Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Forholdstenkning i kosten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-07, 18:48   #1
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei
Cool

Forholdstenkning i kosten

Hei. Jeg er helt ny og er spent på om dette er noe for meg... har troen på det. Har nå holdt på i tre dager og kjenner ikke noen sukkerhunger.

Har prøvd på en del ting før men har alltid godt saaaaaakte ned. Nå håper jeg på å se stor bevegelse.

Jeg synes det er vansklig å vite hvor mye man skal spise når man tenker forhold mellom proteiner og fett. hvis man f.eks spiser 4 bacon, stekt i smør, 2-3 egg og en spiseskje med seterrømme eller creme fresch - er det et bra forholdstall ? Kan man spise litt ruccola salat, crispi salat eller broccoli til, eller bør man unngå dette ? SYnes det blir så fort kvalmende med bare det fete, men det venner man seg vel til ?

Hvis man spiser kokt laks er det da mulig med broccoli og sæterrømme i tillegg - til middag f.eks ?

Skal man spise fett og kjøtt til man kjenner man blir mett ? Dette er litt vanskelig men vil så gjerne lykkes.

Drikker masse vann.

Må ned minst 20 kg

__________________
Kampen mot fett er fett !

Sist redigert av fett er fett : 07-10-07 kl 18:58.
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 09:24   #2
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Forholds tenkning i kosten

Du er absolutt på rett vei. Det er helt perfekt å legge speilegg og bacon på en seng av "over bakken" grønnsaker, som salat, ruccola, broccoli, paprika osv. Da får du en fin ernæringsmessig sammensetning og en "crispy" konsistens som du er ute etter. Mengden og typer grønnsaker kan du eksperimentere litt med, jfr Skaldeman. Laks, rømme og broccoli er en vinner!

Spis til du er mett, men rolig - slik at kroppen din får tid til å oppfatte at den er det. Denne maten kan du gå lenge på - ikke bry deg om 4-timers regler el - det gjelder bare for brødspisere. Hvis du har en kvalmende følelse foran et måltid med fet mat, så betyr det at du ennå ikke er sulten og at kroppen sier tydelig i fra om det - da skal du ikke spise! Å vente til man føler seg sulten og kroppen har behov for mat, gir en god følelse for måltidet og er i seg selv en motivasjonsfaktor for kostholdet.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 12:02   #3
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei
Smile

Sv: Forholds tenkning i kosten

Tusen takk for raskt svar. Da fortsetter jeg slik Vil så gjerne lykkes og føler at det virkelig kan skje denne gangen. Ha en fin dag.

__________________
Kampen mot fett er fett !
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:53   #4
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Forholds tenkning i kosten

Opprinnelig lagt inn av fett er fett, her.

Tusen takk for raskt svar. Da fortsetter jeg slik Vil så gjerne lykkes og føler at det virkelig kan skje denne gangen. Ha en fin dag.

Lykke til

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:34   #5
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei

Sv: Forholds tenkning i kosten

Tuuusen takk. Trenger det. Klarer meg bra i forhold til kosten nå, tok en liten mørk sjokolade bit lørdag kveld. Har ellers kuttet alt av brød, ris, pasta og sukker. TIl den fete maten og proteinene spiser jeg litt ruccola og broccoli. Og det er jo godt i Tillegg til avocado. Kjenner meg lettere i kroppen og tror at litt vann har blitt borte ca. 1 kg. Men jeg har så angst for vekter at jeg kvir meg for å gå på dem. Så det skal jeg bare gjøre en gang i uka. Har hatt hodepine og vært temmelig fjern i topplokket innimellom, men synes det går bedre nå. Hvordan får jeg inn en vektlinje nederst på innleggene mine. Blitt inspirert til det og


__________________
Kampen mot fett er fett !

Sist redigert av fett er fett : 14-10-07 kl 19:43.
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:46   #6
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei

Sv: Forholds tenkning i kosten

Fikk til

[/quote]

__________________
Kampen mot fett er fett !
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 16:46   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Forholds tenkning i kosten

Opprinnelig lagt inn av fett er fett, her.

SYnes det blir så fort kvalmende med bare det fete, men det venner man seg vel til ?

Jeg har vennet meg til det, og har spist Lutz/Skaldemann i 3 måneder nå. Vi er jo alle sammen blitt hjernevasket med at fett er usunt og ekkelt, så det er ikke så rart.

Vekten har ikke gått ned fort, men nå er jeg jo 40 år og kiloene sitter litt ekstra godt på oss kvinner. Men, jeg har mistet 10 cm. rundt livet, og ansiktet mitt er ikke så oppblåst lenger. Den generelle helsetilstanden både fysisk og mentalt er 200% bedre så det betyr ikke så mye at jeg ikke går så fort ned. Jeg går iallefall ikke opp.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 19:39   #8
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei

Sv: Forholds tenkning i kosten

Oi.... synes 7 kg på 3 mnd er mye jeg.!!! Er 37 år og dame selv og det går IKKE fort med meg, men som du sier så merker jeg det på klærne. Går litt tom for ideer til mat, men har ikke sprukket. Unner meg en sjokolade bit (mørk) i uka og et glass vin har jeg tenkt.....

Spennende. Skulle nok ønske å se kiloene rase, men er vel ikke slik skapt. Har kjøpt meg en dansekurs DVD. Kanskje den bidrar positivt også ......

__________________
Kampen mot fett er fett !
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 01:03   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Forholds tenkning i kosten

Når jeg skal ha noe godt, spiser jeg også mørk sjokolade. Jeg spiser bacon gull også, selv om det er litt vel salt. Men, da alltid med rømmedip, så forholdstallene blir riktige. Yummi! Har litt tandori masala krydder i sæterrømme, så blir det kjempegodt! Rødvin drikker jeg når jeg har lyst - uten å gi meg selv dårlig samvittighet!

Vekten har gått nedover i rykk og napp, og jeg har følt at jeg har stått stille. Jeg har også merket at ved hver vektnedgang, har jeg spist ekstra mye god og fet mat! Det er en haug med gode oppskrifter på siden her, og går jeg tom for ideer - bare steiker jeg meg egg & bacon eller et par koteletter. Det er ikke så viktig med grønnsaker for meg, men det er jo godt en gang i blant da.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:00   #10
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei

Sv: Forholds tenkning i kosten

Tusen takk for gode tips Rubens. jeg har nå gått ned ca 3 kg og er i veldig godt humør om dagen. Det værste (eller egentlig det beste) er at jeg nå virkelig koser meg med feit mat og kjenner at det gjør godt. Det er nesten en surrealistisk følelse. Men når det er sagt så forklarer Skaldemann det så godt i boka si slik at man henger med på logikken.

jeg skal nå ta noen dype dykk i oppskriftene her på siden og drikke rødvin både nå og da
Baconsvor skal jeg prøve ... med rømmedipp

__________________
Kampen mot fett er fett !
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:13   #11
xristina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 56
Innlegg: 13
xristina er på en erverdig vei

Sv: Forholds tenkning i kosten

Noen har fortalt meg at man en dag i uka skal gjøre alt omvendt, slik at kroppen ikke stagnerer. Er det tilfelle? Det går sakte - men sikkert - nedover med meg (når det kommer til vekta da!), men virker "skummelt" å plutselig skulle spise brød, sjokolade o.l. igjen. Gjør dere det, og hva spiser dere i så fall på en "utskeiingsdag"?

xristina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 12:53   #12
henna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 60
Innlegg: 2
henna er på en erverdig vei

Sv: Forholds tenkning i kosten

hei. Sitter med samme følelse som deg, tør ikke å spise noe stivelse eller sukker. Føler meg på en måte litt hjernevasket. Godt å vite at det er flere som føler at det er "skummelt"

henna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 12:09   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forholds tenkning i kosten

Opprinnelig lagt inn av xristina, her.

Noen har fortalt meg at man en dag i uka skal gjøre alt omvendt, slik at kroppen ikke stagnerer. Er det tilfelle? Det går sakte - men sikkert - nedover med meg (når det kommer til vekta da!), men virker "skummelt" å plutselig skulle spise brød, sjokolade o.l. igjen. Gjør dere det, og hva spiser dere i så fall på en "utskeiingsdag"?

Dette er et "ikke-tema" for de ketogene dietter og andre lavkarbo dietter som det handler om på dette forumet.

Vet at EAT dietten har en karbedag, men da i kontrollerte former med magre stivelseholdige produkter som pasta, poteter og ris. IKKE sukker, sjokolade, brus, kaker og is.

Årsaken til at du IKKE skal spise sistnevnte, er at du skaper ubalanse i blodukkeret. Det fører til sultfølelese, du spiser mer. I tillegg til fettlagring og vannansamling som en følge av økte glykogenlagre. IKKE lurt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 16:46   #14
MillisB
Nytt Medlem
 
MillisB sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 9
MillisB er på en erverdig vei

Sv: Forholdstenkning i kosten

Den enda gången det kan vara berättigat med en karbo-dag, eller hellre karbo-uke, är när vikten OCH midjemålet står stilla i en låg period. Då kan man lura kroppen att tro att det är sommar och lagra lite fett för att sedan chocka tilbaka med ren LCHF-kost igen. Då kan det för vissa ta fart i viktminskningen igen...

__________________
På vei mot et slankere liv...


MillisB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelpes så kvalm jeg er, hodevondt også, har dette noe med kosten å gjøre? stinemarie Ketolysekuren 13 17-05-07 14:36
Nye medisiner, og da bør en ikke legge om kosten drastisk? mam Ketolysekuren 1 21-03-07 16:53
Man blir ikke skikkelig sulten på denne kosten Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 31-01-06 21:23
Hvordan øke FETTET i kosten? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 02-12-05 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no