Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og kaloriunderskudd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-10, 10:36   #1
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Lavkarbo og kaloriunderskudd

Hei!
Jeg leser ganske mye her på forumet (skriver mindre), og har registrert at det er veldig lite populært å forholde seg til kcal ut, kcal inn-ideen om vektnedgang. Dessverre har jeg det sånn at jeg er helt nødt til å ligge svært lavt i kaloriinntak for å gå noe ned i det hele tatt.
Hvis ikke jeg passer svært godt på hvor mye fett jeg får i meg når jeg spiser lavkarbo, står jeg stille eller går opp i vekt.
Best effekt har jeg absolutt hatt av å spise svært lavkaro og samtidig fettfattig. Kan jeg fortsette med det frem til jeg har oppnådd ønsket vekt, og deretter vedlikeholde med generell lavkarbo, eller vil det være uheldig for helsa?

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:04   #2
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Hei Trio,
er litt nyskjerrig på hvor lenge du har holdt på? Har selv problemer med å gå ned og holde vekta på lavkarbo etter de vanlige 3-4 kg ned først, nå er jeg på vei opp igjen ser jeg og har tenkt tanken på å gi opp ikke bare en gang... Men for min del er det snakk om bare tre måneder, og jeg har god tid og tror innerst inne at dette her er veien for meg uansett. Å miste vekta i en fei på en kalorifattig diet (det blir jo i så fall det da?) er ikke noe i lengden, det vet jeg, det kommer på igjen senere. Jeg har det så bra med maten min, kroppen min blomstrer, at jeg lar det være og lar den bestemme selv, en good stund til. Den har hatt det veldig ille i mange år, så den får nå lov til å ta seg opp.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:21   #3
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Hei!
Jeg har holdt på siden august 09, gikk ned alle kiloene i løpet av de tre første månedene (med lavkarbo og lavkalori), og har siden forsøkt meg på høyere kaloriinntak - men har ikke lykkes i å gå ned noe mer Og nå er det jo straks sommer! Har for så vidt spist lavkalori stort sett hele mitt "bevisste" liv, uten å gå ned noe som helst - så jeg er uansett en ihuga lavkarbo-tilhenger!
Bare tenker at dette kanskje gjelder flere enn meg - at kaloriinntaket lett kan bli for høyt for å gå ned i vekt på diverse lavkarbodietter...?

__________________


trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:47   #4
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Da burde du kanskje følge South Beach? Der er det også fokus på at man ikke skal spise for mye fett Men noe energi må man jo få i seg løpet av dagen

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:53   #5
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Ja, har jo vurdert det, men i grunnen vil jeg helst bare finne ut hva som fungerer best for meg selv uten å holde meg strengt til et "regime." Det krever jo endel kunnskap naturligvis, så jeg har brukt mye tid på å lese meg opp det siste året, har bygget opp en ganske anselig boksamling etter hvert .
Hvis jeg fortsatt ikke kommer noen vei i løpet av sommeren, kaster jeg meg kanskje på SB jeg òg! (Men - jeg har ingen SB-bok )

__________________


trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:15   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Når man nærmer seg mål må man spise mindre. Noen spiser mindre fordi de følger mettehetssignaler, andre vil ha mer kontroll.Det er jo mindre kropp å fore.

Jeg leste igår at Skaldemann hadde skrevet at han gikk ned ved å kutte ned på protein, og ikke som du, fett, når han sto fast.

Jeg må telle jeg også,fordi jeg er slank. Prøver nå å kutte ned på protein og legge til mer fett fordi jeg får i meg bare 20 gram fett, men får se. Jeg er vant til å spise mye og må bli vant til å spise mindre måltider, mindre volum og mer næringstett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:56   #7
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Som du selv sier, å "spise mindre" kan innebære mange forskjellige ting.
I mitt tilfelle er det få kalorier + lavkarbo som fungerer, det har jeg innsett etter åtte måneder med forsøk på lavkarbo m mer fett og dermed flere kalorier.
Hvordan spiser du i løpet av en vanlig dag? (hvis jeg kan få spørre om det?)

__________________


trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 15:51   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Ja, men jeg vil ikke svare åpent til alles skue.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 17:50   #9
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloriunderskudd

Alt i orden

__________________


trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaloriunderskudd=kaloriunderskudd, eller? Kanonada Ketolysekuren 1 17-12-08 18:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no