå svineribbe og deretter på stekt ribbe, UTEN Å VASKE HENDER FØRST?

Det er ikke ok, men det er også liten sjanse for at det er noe "farlig" på den rå ribba. Norsk svin er godt kontrollert og trikinfritt. Men jeg ville jo ha vært skeptisk, som deg. Hvem vet hvor de fingrene var før.... Det er greit å kjøre den litt lenger i ovnen, eller om du bruker skibrenner på svoren så er det bare å dra over litt med den.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-12-12, 12:24   #17924
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Når det gjelder d-vitamin så tas gel-kapsler bedre opp enn pulver/tabletter og enda bedre om du tar den samme med tran/tranperle/omega3 eller litt makrell i tomat...

Jeg bruker bare gel-kapsler eller dråper. Kan ikke spise feit fisk/tran, er verre enn ei ku og gulper det opp i flere døgn etterpå og det orker jeg ikke. Tar de sammen med Udosen min jeg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-12-12, 14:38   #17925
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det ok å ta på rå svineribbe og deretter på stekt ribbe, UTEN Å VASKE HENDER FØRST?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Nei, det er ikke ok.

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Kjør den stekte ribben i ovnen en omgang til, om du er redd for bakteriene.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er ikke ok, men det er også liten sjanse for at det er noe "farlig" på den rå ribba. Norsk svin er godt kontrollert og trikinfritt. Men jeg ville jo ha vært skeptisk, som deg. Hvem vet hvor de fingrene var før.... Det er greit å kjøre den litt lenger i ovnen, eller om du bruker skibrenner på svoren så er det bare å dra over litt med den.

Takk for svar!! Det er ikke jeg som har gjort det, men Wenche i God morgen Norge! Hun gjør slikt hele tiden, og jeg blir så stressa av å se på! Hun tar ikke hygene og bakterier på alvor (syns jeg), og hun skal lissom være et forbilde ang. mat? Jeg lurer på om det er jeg som er fisefin... Derfor spurte jeg!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 8 (0 medlemmer 8 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no